Facebook kavereista kysymys
Ihan uteliaisuuttani haluaisin tietää motiiveja sille, miksi pidätte Facebookissa ystävinä esimerkiksi isosiskonne ex-miehen sisaruksia joita olette tavanneet kerran sukujuhlissa 10v sitten, tai muita vastaavia ihmisiä jotka eivät ole millään lailla elämässänne mukana? Onko tälle olemassa jokin syy mitä minä en tiedä, sillä itse jotenkin loogisesti poistan jo siskojenkin exät jos suhde päättyy, ja oman exäni kaverit joihin en pidä yhteyttä yms.
Tämä oikeasti kiinnostaa, sillä olen tätä jo miettinyt kauan ja omilta kavereilta saan selityksen että no ei ole tullut vaan poistettua.. mutta jokin syyhän siihen on että haluaa pitää kaverilistalla ihmisen johon ei varmuudella tule pitämään mitään yhteyttä.
Ainakin omien kavereideni kohdalla olen huomannut että he eivät tosiaan pidä mitään yhteyttä näihin ihmisiin irl, mutta silti Facebookissa ovat kavereina.
Onko teillä muillakin syy vain se että ei ole tullut poistettua, ja jos ei ole niin miksi ei ole? Minusta on vaivaannuttavaa kirjoittaa joidenkin kavereiden seinälle (en nykyisin kirjoitakaan) koska tiedän että sen näkee kaiken maailman hiipparit vuosien takaa ja jos et koskaan kirjoita mitään kenenkään seinälle, miksi edes olla Facebookissa. Koko FB tuntuukin siksi turhalta, kun ei siellä uskalla kenellekään mitään enää kirjoittaa julkisesti ja kuviakaan ei kukaan enää lisäile, vaan ne jaetaan vain rajatun ryhmän (perhe, lähimmät yms.) kesken. Eikö se ole sitten ihan sama poistaa kavereista vaan suoraan kaikki keille ei halua jakaa tietoa elämästään, tuntuu järjettömältä pitää kaverilistalla ihmisiä jotka eivät kuitenkaan saa nähdä mitään...