KSML: Nuotiopaikkoja korvataan sähkögrilleillä ilmastonmuutoksen vuoksi
Kommentit (14)
Kiinassa avataan uusi hiilivoimala jokaista lakkautettua nuotiopaikkaa kohti.
Metalliritilät pitkospuiden tilalle ja sähkögrilli nuotion paikalle. Suomessa ilmeisesti halutaan tappaa koko retkeilykulttuuri ja katkaista ihmisten luontosuhde. Sitten kun siellä ei kukaan enää käy, voi metsätkin ympäriltä hakata ja rakentaa betonikuutiot tilalle. En voi kuin ihmetellä kuinka typerää porukkaa tuolla asioista päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät eivät halua kohdata totuutta.
Omakotitaloissa asuvat vihaisia koska eivät voi enää hakea ilmaisia klapeja.
Olin kuntouttavassa työtoiminnassa missä tehtiin klapeja ja sitten vietiin grillipaikoille sekä laavuille yms… okt katselivat pihoilla kun automme ajoi ohi ja jo samana päivänä tuli ilmoitus että klapit loppuneet taas.
Mitään nuotiopaikkoja ei ensinkään tarvittaisi, ei retkeillessä eikä vaelluksella. Vain hätätapauksissa jos on kastunut tai joutunut pakkaseen. Älyttömyyden huippu olisi viedä sähkölaitteita luontoon. Luonto ei ole mikään huvipuisto.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitaloissa asuvat vihaisia koska eivät voi enää hakea ilmaisia klapeja.
Olin kuntouttavassa työtoiminnassa missä tehtiin klapeja ja sitten vietiin grillipaikoille sekä laavuille yms… okt katselivat pihoilla kun automme ajoi ohi ja jo samana päivänä tuli ilmoitus että klapit loppuneet taas.
Kamera piiloon ja rikosilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
– Siinä poistetaan polttopuun tarve. Puiden kuljettaminen taukopaikoille lisää retkeilyn hiilijalanjälkeä merkittävästi, hän sanoo.
🤓🤓🤓😂😂🙄🙄
Muutto etelästä pohjoiseen lisää hiilijalanjälkeä merkittävästi. Mitäs vielä pitää kiristää?
Vierailija kirjoitti:
Kiina on jo pitkään ollut uusiutuvan energian edelläkävijä.
Retkeilijät voisi itse kantaa nutiopaikoille puut. Kuiva polttopuu ei paljon paina. Tilaa se toki vie.
Näen että oleellista tässä on maastopalojen torjuminen. Aivan liian monta kytevää nuotiota olen sammuttanut. Kannatan tätä, ettei klapeja tarjota retkeilijöille. Myös sähkögrillit voisi unohtaa.
Mistäs kaukaa se sähkö vedetään sinne taukopaikalle? Ei sekään mitään halpaa lystiä ole ja sen maksuthan menevät väistämättä veronmaksajien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Retkeilijät voisi itse kantaa nutiopaikoille puut. Kuiva polttopuu ei paljon paina. Tilaa se toki vie.
Kannatan. Valmiit klapit houkuttelevat riemuidiootit paikalle.
– Siinä poistetaan polttopuun tarve. Puiden kuljettaminen taukopaikoille lisää retkeilyn hiilijalanjälkeä merkittävästi, hän sanoo.
🤓🤓🤓😂😂🙄🙄