Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisikohan ruveta R-kioski kauppiaaksi?

Vierailija
13.01.2014 |

Onko R-kioski kauppiaita linjoilla?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei pidä paikkaansa, odota eka vuosi sitten totuus paljastuu.

Vierailija
22/108 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kauppiaalla töissä pienellä paikkakunnalla. En yhden yhtä kehuvaa sanaa kuullut ko. kauppiaalta, katui jo parin kuukauden jälkeen. Oli siellä kamalaa olla töissäkin, siksi irtisanouduinkin. Tyrkytysmyyntiä. Pahaa olen kuullut muiltakin kauppiailta.

Ketjulta saa saman rahan ja enemmänkin helpommalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kannata. Kaikki edellä oleva totta. Lisäksi vaikka olisikin varaa palkata apua, hyvän työtekijän löytäminen on vaikeaa. On jatkuvaa saikkua, kassasta katoaa rahaa, arpoja.. Lisäksi saat olla poliisina kun nuoriso pörrää kolikkopeleillä ja laitapuolenkulkijat tulee lämmittelemään. Helpommallakin pääsee.

Vierailija
24/108 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lankea ansaan! Älkää kukaan! Olen kauppias ja lopetan leikin kesken sopimuskautta. Käteen tulee jäämään vain rakot, rikkinäinen iho ja velkaa. Mikään ei ole kuten luvattiin tai jos on, rivien välissä on ollut niin paljon sellaista jota ei voi tietää. Palkaa ei voi nostaa kuin perus-myyjän verran. Ensimmäisinä kuukausina suositellaan ihan minimaalista (max- 1500-2000) Ärrä maksaa kaikki laskutkin puolestasi ja lähettää kymmeniä 'koonteja' tarkastettavaksi kuukaudessa. Nämä koostuvat vain luvuista ja lähetenumeroista joten et mitenkään voi varmistaa onko kaikki mennyt oikein. Sinulla ei ole omaa tiliä, vaan kaikki 600 kioskia käyttävät isoa yhteistä ärrän tiliä josta sitten ärrän kirjanpitoihmiset jakelee rahoja. Eli ei tiliotetta, ei pankkikorttia, ei tietoa kuinka bisnes sujuu vai sujuuko. Sopimuksessa sitoudut tekemään esim. 50-60 h/vko töitä. Tämä tarkoittaa yksinoloa kioskilla, kioskimyyjänä ilman vessa- tai ruokataulkoja. Tämän lisäksi koetat hoitaa vielä henkilökunnan asiat ja liikkeenhoidon. Kauppias on ärrällä vain kioskimyyjä, kioskin vastaava. Minimipalkka, valtavat velvoitteet. Aamulla soi puhelin kun työntekijä sairastunut. Tarkoittaa että lähdet itse vaikka utsjoelta töihin. Palkallista lomaa kirjataan sopimukseen sinulle kaksi viikkoa/vuosi. Eli: olet oman osakeyhtiön omistaja mutta et voi päättää itse paljonko teet töitä, paljonko pidät lomaa, paljonko tilaat ja mitä tavaraa, mitä huoltoliikettä käytät, koska kioski on auki yms. Et tiedä kuinka firmallasi menee vasta kun viikkojen kuluttua näet toisten tekemistä raporteista jotain. Et voi vaikuttaa kannattavuuteen ajoissa, koska et näe tuottoja/kuluja. Kamalaa, olen väsynyt, pettynyt ja koen itseni pahasti petetyksi.

Vierailija
25/108 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää miten Helsingin pisteissä sujuu, onko tämä myös heidän mielipide?

Vierailija
26/108 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ryhtyy tuohon, jos se kerran on niin kamalaa? Kuitenkin r-kioskeja on vähän joka kulmassa.

Vierailija
27/108 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin kauppiaita on niin ihmettelen miksi ovat jos asiat noin huonosti. Eli ei varmaan yleinen mielipide.

Vierailija
28/108 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kuulostaa hurjalta. Mäkin pohdin ärräyrittäjyyttä, mutta taidan kuopata haaveet..

Vierailija
29/108 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausta koko homma. Vedätystä. Nyt kun vanhat kioskimyyjät on käyty läpi niin kysellään yrittäjiä ulkopuolelta. Kioskimyyjät on tottunut hommaan ja ketjun kovaan kontrolliin. Eivät edes osaa kyseenalaistaa toimintaa. Ulkopuolelta mukaan lähtenyt porukka tajuaa aika pian mistä on kyse. Paras kaveri lopetti koeajalla, naapuri ei ja kärvistelee vielä kolmen vuoden vankilassa. Jösses mitä sontaa koko juttu. Onneks on töitä tekijöille inhimillisemmillakin aloilla. Ihmettelen kyllä että kuinka kioskimyyjät suostuu oleen töissä työehtosopimuksia ja työaikalakeja noudattamattomissa kioskeissa.

Vierailija
30/108 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, naurettavaa... yrittäjäpalkoille pitää päästä kun yrittäjän vastuulla hommaa tekee. Naurettavia roposia tollasesta 24/7 hommasta kaljalta haisevien asiakkaitten kanssa ja koko ajan saa pelätä koska joku tulee puukon kanssa. Ristinpä tässä käteni etten lähtenyt tohon huijaukseen. Hassua että kotipizzoista ja punnitse&säästä puljuista uutisoidaan muttä ärrä on saanut kaikessa rauhassa vedättää satoja yrittäjiä.

Vierailija
31/108 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:46"]

Taitaa ketju käydä suosittelemassa

[/quote]

Just niin!! Kauppiaskollegoita kun kuuntelee niin eipä tule tällaista hehkutusta y h d e l t ä k ä ä n!!

Noloa Reitan, noloa R-kioski Oy!

Vierailija
32/108 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:02"]

Noh viime vuoden tulot n. 50000€, töitä tein 180-230h/kk, lomaa kolme viikkoa... Paljon riippuu siitä, millainen henkilökunta. Itse en ole katunut.

Oota kun lopetan nauramisen.... ei mitenkään mahdollista. Alueeni kauppiaat tienaavat 1000-2000 e/kk ja osinkoa ei voi nostaa ollenkaan tai sitten muutaman satasen. Älä nyt hyvä ihminen naurata noin!

Vierailija
33/108 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Eli oletko sitä mieltä että jos itse haluaa tehdä vain normi tuntimäärän n.40/ vk., ei kannata alkaa yrittäjäksi.
Helsinkiin olen aikonut.

Vierailija
34/108 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä onko kioskisi Helsingissä?

Vierailija
35/108 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimukseen kuuluu väh. 50 /vko. Jos tekee sen, voi nostaa minimipalkkaa, jos tekee alle, menee miinukselle. Ja oikeasti, lomaa ei voi pitää kun n. viikon vuoden aikana.

Vierailija
36/108 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan Hki, mutta yhdellä Suomen suurimmista talousalueista kyllä. Silti kaikki menee päin prinkkalaa.

Vierailija
37/108 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mille kioskille!

Vierailija
38/108 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:23"]

Ei varmaankaan; on vähän rajattu työtila..sit mustalaiset ja neekerit..tai pennut käy varkaissa kun silmä välttää..ei kyl sopis mulle :D

[/quote]

Käykö kyseiset ihmiset vain R-kioskeilla?

Vierailija
39/108 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kauppiaat kioskeilla hommissa tälläkin hetkellä :) Ap

Vierailija
40/108 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaippa siitä välttävät tienestit saa, paritonnia jos kelpaa kovalla työllä nii siitä vaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä