Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisikohan ruveta R-kioski kauppiaaksi?

Vierailija
13.01.2014 |

Onko R-kioski kauppiaita linjoilla?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, ei taida hääppöiset markkinat olla R-kioskeilla. Jäin vaan miettiin, saako niitä kioskeja edes myydä ja kuka ostaisi R-kioskin.

Vierailija
42/108 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaveria pyörittää kimppaan ärrää ja kyllä siitä molemmille noin 70000e vuodessa jää, että eiköhän sillä elä. Pitkää päivää kyllä jätkät painaa ja vain yx vakkari heillä duunissa.

T: J

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkanut siihen hommaan, vaikka Rautakirja sitä ehdottikin. "Pelkkänä" myyjänä oli hyvä olla. 

Vierailija
44/108 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Saat myyjänä helpommin saman rahan. Työntekiöitä ei ole varaa palkata montaa ja joudut itse tekemään hyvin pitkää viikkoa. Voit myös samalla hyvästellä lomat.

Vierailija
45/108 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Kauppiaana olin n. 2,5 vuotta ja samalla työmäärällä palkkatöissä tienaa vähintään kaksi kertaa enemmän. Lisäksi vielä omat lomat jää pitämättä + duunareiden sairaslomat pitää  toki maksaa ja tehdä itse duunit.

Toki voit mennä ärrälle neuvottelee. Pyydä sellaista liikepaikkaa, jossa ansaitset 5000 euroa/kk ja voit pitää normaali lomat sekä saat maksettua itsellesi em. palkkaa vastaavat eläkemaksut. Töitä pitää sitoutua tekemään 50 h/viikko mukaanlukien kaikki pyhät. Noilla ehdoilla ei sinulle löydy kioskia kyseisestä ketjusta.

Vierailija
46/108 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen toiminut ärrä kauppiaana puolisen vuotta uuden kauppiasmallin mukaan. Työpäivät ovat tosiaankin pitkiä, palkkaa noin 4500 / kk. Eli ihan kohtuullinen toimeentulo, mutta töitä pitää tehdä.

Vierailija
47/108 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI! Olen myyjä R-kioskilla. Olen seurannut vierestä montaa esimiestä. NIiden elämässä ei oo mitään muuta kuin työ. Ja ne on aika vittumaisia ihmisiä. Luultavasti kauppiaalla on siis vielä rankempaa.

Vierailija
48/108 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aloitusmaksu ihan hirveä olekaan, mutta koko varasto pitää ostaa myös!

Vierailija
49/108 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on valehdellu sulle!

Vierailija
50/108 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ei kannata. 

vai oletko kuullut menestyineistä R-kioski kauppiaista? 

Kyllä sillä varmasti leivässä kestää mutta varaudu tekemään töitä pyhät ja arjet. Yrittäjä on se joka joustaa jos joku sairastuu tmv. Monesti näen lähi ärrällä yrittäjän itsensä tekemässä viikonloput yms kalliimmat ajat. 

Jos kioskin paikka on hyvä, kauppa varmasti käy mutta vuokra on sitä kovempi. Ja jos hiljaisempi paikka niin sit on itse tehtävä enemmän tunteja kun ei ole vara pitää henkilökuntaa paljoa

Vierailija
51/108 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:18"]

Olen töissä kauppias kioskilla ja kauppias tekee n. 60 tuntisia työviikkoja. En itse ryhtyisi, varmasti saman rahan tienaa helpomminkin.

[/quote]

Näköjään sama työmäärä ja sama palkka (pari tonnia, joku kirjoitti) kuin opettajalla. Opettajalla vain on paremmat lomat.

[/quote]

Heh, huvittaa toi opettajien palkka pari tonnia, tyttäeni on opettaja, tulot viidestä kuuteen tonnia kuukaudessa!

Vierailija
52/108 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata! Miksi ihmeessä? Otat yrittäjän riskin turhaan Rautakirjan puolesta, olet täysin heidän talutusnuorassaan ja tuloja sinulle kertyy itsellesi korkeintaan saman verran kuin ärrän myyjälläkin, siis jos sitäkään. Miksi ihmeessä ottaisit riskin yrityksen puolesta? Ethän sinä R-kiskan kauppiaana saa päättää firmassasi yhtään mistään. Tarkka konsepti takaa sen, että kaikki on ylhäältä saneltua. Mitä saat vastineeksi kauppiaana olosta, mitä et myyjänä saisi..? 

T. ei kauppias, mutta useamman vuoden ärrän myyjänä sivusta seurannut.

Vierailija
53/108 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu ärrän leivissä useamman vuoden.meidän kioskin viijjomyynti oli noin 100 tuhatta per viikko mutta kauheasti pienikatteista myyntiä..röökut; liput jne.se mistä suurimnan katteen saa möi vähän. En suosittele, itse lähdin hyvissä ajoin pois!

Vierailija
54/108 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri oravanpyörstä vapautuneena 5vuoden jälkeen voin sanoa että ei kannata, konseptina täysin älytön olet vain ärrän orjana ja "esimiehenä" jonka niskaan kaikki  pska valutetaan.

Vierailija
55/108 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ärräthän on olleetkin ennen koko sen ketjun omisteuksessa ja nyt ne kaikki kuussataa sitten pistetään yrittäjävetoisiksi. Eli saadaan tietty riskit ja henkilöstöasiat ikäänkun ulkoistettua ja ärräkonserni käärii frankkarimaksut. Tuttavani on tällainen uusii ärräyrittäjä. Kioski vilkkaalla liikepaikalla mutta tulosta ei pysty saamaan viivan alle kun homma on laskettu niin. Hassua sinänsä: hän kuvitteli alkaneensa yrittäjäksi mutta ei pysty mitään määräämään itse toiminnassa. Sai kolmen vuoden suunnitellun budjetin ja siinä on pysyttävä. Sen mukaan saa pitää 2 vkoa lomaa vuodessa. Siis yrittäjä saa pitää, määrää tuo ketju... ei voi itse määritellä asiaa. No, asiassa on paljon muutakin vinossa vaikka luulin itsekin alussa että tuo olisi hieno homma ja palkitseva. Harmi. Ärrän maine on kyllä laskusuunnassa.

Vierailija
56/108 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa kotipizza yrittäjyyden kanssa joten en suosittele

Vierailija
57/108 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin totta kuin olla ja voi, siis edellä kommentoitu. Kauppapaikka sanelee asiakasvirran ja jokaisessa kiskassa ei myydä samoja tuotteita, se vain on niin. Olen seurannut aivan liian läheltä tätä touhua. Ylhäältä sanellaan ja kirjanpidollisesti kikkaillaan, että yrittäjä kantaa riskit ilman korvausta (palkkaa)... R ketju vetää rojaltit päältä jaoin ja sitten vielä kauppiaalta fränkkäru maksun joka pitää sisällään kaiken :) muun paitsi riskit... ja ymmärtäähän sen hiemankin bisneksiin perehtynyt että vain sen ktju myy joka ei enää tuota... r kioskit toivat hurjat voitot ketjulle kauppiaitten kustannuksella vuonna 2014... eli ryhtyvät kauppiaat ottivat velkaa perustamisern ja pääomiin jotta pystyivät sen ensimmäisen vuoden maksamaan itelleen palkkaa... hei haloo ehkä tämä konsepti toimii norjassa mutta ei meillä

Vierailija
58/108 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas mitä löysin...Kun niitä töitä nyt niin hirveästi tääl Suomessa on nii on varaa arvostella.. ;) hyvin kouluttautuneetkaa ei tahdo saada töitä! kannattaa sitä yrittää yrittää! ;) tästä kauppiaana olemisesta on niin montaa eri tarinaa että.. suurempi toivo on päästä eläkkeellekin joskus kun kuuluu yelin piiriin...;) ei vais ei vais..älä kysy muilta vaan kokeile! Aina pääsee pois jos siltä tuntuu!! :) ja ihan vaan tiedoksi että kaupan kassalla et todellakaan saa samaa palkkaa ja työ ei ole kaksista. Ärrällä joka päivä on erilainen ja jos tykkää työstään ja siellä viihtyy niin mikä siinä! Riippuu paljon kioskista ja ihmisvirrasta, kuinka kannattaa. Mutta ittellä menny hyvin vaikkakin usein sunnuntait pitkiä päiviä (niihinkin tottuu ja on kun vettä vaan).. Yleensä ne ketkä haukkuvat tätä koko hommaa ovat perusnegatiivisia ihmisiä itse.. Sen verran tsemppaan et jos lähdet mukaan nii ainut miinus koko hommassa voi olla sun työporukka! Mutta sekin itsestään paljon kiinni. Enkä mä ole perse homeessa hommia tehnyt... Terveisin TYYTYVÄINEN ÄRRÄKAUPPIAS.♡

Vierailija
59/108 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:38"]

En oikein usko, ei taida hääppöiset markkinat olla R-kioskeilla. Jäin vaan miettiin, saako niitä kioskeja edes myydä ja kuka ostaisi R-kioskin.

[/quote]

Miksi yrityksen toimtaa ei saisi myydä? R-kioskeille haetaan kaupiaita jotka toimivat franchising-periaatteela.

Vierailija
60/108 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:29"]

kaippa siitä välttävät tienestit saa, paritonnia jos kelpaa kovalla työllä nii siitä vaa.

[/quote]

Mihin perustat tietosi? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi