Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä

Vierailija
14.01.2014 |

- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."

- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "

Kommentit (376)

Vierailija
301/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei ole lastenohjelma-iän jälkeen telkkarin katselu kauheasti kiinnostanut. Lähinnä jotain ajankohtaisohjelmia tulee joskus tietokoneen kautta katsottua, varsinaista telkkaria ei minulla siis ole. En tätä mitenkään toitota, mutta jos aihe tulee puheeksi, niin voin kyllä mielipiteeni kertoa. Outoa, jos se jonkun mielestä on jotain itsensä ylentämistä.

Vierailija
302/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:23"]

No entä jos ei vaan seuraa hömppää. Pitäiskö valehdella, että katsoo ja vakoilla jotain naistenlehtiä, ettei joku loukkaannu jos on erilaiset kiinnostuksen kohteet?

[/quote]

No kun edelleenkään ei ole kyse siitä mitä tekee vaan siitä, miten ja missä tilanteissa tuo asiaa esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen henkilö, joka ei osaa kuvata tekemäänsä työtehtävää suomeksi on mielestäni hämmästyttävän taitamaton. En todellakaan ymmärrä, miten hän selviää työstään.

Englantia puhuvat suomalaiset ovat rasittavia. Kaksi eksääni kuului lajiin, joten heistä oli mukavaa puhua minulle englantia. Puhun suomea - puhu sinäkin. Vaikka osaisimme kumpikin kuinka hyvin englantia tahansa.

Vierailija
304/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun työpaikkaruokalassa puhutaan päivä toisensa jälkeen tv-ohjelmista ja julkkiksista, joistä minä en tiedä mitään, pitäisi vain olla hiljaa tai nyökytellä mukana? En tajua, miten se on itseni ylentämistä, jos en katso telkkaria. Mulla on muita harrastuksia, joista juttelisin mielelläni välillä muiden kanssa, kuten kuntosali ja leipominen. En pidä itseäni mitenkään snobina. Joskus vaan turhauttaa olla porukan ulkopuolinen vain siksi, ettei ole kiinnostunut kaikista samoista asioista kuin muut. Miksi juuri telkkari ja viihdemaailman seuraaminen on niin itsestäänselvyyksiä? Miksi uutisten seuraaminen herättää joissain närää?

Vierailija
305/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:57"]

Eli kun työpaikkaruokalassa puhutaan päivä toisensa jälkeen tv-ohjelmista ja julkkiksista, joistä minä en tiedä mitään, pitäisi vain olla hiljaa tai nyökytellä mukana? En tajua, miten se on itseni ylentämistä, jos en katso telkkaria. Mulla on muita harrastuksia, joista juttelisin mielelläni välillä muiden kanssa, kuten kuntosali ja leipominen. En pidä itseäni mitenkään snobina. Joskus vaan turhauttaa olla porukan ulkopuolinen vain siksi, ettei ole kiinnostunut kaikista samoista asioista kuin muut. Miksi juuri telkkari ja viihdemaailman seuraaminen on niin itsestäänselvyyksiä? Miksi uutisten seuraaminen herättää joissain närää?

[/quote]

Ks. viesti 183.

Vierailija
306/376 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:30"]

"Mua ei silleen ärsytä sivistyssanat kun mä oon akateeminen ja niin tottunut niihin, ihan huomaamatta käytän fenomenologian termejä kauppalistaa tehdessä, oishan mun pitäny tajuta kirjottaa selkokielellä sille meidän lähärilastenhoitajalle, mut tosiaan ne tulee niin selkäytimestä ne sanat meillä akateemisilla, onneks mun mies on akateeminen myös niin se tajuu mitä siinä mun tekemässä kauppalistassa millonki lukee"

[/quote]

Ei ole todellisuutta tämä.

[/quote]

No just eilen luin vastaavaa jostain ketjusta. Onhan tämä vähän kärjistetty, mutta siellä joku tuli kertomaan ettei häntä ärsytä sivistyssanat koska on akateeminen. Ketju ei käsitellyt sivistyssanoja eikä akateemisuutta. Kummasti vaan täällä av:lla marhaa tota porukkaa joiden ainoa motiivi olla täällä on korostaa olevansa akateeminen. En oikein usko että ne kirjoittajat oikeasti edes ovat, koska jos se on arkista, luonnollista ja jokapäiväistä niin sitä ei vedetä joka keskusteluun mukaan.

Vierailija
307/376 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:30"]

"Mua ei silleen ärsytä sivistyssanat kun mä oon akateeminen ja niin tottunut niihin, ihan huomaamatta käytän fenomenologian termejä kauppalistaa tehdessä, oishan mun pitäny tajuta kirjottaa selkokielellä sille meidän lähärilastenhoitajalle, mut tosiaan ne tulee niin selkäytimestä ne sanat meillä akateemisilla, onneks mun mies on akateeminen myös niin se tajuu mitä siinä mun tekemässä kauppalistassa millonki lukee"

[/quote]

Ei ole todellisuutta tämä.

[/quote]

Haha, joku tunnistanut itsensä ja kirjoituksensa ja heti puolustuskannalla. 

Vierailija
308/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa joka ärsyttää ainakin näin duunarina on että akateemisten pitää tyrkyttää sitä koulutustaan facebookkiinkin "kävi koulua XXXX" >:(

Vierailija
309/376 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää on itsensä ylentämistä niin mites sitten tää:

"Oon kateellinen kun saat rintsikat kaupasta. Mä joudun tilaan netistä, kun kuppikokoni on G."

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:35"]

voi, kyllä minä olen niin kateellinen kun sinulla on noin lyhyet jalat, itse joudun hankkimaan sukkahousut ulkomailta jotta ne ovat tarpeeksi pitkät säärilleni.

[/quote]

Vierailija
310/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:45"]

Karhea, pörröinen ja huonosti hallittava tukka oli se minun näkemykseni. Minusta lasimainen liruletti on ihanan sileä, suora ja helposti saa siistin näköiseksi.

Lasimainen liruletti on kaverien omia sanoja. Omasta päästäni kun ei oikeasti saa siistiä kuin muotoilutuotteilla, kammalla ja erikoishoitoaineilla. Takkuuntuu ponnarillakin ja auki näyttää tunnissa siltä, ettei olis harjattu ollenkaan.

Mutta valittaa ei tästä takkuuntuvasta pörrökasasta saa, kun se on niiiiiin paksu ja kihara ja kaikki negatiivinen on itsensä ylentämistä.

[/quote]

Mullapa on ohut pörrötukka, joka näyttää tunnin päästä siltä, kuin ei olisi kammattu ikinä. Eli taitaa olla enemmän hiuslaadusta, kuin paksuudesta kiinni.

Vierailija
311/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä voi ärsyttää??

Vierailija
312/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmiset ovat niin pahoja"

"Suomalaiset ovat rumia pottunokkia"

Sanoja haluaa ylentää itsensä ihmisten tai suomalaisten yläpuolelle (vaikka itse olisikin suomalainen ihminen).

Vierailija
313/376 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttina vaan, että olen elänyt kohta 15 ilman telkkaria. Toki jonkun Tuksun nyt tietää mutta kyllä noi BB-julkkikset yms. on sellaisia ettei ne jää mieleen ollenkaan. En kyllä pidä itseäni mitenkään parempana tän takia, käytän esim. aikaani roikkumalla netissä ja tiedän ihan yhtä turhia netti-ilmiöitä.

Vierailija
314/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama on työpaikkojenkin kanssa, pakko laittaa koulutukset ja työpaikat facebookkiin ettei vaan sekotuta meihin tavan duunareihin

Vierailija
315/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on maailmanlaajuinen ilmiö nimeltä humble brag! Itse kunnostaudun itseni hienovaraisessa korostamisessa tulemalla elvistelemään keskusteluihin jos minkäkinlaisella knoppitiedolla jonka muut kaikki jo tiesivätkin :)

Vierailija
316/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 19:46"]

"Ihmiset ovat niin pahoja"

"Suomalaiset ovat rumia pottunokkia"

Sanoja haluaa ylentää itsensä ihmisten tai suomalaisten yläpuolelle (vaikka itse olisikin suomalainen ihminen).

[/quote]

Tai vain varoittaa itsestään. Tuntemani zimbabwelainen sanoi afrikkalaisia kaksinaamaisiksi. Olikohan hän nyt itse, vai miten tuo menee.

Vierailija
317/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoilla facebook -päivitykset tenteistä ja esseistä silloin, kun kyseessä on aihe, joka sisältää sivistyssanoja tai jotain, jolla korostaa omaa osamistaan.

Vierailija
318/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 19:35"]Yksi tapa joka ärsyttää ainakin näin duunarina on että akateemisten pitää tyrkyttää sitä koulutustaan facebookkiinkin "kävi koulua XXXX" >:([/quote]

Aivan! Kyllä maar pitäisi valehdella, ettei Matti Mekaanikolle ja Piia Parturi-kampaajalle tulisi paha mieli! Pitäisi kirjoittaa: "Haapaveden ammattiopisto, autonrassaajalinja", vaikka oikeasti olisi opiskellut ja valmistunut lääkiksestä.

Vierailija
319/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä mäkin olisin hakenut yliopistoon, valmistunut sieltä ja löytänyt vakipaikan omalta alalta, mutta ei ollut mahdollisuutta" (kun oli kiire äkkiä töihin, että sai rahaa bilettää ja ostaa vaatteita)

"Kyllä mäkin soittaisin sinfoniaorkesterissa, mutta on niin kiire etten ole ehtinyt aloittaa musiikkiharrastusta" (se biletys)

"Kyllä mäkin olisin personal trainer, jos ei olisi niin kiireinen arki" ( lapset mummolassa ja itse sohvalla karkkia mässyttämässä)

Sitten haukutaan selän takana niitä, joilla ei ollut niin kiire, ettei olisi voinut tehdä näitä edellämainittuja asioita..

Vierailija
320/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellä itsetärkeyttään korostavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi