Väärin kuullut laulunsanat
Minkälaisia laulun sanoja olette kuulleet väärin, tässä yksi minkä mä kuulin aina näin Markku Aron kappale hyvännäköinen:
säkeessä: silmiin hän ämpärin taivaalta sai,
oikein sanat menee: silmiin hän värin taivaalta sai
Satumaa: siivetönnä en voi lentää hanhi olen vaan
oikein:siivetönnä en voi lentää vanki olen maan
Kommentit (1150)
Mä oon My heat will go on kappaleen menevän näin:
🎶Every night in my dreams
I see you, I feel you
That is how I know you go on
Far across the distance
And spaces between us
You have come to show you go on
Near, far rainbow you are...🎶
Oikeasti rainbow on wherever.
Nuorempana alun tummennetun kohdan olen kuullut ice sceam sanana.
Portion Boys: Elämän ABC
....
A Sun täytyy täällä rajusti rakastaa
B Just niinku Toni Nieminen...
Itse kuulen tuon jatkuvasti: B nussii ku Toni Nieminen
(tonillahan on lasta ja vaimoo jne enemmän ku keskiverto Jampalla, joten ihan looginen)
Laula vielä yksi laulu ettei Ilkan silmät tummu
Armo biisissä en varsinaisesti kuullut väärin mutta tajusin sen aina näin: tähän liittyy paljon hyvää paljon kaunista vaikka oikeesti se oli: tähän päättyy paljon hyvää paljon kaunista.
Tyttö: Isi, miksi miehet itkevät?
Isä: Miehet eivät itke, koska heillä ei ole tunteita.
Tyttö: Tunteita?
Isä: Niin, tunteet ovat jotain..
Tyttö: Mutta eivätkö kaikki ihmiset, myös miehet, tunne asioita? Miksi miehet eivät sitten itke, jos heilläkin on tunteita?
Isä: Totta puhut, rakas. Kaikilla ihmisillä, mukaan lukien miehillä, on tunteita. Itse asiassa itku on yksi tapa ilmaista tunteitaan, ja se on täysin normaalia. Mutta kulttuurilliset odotukset ja stereotypiat voivat vaikuttaa siihen, miten jotkut ihmiset, myös miehet, ilmaisevat tunteitaan.
Tyttö: Mitä tarkoitat kulttuurisilla odotuksilla ja stereotypioilla?
Isä: Kulttuurisilla odotuksilla tarkoitan yhteiskunnassa vallitsevia näkemyksiä siitä, miten tietyt ihmisryhmät, kuten miehet tai naiset, "kuuluisi" käyttäytyä. Stereotypiat ovat yleistyksiä ja oletuksia, joita ihmiset saattavat tehdä näistä odotuksista perustuen. Esimerkiksi joissain kulttuureissa tai yhteiskunnissa saattaa olla ajatus, että miehen tulisi olla vahva, pidättyväinen ja näyttää vähän tunteita.
Tyttö: Mutta se ei ole oikein, vai mitä?
Isä: Täysin oikein. On tärkeää ymmärtää, että kaikilla ihmisillä on oikeus tunteisiinsa, ja jokaisella on oma tapansa ilmaista niitä. Itku ei tee miehestä heikkoa tai vähempiarvoista millään tavalla. Päinvastoin, tunteiden näyttäminen ja jakaminen voi olla merkki vahvuudesta ja rehellisyydestä.
Tyttö: Entä jos sinä itkisit?
Isä: Jos minä itkisin, se olisi myös täysin normaalia. Itku voi olla tapa käsitellä vahvoja tunteita, kuten surua, iloa, tai stressiä. Olisi tärkeää, että ympärilläni olevat ihmiset ymmärtäisivät ja tukisivat minua silloin, kuten minäkin tukisin sinua, jos sinä itkisit.
Tyttö: Kiitos, isi. Ymmärrän paremmin nyt.
Isä: Ole hyvä, rakas. Aina kun sinulla on kysyttävää tai haluat keskustella tunteista, olen täällä kuuntelemassa ja auttamassa sinua. Tunteet ovat osa ihmisyyttä, ja niistä puhuminen voi auttaa meitä ymmärtämään itseämme ja muita paremmin.
Kuulin aina apulannan "vasten mun kasvojani" biisistä että siinä olisi sanottu: pudota pelosta molempien takia mutta se olikin: pudota pelasta molempien takia
...Pidän kiinni tuolista niin kuin tsat tsat tsat tsa tsat tsat tsaa...
Joku kuolee huutamalla alastomana lattialla
Luulin aina että Anssi Kelan "puistossa" kappaleessa sanottaisiin "Laura avaimensa oven taa" mutta siinä sanottiinkin kun katoin sanoja "Laura avaimensa ojentaa."
Luulin että stellan "aamun kuiskaus" laulussa sanottaisiin "maalaa värit uudet" mutta se olikin "maalaa värin uuden"
Eppu Normaali-Tuhansien murheellisten laulujen maa
"Jonka lauluissa hukkuvat ne lämän valttikortit"
Oikeasti: Jonka lauluissa hukkuvat elämän valttikortit.
Kesti KAUAN tajuta tuo, vasta nyt aikuisena (40v) tajusin xD
Jussi Raittinen lauloi laulussa "Unta en saa": "...turhaan silloin tuttua viereltäin hain..."
Kuulin sen, että "...turhaan silloin tussua viereltäin hain..."
Jäätelökesä-biisi. Kaksi mielenkiintoisesti kuultua.
Silloin aurinko nauroi, Kai rakastuu Villeen.
Ja kun aurinko tsaahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö: Isi, miksi miehet itkevät?
Isä: Miehet eivät itke, koska heillä ei ole tunteita.
Tyttö: Tunteita?
Isä: Niin, tunteet ovat jotain..
Tyttö: Mutta eivätkö kaikki ihmiset, myös miehet, tunne asioita? Miksi miehet eivät sitten itke, jos heilläkin on tunteita?
Isä: Totta puhut, rakas. Kaikilla ihmisillä, mukaan lukien miehillä, on tunteita. Itse asiassa itku on yksi tapa ilmaista tunteitaan, ja se on täysin normaalia. Mutta kulttuurilliset odotukset ja stereotypiat voivat vaikuttaa siihen, miten jotkut ihmiset, myös miehet, ilmaisevat tunteitaan.
Tyttö: Mitä tarkoitat kulttuurisilla odotuksilla ja stereotypioilla?
Isä: Kulttuurisilla odotuksilla tarkoitan yhteiskunnassa vallitsevia näkemyksiä siitä, miten tietyt ihmisryhmät, kuten miehet tai naiset, "kuuluisi" käyttäytyä. Stereotypiat ovat yleistyksiä ja oletuksia, joita ihmiset saattavat tehdä näistä odotuksista perustuen. Esimerkiksi joissain kulttuureissa tai yhteiskunnissa saattaa olla ajatus, että miehen tulisi olla vahva, pidättyväinen ja näyttää vähän tunteita.
Tyttö: Mutta se ei ole oikein, vai mitä?
Isä: Täysin oikein. On tärkeää ymmärtää, että kaikilla ihmisillä on oikeus tunteisiinsa, ja jokaisella on oma tapansa ilmaista niitä. Itku ei tee miehestä heikkoa tai vähempiarvoista millään tavalla. Päinvastoin, tunteiden näyttäminen ja jakaminen voi olla merkki vahvuudesta ja rehellisyydestä.
Tyttö: Entä jos sinä itkisit?
Isä: Jos minä itkisin, se olisi myös täysin normaalia. Itku voi olla tapa käsitellä vahvoja tunteita, kuten surua, iloa, tai stressiä. Olisi tärkeää, että ympärilläni olevat ihmiset ymmärtäisivät ja tukisivat minua silloin, kuten minäkin tukisin sinua, jos sinä itkisit.
Tyttö: Kiitos, isi. Ymmärrän paremmin nyt.
Isä: Ole hyvä, rakas. Aina kun sinulla on kysyttävää tai haluat keskustella tunteista, olen täällä kuuntelemassa ja auttamassa sinua. Tunteet ovat osa ihmisyyttä, ja niistä puhuminen voi auttaa meitä ymmärtämään itseämme ja muita paremmin.
Miten tuo biisi oikeasti sitten meni?
Huolien luomista rannalle
Pakaroistamme liikekannalle
Elokapina – Extinction Rebellion Finland julistaa Suomeen ilmastohätätilan. Elämme keskellä ilmaston ja ekologian kriisiä ja vaadimme, että tilanteeseen suhtaudutaan sen vaatimalla vakavuudella. Esitämme kolme vaatimusta hallitukselle, medialle ja koko yhteiskunnalle. Käytämme kansalaistottelemattomuutta ja väkivallatonta suoraa toimintaa – muiden demokraattisten keinojen ohella – saadaksemme aikaan tarvittavia yhteiskunnallisia järjestelmätason muutoksia.
Lorden Royals: you can call me green pea...
Olen kuullut väärin Käärijän Cha cha chaan kohdan "tänään oon se mies", oma versioni on ollut "täältä nousee mies"
Frederikin Vaimoni miettii, onko nyt mieltä missään.
Oikeasti se kuuluu : Kai moni miettii onko nyt mieltä missään.