Väärin kuullut laulunsanat
Minkälaisia laulun sanoja olette kuulleet väärin, tässä yksi minkä mä kuulin aina näin Markku Aron kappale hyvännäköinen:
säkeessä: silmiin hän ämpärin taivaalta sai,
oikein sanat menee: silmiin hän värin taivaalta sai
Satumaa: siivetönnä en voi lentää hanhi olen vaan
oikein:siivetönnä en voi lentää vanki olen maan
Kommentit (1150)
Pierettää pierettää äiti koettaa tuulettaa sama se löydä ne terve vaan mua ootetaan.
Selma kirjoitti:
Pierettää pierettää äiti koettaa tuulettaa sama se löydä ne terve vaan mua ootetaan.
parodia eri kuin väärin kuultu
the kids are playing butt and chest-
the kids are playing up downstairs (oikein)
Mikähän leikki oliskaan butt and chest?
Madnessin our house-biisistä tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kuolee huutamalla alastomana lattialla
Tipu kuolee huutamalla alastomana lattialla.
alaston manaa lattialla
Sen sulle kaksin kerroin tahdon lahjoittaa.
saattaisi olla tarkoitettu.
Sen sulle kaksin verroin tahdon lahjoittaa.
Kysymys: Olisikohan tämä piiloviesti uudesta mahdollisesta ehkäisykeinosta.
Sirkesalo Naispaholainen: Annoin pikkusormen ja Veikolta kädet.
Haloo Helsinki Beibi. Beibi oon sun elohiiri.
Eppu Normaali Tahroja paperilla: Taaloja paperilla.
Michael Monroe A Day late, Dollar short: If you are day late or dinosaur. (ihmettelin vähän tuota sanoitusta, kunnes selvisi)
Luulin aina että "minä liityin sinuun* laulussa sanottiin: Kun me aikamme tanssittiin
Oli taivas juuri niin
Liittyi jumalat ihmisiin
Ja minä liityin sinuun
Eppujen Njet njet..
Vähän posket punehtui, kun luulin että siinä lauletaan: "Joka päivä haluan sua Maria". (oma nimi)
Höh.. Siinä lauletaankin : "halia"
Apulannan Koneeseen kadonnut.
Edelleenkin kuulen Mikä leuka on armoton, oikea siis miten niin muka armoton.
"Lihaa, lasten lihaa
lastenlihaa..."
Ruoskan kappale, jossa oikeasti lauletaan lihan Vasten lihaa.
Selma kirjoitti:
Sama se, haisee se laulettiin meillä päin.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen yli viisikymppisenä päässäni soi rallatus "jäi äiti itkemään, mä vielä kuolemankin Kaapon nään". Ihmettelin lapsena näitä sanoja. Kaapo oli enoni.
Oikeasti Virve Rostin kappaleen sanat menevät siis "jäi äiti itkemään, mä vielä kuolevan Chicagon nään".
Ton biisin sanoista ei saa mitään selvää! Monen kohdan olen joutunut nyt myöhemmin googlettamaan.
Kukahan mahtoi aikoinaan laulaa tätä iskelmää: "Lapin poika mä oon juurtanoitain, taikarumpu soi syntyessäin..." Luulin että sana "juurtano" on jotakin lapin kieltä ja tarkoittaa että tyypin juuret ovat Lapissa. Kerran selailin iskelmäsanoituksia ja siinä selvisi jutun oikea juuri. Säe menee: "Lapin poika mä oon, juurta noitain..."
Ja kyllä, olen satavuotias.
Kuulen aina "Näillä teillä on puun palaa" kun se menee oikeesti "Näillä teillä loppuun palaa"
hankihelmi kuisten aamujen hanki helmikuisten aamujen
Tahdon olla kuule oikein hööli.
Mä mistä löytäisin sen taulun.
Vierailija kirjoitti:
Kukahan mahtoi aikoinaan laulaa tätä iskelmää: "Lapin poika mä oon juurtanoitain, taikarumpu soi syntyessäin..." Luulin että sana "juurtano" on jotakin lapin kieltä ja tarkoittaa että tyypin juuret ovat Lapissa. Kerran selailin iskelmäsanoituksia ja siinä selvisi jutun oikea juuri. Säe menee: "Lapin poika mä oon, juurta noitain..."
Ja kyllä, olen satavuotias.
Silloinhan se olisi ollut muodossa juurtanoin.
Jos et sä koita, mä sinuun turhaan rakastuin..
Tipu kuolee huutamalla alastomana lattialla.