Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä naiset alkavat lihoa, kun aineenvaihdunta hidastuu?

Vierailija
26.01.2014 |

Siinä se kysymyksessä tulikin. Missä iässä yleensä alkaa se lihominen, joka johtuu aineenvaihdunnan luontaisesta hidastumisesta?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaadi järjestelmällistä mässytystä, vaan hyvin vähällä ylimääräisellä tulee helposti kiloja. Ei kärsi pitää mitään herkkupäiviä ja juhlissakin on oltava tarkkana, mitä syö, tai seuraava päivä syötävä salaattia, että tasaantuu. Muuten ei tasaannu. Se joka oli syntynyt 1964. 

Vierailija
22/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin asian n.42v. eli muutama kilo tuli ylimääräistä vaikka kilot ei minuun aiemmin ole tarttuneet ja vaikka olen liikkunut nyt viimeisen 5v aikana enemmän kuin esim. 30-35v. Ja noita paria kiloa tuntuu olevan lähes mahdotonta saada pois :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin 10 kg parinkympin kynnyksellä, koska jatkoin syömällä samalla tavalla kuin teininä. Nyt laihdutan tuota kymmentä kiloa pois, koska olo oli mukavampi hoikkana (vaikkakin olen edelleen normaalipainoinen). Teininä sitä pystyi syömään pitsan ja suklaalevyn joka päivä ilman liikuntaa, ei enää.

Vierailija
24/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 21:31"]

Mulla ei vaadi järjestelmällistä mässytystä, vaan hyvin vähällä ylimääräisellä tulee helposti kiloja. Ei kärsi pitää mitään herkkupäiviä ja juhlissakin on oltava tarkkana, mitä syö, tai seuraava päivä syötävä salaattia, että tasaantuu. Muuten ei tasaannu. Se joka oli syntynyt 1964. 

[/quote]

hei, minäkin olen -64, se 45 v jälkeen lihonut :)

Vierailija
25/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin viime kesänä 40 ja nyt muutaman viime kuukauden aikana olen saanut 2-3 kg lisää. Koskaan ennen ei ole tarvinnut miettiä mitä syö, paino on pysynyt koko aikuisiän suunnilleen samana. 

Kamalaa ensimmäistä kertaa elämässä rajoittaa syömistä :(

Vierailija
26/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla iski kuin salama kirkkaalta taivaalta kun täytin 30. Sitä ennen olin ollut liiankin laiha, minulla oli aina tavoite saada paino edes 50 kiloon, mutta ei se onnistunut vaikka kuinka söi karkkia ja ryysti kaljaa - minulla oli ihan kauheat elämäntavat ja olin alkon suurkuluttajakin, mutta laiha luuviulu.

No, kolmikymppisenä tuntui ettei enää kropalle ole hyväksi elää karkilla, pizzoilla ja kaljalla ja aloin syödä terveellisemmin. Mitä tapahtui? Lihoin hetkessä 10 kg ja sittemmin on tullut vielä 15 lisää. Ja en tosiaan syö mitenkään kohtuuttomasti, esim. karkkia syön ehkä kerran kuussa, napostelua en harrasta, syön vain aamupalan, lounaan ja päivällisen, joista 2 viimeistä lautasmallin mukaan. Ja silti painan 73 kg. Äyh. 

Vierailija
27/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 21:39"]

Minulla iski kuin salama kirkkaalta taivaalta kun täytin 30. Sitä ennen olin ollut liiankin laiha, minulla oli aina tavoite saada paino edes 50 kiloon, mutta ei se onnistunut vaikka kuinka söi karkkia ja ryysti kaljaa - minulla oli ihan kauheat elämäntavat ja olin alkon suurkuluttajakin, mutta laiha luuviulu.

No, kolmikymppisenä tuntui ettei enää kropalle ole hyväksi elää karkilla, pizzoilla ja kaljalla ja aloin syödä terveellisemmin. Mitä tapahtui? Lihoin hetkessä 10 kg ja sittemmin on tullut vielä 15 lisää. Ja en tosiaan syö mitenkään kohtuuttomasti, esim. karkkia syön ehkä kerran kuussa, napostelua en harrasta, syön vain aamupalan, lounaan ja päivällisen, joista 2 viimeistä lautasmallin mukaan. Ja silti painan 73 kg. Äyh. 

[/quote]

En usko.

Vierailija
28/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa 32 vuotta merkkipaalu. Silloin tuli vatsaan lyhyessä ajassa monta senttiä lisää. Eikä ole lähtenyt pois. :)

Vierailija
29/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaana.

Vierailija
30/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatoin 33-vuotiaaksi syödä ja juoda mitä halusin ja määriä miettimättä. Sitten tuli yllättäen kiloja ja edelleen pitää laskea mitä syö, lopun ikää. Nyt olen 40+.

Vierailija
31/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 32-vuotias ja minun on helpompi pitää paino kurissa ja pysyä hoikkana kuin kymmenen vuotta sitten.

Liikuntaa harrastan yhtä paljon edelleen.

Voi tosin olla, että vanhentuessani olen löytänyt minulle sopivan ruokavalion ja ruokarytmin. Ennen söin pelkkää leipää enkä miettinyt, mitä ruoka sisältää.

Vierailija
32/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tullut vielä sitä vaihetta, että lihoisin ikäni takia. Olen reilu 30 vuotias ja vieläkin samoissa mitoissa kuin teini-ikäisenä. 

Vierailija
33/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana olin kansanopistossa, jossa syötiin koko ajan. Ateriat ja päiväkahvit kuuluivat kuukausimaksuun, joten siinä tottui syömään väkisin ja kaiken lisäksi oli illalla nälkä. Lihoin tuon possuvuoden aikana 3 kiloa, mutta kun pääsin opistosta pois, laihduin takaisin.

Lihominen, joka ei pysähtynytkään, alkoi 38-vuotiaana ja paisumista jatkui tasaiseen tahtiin siihen saakka, kunnes 20 liikakiloa tuli täyteen. Näissä lukemissa olen ollut ilman ponnisteluja nyt kolme vuotta. Tai oikeastaan laihdutan koko ajan ... eli jos en "laihduttaisi", olisin varmaan viitisen kiloa painavampi.

Vierailija
34/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lapsena/teininä normaalipainoinen, mutta pyöreähkö. Nyt 34-vuotiaana, kolmen lapsen jälkeen, olen edelleen normaalipainoinen, mutta sen normaalipainoasteikon ihan toisessa päässä kuin nuorempana, eli paljon hoikempi! Olen kyllä tarkka terveellisestä syömisestä ja liikunnasta. Äitini (65 v.) on edelleen hoikka ja kapeavyötäröinen. Joten en osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen. Kyllä hoikkana voi pysyä, jos vaan tarkkailee painoaan ja tekee sen mukaan päätöksiä elintavoistaan minkä ikäisenä vaan!

Vierailija
35/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33v eikä tarvitse tarkkailla syömisiäni. Olen alipainoinen eikä ainakaan tähän päivään mennessä ole paino lähtenyt nousuun. Sitä odotellessa. Tosin, jos menee niin kuin vanhemmillani, niin painoa alkaa kertyä vasta +60v eikä silloinkaan merkittävästi.

Vierailija
36/82 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen raskaus sotki aineenvaihdunnan!
Eka raskaus 20 veenä ja toinen 24 veenä.
Ekassa lihoin 17 kg ja toisessa 41 kg. Toisessa liikuin enemmän ja jouduin tekemään töitä että voin hyvin. Laihdutin vuodessa itseni takaisin entisiin mittoihin kovalla liikunnalla! Ekassa odotuksessa olin jo jälkitarkastuksessa omassa painossani ;)
Huomaan että nykyään kertyy muutenkin enemmän nestettä pikkunapostelustakin.

Täytän 26 v.

Vierailija
37/82 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ehkä 4 vuoden ajan on tuntunut siltä, että on oltava tarkka syömisistään ja olen lihonut vaivihkaa, vaikka liikun paljon. Olen nyt 50 ja painan 61 kg, 45-vuotiaana painoin 50-53 väliltä. Ei tunnu  helpolla lähtevän pois, mutta lisää tulee helposti. Tuo 55 kiloa olisi sopiva paino minulle tässä iässä, kun olen 156 cm lyhyt. Tuo olisi varmaan se paino, ettei ihan kuivalta kurpalta näyttäisi, mutta ei läskiltä, nyt koen itseni liian lihavaksi. Ihan tuo on syömällä tullut, eli pitäisi vain herkkuja ja hiilareita jättää ihan minimiin. 

Vierailija
38/82 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on myytti ja tekosyy lihota, että aineenvaihdunta muka hidastuisi.

Vierailija
39/82 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:05"]Tuo on myytti ja tekosyy lihota, että aineenvaihdunta muka hidastuisi.
[/quote]

Niin totta! Nro 52 on taas kilon hoikempi kuin ed viestissä. Laihduttamatta:) Mutta kiva kun voi vielä nöin 50+ olla rannalla biksuissa.

Vierailija
40/82 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen aalto on ainakin siinä myöhäisteini-iässä-parikymppisenä. Toinen ehkä joskus vaihdevuosi-iässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän