Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä

Vierailija
14.01.2014 |

- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."

- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "

Kommentit (376)

Vierailija
321/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaa kyllä tämä ihmisten huonoitsetuntoisuus. Monet tuntuvat ottavan jonain itseensä kohdistuvana alentamisena jo ihan pelkästään sen, että joku esimerkiksi vain kertoo jostain ekologisuuteen tai maailmanparantamiseen liittyvistä periaatteistaan, siis ihan ilman mitään muiden haukkumista tai paasausta. Reaktio on luokkaa "mikä tuokin luulee olevansa, on varmaan mielestään muita parempi, kyllä sitä ollaan nyt niin hyvää ihmistä että jupinaa jupinaa..."

Vierailija
322/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Kyllä mäkin olisin hakenut yliopistoon, valmistunut sieltä ja löytänyt vakipaikan omalta alalta, mutta ei ollut mahdollisuutta" (kun oli kiire äkkiä töihin, että sai rahaa bilettää ja ostaa vaatteita)"

Nämä on kyllä niin nähty, hittoako niitä mukuloita on niin nuorena pukata, että jää koulut väliin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:34"]

Pakko puuttua ap:n tekstiin.

Pitkällä aikavälillä laadukkaat vaatteet tulevat edullisemmaksi. Minusta esim. 700€ takki on vain ja ainoastaan sijoitus tulevaisuuteen. Eipä tarvii seuraavaksi tai sitä seuraavaksi talveksi uutta takkia. Ja maapallo kiittää.

[/quote]

Höpsistä!

Vierailija
324/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 19:35"]Yksi tapa joka ärsyttää ainakin näin duunarina on että akateemisten pitää tyrkyttää sitä koulutustaan facebookkiinkin "kävi koulua XXXX" >:([/quote]

Aivan! Kyllä maar pitäisi valehdella, ettei Matti Mekaanikolle ja Piia Parturi-kampaajalle tulisi paha mieli! Pitäisi kirjoittaa: "Haapaveden ammattiopisto, autonrassaajalinja", vaikka oikeasti olisi opiskellut ja valmistunut lääkiksestä.

[/quote]

Heipat sinne Haapavedelle : D

Vierailija
325/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:08"]

Täällä on mainittu esimerkkinä itsensä ylentämisestä se ettei omista telkkaria ja tekee siitä numeron. Olen samaa mieltä että jos torppaa kaikkien keskustelut telkkariohjelmista huutamalla väliin että mä en noista tiedä mitään kun mulla ei oo telkkaria ja katon vaan dokkareita netistä jos jotain katon.

Mulla on kuitenkin yksi tynnyrissäkasvanut tuttu. Joku kysyi että kuinka tynnyrissä kasvanut pitää olla ettei tiedä kuka on tuksu jne. No, mä oon melko varma ettei tuo tuttava välttämättä tiedä kuka on tuksu. Olen myös varma ettei se ole itsensä ylentämistä, koska se ei itse koskaan ota puheeksi mitään. Mutta jos sen kanssa yrittää viritellä keskustelua jostain, mistä tahansa mistä vähän vieraammat tuttavat voi keskenään jossain tilaisuudessa puhua, niin se ei onnistu.

Jos ottaa puheeksi teeveesarjan, saa vastaukseksi ettei se katso telkkaria eikä sillä ole sellaista. Viimeaikaisista suurista tapahtumista maailmalla ei voi keskustella, se ei ole niistä kuullutkaan. Ruuista ei voi puhua, se on niin ruokarajoitteinen ettei ole kuullutkaan muusta kuin iduista. Se ei tiedä yhtään poliitikkoa, näyttelijää, turhista, laulajaa... Ei välttämättä itsensä ylentämistä mutta ihan helvetin tylsää seuraa. Vastaa yhdellä sanalla joka asiaan ja koko aiheesta keskustelu loppuu siihen. 

Ehkä se ei vaan pidä ihmisistä eikä halua puhua mistään.

[/quote]

Toki tiedän kuka Tuksu on, mutta on surullista ajatella, että silloin on jotenkin hyväksyttävä, kun tietää tuon. Minusta on surullista, että Tuksun asiat ovat ilmeisen huonolla tolalla ja on ikävää, että sillä tehdään rahaa. Ja turha sanoa että Tuksu otse haluaa, minusta jonkun pitäisi siihen puuttua, apua  pitäisi hänelle saada.

Ja en katso Putousta, kun en millään jaksa, se on niin puuduttavaa, mutta kerron tämän vain heille jotka kysyvät, mistä hahmosta pidän tai jotain vastaavaa! Ja kyllä yritin katsoa, jotta olisin joukossa hyväksytty

Vierailija
326/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]

- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."

[/quote]

Tähän liittyen, etenkin ulkomailla mutta täälläkin enenevässä määrin: "meillä ei ole televisiota" tai "katson vain luontodokumentteja"...

[/quote]

Joo! Ihan kuin televisiosta ei ikinä tulisi/voisi katsoa mitään muuta kuin BB:tä (mikä on tietenkin ihan never heard, koska seurataan vain korkeakulttuuria [ja kuljetaan laput silmillä]). Sitten ne samat ihmiset eivät kuitenkaan osaa keskustella siitä korkeakulttuuristakaan. ;-)

[/quote]

Miitä on korkeakulttuuri?

Vierailija
327/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tekemisessä oli hankaluuksia, jouduttiin käyttämään hoitoja tai odottelemaan tosi pitkään. 

"Meidän Marttahan on siis tosi toivottu ja kauan odotettu lapsi"

Joo, ja meidän Einarin kanssa tärppäsi ensimmäisestä yrityskierrosta, ei se tee lapsestamme yhtään sen vähemmän rakastettua tai meistä vanhempina vähemmän arvostettavia.

Vierailija
328/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:01"]

Mä kuljin kirppistakkini kanssa 10 vuotta. Oli kunnon villakangastakki, ja kirpputorilta kympillä hankin! Nyt viimein ostin uuden, taas kirpparilta ja tällä kertaa vitosella.

[/quote]

Minä en halua pitää kirpparivaatteita, joita ei voi pestä. Ja aion jatkaa valitsemallani linjalla!

Vierailija
329/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:34"]

Pakko puuttua ap:n tekstiin.

Pitkällä aikavälillä laadukkaat vaatteet tulevat edullisemmaksi. Minusta esim. 700€ takki on vain ja ainoastaan sijoitus tulevaisuuteen. Eipä tarvii seuraavaksi tai sitä seuraavaksi talveksi uutta takkia. Ja maapallo kiittää.

[/quote]

Milloin hinta on taannut aina laadun? Mulla on kirpparitakkikin kestänyt 3 talvea.

[/quote]

ä

kolme talvea on kyllä aika lyhyt aika

Vierailija
330/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 19:35"]Yksi tapa joka ärsyttää ainakin näin duunarina on että akateemisten pitää tyrkyttää sitä koulutustaan facebookkiinkin "kävi koulua XXXX" >:([/quote]

täh? Ja naimattomia ärsyttää, jos siellä on "olen naimisissa"

ja lapsettomia ärsyttää, jos on kuvia lapsista?

juupajoella syntyneitä ärsyttää, jos joku on syntynyt Helsingissä?

eli, katsopa peiliin ja mieti, miksi sua ihan oikeasti se ärsyttää....

Vierailija
331/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:32"]

Jatkan off topicia, laskelmassa pitäisi ottaa huomioon kahden auton kaikki kustannukset. Sillä rahalla jos lyhentäisi asuntolainaa, kuinka paljon suuremman asuntolainan voisi ottaa vaikka 20 vuodeksi?

[/quote]

Jos autolla ajettaisiin 10 000 km vuodessa, käyttökustannukset olisivat n. 2200 euroa vuodessa. Tuplana ja 30 vuoden ajalta kustannukset olisivat reilut 130 000. Lisäksi se neljä tonnia pitäisi aika ajoin sijoittaa aina uuteen autoon, oletetaan nyt, että molempia autoja käytettäisiin peräti kymmenen vuotta aina ja arvo olisi laskenut nollaan. 24 000 euroa lisää. Yhteensä siis yli 150 000 euroa menee autoiluun eikä asumiseen. Seuraavaksi voikin vertailla omakotitalon kustannuksia vuodessa verrattuna keskusta-asunnon vastikkeeseen...

[/quote]

vastikkeet sentään on sikamaisia hyvän okt:n asumiskuluihin verrattuna.

[/quote]

Ja taas höpsistä. Asun yksin rivarissa 80 neliötä, täysin oma on (huomaa kehu) vastike on 170 €, sisältää kaiken, siis lämmön, veden, korjaukset, pihatyöt, verot ja mitä niitä nyt on!

Omakotitalossa joutuisin itse tekemään pihatyöt, kojaukset, kiinteistöveron, jne.

Minulla ei ole varaa ostaa (lue en halua tehdä velkaa) isoa tonttia, joten tyydyn mielelläni tähän pihaan, olen kuiten kaikki lomat matkoilla ja mökillä. Ja totuus on, että lähden mieluummin lenkille kuin teen pihatöitä. Mutta kukin tavallaan!

Vierailija
332/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh. Mä katson telkarista ainastaan dokkareita ja uutiset enkä koe sitä kehumisena. Telkasta vaan nykyään tulee pelkää roskaa. Ei kiinnosta tosi tv jutut tai typerät sarjat. Anteeksi ja moikka.

Vierailija
333/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetaan autoilusta ja tehdään iso numero jos autoilen, koska ollaan niin vitun hienoja hippejä, jotka pelastaa maailman. Sitten kun tarvitaan joku huonekalu kinutaan autokyytiä, ei voi tietenkään tilata kotiinkuljetusta, kun se maksaa sen 5e (niin, munhan bensat ei mitään maksa ku ollaan niin hippejä et voidaan coolisti olla tajuamatta). Ja sinne Thaimaahan tai Intiaanhan on nyt joka vuosi päästävä hippeilemään. Eihän se lentäminen mitään ilmaa saastuta.

Vierailija
334/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 21:33"]

Öh. Mä katson telkarista ainastaan dokkareita ja uutiset enkä koe sitä kehumisena. Telkasta vaan nykyään tulee pelkää roskaa. Ei kiinnosta tosi tv jutut tai typerät sarjat. Anteeksi ja moikka.

[/quote]

Vauvapalstailu onkin paljon fiksumpaa kuin "tosi tv jutut". Minua aina ihmetyttävät nämä ihmiset, jotka korostavat, että televisiosta tulee vain roskaa, mutta netissä viihdytään kaiken maailman paskapalstoilla. Onko sillä jotain väliä, mistä roskaa katselee?

Vierailija
335/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:36"]"Katson tv:stä vain uutisia ja dokumentteja."

[/quote]

Mitä pahaa siinä on jos kattoo pääsääntöisesti uutisia ja dokumentteja?

[/quote]

Siinä luki VAIN, ei pääsääntöisesti....

[/quote]

Nyt kyllä kiroan; Perkele, jos katsoo vain noita, niin mitä sitten, katso sinä mitä haluat ja anna toisten tehdä samoin! Stana! Lakka inisemästä nyt justiinsa!

Vierailija
336/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:31"]

Mä en kyllä selviäis tosta sun setistä, hattua pitää sulle nostaa (sanoo tyttären äiti, kolmen pojan äidille)

Toisin sanoen, vittu sulla kävi paska mäihä! Säälittää. 

[/quote]

Jaa niinkun kuka ja mitä? Kannattais lainatakin sitä jolle vastaa kun nää ei oikein aukea tällä tavalla.

Vierailija
337/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 20:31"]

Kiireellä itsetärkeyttään korostavat.

[/quote]

Tulee jotenkin mieleen tämä, noin kohdasta 15:12 :D http://areena.yle.fi/tv/2116667

Vierailija
338/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 21:42"]

Valitetaan autoilusta ja tehdään iso numero jos autoilen, koska ollaan niin vitun hienoja hippejä, jotka pelastaa maailman. Sitten kun tarvitaan joku huonekalu kinutaan autokyytiä, ei voi tietenkään tilata kotiinkuljetusta, kun se maksaa sen 5e (niin, munhan bensat ei mitään maksa ku ollaan niin hippejä et voidaan coolisti olla tajuamatta). Ja sinne Thaimaahan tai Intiaanhan on nyt joka vuosi päästävä hippeilemään. Eihän se lentäminen mitään ilmaa saastuta.

[/quote]

Tää on kyllä totta :D Kummasti se autokyyti tuntuu kiinnostavan kuitenkin, jos vaihtoehto on esim. mennä vaivalloisesti bussilla. Mun mielestä ei tarvis kyllä kyytejä kysellä sellaisten, jotka muita moralisoivat auton omistamisesta...

Vierailija
339/376 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:30"]

"Mua ei silleen ärsytä sivistyssanat kun mä oon akateeminen ja niin tottunut niihin, ihan huomaamatta käytän fenomenologian termejä kauppalistaa tehdessä, oishan mun pitäny tajuta kirjottaa selkokielellä sille meidän lähärilastenhoitajalle, mut tosiaan ne tulee niin selkäytimestä ne sanat meillä akateemisilla, onneks mun mies on akateeminen myös niin se tajuu mitä siinä mun tekemässä kauppalistassa millonki lukee"

[/quote]

Ei ole todellisuutta tämä.

[/quote]

No just eilen luin vastaavaa jostain ketjusta. Onhan tämä vähän kärjistetty, mutta siellä joku tuli kertomaan ettei häntä ärsytä sivistyssanat koska on akateeminen. Ketju ei käsitellyt sivistyssanoja eikä akateemisuutta. Kummasti vaan täällä av:lla marhaa tota porukkaa joiden ainoa motiivi olla täällä on korostaa olevansa akateeminen. En oikein usko että ne kirjoittajat oikeasti edes ovat, koska jos se on arkista, luonnollista ja jokapäiväistä niin sitä ei vedetä joka keskusteluun mukaan.

[/quote]

Turha höpistä akateemisuuden korostamisesta. Olen vaatinut pitkään niitä viestejä esille, jossa akateemiset on ylimielisiä. Sitten joku viittasi yhteen ketjuun. Siinä ketjussa oli 1 (yksi) akateeminen vittuilee amisseille -postaus, ja 16 amissi vittuilee akateemisille -postausta. Omalta kohdaltani katson ylimieliset akateemiset -asian olevan loppuunkäsitelty: amissipuoli valehtelee niin, että korvat heiluu.

Vierailija
340/376 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 13:19"]

hohhoijaa, älkää vaan menkö ulkomaille! Suurin osa näistä esimerkeistä kuuluu nimittäin small talkiin eli keskustelun ylläpitämiseen. Jos joku sanoo sinun jo hotkittuasi oman viinerisi että onpas tää mun viineri iso niin se voi olla anteekispyyntö siitä että nyt kestää. Tämä ketju on täynnä itsensä ylentäjiä sen parhaimmasssa merkityksessä. 

Fakta on muuten fakta, sen sanominen ei ole itsensä ylentämistä, oman mielipiteen ilmaiseminen on myös normaalia kanssakäymistä. Toisen ihmsien tekemisten ja käytöksen arvosteleminen on itsensä ylentämistä, nimittäin silloin kun se ei ole aiheellista.

[/quote]

Älä vaan mene ikinä minnekään, missä joku saattaisi vaikka murjaista vitsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän