Väärin kuullut laulunsanat
Minkälaisia laulun sanoja olette kuulleet väärin, tässä yksi minkä mä kuulin aina näin Markku Aron kappale hyvännäköinen:
säkeessä: silmiin hän ämpärin taivaalta sai,
oikein sanat menee: silmiin hän värin taivaalta sai
Satumaa: siivetönnä en voi lentää hanhi olen vaan
oikein:siivetönnä en voi lentää vanki olen maan
Kommentit (1150)
Voi olla, että oon ollut tällä palstalla liian kauan, kun kuulen Paidaton riehuja kappaleen menevän tällein:
En oo koskaan ollu liven roskaa
Jengi kädet nostaa (Jengi kädet nostaa)
Ja liput ostaa puoleen hintaa koska artisti maksaa (Artisti maksaa)
Ku mä oon mestoilla, ei oo mulla estoja
Paljasta pintaa jatkoil ja etkoil
Nyt ei oo Allui, liiemmi keikkoi
Mut silti rokkaan ilman paitaa vaik hommat seisois
Oikeasti Allu kohta menee näin: Nyt ei oo ollu liiemmi keikkoi
Kai se voisi olla Allui, jos Käärijä palstailisi 😂
Vei saavaat hälle kiitoksen.
Mitkä saavaat vietiin kiitoksena?
Lapsena ymmärsin näin enkeli taivaan laulun. Toki nyttemmin kuulen oikein, että veisaavat hälle kiitoksen.
Väärä versio: Haudalle laitan kukkasen ja nukahtaneen toivon nukkasen
Oikea versio: Haudalle laitan kukkasen ja kukoistavan toivon edes sen
Sanat "faija" ja "mutsi" ovat arkikielisiä tapoja viitata isään ja äitiin suomen kielessä. Ne ovat lyhennettyjä ja muunneltuja muotoja sanoista "isä" ja "äiti". Arkikieliset ja lyhennetyt ilmaisut ovat yleisiä monissa kielissä ja ne muodostuvat usein vuorovaikutustilanteissa ja perheen sisäisessä viestinnässä.
Kyseinen laulu on nimeltään "Kymmenen tikkua laudalla". Se on suomalainen lastenlaulu, joka kertoo kymmenestä tikkua laudalla olevasta pojasta, jotka ovat piilossa viimeisellä rannalla. Laulussa yksi tikku kerrallaan katoaa erilaisista syistä, kuten suden syömänä tai haaksirikkoutuneena. Lopulta jäljellä on enää yksi tikku, joka tippuu mereen, ja laulu päättyy surulliseen sävyyn.
Laulun sanoma voi kertoa ystävyyden tärkeydestä, turvallisuudesta tai jopa kuolevaisuuden tiedostamisesta. Lastenlauluissa on usein opetuksellisia elementtejä ja ne voivat käsitellä aiheita, jotka ovat lapsille tärkeitä ymmärtää.
Ei ole laulu, vaan mainos televisiossa:
Riipsisen kuivalihaa ja kuulin, hmisen kuivalihaa. Tv oli päällä enkä katsonut sitä, meni hetki pohtia mitä oikein kuulin😂
niin kuin käy avaruushomolle kun se tahtoo palata kotiinsa eikä usko ennusmerkkien voivan tarkoittaa mitään/
Oikea on siis avaruusromulle.
😅 Apulannan biisi, paha ihminen.
All the lonely Starbucks lovers. They'll tell you I'm insane.
vs.
Got a long list of ex-lovers. They'll tell you I'm insane.
Popedan "Pitkä kuuma kesä": "...tori kierretään, kyntes uppoo nivusiin..." kuulin "...tori kierretään ja suppoo nivusiin..." Ajattelin että Pate työntää jotain kuumelääkesuppoa nivusiin, aikuiset nyt oli usein outoja...
Vierailija kirjoitti:
Popedan "Pitkä kuuma kesä": "...tori kierretään, kyntes uppoo nivusiin..." kuulin "...tori kierretään ja suppoo nivusiin..." Ajattelin että Pate työntää jotain kuumelääkesuppoa nivusiin, aikuiset nyt oli usein outoja...
Kuulin taas nuorempana pitkään tämän Sitten näytetään, Pori kierretään kunnes uppoo limousiin.
Voisitko viel kerran suuttuu niin tietäisin et sä välität
Olikin sä sanan tilalla sana viel.
Sinä olet niin kaukana vaikka sata vuotta kulkisin en löydä sinua se repii mieleni niinkuin iso alligaattori kieleni
Täältä löytyy suomeksi väärin kuultua indonesialaisia musiikkia (pensselisetä-periaatteella siis):
https://www.youtube.com/@kekkone/videos