Väärin kuullut laulunsanat
Minkälaisia laulun sanoja olette kuulleet väärin, tässä yksi minkä mä kuulin aina näin Markku Aron kappale hyvännäköinen:
säkeessä: silmiin hän ämpärin taivaalta sai,
oikein sanat menee: silmiin hän värin taivaalta sai
Satumaa: siivetönnä en voi lentää hanhi olen vaan
oikein:siivetönnä en voi lentää vanki olen maan
Kommentit (1150)
herrat Helsingissä LAVAN alla nyyhkii
kuulostaa kuin hän todella laulaisi noin
Se repii, raastaa ja kiusaa
oikeasti:
Se repii, raastaa ja kiduttaa
Hassisen kone, Tällä tiellä
Mulle tulee tästä kysymyksestä aina mieleen Beuatiful Southin Don't marry her, fuck me. Tuo kappalehan esitettiin nykyistä kiltimpänä aikana, joilloin noin suorasukaisia kehotuksia ei juurikaan annettu ja laulajana on kaiken lisäksi kiltintuntuinen suloisella äänellä laulava nuori nainen.
Suosittelen kuulolaitteen hankintaa.
moi
Alanis Morissette: You, you, you I don't know. Oikeasti siis oughta know, kuten biisin nimikin kertoo. Mut kun kerran kuulee väärin... 😆
Irinan Kymmenen kirosanaa: Miten sä perseessä saat mut suuttumaan, saat mut nauramaan yhdellä lauseella...
Vierailija kirjoitti:
Kukahan mahtoi aikoinaan laulaa tätä iskelmää: "Lapin poika mä oon juurtanoitain, taikarumpu soi syntyessäin..." Luulin että sana "juurtano" on jotakin lapin kieltä ja tarkoittaa että tyypin juuret ovat Lapissa. Kerran selailin iskelmäsanoituksia ja siinä selvisi jutun oikea juuri. Säe menee: "Lapin poika mä oon, juurta noitain..."
Ja kyllä, olen satavuotias.
Matti Heinivaho ja minulla hiukan matkaa sataan vuoteen. En muuten ihan ymmärtänyt, mikä tuossa tekstissäsi oli juju; juuret Lapissa tai juurta noitain. Sama asia minusta.
moi
Vierailija kirjoitti:
"Joulupukki puukon sai..."
Muuten hauska, mutta s-kirjain on äänteenä niin kuuluva, ettei se muutu parhaalla tahdollakaan p-kirjaimeksi.
Tämä ei ole väärin kuultu, vaan väärin ymmärretty. JVG:n Pienissä häissä. Olen luullut, että tarkoitetaan hääjuhlia.
Antti Ketonen - Olisitpa sylissäni
Kuulostaa, olisitpa syylissäni.
"Joka ilta, kun lanttu sammuu..."
R2 kirjoitti:
Antti Ketonen - Olisitpa sylissäni
Kuulostaa, olisitpa syylissäni.
Mulle tuli mieleen syylinki.
Vierailija kirjoitti:
Matin ja Tepon kappale "Kaiken takana on nainen" kääntyi muotoon kaapin takana on nainen :)
Sinäkö se sinne Lasten Toivekonserttiin soitit ja toivoit tuota kappaletta noilla sanoilla? Muistan tuon ikuisesti, sattumalta kuuntelin tuota ohjelmaa.
Kuulin:
Lapponia, tämä on Lapponia
Josta Pohjan kauniin neitosen kutsuu kaipuu
Oikein:
Lapponia, tämä on Lapponia
Josta Pohjan kauniin neitosen kutsu kaikuu
Oikeat sanat (Woman in Love)
Life is a moment in space
When the dream is gone
It's a lonelier place
Väärin kuultu
Love is a movement in space
Kuulen: Kassen aika vaan näyttää tullessaan Oikein: kas sen aika vaan ....
Dire Straits, Tunnel of Love
" Girl you look so pretty to me, like you allways did "
Oikeasti siinä lauletaan huvipuistosta:
" Girl, it looks so pretty to me, like it allways did "
Sting SOS
Synnin aaton SOS.
Kuunnelkaa vaikka!