Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavuus ja itsekuri

Vierailija
09.01.2014 |

Kun aina puhutaan ettei lihavilla sitä ole. Okei, ruuan suhteen ei ole, mutta muuten mulla on. En ole koskaan pettänyt (silloinkaan kun olin hoikka ja kaunis) , en ole koskaan myöhästynyt töistä, ollut koskaan sairaslomalla ja koskaan en ole kertonut ystävän salaisuutta eteenpäin.

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, miksi ylipainoinen ihminen olisi mitenkään tilivelvollinen kertomaan tai selittelemään minulle, sinulle tai kenellekään ylipainonsa syitä???

Vierailija
122/187 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna, en tiedä yhtäkään lihavaa, jolla olisi perfektionistin tai suorittajan piirteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siksi normaali, koska lihavuus tuo yleisesti huonoa oloa ja terveyshaittaa. Pidän myös urheilusta ja se on normaalina helpompaa.

Ja oikeastaan "lihava" tarkoittaa minulle sitten oikeasti näkyvästi pulleaa, ei sellaista lievää ylipainoa, joka useammalle tulee vääjäämättä.

Vierailija
124/187 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:51"]

Tosi vaikee käsittää, miks tota edellistäkin on miinuspeukutettu. Sehän esittää vaan jonkun henkilökohtaisia ajatuksia siitä, millainen itse haluaa olla ja on.

[/quote]hermoille käy kyllä. Omalaatuista ajattelumaailmaa täällä. Tuo tämän sivun kulinaristi kyllä on saanut taas paljon plussia jollain aikaa. Aiemmin tuo oli paljon enemmän miinuksella. Tuossakin on henkilökohtaisesta asiasta kyse "olen ITSE siksi laiha kun olen kulinaristi". Itse olen asiasta aivan samaa mieltä, kulinaristi RAKASTAA ruoka eli ARVOSTAA sitä ja hyviä makuja, oikein nauttii! Ei aha itseensä täyteen.

Vierailija
125/187 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha ahtaa itsensä täyteen, lihava syö kuin lintu.

Vierailija
126/187 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyllä kiva kokeilla miltä tuntuisi olla lihava ja lihoisko kunnolla kun mässäis mitä mieli tekee. Namsk namsk.

Toisaalta hyvä kroppa voisi mennä pilalle ja tulla kaikkea löysää roikkumaan testin jälkeen.

Vierailija
127/187 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsekuria ilmenee niin monilla elämän alueilla kuin ap kuvaa, miksi se ei näy syömisessä?

Kulinarismilla ei ole mitään tekemistä ylensyömisen, vielä vähemmän mässäilyn kanssa. Se tarkoittaa hyvästä, hyvin tehdystä ruuasta nauttimista, ei ähkyä. Miten voi nauttia ruuasta jos maha on koko ajan täynnä ja sinne työntää koko ajan lisää? Ei sitä itse aiheutettua  ylipainoa muuten muodostu.

Jos ap tarkoittaa "herkuilla" sokeria, niin liika makean syöminen kyllä tuhoaa makuaistia. Kun sokeria vähentää makuaisti tarkentuu. Ja ei, minulla ei tähän ole mitään tutkimuslinkkiä enkä ole edes Wikipediasta katsonut, oma kokemus vain. 

Kulinaristi

Vierailija
128/187 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 11:28"]

Jos itsekuria ilmenee niin monilla elämän alueilla kuin ap kuvaa, miksi se ei näy syömisessä?

Kulinarismilla ei ole mitään tekemistä ylensyömisen, vielä vähemmän mässäilyn kanssa. Se tarkoittaa hyvästä, hyvin tehdystä ruuasta nauttimista, ei ähkyä. Miten voi nauttia ruuasta jos maha on koko ajan täynnä ja sinne työntää koko ajan lisää? Ei sitä itse aiheutettua  ylipainoa muuten muodostu.

Jos ap tarkoittaa "herkuilla" sokeria, niin liika makean syöminen kyllä tuhoaa makuaistia. Kun sokeria vähentää makuaisti tarkentuu. Ja ei, minulla ei tähän ole mitään tutkimuslinkkiä enkä ole edes Wikipediasta katsonut, oma kokemus vain. 

Kulinaristi

[/quote]Myös paastoissa tarkentuu, Itse olen nyt pienellä laihiksella ja kyllä se silloin tarkentuu, johtunee varmaan tuosta sokerista (sitä vähemmän)

t. hyvää ruokaa rakastava ja arvostava!

Vierailija
129/187 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
130/187 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
131/187 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
132/187 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen hoikka, jolla itsekuria ei pahemmin ole. En vain jaksa syödä kovin paljon kerralla :)

Vierailija
133/187 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 08:04"][quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 07:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 07:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 02:07"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 02:00"]Pakko myöntää, että pidän itse aiheutettua lihavuutta laiskuutena ja tyhmyytenä. Jos on minusta kiinni, en tule ikinä päästämään itseäni siihen kuntoon...

Ei kukaan HALUA olla lihava? En ole ainakaan tällaista ihmistä tavannut. Miksi monet sitten ovat? Mikä siinä on, jos ei itsekuri tai laiskuus?

[/quote]

Minulla äo on yli 140, että tiedä sitten tyhmyydestä. Akateeminen nainen. Onnellinen nainen. Hyvä avioliitto, hyvä työpaikka, ihanat ystävät. Minua ei määritä paino, eikä se haittaa elämääni. Pyrin syömään monipuolisesti, mutta olen auttamattomsn kulinaristi.

Ap

[/quote]Olet varmaan poikkeus, sillä akateemisissa / korkeammin koulutetuissa on vähemmän lihavia -tiedät sen itsekin-

[/quote]

No lukekaa tästä, jos ymmärrätte: "Suomessa lihavuus on yleisintä vähän koulutusta saaneilla ja alempiin sosiaaliluokkiin kuuluvilla. Vain perusasteen koulutuksen saaneilla lihavuuden esiintyminen on kaksi kertaa niin yleistä kuin ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneilla."

http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=seh00044

sama

[/quote]

Tuosta tälläinen alempiin sosiaaliluokkiin kuuluva ja kouluttamaton ymmärtää että lihavuus on yleisintä meidän arvottomien kohdalla, mutta normaalipainoisuus tai alipainoisuus ei ole siis poissuljettua. Hyvätuloisten akateemisten kohdalla normaalipainoisuus on yleisempää, mutta ylipainoisiakin kuuluu joukkoon. Ap voi aivan hyvin siis olla ylipainoinen ja älykäs. Itse olen ylipainoinen ja tyhmä, mutta kaksi vuotta sitten olin normaalipainoinen, mutta vieläkin huonotuloisempi ja kouluttamattomampi kuin nyt ylipainoisena. 

[/quote]

Ot mutta et kyllä varmasti ole tyhmä. Viestisi o sen verran hauska! :)

Vierailija
134/187 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina kuvitellaan, että lihavat mässäilevät päivät pitkät sokeripitoisia ruokia, roskaruokaa, rasvaista ruokaa ja kilo kaupalla? Esim. minä en syö makeaa, enkä rasvaista. Syön 2 kertaa päivässä, 1 lämpimän ja iltapalan ja ihan tavallista ruokaa mitä muutkin. Kasviksia ja hedelmiä myös. En tiedä miksi en laihdu, vaikka liikun myös. Lääkäri arveli olevan aineenvaihdunnassa vikaa. Joten lopettakaa yleistykset.

Vierailija
135/187 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
136/187 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
137/187 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo itsekuri väite aiheuttaa ongelman vähintään siinä vaiheessa, kun mukaan yhtälöön otetaan kaltaiseni sohvaperunat, jotka ei liho sitten millään. Pitäisikö minun nyt sitten rehennellä itsekurillani, vaikka oikeasti kyse ei siitä ole?

Sitä paitsi ihmisillä harvoin on kovin hyvää itsekuria. Jos olisi, ei olisi uskottomuutta, tupakointia, alkoholismia tai juuri ylipainoa. Minusta moraali on paljon tärkeämpää kuin itsekuri. 

Vierailija
138/187 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija organisaatio aamupalaveri, 14 henkilöä, 1 lihava, 1 vähän pyöreämpi.

Tää on vaan minun kokemus, kun tilastoillahan täällä ei ole merkitystä.

Vierailija
139/187 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 12:38"]

Meidän firmassa kaikki pomot lihavia. Että vähän nytt ontuu. Katso myös ympärillesi, moni johtaja/lääkäri/pomo on lihava.

[/quote] heh he kummallista komppausta ja itselleen valehtelua, kas. ai niin ku meidänkin pomo on vähän pullakampi.

Vierailija
140/187 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up