Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokakuun 2014 lapsoset***

25.01.2014 |

Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014. 

Itse plussasin viime viikolla  kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.

Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä. 

Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.

Jokos meitä muita lokakuisia olisi?

T: Kippis ja olio 4+1

Kommentit (400)

61/400 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Jihaa torstaina olisi 12 viikkoa täynnä :) Oltkin alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Nyt viikkoja 11+4 ja kolmas raskaus menossa. En oo ihan varma, mutta voiko liikkeitä tuntea vielä, edellisissä raskauksissa oon alkanut tuntemaan siinä iikolla 14-15. välillä vaan tuntuu siltä tossa lavatsalla että ihan kun joku puskisi sieltä ulos :D hihi taisitten se on jotain muuta.

Ensi tiistaina olisi eka ultra ja 25 päivä ois toka neuvola.

Mukavaa pääsiäisen odotusta kaikille!

Anzcu

62/400 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ja onnea kaikille odottajille! Vieläkö ehtii mukaan? Täällä esikoisen odottaja 26v ja rv 14+2 menossa :) Kaik menny tähän asti hyvin! Haluaisin mukaan fb ryhmään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/400 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa,

Tänään kävin ultrassa ja siellähän se mini-ihminen imeskeli peukkua, koon perusteella viikkoja nyt 13+2 ja laskettu aika on 30.10

:)

64/400 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lokakuinen lisää! Liityin alunperin marraskuisiin, kun laskin että LA 1.11. Ekassa ultrassa käyty ja LA:ksi varmistui 29.10. niin päätin liittyä tännekin, vaikka jäin marraskuisiinkin.

Ikää parin päivän päästä 37v. Mies samanikäinen. Neljäs lapsi tulossa. Ennestään vuosina -05, -07 ja -10-syntyneet lapset. Naistenklinikalla olen aikaisemmat synnyttänyt, mutta nyt kun menee ramppaan, enpä tiedä... Kätilöopisto, jos en Naistenklinikalle pääse.

Edea 13+2

65/400 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ramppaan = remppaan =)

66/400 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tällä viikolla tuunnusteltu, että joko tuntuu liikkeet. Jotain elohiirimäisiä nykäyksiä olen alavatsassa joka päivä muutaman kerran tuntenut, mutta nehän nyt voi olla mitä vaan... Mutta ehkä vauva?

Aarinko 18+0

67/400 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä viikko 16+2 ja pieniä supistuksia on jo tullut, tosin ne kohdistuvat oikealle puolelle... neuvolan mukaan kohdunkasvua eikä tarvitse huolehtia mutta silti on välillä hieman outo olo että nytkö jo tuntuu "liikkeet" tai sitten on ihan tuota kasvua/harjoitussupistuksia... 

68/400 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt 15+5 ja liikkeet tuntuu ihan selvästi <3 edelleen oksennan joka päivä, mutta enää 1-4 krt/ vrk :) Neuvola ensi viikolla, kuulee pikkuisen sydänäänet, vaikkakin huoli on hälventynt, kun liikkeet tuntuvat.

Ihanaa kevättä kaikille odottajille!

69/400 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oksentelin myös ekat 1-2 kk aika tiuhaan tahtiin, nykyään ehkä 1-2 krt viikossa, jos nälkä pääsee liian suureks. Monennettako odotat talvienkeli85, kun liikkeet tuntuvat jo? Itse tänään rv 17 ja harjoittussupistuksia/pieniä potkuja tässä yli viikon verran ollut ja tosiaan ekaa odotan.. :)

70/400 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä nyt viikkoja 15+ 2 ja kolmatta tosiaan odottelen. Liikkeet tuntuu muljahteluina :) Muuten tuntuu että olisin elämäni kunnossa, ei väsymystä tms. Onneksi :) 

Mukavaa kevättä :)

Anzcu

71/400 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

GGTL2, odotan toista lasta, ekastakin tunsin rv 16 selkeät liikkeet, neuvolassa sanoivat, että kun ei ole mitään ylimääräistä niin liikkeet tuntuu paremmin. Tosin olen lukenut ettei sillä pitäisi olla vaikutusta, koska eihän se rasva ole kohdussa :D

Odottelen tässä sitä ihanaa energistä vaihetta, nyt vaan väsyttää ihan kamalasti, turvottaa ja on ällöttävä olo :D Vatsa pullahti yhdessä yössä ja enää ei kenenkään tarvitse arvailla ollaanko tässä siunatussa tilassa vai ei.

16+6

72/400 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiva homma :) kyllä se joo aikanaan, pelkäsin että itellä kestää se jatkuva ällötys loppuraskauden mutta ohi on jo! Tietenki liian rasvainen ruoka pistää yököttämään ja oksennus tulee jos maha pääsee liian tyhjäks. Itellä alko tänään rv 18 ja mahan kasvua odotellessa! onhan täs ihan pieni alku jo , ei vaan ainaka itelle pistä silmään vielä kunnolla, kun ennestäänkin oli vähän "pömppömahaa" .  Pientä sellasta "kuplien poksahtelua" kohdussa ja kohdun kovetusta on, liekö toi eka sitten niitä potkuja, toivottavasti :) 

73/400 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut spostia fb ryhmän liittymisestä ajat sitten, mutta vielä en ole ryhmään päässyt. Onko joku päässyt?

Vierailija
74/400 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Ihana nähdä että ryhmässä riittää vielä keskustelua.

Itse olen pikkuhiljaa ruvennut tottumaan ajatukseen vauvasta , mutta todella epätodellisia tunteita tulee usein kun aina on monta viikko välissä ennen kuin taas pääsee neuvolaan.

Ensi viikolla olisi jo rakenneultran aika. Oireina ollut lähinnä närästys jo pidemmän aikaa, muut oireet loppuvat n. viikolla 16.

Jalkoja turvotti n. viikon 10 kohdalla ja sitten loppui yhtäkkiä mutt anyt on tullut takaisin.

Nyt on täytynyt ostaa jo löysempiä vaatteita, kun normaali vaatteet kiristää.

Onko muut tunteneet jo vauvan liikkeitä??

Miulla on jotain haamutuntemuksia ollut pari viikkoa mutta välillä kun mitään ei kuulu, tulee tosi epätodellinen olo. Jostain tosin luin että sekin on ihan normaalia vaikka liikkeitä ei tulisikaan joka päivä.

Sydänääniä kuunneltu 2 kertaa, molemmilla kerroilla hyvät sykkeet. Täällä neuvolassa käyntejä ollut n. 3 viikon välein. Yhteensä 2 lääkärikäyntiä, joista toinen jo käyty.

Ensi viikon ultran jälkeen ollaan taas viisaampia.. ja toivottavasti näkyy jo sukupuolikin. Mitään hankintoja en ole vielä tehnyt, mutta ultran jälkeen voisi ehkä uskaltautua jo jotain ostamaan.

Ihana kuulla Sussu82, että päätit jatkaa raskautta yksin. Minulla mies ei ole raskautta vastaan mutta ei hänestä ole paljon tukea ollut ja omien ongelmiensa vuoksi olen miettinyt, että ehkä meillä menee vauvan kanssa paremmin kahdestaan.

Tulevaisuus näyttää.

Ihanaa kesää kaikille odottajille ja toivottavasti tähänkin ryhmään löytyy vielä kirjoittajia, joiden kuulumisia voi seurata!

Menossa 19+4

75/400 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, ootkin sit päivää mua edellä tatzii :) täällä tänää 19+3 ja kyllä liikkeet jo tuntuu, itseasiassa juuri tälläkin hetkellä potkitaan! oikeastaan joka pvä tulee, joskus vähemmän ja joskus tosi paljon. Täällä kans jännätään rakenneultraa mikä on loppuviikosta, toiv. Sukupuoli siellä jo näkyis ja kaikki olis hyvin! Itellä on aika paljo ollu kivuttomia supistuksia, maha kovettuu , mutta ainaki tähä mennessä tietojen mukaan kaikki silti ok.. Jokos sun raskaus näkyy jo ? Itellä pieni maha ja turvotus, varsinkin iltasin. Tässä ootellaa että sekin kasvaisi jo :) tsemppiä ultraan! 

76/400 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippati hei! Täällä kans odotellaan vauvan syntyvän 26.10! Itse olen 31vee nainen ja ensimmäinen lapsi tulossa kaikista pelotteluista huolimatta. Minun ei siis pitänyt luomusti raskaaksi tulla, mutta ihana ihme tapahtui! <3

77/400 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

La 18.10. Kolmas lapsi tulossa. Jännittää vähäsen että minkälaista arki on :) Alle kouluikäisiä ovat. Vielä ei kyllä huomaa että raskaana oon. Lähinnä näyttää että oon syöny jonkun suklaalevyn liikaa. Toki vaatevalinnat vaikuttaa.

78/400 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Ompas täällä hiljaista, noh kirjoittelen sitten vaikka yksin :) Mutta joo Perjantaina olisi rakenneultra ja toivottavasti saan tietää kumpi tulossa :)

Anzcu

Vierailija
79/400 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Hiljasta on joo, mutta itse ainakin joskus on kiva käydä lukemassa vanhempiakin juttuja :D

Rakenneultrassa oli kaikki lähes ok. Vauvan päässä oli nestettä raja-arvon kohdilla mutta toisella ultrauskerralla sitä ei ilmeisesti ollut enää niin paljon. Aika epäselviä ovat nuo lääkärit ja kätilöt varsinkin kun vaihtuvat joka kerta.

Olisi mielenkiintoista kuulla millaista palvelua muut ovat saaneet neuvolassa/äitiyspolilla. Ainakin täällä itä-rajan tuntumassa isommassa kaupungissa saa aika vaihtelevaa palvelua kun koko ajan on eri henkilö hoitamassa. Raskauttakin seurataan miun mielestä tosi hällä välisesti.

Sitten kun menin suolisto-ongelmien takia käymään päivystyksessä niin tutkittiin vaan raskautta ja kohdunsuuta. Eli en saanut mitään apua oikeaan ongelmaan.

Vatsa näkyy jo aika paljon ja liikkeetkin tuntuvat jo aika hyvin. Tosin aina alkuviikon kaveri on hiljasempi. Mutta kasvuvauhti kertoo että eteenpäin mennään :D

Vieläkään kovin innoissani en jaksa raskaudesta olla, lähinnä aiemmin kertomani syyn, eli miehen takia. Tuntuu että elämä hänen kanssaan ei tule jatkumaan kovin pitkään (hänen ongelmien vuokseen) ja en ikinä kuvitellut että saisin lapsen yksin.

No.. nämä on näitä elämän valintoja joiden kanssa on vaan elettävä. Ehkä se onni ja ilo sieltä vielä löytyy kun lapsi on maailmassa.

Pikku-kaveri 23+4

80/400 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans lokakuun vauvaa odottava! LA 2.10. Plussasin ekan haamun maanantaina ja siitä eteenpäin haaleita viivoja kunnes kyllästyin ja tein digin, joka ei jättänyt epäselväksi vastausta!

Luovutin munasoluja 1/2013 ja 10/2013 ja toisesta luovutuksesta suoraan oman yritykseen, ja edelleenkään en voi uskoa että onnistui näin nopeasti :o

Esikoinen tulossa ja olemme 21v ja 22v, viidettä vuotta ollaan yhdessä ja juuri ostettiin oma koti.

LA osuu ihan hilkulle omien ja tulevan vaarin syntymäpäivien kanssa :)

Aliiisa 4+4