Lihavuus ja itsekuri
Kun aina puhutaan ettei lihavilla sitä ole. Okei, ruuan suhteen ei ole, mutta muuten mulla on. En ole koskaan pettänyt (silloinkaan kun olin hoikka ja kaunis) , en ole koskaan myöhästynyt töistä, ollut koskaan sairaslomalla ja koskaan en ole kertonut ystävän salaisuutta eteenpäin.
Kommentit (187)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:23"]
En mä oo katkera tai vihainen :D taas tämä sama lapsellinen ajattelutapa, että pitää olla joku ongelma että voi kirjoitella tällaista. Mua vain ällöttää ja ihmetyttää läskit ja mietin, miten voitte elää itsenne kanssa. Mulla on kaikki ihan ok :) vähän vihastuttaa se, että naapuri oli taas laittanut autonsa puoliksi meidän paikalle. Muuten kaikki kunnossa.
[/quote]
On se tosi outoa, että sua ällöttää muut ihmiset noin paljon. Ihan oikeasti. Käy puhumasta tosta jollekin. Ei ole lapsellista, ihan tosissaan: hyvinvoiva ja onnellinen ihmisen ei käytä noin paljoa aikaa täysin tuntemattomien ihmisten inhoamiseen. Tollainen vahva negatiivisten ajatusten ruokkiminen kuluttaa sua pidemmän päälle.
[/quote]
No älä nyt ole lapsellinen. Tyyppi vähän trollaa, ja sinä alat mussuttaa jollekin puhumisesta. Kyllä minuakin läskit ihmetyttää, mutta en ole katkera tai vihainen minäkään. Kai sinäkin kummeksut, jos joku jatkuvasti vahingoittaa itseään, esimerkiksi ylensyömällä?
[/quote]
Niinpä :D huomaa heti kuka pitää itseään läskinä kun alkaa tommonen muka-hyvän-ihmisen muka-avulias lässytys ja "oikeasti toi negatiivisuus ei oo hei sulle terveellistä" .. voi jeesus
[/quote]
Osuko arkaan paikkaan? Onksun terapeutti sanonut sulle saman jo aiemmin?
[/quote]
Etkö muuta keksi? Oikeasti? Etkö voi vain hyväksyä et lihavat on rumia ja oksettavia suurimman osan mielestä. Ja oon oikeasti siis sitä mieltä, tää ei oo mikään trollaus. Läskit ällöttää ja mä oon mieleltäni yllättävän terve ja myös erittäin fiksu, get over it.
[/quote]
Oot varmaan. Suomalaisista aikuisista 20 % on lihavia. Se ei oo yhtään kenenkään muun energiavarannoista pois, että sä ällööt niitä kuin sun. Todennäköisyys on, että tollainen aktiivinen inhoaminen kuluttaa sun mielenterveyttäs, välttämätön seuraushan se ei ole. Mutta anna palaa, jos siltä tuntuu.
[/quote]
Ei tää nyt kovin aktiivista ole. Meen julkiseen liikennevälineesen, nään läskin, säälin sekunnin päässäni, katson muualle. Nään narkkarin, teen saman. En tiiä miks vääntelet jostain random nettikeskustelusta mun elämäntehtävän. Ihan kuin jos toisen ihmisen oksennus ällöttää ja mainitset sen jossain niin aktiivisesti inhoat oksennusta :D ällöttää kun tulee esille tai mieleen. Onneksi ei tarvi katella läskiä miestä tai läskejä kavereita ja töissäkin on vain yksi ylipainoinen.
[/quote]
Ja alottelet nettikeskusteluja. Mutta homma on ihan hallinnassa, eikä häiritse sua ollenkaan. Ok. Jatka ihmeessä samaan malliin, vaikutat tosi tyytäviseltä ja onnelliselta. :)
[/quote]
En mä ole aloittanut yhtään keskustelua täällä. :) ihan joku muu on sen tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:15"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:08"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:04"]Lihavuus ihmetyttää siinä mielessä, että siitä on niin äärimmäisen helppo päästä eroon: ei tarvitse tehdä mitään! Syö vaan vähemmän. Ei tarvitse ähkiä salilla, ei tarvitse luopua kulinaristisista tarpeistakaan (ellei tämä siis tarkoita Snickersejä käsilaukussa...), ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Ottaa vain pienempiä annoksia ja hiukan välttää jatkuvaa herkkujen mussuttamista. Jos itse saisin samalla tavalla lisää lihaksia, kroppaan tai mulkkuun pituutta, komeammat kasvot, enemmän älyä, paremmat sosiaaliset taidot tai mitä tahansa muuta, niin olisin jo ajat sitten poiminut ne hedelmät. Vaikea ymmärtää, miten nämä ÄO140 menestyvät uraohjukset ja jatko-opiskelijat eivät tajua tätä kaikkea. [/quote] Kuule. Minä laihduin kun söin päivässä max. 900 kaloria. Kituuta itse pitkään. Ei ole helppoa. Mulla se vei vuoden. Laihduttaminen ei ole helppoa ja sen ovat myöntäneet asiantuntijatkin. [/quote] Tässä kuvastuukin yksi perusongelma laihduttajilla: tuloksia pitäisi saada heti. Itse esimerkiksi olen treenannut lihasmassaa tavoitteellisesti jo viisi vuotta, hitaasti mutta varmasti. Sinä taas päivittelet, kuinka meni jopa vuosi projektiisi. Ei näin. Pikkuisen muutatte tottumuksia ja annatte ajan kulua. Tässä aika on nimittäin puolellanne! [/quote] Ilman salia voi olla vaikka koko ikänsä, mutta ilman ruokaa ei. Ja sinä et ole ollut 365 päivää 900 kalorilla Joten olet jäävi kommentoimaan [/quote] Hetkinen, onko sinusta helpompaa 1) käydä 4-5 kertaa viikossa vetämässä kova ja usein pahalta tuntuva treeni, kytätä ruoka-annoksia, huolehtia levosta, välttää alkoholia, kerätä tietoutta harjoittelusta, venytellä säännöllisesti jne vai 2) olla tunkematta suuhun liikaa ruokaa? Mieti nyt itsekin vähän! [/quote] Tiedätkö kuinka vähän on 900 kaloria?
[/quote]
Miksi syödä niin vähän? Kenenkään vähääkään liikkuvan peruskulutus ei ole lähelläkään 900 kcal:ia, joten tuollainen syöminen ei ole tarpeen. Kuten sanoin, aika on laihduttajan puolella. Ja muutenkin ne jotka muka syövät tuon verran yleensä valehtelevat. Unohtuu laskuista pienet välipalat yms.
[/quote]
En laihtunut enemmällä määrällä. Laihdutin lääkärin valvonnassa
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:44"]
En mä oo katkera tai vihainen :D taas tämä sama lapsellinen ajattelutapa, että pitää olla joku ongelma että voi kirjoitella tällaista. Mua vain ällöttää ja ihmetyttää läskit ja mietin, miten voitte elää itsenne kanssa. Mulla on kaikki ihan ok :) vähän vihastuttaa se, että naapuri oli taas laittanut autonsa puoliksi meidän paikalle. Muuten kaikki kunnossa.
[/quote]
On se tosi outoa, että sua ällöttää muut ihmiset noin paljon. Ihan oikeasti. Käy puhumasta tosta jollekin. Ei ole lapsellista, ihan tosissaan: hyvinvoiva ja onnellinen ihmisen ei käytä noin paljoa aikaa täysin tuntemattomien ihmisten inhoamiseen. Tollainen vahva negatiivisten ajatusten ruokkiminen kuluttaa sua pidemmän päälle.
[/quote]
No älä nyt ole lapsellinen. Tyyppi vähän trollaa, ja sinä alat mussuttaa jollekin puhumisesta. Kyllä minuakin läskit ihmetyttää, mutta en ole katkera tai vihainen minäkään. Kai sinäkin kummeksut, jos joku jatkuvasti vahingoittaa itseään, esimerkiksi ylensyömällä?
[/quote]
Niinpä :D huomaa heti kuka pitää itseään läskinä kun alkaa tommonen muka-hyvän-ihmisen muka-avulias lässytys ja "oikeasti toi negatiivisuus ei oo hei sulle terveellistä" .. voi jeesus
[/quote]
[/quote]
Etkö muuta keksi? Oikeasti? Etkö voi vain hyväksyä et lihavat on rumia ja oksettavia suurimman osan mielestä. Ja oon oikeasti siis sitä mieltä, tää ei oo mikään trollaus. Läskit ällöttää ja mä oon mieleltäni yllättävän terve ja myös erittäin fiksu, get over it.
[/quote]
Oot varmaan. Suomalaisista aikuisista 20 % on lihavia. Se ei oo yhtään kenenkään muun energiavarannoista pois, että sä ällööt niitä kuin sun. Todennäköisyys on, että tollainen aktiivinen inhoaminen kuluttaa sun mielenterveyttäs, välttämätön seuraushan se ei ole. Mutta anna palaa, jos siltä tuntuu.
[/quote]
Ei tää nyt kovin aktiivista ole. Meen julkiseen liikennevälineesen, nään läskin, säälin sekunnin päässäni, katson muualle. Nään narkkarin, teen saman. En tiiä miks vääntelet jostain random nettikeskustelusta mun elämäntehtävän. Ihan kuin jos toisen ihmisen oksennus ällöttää ja mainitset sen jossain niin aktiivisesti inhoat oksennusta :D ällöttää kun tulee esille tai mieleen. Onneksi ei tarvi katella läskiä miestä tai läskejä kavereita ja töissäkin on vain yksi ylipainoinen.
[/quote]
Huh huh...
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Suurin osa ei ajattele ihmisen painosta mitään. Vaan millainen ihminen muuten on. Sinusta ei saa kovin empaattista ja mukavaa kuvaa.
Terveisin hoikka mutta joka ei ällöä lihavia
Lihavilla ei ole itsekuria lahduttaa. Vain hyvin harvalla on sairaus tai lääkitys, joka vaikuttaa lihavuureen. Selityksiä teilllä riittää ja pahin asia on se, että itsekkin uskotte valheenne.
Juu, no mä voisin kirjoitella tähän aika pitkän listan asioista, jotka inhottaa mua ihmisissä. En ole kovin empaattinen enkä vieraille idiooteille mukava, se on totta. Olen mikä olen, realisti, rehellinen ja kiitos kun kysytte kuitenkin niin kerron jo etukäteen, olen rakastettu, mies, ystäviä, perhe, suku, harrastus jadda jadda.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miehesi voi sairastua ja sen vuoksi saada ylipainoa. Sama ystäviesi kohdalla. Jätätkö heidät silloin ja kyökit? Harvoin olen törmännyt av:lla yhtä pinnalliseen ja ilkeään ihmiseen kuin sinä. Ja ei, en ole itse lihava.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:10"]Lihavilla ei ole itsekuria lahduttaa. Vain hyvin harvalla on sairaus tai lääkitys, joka vaikuttaa lihavuureen. Selityksiä teilllä riittää ja pahin asia on se, että itsekkin uskotte valheenne.
[/quote]
Ei esim. Ap tätä kieltänytkään. Mutta se itsekuri ei ulotu koko elämään.
Tunnen monia hoikkia, jotka valehtelevat, lyövät, lintsavat töistä, sortuvat ryyppäämään jne. Ja nämä asiat tekevät pahaa muille ihmisille. Lihava kantaa yksin kilonsa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:10"]Lihavilla ei ole itsekuria lahduttaa. Vain hyvin harvalla on sairaus tai lääkitys, joka vaikuttaa lihavuureen. Selityksiä teilllä riittää ja pahin asia on se, että itsekkin uskotte valheenne.
[/quote]
Ei esim. Ap tätä kieltänytkään. Mutta se itsekuri ei ulotu koko elämään.
Tunnen monia hoikkia, jotka valehtelevat, lyövät, lintsavat töistä, sortuvat ryyppäämään jne. Ja nämä asiat tekevät pahaa muille ihmisille. Lihava kantaa yksin kilonsa.
[/quote]
Itsekurin PUUTE siis. Ap:lla se ulottuu vain ruokaan
Ap ei tiedä mitä on itsekuri. Se ei ole itsekurinpuutetta että ihminen on sairastuessaan sairaslomalla. Myöhästyminenkään ei ole aina itsekurista kiinni. Pettäminen ei ole itsekurinpuutetta vaan moraalinen kysymys.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:15"]Ap ei tiedä mitä on itsekuri. Se ei ole itsekurinpuutetta että ihminen on sairastuessaan sairaslomalla. Myöhästyminenkään ei ole aina itsekurista kiinni. Pettäminen ei ole itsekurinpuutetta vaan moraalinen kysymys.
[/quote]
Ja sinä et tiedä mitä on inhimillisyys ja ihmisyys
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:11"]
Miehesi voi sairastua ja sen vuoksi saada ylipainoa. Sama ystäviesi kohdalla. Jätätkö heidät silloin ja kyökit? Harvoin olen törmännyt av:lla yhtä pinnalliseen ja ilkeään ihmiseen kuin sinä. Ja ei, en ole itse lihava.
[/quote]
Kyökin? No siis mulla on yks lihava ystävä. Minkä mä sille voin jos suurin osa ystävistä on fiksuja, terveitä, koulutettuja ihmisiä, jotka pitää itsestään huolta. Ja mies on 20 kg laihempi nyt kuin sillon kun tavattiin ja kiittää siitä minua (jäi parisuhteessa pikaruoka ja tilalle tuli kotiruoka ja vähitellen kaljoittelu vaihtui aktiiviseen urheiluun). En mä nyt ketään rakasta lihomisen takia hylkää ja pystyn kyllä katsomaan läskin läpi kun on rakas ihminen kysessä. Et turha taas siellä analysoida ihan kuin tietäisit musta jotain.
Plus vielä pahempaa kuin lihavuus on tyhmyys, sivistymättömyys, saamattomuus ja epärehellisyys.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:15"]Ap ei tiedä mitä on itsekuri. Se ei ole itsekurinpuutetta että ihminen on sairastuessaan sairaslomalla. Myöhästyminenkään ei ole aina itsekurista kiinni. Pettäminen ei ole itsekurinpuutetta vaan moraalinen kysymys.
[/quote]
Minä en ole ollut sairaslomalla koska en sairastele. Älykääpiö.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:11"]
[/quote]
Kyökin? No siis mulla on yks lihava ystävä. Minkä mä sille voin jos suurin osa ystävistä on fiksuja, terveitä, koulutettuja ihmisiä, jotka pitää itsestään huolta. Ja mies on 20 kg laihempi nyt kuin sillon kun tavattiin ja kiittää siitä minua (jäi parisuhteessa pikaruoka ja tilalle tuli kotiruoka ja vähitellen kaljoittelu vaihtui aktiiviseen urheiluun). En mä nyt ketään rakasta lihomisen takia hylkää ja pystyn kyllä katsomaan läskin läpi kun on rakas ihminen kysessä. Et turha taas siellä analysoida ihan kuin tietäisit musta jotain.
Plus vielä pahempaa kuin lihavuus on tyhmyys, sivistymättömyys, saamattomuus ja epärehellisyys.
[/quote]
On sivistymätöntä ja tyhmää solvata lihavia.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:15"]Ap ei tiedä mitä on itsekuri. Se ei ole itsekurinpuutetta että ihminen on sairastuessaan sairaslomalla. Myöhästyminenkään ei ole aina itsekurista kiinni. Pettäminen ei ole itsekurinpuutetta vaan moraalinen kysymys.
[/quote]
[/quote] Minusta juuri päinvastoin. Ap pitää itseään muita parempana, koska ei ole koskaan sairaana eikä ole koskaan myöhästynyt.
Kyllä on ihmisen paha olla kun pitää lihavia täällä haukkua ja nimitellä. Kyllä on omassa elämässä joku pielessä. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku oikeasti paha ihminen muille, mutta ei. Ihmisen paino saa tällaista vihaa aikaan. Olen sanaton. Ja turha huudella, en ole lihava.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:15"]Ap ei tiedä mitä on itsekuri. Se ei ole itsekurinpuutetta että ihminen on sairastuessaan sairaslomalla. Myöhästyminenkään ei ole aina itsekurista kiinni. Pettäminen ei ole itsekurinpuutetta vaan moraalinen kysymys.
[/quote]
[/quote] Minusta juuri päinvastoin. Ap pitää itseään muita parempana, koska ei ole koskaan sairaana eikä ole koskaan myöhästynyt.
[/quote]
Enpä saanut sellaista kuvaa. Vaikkei itsellä ylipainoa olekaan.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:11"] Miehesi voi sairastua ja sen vuoksi saada ylipainoa. Sama ystäviesi kohdalla. Jätätkö heidät silloin ja kyökit? Harvoin olen törmännyt av:lla yhtä pinnalliseen ja ilkeään ihmiseen kuin sinä. Ja ei, en ole itse lihava. [/quote] Kyökin? No siis mulla on yks lihava ystävä. Minkä mä sille voin jos suurin osa ystävistä on fiksuja, terveitä, koulutettuja ihmisiä, jotka pitää itsestään huolta. Ja mies on 20 kg laihempi nyt kuin sillon kun tavattiin ja kiittää siitä minua (jäi parisuhteessa pikaruoka ja tilalle tuli kotiruoka ja vähitellen kaljoittelu vaihtui aktiiviseen urheiluun). En mä nyt ketään rakasta lihomisen takia hylkää ja pystyn kyllä katsomaan läskin läpi kun on rakas ihminen kysessä. Et turha taas siellä analysoida ihan kuin tietäisit musta jotain. Plus vielä pahempaa kuin lihavuus on tyhmyys, sivistymättömyys, saamattomuus ja epärehellisyys. [/quote] On sivistymätöntä ja tyhmää solvata lihavia.
[/quote]
Joopajoo. No minkä mä sille voin, että läski on rumaa ja oksettavaa. Lihava ihminen voi olla fiksu ja ihana kuten muutkin ihmiset, mutta läski mikä läski. Ja mä olen sivistynyt ja fiksu ihan todistetustikin ja se mitä sä sanot ei tee musta tyhmää, mutta sä taidan edelleen olla lihava.
Sen sijaan laihat yrittävät nostaa itsensä lihavien yläpuolella haukkumalla heitä. Miksi? Eikö itsetunto ole kunnossa? Kyllä kiusaaminen kertoo aina kiusaajan pahasta olosta. Asiallinen keskustelu ylipainosta ok, mutta "läskit on vitun oksettavia rumia" on mautonta ja sivistymätöntä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja alottelet nettikeskusteluja. Mutta homma on ihan hallinnassa, eikä häiritse sua ollenkaan. Ok. Jatka ihmeessä samaan malliin, vaikutat tosi tyytäviseltä ja onnelliselta. :)