Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisikohan ruveta R-kioski kauppiaaksi?

Vierailija
13.01.2014 |

Onko R-kioski kauppiaita linjoilla?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala mitä propagandaa. Ärrällä/Reitanilla on oma trollitehdas :) Paskaahan se on kauppiaana olla, mitä sitä helvetti kiertelemään. Jos on osaamista olla yrittäjä ja esimies, voisi hankkiutua parempaan työhön. Olikohan toi edellinen se bikinitrolli vai provotrolli. Naurattaa varmaan huomennakin vielä.

Vierailija
82/108 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus kannattaa luettaa omalla lakimiehellä ennen allekirjoitusta. Vinkvink.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan edellisestä kun nyt tiedän tarkemmin (olen r-kauppias mutta en halua tunnistautua jos ketju on linjoilla. Lisäksi tiedot on sovittu luottamuksellisiksi):

Toisin kuin minua väitettiin trolliksi niin en sitä ole. Nyt kirjoitan kuten lupasin jotta tältäkin löytyy oikeata tietoa. Tänään vertaan lukuja viime  vuoteen ja katson kuinka menee vs. viime vuosi kun kaupat ovat pidentäneet aukioloaikoja. Tulosta olen tehnyt tähän asti mutta katsotaan mihin suuntaan ollaan menossa - se kiinnostaa. Asiakasvirt aon tasaisempaa kuin ennen ja ehkä aivan aavistuksen hiljaisempaa mutta ok. Koko kauppakeskuksessa on kävijämäärä ollut taloudellisen tilanteen myötä hieman pienempi. Myynti per asiakas ei ole pudonnut päinvAlkoholin, juomien ja makeisten myynnin kehitystä pitää seurata vaikka veikkaus, ray ja matkaliput tuo volyymiä ohkaisilla katteilla. Myyntikisoissa emme suinkaan ole huonoimmasta päästä. 

Viime vuoden voitto näyttää kuitenkin asettuvan 15-20k välille omien palkkojen ja yel- jälkeen 30k vuositaso. (teen joka toisen sunnuntain itse - en enempää. tulosvaikutus +1 sunnuntai tai pyhä enemmän per kuukausi on n.4k enemmän tulosta vuodessa eli paljon). Tein paljon töitä mutta ka. 45-50h on aika lähellä totuutta ilman hallinnollisia töitä kuten työvuorolistat ja palkanvalmistelut... 

Palaan piakkoin... katsotaan mihin päin menee.

Kesällä pidän kunnolla lomaa - olen sen ansainnut ja minulla on siihen varaa.

Pitää myös huolehtia kunnosta - tämä ei ole huonoselkäisten, -polvisten eikä jalkaisten homma. Seisomaan joutuu paljon ja jos on ongelmia tässä jo niin jätä väliin tai ala todenteolla liikkumaan vastavuoroisesti!)

Vierailija
84/108 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

kysyisin sellaista, että oletko perheellinen vai onko se totta että tämä homma ei sovellu perheelliselle? Olen kyllä tietoinen että töitä pitää tehdä paljon sen eteen että saa liikkeen pyörimään ja on oltava ahkera (vuoro työläisenä / kahden lapsen äitinä) teen itse tällä hetkellä n. 38 - 45h/ vko ja minulla on kyllä aikaa viettää se perheeni parissa, mutta onko sitten "yrittäjäksi" siirtyminen totaalisesti mahdotonta yhdistää työ ja perhe?

Ja miten olet pärjännyt ensimmäisen vuoden aikana? Onko tulosi ollut huomattavasti alempi (pitääkö varautua elämään ihan rajoilla?)

Kiitän etukäteen vastauksestasi!

Vierailija
85/108 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Piruuttani ajattelin tulla kommentoimaan. Perheellistä ihmistä en suosittele franchisinyrittäjäksi. Kokemuksesta kerron että perheelle ei paljon aikaa jää...yksinhuoltajuudesta puhumattakaaan. Entisenä R kioskin kauppiaana en suosittele muuta kuin että työllistyt kioskin puolelta myyjänä......jos kioski on hyvällä paikalla ja asiakasvirta paras mahdollinen......niin on mahikset saada toimeentulonsa kovalla työllä. Itse makselen kauppiaana olemisesta velkoja seuraavat 15 vuotta. En edes viitsi  puida minkä takia pieleen meni........mutta sen verran  avaudun että kannattaa tutkia kioskin myynti,työntekijöitten määrä,luvattu kuukausipalkka - 1000e....jos pitää paikkansa, älä vaan sairastu tai loukkaannu ja hanki kallis keskeytysvakuutus vakuutusyhtiöltä kattamaan kulut jos jotain tapahtuu....tämä vakuutus kun ei kuulu r kioskin omiin vakuutuksiin.Toivotan kaikille uusille yrittäjille tsemppiä .....varsinkin heille  jotka vielä taistelee toimeentulon rajoilla.Hyvää kesää.

Vierailija
86/108 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko todellista työaikaa per viikko ja montako työntekijää sinulla on sekä miten lomien pitäminen onnistui? Olen tehnyt palkkatyössä sesonkiaikana yli 800h/kk eli olen tottunut tekemään työtä.  Mutta mietin sitä seikkaa mistä loppujen lopuksi monien kauppiaitten tyytymättömyys johtuu. Onko edelleenkin niin että oman R-kioskin tulosta ei tiedä viikoittain/kuukausittainkaan? Kassa lasketaa kuitenkin jokapäivä. En oikein ymmärrä tätä. Saako myyntiä yrittää lisätä muualta hankituilla tuotteilla?

Vierailija
87/108 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä  yrittämisestä mitään,saati mitä se vaatii.Suosittelen kassatyöntekijän paikkaa.

Vierailija
88/108 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrällä näyttää olevan kova rekry päällä uusien kauppiaiden metsästämiseksi. Mm viime viikolla Itiksessä oli standi jossa houkuteltiin tutustumaan kauppias-mahdollisuuteen, ei näyttänyt olevan kauheeta ruuhkaa...

Vierailija
89/108 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskooppi 10.8.

Hyvä homma jos kiska on vilkkaalla paikalla kaikista ei vaan ole yrittäjäksi.

Vierailija
90/108 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Olen ollut myyjä monta vuotta ja paljon huonoa kuullut ja nähnyt. Aina se normi asia on tärkeä, että jos sinulle myydään jotain niin SINÄ olet tuote. En millään luottaisi ärrään, tosi monet on vetänyt oikeuteen ja lisää tulee

"Whoever coined the term “Buyer Beware” was probably bleeding from the asshole"

Vierailija
91/108 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi teet kioskilla 50 tuntia/vko ja sitten kotona vielä hallinnollisia hommia. Jos joku on sairaana niin teet nekin vuorot.

Pyhät on pakko tehdä itse.

Hyviä työntekijöitä vaikea löytää tuolla palkkatasolla.

Ketju kusettaa joka käänteessä. Siksi ketju on välillä oikeudessakin.

Etninen vähemmistö ja narkkarit varastavat päivittäin.

En suosittele kenellekään.

Vierailija
92/108 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilipatipippan kirjoitti:

Paljonko todellista työaikaa per viikko ja montako työntekijää sinulla on sekä miten lomien pitäminen onnistui? Olen tehnyt palkkatyössä sesonkiaikana yli 800h/kk eli olen tottunut tekemään työtä.  Mutta mietin sitä seikkaa mistä loppujen lopuksi monien kauppiaitten tyytymättömyys johtuu. Onko edelleenkin niin että oman R-kioskin tulosta ei tiedä viikoittain/kuukausittainkaan? Kassa lasketaa kuitenkin jokapäivä. En oikein ymmärrä tätä. Saako myyntiä yrittää lisätä muualta hankituilla tuotteilla?

800 h/kk? Ei taida olla gregoriaaninen kalenteri käytössä.

Vierailija
93/108 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi.

Vierailija
94/108 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Lue kioskinpitäjien kokemuksia Rautakirjan kanssa. Ei kannata.

Vierailija
95/108 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voitsä olla täs tiskin eessä jonottaas hetki aikaa et mä voin käydä nopeesti veskis ku en oo päässy käymään koko päivänä"

näin kysyi minulta, asiakkaalta , ärrän myyjä ja suostuin kun kävi surko.

Vierailija
96/108 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun myytiin ulkomaisille omistajille niin ei ole enää kannattavaa, etuja huononnettu.

Kirsi menetti kioskibisneksessä säästönsä ja elämäntyönsä

https://www.seiska.fi/Uutiset/Kirsi-51-menetti-kioskibisneksessa-saasto…

Vierailija
97/108 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pääkonttorilla töissä ja kyllä ne rahat kauppiaiden selkänahoista revitään.

Vierailija
98/108 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskuus lspsena kun oli näitä selinin prpjekteja (visssiin) josta vuokratttiin super nintendo pelejä. Muistaaan kun videovuokraamosssa rööki haisi ja vuokrattiiin tappaja haita tai clifhangeria see oli kultaaaista aikaa hen koht minuulle.

Vierailija
99/108 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan joskuus lspsena kun oli näitä selinin prpjekteja (visssiin) josta vuokratttiin super nintendo pelejä. Muistaaan kun videovuokraamosssa rööki haisi ja vuokrattiiin tappaja haita tai clifhangeria see oli kultaaaista aikaa hen koht minuulle.

Ei oo niikun mitään fiilistä lähteä jotaiin netflixiä hommmailemaan.

Vierailija
100/108 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku kehtaakin verrata opettajan työhön. Opettajalla opetusvelvollisuus on noin 21-24 tuntia viikossa ja siihen päälle tuntien suunnittelut, kokeet ja vanhempainvartit. Plus monta kuukautta palkallista lomaa. Kehtaakin verrata R-kioskin työaikoihin.

Sinähän tässä juuri vertaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän