Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paavi hyväksyi homoliitot

Vierailija
21.10.2020 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/94a6c549-9bb9-4bf7-9e4c-f1e484120c33
"Katolisen kirkon johtaja paavi Franciscus on eri linjoilla kuin hänen johtamansa laitos.

Keskiviikkona ensi-iltansa saaneessa elokuvassa paavi sanoi, että homoseksuaalisilla ihmisillä on oikeus perheeseen.

– He ovat Jumalan lapsia ja ketään ei pitäisi tehdä surulliseksi sen (seksuaalisen suuntautumisen) vuoksi."

Kommentit (316)

121/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on maailman kirjat sekaisin. Paavi joutumassa helvettiin.

Vierailija
122/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan oikeassa, että ei kukaan voi olla synnitön. Ja jos joku itsestään niin luulee, niin se on eksynyt.

Mutta tuossa esille tuomassani puhuttiin tietoisesta synnin teosta. Siitä, että jatkaa tieten tahtoen jonkin synnin tekemistä, esim haureutta. Tällaisesta synnin teosta Jeesus sanoi, että älä enää synti tee.

Tässä, kun puhutaan homoliitoista, niin sehän on nimenomaan juuri tällaista tietoista, tahallista synnin tekemistä, jossa ihmisellä ei ole halua eikä aikomustakaan tehdä parannusta synneistään.

Voimme vain todeta että jos Jumala sallii sen, niin hän on antanut hyväksyntänsä toiminnalle.

Tätä on tapahtunut vuosituhansia ja kauemminkin.

Raamattua voi tulkita väärinkin.

Minä en lähtisi sille linjalle että mietin mitä ihmiset tekevät keskenään yksityisyydessään. En ole korkeimman silmä ja minulle ei kuulu muiden toiminta.

On myös eräällä tavalla tulkittu sekin asia, että ihmiskunta kyllästyi kaiken näkevään Jumalaan, joka näki kaiken ja jopa mitä ajattelet.

Hän myös oli jo tehnyt kaiken ja ilman Häntä mitään ei voitu tehdä.

Sellainen näkemys että elämä on suunniteltu valmiiksi ja meillä ei ole muuta kykyä kuin elää elämämme tyylikkäästi loppuun. Omaa tahtoa ei siis aikoinaan ollut eräiden tulkintojen mukaan.

Sitten tuli Jeesus ja antoi syntimme anteeksi.

Uusi alku ja mahdollisuus ehkä muuttua.

Vanha kaikkea kyttäävä ja kaiken tietävä, kaiken tehnyt Jumala siirtyi sivuun ja antoi poikansa.

Tällöin ihminen voi itse havahtua ja huomata olevansa Jumalan lapsi itsekin. Jeesuksen kaltainen.

Tällöin syntyi ajatus omasta tahdosta ja että voimme valita hyvän ja pahan väliltä.

Ongelma syntyy siinä kohtaa kun yksilö itse tulkitsee hyvän ja pahan.

Siksi voin vain ottaa kantaa siihen että seksuaalisuus on yksityisasia ja jos se ei aiheuta kenellekään harmia, niin suodaan ihmisille yksityisyytensä. Jokainen joskus haluaa oman rauhansa.

Homoseksuaalisuus on jo pitkään hyväksytty asia. Paavali ottaa asiaan oman kantansa ja toteaa ilmiön yleisyyden. Hänen kantansa asiaan on selvä, mutta ei siinä oteta kantaa että homoseksuaalisen teon tekeviä pitäisi kivittää tai kohdella huonommin kuin muitakaan.

Itse vetoaisin tässä asiassa yksityisyyteen. Avioliittoasiassa asia on niin, että jos ihmiset elää yhdessä, niin he ovat tavallaan avioliitossa. Vain Jumala voi hyväksyä sellaisen.

Minun asia ei ole rikkoa muiden liittoja. Varmasti löytyy erilaisia tulkintoja kuin on Raamatun lukijoita

Ja heille löytyy omat pappinsa siunaamaan liittoja.

En ole itsekään mennyt kirkon kautta liittoon ja silti lapsenikin silmissä heidän isänsä ja minä olemme pari.

Ei siihen tarvita mitään virallista julkaisua.

Nämä ovat hyvin intiimejä asioita ja vanhaa monarkismin tyylistä Jumalaa ei enää ole ollut pitkään aikaan ihmisten ajattelussa. Se on ahdistava ja luotaan työtävä.

Siksi Jeesus otettiin vastaan ilomielin.

Ottamatta nyt mitenkään kantaa muuhun viestiin, niin mitä tarkoitat tällä?

"Voimme vain todeta että jos Jumala sallii sen, niin hän on antanut hyväksyntänsä toiminnalle."

Viittasitko sillä jotenkin omaan viestiini?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulia Tuumivainen kirjoitti:

Sinun pitää olla itse Jumala todetaksesi tuo.

Vierailija
124/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paavi itse tekee Jumalan ja Pyhän Hengen surulliseksi kannaotollaan.

Ei kukaan voi palvella kahta herraa. Paavi rakastaa enemmän ihmiskunniaa kuin Jumalaa.

Anteeksi nyt vaan, mutta milläs teologian oppiarvolla sinä menet väittämään, että Paavi on väärässä siinä, mikä Jumalaa miellyttää? Ymmärräthän, että nyt puhutaan Katolisen kirkon johtajasta, ei mistään Jämsänkosken kirkkoherrasta.

Ei siihen öitään teologian oppiarvoja tarvita, vaan Raamatun lukua. Siellä sanotaan ihan suoraan, mikä Jumalaa miellyttää ja mikä ei.

Tavalliset uskovaiset höyrähtävät ties mihinkä Qanon juttuihin joten heidän raamatun tulkinnalla ei ole mitään painoarvoa.

Vierailija
125/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko se kaikkivaltias itse tulla kertomaan miten asiat ovat? Parituhatta vuotta sitten lähetty, miljoonaan kertaan uudelleenkirjoitettu, sähköposti kun tuntuu aiheuttavan paljon epäselvyyttä.

Homoliittojen ja homoseksin suhteen Raamatussa ei kyllä ole mitään epäselvyyttä. Kysymys on vain siitä, haluaako ihmiset noudattaa Jumalan tahtoa vai ihmisten mieltymyksiä ja omia himojaan.

Vain Paavalin maininta löytyy.

Ettei miehen kanssa pidä maata kuten naisen kanssa maataan.

Eihän miehen kanssa voi todellakaan maata kuten naisen kanssa maataan.

Miehen kanssa se toiminta tehdään toisin.

Toisaalta voidaan tulkita myös niin että naisen kanssa suoritettu rear entry- tyylinen yhtyminen on ollut hyvin yleistä ja yleinen tapa ehkäisyssä välimeren ympäristössä ja aavikkokansojen keskuudessa.

Myös pohjoisissa kultuureissa on viitteitä siitä että jos mies maataan, niin hän on eräällä tavalla naisen asemassa, mutta itse aktiivinen osapuoli ei ole halveksittu, vaikka on astunut miehen.

Vaan tässä passiivisessa osassa oleva on mahdollisen pilkankin ja halveksunnan kohteena.

On mahdotonta tulkita Raamattua siten että Jumala olisi tuominnut yhdynnän samaasukupuolta olevien välillä synniksi.

Tästä ei löydy mitään viitteitä Raamatusta. Paavalin tulkinta on hyvin epäselvä ja antaa vain ymmärtää että miesten välistä sutinaa on ollut jo niistä päivistä asti näihin päiviin asti.

Ihminen on aina ollut samalainen.

Mietippä vaikka vielä, että mitäs siellä sanottiinkaan haureudesta ja huorin teosta...

Itse mieluummin jatkan elämää kuin jumitan haureuksiin ja huorintekoihin.

Se mitä teet ja mitä ajattelet ja mihin paneudut muokkaa sinuutta.

Jeesuskin haluaisi että mieluummin rakastat lähimmäistä kuin mietit että mitä läheisesi on mahdollisesti tehnyt lähiaikoina kädellään, millä kättelee sinua.

Kyse on ihan siitä miten vapaasta tahdosta elämääsi elät ja ajattelet. Siitä voi syntyä optimismi ja rakkaus elämää kohtaan.

Tai pessimismi ja kyräilevä luonne.

Voit itse kasvattaa itsestäsi hienon jylhän puun. Se millainen olet, sen näkevät läheisesi.

Sinä et itseäsi ylennä vaan seurakuntasi antaa sinulle sinuuden tekojen ja sielusi mukaan.

Heidän rakkaus sinua kohtaan.

Tästä syystä meillä kaikilla on vastuu muista ja vastuu kasvattaa muita. Tsempata muita.

Toisten seksuaalisuus on intiimiasia. Itse suosittelen hyväksymään muille yksityisyyden.

Sama vessa-asioissa. Helpottuu myös muiden kohtaaminen ja heitäkohtaan suunnattu suunnaton rakkaus.

Ensinnäkin, tämä keskusteluketju koskee homoutta ja homoliittoja, Paavia ja kristinuskoa. Eikö tässä ole juuri tarkoituskin jutella ko aiheista? Jos ajattelet niiden olevan niin yksityisiä, ettei niistä sovi edes yleisellä tasolla julkisesti puhua, niin miksi ylipäätään osallistut tähän ketjuun?

Täällä on tuotu Raamatun näkemystä esille aiheesta, ei mietitty mitä kukakin on omilla käsillään tehnyt. Saati ajateltu vessakäyntejä.... Ei ole puhuttu kenestäkään yksilöstä, vaan hyvin yleisellä tasolla Raamatun kannasta homouteen ja homoliittoihin. Sinulla vissiin on syysi sille, miksi koet asian olevan niin tabu, mutta en oikein ymmärrä silti tuota hyssyttelymeininkiä, että asioista ei saisi puhua.

"Voit itse kasvattaa itsestäsi hienon jylhän puun. Se millainen olet, sen näkevät läheisesi.

Sinä et itseäsi ylennä vaan seurakuntasi antaa sinulle sinuuden tekojen ja sielusi mukaan."

Jumala antaa ihmiselle sen kasvun, Jeesuksessa Kristuksessa. Tuota toista lausetta en ymmärtänyt alkuunkaan. Mutta tuli tunne, että arvopohjasi ei ole Raamatussa eikä kristinuskon Jumalassa. Joten en ota enempiä kantaa tähän kommenttiisi.

Vierailija
126/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli aika hassusti uutisoitu. Aivan kuin paavin asunnossa (ja yhden makuuhuoneen kaksiossa) asuisi joku muukin. Nykyinen paavi ei nimittäin  asu paavin virallisessa hienossa residessissä, vaan tavallisille Vatikaanin työntekijöille tarkoitetussa kaksiossa, joka sijaitsee St. Martha -nimisessä talossa. Talossa on muitakin asuntoja, joissa asuu muita työntekijöitä. Se oli siis harhaanjohtavasti uutisoitu. Se koronaan sairastunut työntekijä ei asu paavin asunnossa, vaan samassa kiinteistössä.

Vierailija
127/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko linkkiä johonkin lähteeseen?

Vierailija
128/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla on homoutta. Jumala loi kaiken ja ilman Jumalaa mitään ei voida tehdä.

Ei edes homoutta.

Paavalin maininnoista, mielipiteistä ja ajan kuvauksesta päätellen homoutta on ollut jo silloin ja asiaa on suvaittu hyvinkin liberaalisti.

On aikaa kulunut ja edelleen on näin ja hyvä on olla näin, kun näin se Jumala asian hyväksi näki ja antoi olla.

Voidaan tulkita että homovastainen ajattelu tulee ajalta jolloin kristinusko vasta yleistyi Euroopassa.

Homovastaisuus siirtyi pakanoiden uskonnosta ja ei pakanatkaan sitä tuominneet. Se oli sangen yleinen ilmiö ennen kristinuskon syntyäkin. Miehelle joka antoi toisen miehen astua tämän lähinnä naureskeltiin.

Tätä ei pidetty oikeana miehenä, mutta hänet hyväksyttiin toki.

Tässä on sama toleranssi havaittavissa. Osa porukasta ei hyväksy, osa ei edes mieti asiaa ja joistakin se on lähinnä huvittava juttu. Sitten toiset tykkää.

Meitä on moneksi.

On ehkä tulkittavissa olevaa että pakanauskonnoista siirtyi asenteet homoseksuaaleja kohtaan kristinuskoon. Vaihtoja tapahtui puolelta toiselle.

Yksi asia on selvä. Siitä ei ole tuomittu vakavasti ja asiaa on lähinnä hyssytelty ja naureksittu.

Pakanauskonnoista siirtyi kristinuskoon mm. joulun vietto. Julen eli juhla.

Uhrijuhla. Muitakin juhlia on ympätty mukaan.

Toisaalta voi olla niinkin että ennen kristinuskoa homous oli hyväksytty asia ja meillä oli pohjolassa homoliittojakin ja halveksiva ja naureskeleva asenne omaksuttiin hitaana vaihtona myös meillä pohjolassa ennen varsinaisia ristiretkiä.

Yksi asia on selvä. Homous on ollut vuosituhansia ja kymmeniätuhansia yleistä ja esiintynyt pitkään yhteiskunnassa ja seurakunnissa.

Se on yksinkertaisesti hyväksyttävä, koska on ja ilmeisesti Jumala sen sallii olevan.

Jumala tekee kaiken ja hyväksyy kaiken. Jos ei niin Hän poistaa sen.

Eipä ole poistanut, vaikka tiukkapipot asiaa itkee vuosituhannesta toiseen. Heitä selvästi häiritsee toisten ihmisten intiimi makuuhuonekäyttäytyminen :)

Vierailija
129/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Se mihin katolinen kirkko uskoo tai ei usko, on määritelty Katolisen kirkon katekismuksessa. (Se löytyy netissä suomeksikin.)

Siinä korostetaan, että katolinen kirkko palvoo Pyhää Kolminaisuutta (Isä, Poika ja Pyhä Henki). Samainen Katekismus toteaa myös, että ketään luotua (so. ihmistä) ei voi asettaa samaan asemaan Jumalan Sanan (so. Kristuksen) kanssa.

Ei paavia, ei pyhimyksiä, ei edes Neitsyt Mariaa.  Paavia ja pyhiä , mukaan lukien Jumalanäiti, kunnioitetaan, mutta se on eri asia kuin palvominen. Terminologian kanssa on hyvä olla tarkkana, ettei anna itsestään ihan tietämätöntä kuvaa.

Vierailija
130/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko se kaikkivaltias itse tulla kertomaan miten asiat ovat? Parituhatta vuotta sitten lähetty, miljoonaan kertaan uudelleenkirjoitettu, sähköposti kun tuntuu aiheuttavan paljon epäselvyyttä.

Homoliittojen ja homoseksin suhteen Raamatussa ei kyllä ole mitään epäselvyyttä. Kysymys on vain siitä, haluaako ihmiset noudattaa Jumalan tahtoa vai ihmisten mieltymyksiä ja omia himojaan.

Toisaalta voidaan tulkita myös niin että naisen kanssa suoritettu rear entry- tyylinen yhtyminen on ollut hyvin yleistä ja yleinen tapa ehkäisyssä välimeren ympäristössä ja aavikkokansojen keskuudessa.

Myös pohjoisissa kultuureissa on viitteitä siitä että jos mies maataan, niin hän on eräällä tavalla naisen asemassa, mutta itse aktiivinen osapuoli ei ole halveksittu, vaikka on astunut miehen.

Vaan tässä passiivisessa osassa oleva on mahdollisen pilkankin ja halveksunnan kohteena.

On mahdotonta tulkita Raamattua siten että Jumala olisi tuominnut yhdynnän samaasukupuolta olevien välillä synniksi.

Tästä ei löydy mitään viitteitä Raamatusta. Paavalin tulkinta on hyvin epäselvä ja antaa vain ymmärtää että miesten välistä sutinaa on ollut jo niistä päivistä asti näihin päiviin asti.

Mietippä vaikka vielä, että mitäs siellä sanottiinkaan haureudesta ja huorin teosta...

Jeesuskin haluaisi että mieluummin rakastat lähimmäistä kuin mietit että mitä läheisesi on mahdollisesti tehnyt lähiaikoina kädellään, millä kättelee sinua.

Kyse on ihan siitä miten vapaasta tahdosta elämääsi elät ja ajattelet. Siitä voi syntyä optimismi ja rakkaus elämää kohtaan.

Voit itse kasvattaa itsestäsi hienon jylhän puun. Se millainen olet, sen näkevät läheisesi.

Sinä et itseäsi ylennä vaan seurakuntasi antaa sinulle sinuuden tekojen ja sielusi mukaan.

Tästä syystä meillä kaikilla on vastuu muista ja vastuu kasvattaa muita. Tsempata muita.

Toisten seksuaalisuus on intiimiasia. Itse suosittelen hyväksymään muille yksityisyyden.

Sama vessa-asioissa. Helpottuu myös muiden kohtaaminen ja heitäkohtaan suunnattu suunnaton rakkaus.

Ensinnäkin, tämä keskusteluketju koskee homoutta ja homoliittoja, Paavia ja kristinuskoa. Eikö tässä ole juuri tarkoituskin jutella ko aiheista? Jos ajattelet niiden olevan niin yksityisiä, ettei niistä sovi edes yleisellä tasolla julkisesti puhua, niin miksi ylipäätään osallistut tähän ketjuun?

Täällä on tuotu Raamatun näkemystä esille aiheesta, ei mietitty mitä kukakin on omilla käsillään tehnyt. Saati ajateltu vessakäyntejä.... Ei ole puhuttu kenestäkään yksilöstä, vaan hyvin yleisellä tasolla Raamatun kannasta homouteen ja homoliittoihin. Sinulla vissiin on syysi sille, miksi koet asian olevan niin tabu, mutta en oikein ymmärrä silti tuota hyssyttelymeininkiä, että asioista ei saisi puhua.

"Voit itse kasvattaa itsestäsi hienon jylhän puun. Se millainen olet, sen näkevät läheisesi.

Sinä et itseäsi ylennä vaan seurakuntasi antaa sinulle sinuuden tekojen ja sielusi mukaan."

Jumala antaa ihmiselle sen kasvun, Jeesuksessa Kristuksessa. Tuota toista lausetta en ymmärtänyt alkuunkaan. Mutta tuli tunne, että arvopohjasi ei ole Raamatussa eikä kristinuskon Jumalassa. Joten en ota enempiä kantaa tähän kommenttiisi.

Itse taas sain voimakkaan tunteen että hänen kauttaan keskustelee itse Kristus.

Ymmärsin jokaisen sanan ja minulle valkeni totuus.

Ystäväni tässä vieressä sanoi että nyt liitytään kirkkoon ja hän tunsi valtavan Jumalan läheisyyden. Olen itsekin kovasti kiihoittuneessa tilassa.

Voi olla että et ymmärrä sanomaa, koska olet niin pahan vallassa.

Kannattaa luea uudestaan ja uudestaan. Se voi viedä pahan pois sinusta.

Vierailija
131/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulia Tuumivainen kirjoitti:

Sinun pitää olla itse Jumala todetaksesi tuo.

Nainen ylensi itsensä jumalaksi...

Aika paha.

Ehkä pahempi synti kuin haureus...

Vierailija
132/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paavalin maininnoista, mielipiteistä ja ajan kuvauksesta päätellen homoutta on ollut jo silloin ja asiaa on suvaittu hyvinkin liberaalisti.

On aikaa kulunut ja edelleen on näin ja hyvä on olla näin, kun näin se Jumala asian hyväksi näki ja antoi olla.

Voidaan tulkita että homovastainen ajattelu tulee ajalta jolloin kristinusko vasta yleistyi Euroopassa."

Gomorra ja Sodoman.

Mitä ne sinulle sanovat?

Teet omia tulkintojasi aika mielivaltaisesti. Vaikka Jumala sallii jonkin tapahtua, ei se tarkoita sitä, että hän sen hyväksyisi tai puhumattakaan, että hän näkisi sen olevan hyvä.

" Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa. Se, mitä Jumalasta voidaan tietää, on kuitenkin ilmeistä heidän keskuudessaan. Onhan Jumala ilmoittanut sen heille, sillä hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja ymmärrettävissä hänen teoissaan. Siksi he eivät voi mitenkään puolustautua.

Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi. He ovat muuttaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisen ihmisen, lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuvan kaltaiseksi.

Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät sydäntensä himoissa saastaisuuteen, häpäisemään keskenään oman ruumiinsa. He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, häntä, joka on iankaikkisesti ylistetty. Aamen.

Sen tähden Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naispuoliset heistä ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen, ja samoin miespuoliset ovat luopuneet luonnollisesta yhteydestä naiseen ja kiihkossaan syttyneet toisiinsa. Miehet ovat harjoittaneet riettautta miesten kanssa ja ovat villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä pitikin saada.

Koska heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, Jumala jätti heidät kelvottoman mielen valtaan tekemään sopimattomia. - -

Vaikka he tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka sellaista tekevät, ovat ansainneet kuoleman, he eivät ainoastaan itse tee niin vaan myös osoittavat hyväksymisensä niille, jotka tekevät samoin."

Roomalaisille 1

Vierailija
133/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas sain voimakkaan tunteen että hänen kauttaan keskustelee itse Kristus.

Ymmärsin jokaisen sanan ja minulle valkeni totuus.

Ystäväni tässä vieressä sanoi että nyt liitytään kirkkoon ja hän tunsi valtavan Jumalan läheisyyden. Olen itsekin kovasti kiihoittuneessa tilassa.

Voi olla että et ymmärrä sanomaa, koska olet niin pahan vallassa.

Kannattaa luea uudestaan ja uudestaan. Se voi viedä pahan pois sinusta.

Olet varmaan sama kuin tuo, jolle vastasin. Ainakin kirjoitusasustasi päätellen.

Mutta, jos tuntisit Raamattua huomaisit hyvin pian, että hänen puheensa on pahasti ristiriidassa sen kanssa. Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja huomenna. Jeesus on Jumalan sana. Raamattu on Jumalan sanaa. Jeesuksen puheet eivät ole ristiriidassa Raamatun kanssa.

Itse suosittelen sinua unohtamaan tuon viestin ja ottamaan Raamatun käteen ja lukemaan sitä. Tai kuuntelemaan ääniraamattua, se on kanssa hyvä tapa tutustua siihen.

Vierailija
134/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen tietää, onko Raamattu totta vain ei?

Turha kiistellä asiasta mitä Raamattu sanoo.

Se on kirjoitettu moneen kertaan uudestaan ja alkuperäisitä teksteistä ei kukaan enää tiedä yhtään mitään.

Niin, kyse onkin siitä että jos olet uskovainen niin uskot raamattuun ja silloin uskot raamatun sanaan etkä minkään paavin sanaan. 

Uskon Jumalaan, mutta en ole mikään näkyvästi uskovainen enkä harjoita uskoa näkyvästi.

Uskon myös Jumalan armoon, miksi muuten Jeesus olisi sovittanut ihmisten synnit ristillä.

Mutta, se että kaikki mitä Raamatussa kirjoitetaan, niin siitä en voi olla sanasta sanaan varma.

Koska tekstithän on kirjoitettu kauan sitten, ja niitä ovat oikeinkirjoittajat ja kääntäjät joutuneet muotoilemaan tosi paljonkin.  Kuka sen tietää, minkä verran noiden omia ajatuksia ja näkemyksiä on teksteihin aikojen kuluessa tullut?

Raamattu on ihmisten kirjoittama, mutta Pyhän Hengen inspiroima. Se on olemassa, koska Jumala halusi niin. Siitä tuli sellainen kuin Jumala katsoi tarpeelliseksi.

Nk. Kuolleenmeren kääröt löytyivät vuonna 1947, ja ne ovat peräisin korkeintaan 100-luvulta. Kun nykyisiä erikielisiä Raamatun tekstejä on verrattu niihin,  ne ovat hyvin samanlaisia.

Vierailija
135/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäs se Raamattu ja eritoten ilmestyskirja sanoikaan lopun ajoista...

Nimenomaan... Jeesus tulee pian! :) 

Vierailija
136/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjähähähähähäää kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Kjähähähää, hahahahaa.. Tuliko hyvä mieli? SInunaisistakin on Raamatussa puhuttu.

Vierailija
137/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäs se Raamattu ja eritoten ilmestyskirja sanoikaan lopun ajoista...

Nimenomaan... Jeesus tulee pian! :) 

Whoop whooop! :) 

Vierailija
138/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Pidän tästä nykyisestä paavista. Hän aito, vaatimaton, rakkaudellinen ja hyvä mies. Hienoa että katolinen kirkko etenee keskiajalta tähän päivään.

No ei. Raamatussahan sanotaan, että älkää mukautuko tämän maailman menoon. (Room. 12:2)

Vierailija
139/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kjähähähähähäää kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Kjähähähää, hahahahaa.. Tuliko hyvä mieli? SInunaisistakin on Raamatussa puhuttu.

Nauran pilkkanaurua uskovaisille. Hah hah hah! Miten vi tun tyhmiä ihmiset voikaan olla!

Vierailija
140/316 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla on homoutta. Jumala loi kaiken ja ilman Jumalaa mitään ei voida tehdä.

Ei edes homoutta.

Paavalin maininnoista, mielipiteistä ja ajan kuvauksesta päätellen homoutta on ollut jo silloin ja asiaa on suvaittu hyvinkin liberaalisti.

Voidaan tulkita että homovastainen ajattelu tulee ajalta jolloin kristinusko vasta yleistyi Euroopassa.

Homovastaisuus siirtyi pakanoiden uskonnosta ja ei pakanatkaan sitä tuominneet. Se oli sangen yleinen ilmiö ennen kristinuskon syntyäkin. Miehelle joka antoi toisen miehen astua tämän lähinnä naureskeltiin.

Tätä ei pidetty oikeana miehenä, mutta hänet hyväksyttiin toki.

Tässä on sama toleranssi havaittavissa. Osa porukasta ei hyväksy, osa ei edes mieti asiaa ja joistakin se on lähinnä huvittava juttu. Sitten toiset tykkää.

Meitä on moneksi.

On ehkä tulkittavissa olevaa että pakanauskonnoista siirtyi asenteet homoseksuaaleja kohtaan kristinuskoon. Vaihtoja tapahtui puolelta toiselle.

Yksi asia on selvä. Siitä ei ole tuomittu vakavasti ja asiaa on lähinnä hyssytelty ja naureksittu.

Pakanauskonnoista siirtyi kristinuskoon mm. joulun vietto. Julen eli juhla.

Uhrijuhla. Muitakin juhlia on ympätty mukaan.

Toisaalta voi olla niinkin että ennen kristinuskoa homous oli hyväksytty asia ja meillä oli pohjolassa homoliittojakin ja halveksiva ja naureskeleva asenne omaksuttiin hitaana vaihtona myös meillä pohjolassa ennen varsinaisia ristiretkiä.

Yksi asia on selvä. Homous on ollut vuosituhansia ja kymmeniätuhansia yleistä ja esiintynyt pitkään yhteiskunnassa ja seurakunnissa.

Se on yksinkertaisesti hyväksyttävä, koska on ja ilmeisesti Jumala sen sallii olevan.

Jumala tekee kaiken ja hyväksyy kaiken. Jos ei niin Hän poistaa sen.

Eipä ole poistanut, vaikka tiukkapipot asiaa itkee vuosituhannesta toiseen. Heitä selvästi häiritsee toisten ihmisten intiimi makuuhuonekäyttäytyminen :)

Viestisi on täysin höpöä. Elämme syntiinlankeemuksen jälkeistä aikaa maailmassa, ja täällä on paljon muutakin kuin homous, mikä ei ole Jumalan mielen mukaista (siis ei sallittua eikä hyväksyttyä Jumalan Valtakunnassa.)

Nyt hallitsee maailman ruhtinas, itse pärkkele. Ja samassa sylttytehtaasta on omatkin valheesi ja väärennöksesi. Jumala on ikuinen ja muuttumaton.

Saaatana vaihtaa mielipidettään sen mukaan, mikä hänen tarkoitusperiinsä milloinkin sopii. Sen toinen nimi on diabolos, hajottaja. Se pyrkiiluomaan epäjärjestystä ja hämmennystä. Uskovien on syytä valvoa vaellustaan, aina, ja tarkistaa Käsikirjasta ohjeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi