Miesten perusoikeuteen kuuluu tietää onko lapsi hänen
Kommentit (181)
Itse jos oisin mies niin testi ehdottomasti. Ihmettelenkin kun niin mo ni uskoo lapsensa olevan hänen.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 01:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 01:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 01:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 01:07"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 00:56"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:58"]
No meidän lapset on 100% varmasti mieheni. Tehtäis siis kolme täysin turhaa testiä. Ja vielä niin ettei mies epäile isyyttään eikä testejä halua. Kenen etu tämä olis? Testifirmojen.
[/quote]
Ainoa todiste on sinun sanasi. Se ei riitä
[/quote]
Miehelle riittää, kävi tunnustamassa kaksi ekaa ja vastas lastenvalvojan kysymykseen haluaako testit että ei halua. Kolmas syntyi avioliitossa, mutta eipä tuo tuotakaan ole epäillyt.
Ja lapset todellakin on miehen, muiden kanssa en ole seksiä koskaan harrastanut, joten aika mielenkiintoista olis jos eivät olis. Eivät olis silloin minunkaan, biologisesti. Oikeastihan nuo olis mun lapsia, vaikka olisivat esim. vaihtuneet sairaalassa. Mikään ei sitä muuttaisi.
[/quote]
Jos ne olisivat vaihtuneet niin ne eivät olisi sinun. Ei laillisesti, ei biologisesti eikä moraalisesti
[/quote]
Mua ne äitinään pitää. Mutta tottakai ne pitäis raahata sille tuntemattomalle biologiselle äidilleen koska moraali niin sanoo. Ja ne mun oikeat lapset pitäis raahata mulle, ihan moraalin mukaisesti.
Mun ne olis, sano mitä sanot. Äitiys ja isyys on muutakin kuin vain biologiaa.
[/quote]Ei muuten ole. Hyvään vanhemmuuten tarvitaan muutakin mutta vanhempi on vanhempi.
Ihminen haluaa synnynnäisesti tietää mistä on tullut. Ihminen myös kohtelee biologisia lapsia erillailla kuin ottolapsia. Se on todistettu useissa tutkimuksissa. Myös lapset kokevat ottolapsina että äiti ei ole äiti vaan huoltaja. Sitä voi rakastaa mutta se ei ole äiti. Ottolapset, hedelmöityshoidoista syntyneet jne, monesti haluavat etsiä biologisen vanhempansa/vanhemmat. Koska ihminen haluaa tuntea oikeat vanhempansa
[/quote]Mikä'li olet kasvanut 20 v perheessä ja vanhemmat ei ole biologisia ja sitten näkee biologiset vanhemmat niin kyllä sitä oikeina vanhempina pitää niitä jotka ovat antaneet rakkautta ja kasvattaneet. Itse tuskin haluaisin sen kummemmin tutustua bilologisiin vanhempiin ja tivaisin tietnekin miksi antaneet adoptioon.
Miehillä on oikeus ihan itse etsiä puoliso joka ei petä. Jos ei tähän pysty niin oma moka.
Onhan nyt mahdollisuus miehellä teettää DNA selvitys. Mikäli epäilee onko lapsi hänen. Teettäkää jos olette epävarmoja.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:02"]
Kaikista 16 vuotta täyttäneistä ja sitä vanhemmista miehistä voitaisiin ottaa jo valmiiksi geenitesti, ja sitten jos isyystesti näyttää, että oletettu isä ei olekaan oikea, voisi biologista isää helpommin lähteä kartoittamaan suoraan tietokannasta. Tästä olisi se hyöty, että saataisiin esim. yhden yön jutun seurauksena syntyneille, ns. tuntemattoman siittäjän lapsille isä, joka maksaa elatusmaksut, ja tällä tavalla säästää valtion rahaa. Samalla voitaisiin elatusmaksuja vähän korottaa, ovat surkean pieniä tällä hetkellä. Tällä olisi sekin hyvä puoli, että miehet alkaisivat entistä tarkemmin itsekin huolehtia ehkäisystä myös irtosuhteissa, kun vaarana on 18 vuoden maksut. Kannatan siis ap:n mallia.
[/quote]Tätä viestiä alapeukuttavat pettävät miehet, jotka pelkäävät joutuvansa vastuuseen teoistaan. Jos mies ei petä, mitä syytä hänellä olisi vastustaa ajatusta? Miehet vastuuseen tekosistaan!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:36"]
Onhan nyt mahdollisuus miehellä teettää DNA selvitys. Mikäli epäilee onko lapsi hänen. Teettäkää jos olette epävarmoja.
[/quote]
Mun mielestä jokainen saa itse maksaa testinsä, siihen ei valtion rahaa tarvitse tuhlata.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 00:02"]
Ne testit maksavat, oli maksajana sitten valtio tai vanhemmat. Hyvä kompromissi voisi olla ilmainen testi jokaiselle miehelle, joka sellaisen haluaa, niin ei tarvitse turhaan teettää niille, jotka eivät halua.
[/quote]
Kaikille se pitää tehdä. Jokaiselle syntyneelle lapselle pitää tehdä verikoe. Ennen kuin biologinen isä on löytynyt ei mitään lapsilisiä, äitiyslomia, vanhempainlomia tai vastaavia saisi.
[/quote]
Eli haluat palata keskiajalle. Mitä niille lapsille sitten tehtäisiin? Vaikka isä lymyää jossain, lapsi on olemassa. Heitettäisiinkö ne kalliolta alas? Oikea periaate on suojella lasta ei hulttioisiä.
Lapsi on 100% varmuudella mieheni. Lapsi näyttääkin ihan mieheltäni! :D Toki jos mieheni haluaisi isyystestin niin se hänelle tehtäisiin, vaikka se on osoittaa epäluottamusta minua kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:55"]
Kaikista 16 vuotta täyttäneistä ja sitä vanhemmista miehistä voitaisiin ottaa jo valmiiksi geenitesti, ja sitten jos isyystesti näyttää, että oletettu isä ei olekaan oikea, voisi biologista isää helpommin lähteä kartoittamaan suoraan tietokannasta. Tästä olisi se hyöty, että saataisiin esim. yhden yön jutun seurauksena syntyneille, ns. tuntemattoman siittäjän lapsille isä, joka maksaa elatusmaksut, ja tällä tavalla säästää valtion rahaa. Samalla voitaisiin elatusmaksuja vähän korottaa, ovat surkean pieniä tällä hetkellä. Tällä olisi sekin hyvä puoli, että miehet alkaisivat entistä tarkemmin itsekin huolehtia ehkäisystä myös irtosuhteissa, kun vaarana on 18 vuoden maksut. Kannatan siis ap:n mallia.
[/quote]Tätä viestiä alapeukuttavat pettävät miehet, jotka pelkäävät joutuvansa vastuuseen teoistaan. Jos mies ei petä, mitä syytä hänellä olisi vastustaa ajatusta? Miehet vastuuseen tekosistaan!
[/quote]
Öö, siksi että tuollaista tietokantaa voitaisiin käyttää miljoonaan muuhunkin asiaan kuin vain elareiden maksuun? Siis jollakin instanssilla olisi automaattinen oikeus miesten geenitietoihin?? Et voi olla tosissasi.
Näistä lähes puolet on naisia ja varattuja, kuinkahan moni äitejä, vieraalle?
En ihan oikeasti usko tähän muutaman skitson lanseeraamaan "käenpoika" teoriaan. Jos on valmiiksi noin skitso ja pelokas (siis maalaa ihan kirjaimellisesti piruja seinille) on hyvin epätodennäköistä, että koskaan saa ylipäätään minkäänlaista parisuhdetta naisen kanssa. Asenteista paistaa liian suuri katkeruus ja viha naisia kohtaan, joten tämä lätinä on lähinnä pelkojen sävyttämää jossittelua jostain mikä-mikä maasta. Erittäin harvinaista on myös lasten vaihtuminen synnytyssairaalassa. Lapsi saa suoraan synnytyssalissa ranteeseen oman tunnisterannekkeen. Jos nämä urpot olisivat tekemisissä oikean naisen kanssa tai edes todellisuudessa kiinni, heillä olisi enemmän käytännön otetta asioihin.
Jotain harvinaisen halveksittavaa on myös miehessä, joka epäilee isyyttään omaan lapseensa rahan tai jonkun muun seikan vuoksi. Asia voidaan aina varmistaa, mutta syvästi tunnen myötähäpeää tällaisten miesten puolesta. Oman lapsen kieltäminen tai edes epäily on supernolo juttu.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 09:55"]
[/quote]
Öö, siksi että tuollaista tietokantaa voitaisiin käyttää miljoonaan muuhunkin asiaan kuin vain elareiden maksuun? Siis jollakin instanssilla olisi automaattinen oikeus miesten geenitietoihin?? Et voi olla tosissasi.
[/quote]
Miehet ne raiskaa. Tuolla systeemillä olisi sekin etu, että saataisin tyypit tosi kätevästi kiinni. Säästäisi paljon yhteiskunnan varoja ja työtunteja rikosten selvittelyssä. Vai alkaako tämä "perusoikeusjauhaminen" kääntyä itseään vastaan? :-D Etkös enää haluakaan dna-testejä kaikille ukoille "perusoikeutena" pakolliseksi? Just joo ja aivan niin.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 00:56"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:58"]
No meidän lapset on 100% varmasti mieheni. Tehtäis siis kolme täysin turhaa testiä. Ja vielä niin ettei mies epäile isyyttään eikä testejä halua. Kenen etu tämä olis? Testifirmojen.
[/quote]
Ainoa todiste on sinun sanasi. Se ei riitä
[/quote]
Höpöhöpö. Ehdottomasti suurin osa vauvoista/lapsista näyttää niin paljon isältään/isoisältään/isoäidiltään/tädiltään jne., ettei ole millään lailla kyse vain naisen sanasta. Tää unohtuu kokoajan näistä keskusteluista.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:44"]
Isyystesti pakolliseksi joka lapselle!
[/quote]
Kaikki miehet eivät parittele lorttojen kanssa. Emme siis tarvitse testejä. -Mies
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 01:07"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 00:12"]
Voi hellan lettas. Aika wt idea. Verorahoillako toteutettais? Kaikille väkisin? Meillä paremmissa piireissä isä tietää olevansa isä. Ja ovat pojat niin isänsä näköisiäkin, että vain mielenvikainen epäilisi muuta. Tai vähintään pitäis olla sitten miehen veljen kanssa väännettyjä.
[/quote]
Ulkonäkö ei kerro yhtään mitään. Kyllä naiset niissä paremmissakin piireissä pettää
[/quote]
Kyllä ulkonäkö nimenomaan kertoo. On ihan täysin todellisuudesta vieraantunutta väittää, että lapsi joka näyttää ihan isältään, tai vaikka isän tädiltä tai jotain, ei muka olisi perinyt näitä piirteitä juuri sieltä.
Mun vanhin tytär esim. näyttää ihan täsmälleen mun anopilta, eli isänsä äidiltä. Koko mun suvussa ei esiinny lainkaan niitä ulkonäöllisiä piirteitä, joita hän on isoäidiltään perinyt. Toisella tyttärellä on mun silmät, ja muuten näyttää myös ihan tismalleen tuolta samalta anopilta. Ja poika on sitten ihan ilmetty isänsä, paitsi suu hänellä on samanlainen kuin mun veljellä (jolla on samanlainen suu kun meidän isän siskolla...). Kyllä tää aika itsestäänselvää on, että kuka noiden lasten isä on (miehellä ei ole veljiä, eli eivät voisi sitäkään kautta periä noita samoja ominaisuuksia).
Kaikista mun tuntemista ihmisistä, joiden isän olen nähnyt, näkee isän tai isän suvun piirteitä, paitsi yhdestä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:16"]
Miehet ne raiskaa. Tuolla systeemillä olisi sekin etu, että saataisin tyypit tosi kätevästi kiinni. Säästäisi paljon yhteiskunnan varoja ja työtunteja rikosten selvittelyssä. Vai alkaako tämä "perusoikeusjauhaminen" kääntyä itseään vastaan? :-D Etkös enää haluakaan dna-testejä kaikille ukoille "perusoikeutena" pakolliseksi? Just joo ja aivan niin.
[/quote]
En ole kenellekään mitään pakollisia dna-testejä kyllä ollut vaatimassa, enkä vaadikaan. Kaikkien osapuolien - isän, äidin ja lapsen - tulisi saada oikeus varmistaa biologiset perheenjäsenensä. Nainen kyllä tietää varmasti olevansa äiti, joten tämä dna-testi on ennen kaikkea isän ja lapsen oikeus.
Tuollaisella kaikkien miesten geenitiedot sisältävällä tietokannalla olisi niin merkittävä väärinkäyttöpotentiaali, puhumattakaan siitä kuinka epätasa-arvoiseen asemaan se asettaisi sukupuolet. Raiskausten selvittämisessä ei ole ongelmana se, etteikö "raiskaajia" tiedettäisi, vaan se etteivät naiset tee ilmoituksia tai ei voida varmistua tapahtuiko raiskausta edes (vapaaehtoinen seksi).
Isyydestähän ei itse asiassa olisi koskaan epäselvyyttä, jos naiset eivät pettäisi ja valehtelisi, eikö niin?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 00:06"]
Taitaa olla käenpoikia pesässä.
[/quote]
Ei ole eikä tule. Mutta jso olisi käynyt niin ikävästi, että olisin joutunut yhteen ap*:n kaltaisen tyypin kanssa, niin ihan varmasti olisi. Eli kaikkien kuvottavien tyyppien oletetut lapset tulisi testata. Oikeat miehet sen sijaan eivät testejä tarvitse.
Mun näkemien arvioiden mukaan vaan pari prosenttia lapsista on muiden kuin väitetyn isän. Että onhan tässä tosiaan syytä pistää ne muut 99, jotain prosenttia kanssa testeihin.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:16"]
[/quote]
En ole kenellekään mitään pakollisia dna-testejä kyllä ollut vaatimassa, enkä vaadikaan. Kaikkien osapuolien - isän, äidin ja lapsen - tulisi saada oikeus varmistaa biologiset perheenjäsenensä. Nainen kyllä tietää varmasti olevansa äiti, joten tämä dna-testi on ennen kaikkea isän ja lapsen oikeus.
Tuollaisella kaikkien miesten geenitiedot sisältävällä tietokannalla olisi niin merkittävä väärinkäyttöpotentiaali, puhumattakaan siitä kuinka epätasa-arvoiseen asemaan se asettaisi sukupuolet. Raiskausten selvittämisessä ei ole ongelmana se, etteikö "raiskaajia" tiedettäisi, vaan se etteivät naiset tee ilmoituksia tai ei voida varmistua tapahtuiko raiskausta edes (vapaaehtoinen seksi).
Isyydestähän ei itse asiassa olisi koskaan epäselvyyttä, jos naiset eivät pettäisi ja valehtelisi, eikö niin?
[/quote]
Miten niin? Moni mies haluaa kiemurrella vastuustaan "biologisena" isänä. Siitä on eniten käytännön näyttöä juuri elatusriidoissa oikeusistuimissa. Luuletko, että miesten aivoitukset ovat jokin virallinen viimeinen instanssi ja miehet eivät koskaan valehtele?
Isällä tulisi olla oikeus varmistaa isyytensä, kuten myös lapsella tulisi olla oikeus varmistaa oikeat biologiset vanhempansa. Isän oikeudet sillä perusteella, että ei tuhlaa aikaansa, voimavarojansa ja rahojansa toisen lapsen kasvattamiseen. Lapsen oikeudet taas selittyvät perinnölisten sairauksien ja niihin varautumisen perusteella.