Lihavuus ja itsekuri
Kun aina puhutaan ettei lihavilla sitä ole. Okei, ruuan suhteen ei ole, mutta muuten mulla on. En ole koskaan pettänyt (silloinkaan kun olin hoikka ja kaunis) , en ole koskaan myöhästynyt töistä, ollut koskaan sairaslomalla ja koskaan en ole kertonut ystävän salaisuutta eteenpäin.
Kommentit (187)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:15"]Ap ei tiedä mitä on itsekuri. Se ei ole itsekurinpuutetta että ihminen on sairastuessaan sairaslomalla. Myöhästyminenkään ei ole aina itsekurista kiinni. Pettäminen ei ole itsekurinpuutetta vaan moraalinen kysymys.
[/quote]
Ja sinä et tiedä mitä on inhimillisyys ja ihmisyys
[/quote] Minusta juuri päinvastoin. Ap pitää itseään muita parempana, koska ei ole koskaan sairaana eikä ole koskaan myöhästynyt.
[/quote] Niin ja alleviivaan vastaustani sillä, että minä en ole koskaan solvannut lihavia!
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:45"]
Kun aina puhutaan ettei lihavilla sitä ole. Okei, ruuan suhteen ei ole, mutta muuten mulla on. En ole koskaan pettänyt (silloinkaan kun olin hoikka ja kaunis) , en ole koskaan myöhästynyt töistä, ollut koskaan sairaslomalla ja koskaan en ole kertonut ystävän salaisuutta eteenpäin.
[/quote]
Ap, sama täällä. Ruuan suhteen itsekurini on heikko. Sen sijaan minä olen ystävällinen ja kärsivällinen ihminen, vaikka ärsyttäisi. Olen menestynyt hienosti opinnoissani, suorittanut miltei kaksi yliopistotutkintoa, joista toinen jäi kesken vain saatuani niin hyvän työn. Olen avulias, autan suvun vanhoja, nuoria ja hoidan toisten lapsia. Kotimme on kaunis ja piha hyvin hoidettu. Olen sitkeästi lasteni isän kanssa naimisissa, vaikka joskus tökkisi. Eli kyllä minulla itsekuria on monissa asioissa. Olen tavoitteellinen ja valmis tekemään töitä elämäni eteen. Mutta ruoka, se on se mun heikkous.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:11"] Miehesi voi sairastua ja sen vuoksi saada ylipainoa. Sama ystäviesi kohdalla. Jätätkö heidät silloin ja kyökit? Harvoin olen törmännyt av:lla yhtä pinnalliseen ja ilkeään ihmiseen kuin sinä. Ja ei, en ole itse lihava. [/quote] Kyökin? No siis mulla on yks lihava ystävä. Minkä mä sille voin jos suurin osa ystävistä on fiksuja, terveitä, koulutettuja ihmisiä, jotka pitää itsestään huolta. Ja mies on 20 kg laihempi nyt kuin sillon kun tavattiin ja kiittää siitä minua (jäi parisuhteessa pikaruoka ja tilalle tuli kotiruoka ja vähitellen kaljoittelu vaihtui aktiiviseen urheiluun). En mä nyt ketään rakasta lihomisen takia hylkää ja pystyn kyllä katsomaan läskin läpi kun on rakas ihminen kysessä. Et turha taas siellä analysoida ihan kuin tietäisit musta jotain. Plus vielä pahempaa kuin lihavuus on tyhmyys, sivistymättömyys, saamattomuus ja epärehellisyys. [/quote] On sivistymätöntä ja tyhmää solvata lihavia.
[/quote]
Joopajoo. No minkä mä sille voin, että läski on rumaa ja oksettavaa. Lihava ihminen voi olla fiksu ja ihana kuten muutkin ihmiset, mutta läski mikä läski. Ja mä olen sivistynyt ja fiksu ihan todistetustikin ja se mitä sä sanot ei tee musta tyhmää, mutta sä taidan edelleen olla lihava.
[/quote]
Olet tyhmä. Asia sillä selvä. Älyyn liittyy aina empaattisuus ja suvaitsevaisuus. Musta-valkoisuus on yksinkertaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:45"]
[/quote]
Ap, sama täällä. Ruuan suhteen itsekurini on heikko. Sen sijaan minä olen ystävällinen ja kärsivällinen ihminen, vaikka ärsyttäisi. Olen menestynyt hienosti opinnoissani, suorittanut miltei kaksi yliopistotutkintoa, joista toinen jäi kesken vain saatuani niin hyvän työn. Olen avulias, autan suvun vanhoja, nuoria ja hoidan toisten lapsia. Kotimme on kaunis ja piha hyvin hoidettu. Olen sitkeästi lasteni isän kanssa naimisissa, vaikka joskus tökkisi. Eli kyllä minulla itsekuria on monissa asioissa. Olen tavoitteellinen ja valmis tekemään töitä elämäni eteen. Mutta ruoka, se on se mun heikkous.
[/quote] Minäkin rakastan hyvää ruokaa, mutta rakastan myös liikuntaa.
Itse olen lihava koska kärsin vakavasta masennuksesta ja ahdistuneisuudesta sekä ahmimishäiriöstä.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 02:00"]
Pakko myöntää, että pidän itse aiheutettua lihavuutta laiskuutena ja tyhmyytenä. Jos on minusta kiinni, en tule ikinä päästämään itseäni siihen kuntoon...
Ei kukaan HALUA olla lihava? En ole ainakaan tällaista ihmistä tavannut. Miksi monet sitten ovat? Mikä siinä on, jos ei itsekuri tai laiskuus?
[/quote]
Miksi kukaan ei haluaisi olla lihava? Mä olen ihan suuren osan elämästäni ollut ja halunnut olla lihava (koska se on mun mielestä nätimpää), joten ei siinä mistään itsekurin puutteesta ole ollut kyse. Laiska kyllä olen, mutta sehän ei mässäämisenä näy, vaan päinvastoin siinä, ettei joskus viitsi syödä mitään.
Olen mensan jäsenkin, joten epäilen, että lihavuuteni ei johtunut tyhmyydestäkään.
Tosi vaikee käsittää, miks tota edellistäkin on miinuspeukutettu. Sehän esittää vaan jonkun henkilökohtaisia ajatuksia siitä, millainen itse haluaa olla ja on.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:51"]
Tosi vaikee käsittää, miks tota edellistäkin on miinuspeukutettu. Sehän esittää vaan jonkun henkilökohtaisia ajatuksia siitä, millainen itse haluaa olla ja on.
[/quote]
Voisitte vaikka vastata tähän, kun siitä teidän miinuspeukuttamisesta ei lainkaan käy ilmi, että mitä nyt oikein peukutatte. Eikö saa haluta olla lihava? Eikö saa pitää lihavuutta nättinä? Eikö saa huomauttaa, että laiskuus ei lisää syömistä vaan vähentää sitä? Vai eikö saa olla Mensan jäsen jos on ennen ollut lihava?
Arvatkaas mitä? Nyt mä oon hoikka, ja haluaisin todellakin mieluummin olla lihava, mutta en enää viitsi, kun sosiaalinen paine ja paheksunta ja halveksunta on niin kovaa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:51"]
[/quote]
Voisitte vaikka vastata tähän, kun siitä teidän miinuspeukuttamisesta ei lainkaan käy ilmi, että mitä nyt oikein peukutatte. Eikö saa haluta olla lihava? Eikö saa pitää lihavuutta nättinä? Eikö saa huomauttaa, että laiskuus ei lisää syömistä vaan vähentää sitä? Vai eikö saa olla Mensan jäsen jos on ennen ollut lihava?
Arvatkaas mitä? Nyt mä oon hoikka, ja haluaisin todellakin mieluummin olla lihava, mutta en enää viitsi, kun sosiaalinen paine ja paheksunta ja halveksunta on niin kovaa.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 12:55"]
Tuollainen tykkään ruuasta olen siis lihava tyyppinen ajattelu ontuu aika pahasti. Jos olet vain lievästi lihava ei se parikymmentä läskiä kiloasi lisää kulutustasi ja täten sitä syötävissä olevan ruuan määrää juuri ollenkaan. Urheiluharrastuksia haittaavana se voi jopa vähentää kulutustasi.
Sen sijaan jos olet reilusti ylipainoinen on kyse vakavasta terveyshaitasta johono tulisi puuttua eikä vaan pupeltaa entiseen malliin.
[/quote]
Mitä ihmettä sä oikein höpiset? Sitä pariakymmentä ylimääräistä kiloa ei siis ookkaan saatu syömällä, eikä se johdu siitä, että syö enemmän?
Oho.
Mä olen myös tosi hoikka ja haluaisin olla oikein lihava. Lihominen on vain niin vaikeaa, kun ei saisi syödä mitään päästäkseen säästöliekille. :´(
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:20"]
Tuollainen tykkään ruuasta olen siis lihava tyyppinen ajattelu ontuu aika pahasti. Jos olet vain lievästi lihava ei se parikymmentä läskiä kiloasi lisää kulutustasi ja täten sitä syötävissä olevan ruuan määrää juuri ollenkaan. Urheiluharrastuksia haittaavana se voi jopa vähentää kulutustasi.
Sen sijaan jos olet reilusti ylipainoinen on kyse vakavasta terveyshaitasta johono tulisi puuttua eikä vaan pupeltaa entiseen malliin.
[/quote]
Mitä ihmettä sä oikein höpiset? Sitä pariakymmentä ylimääräistä kiloa ei siis ookkaan saatu syömällä, eikä se johdu siitä, että syö enemmän?
Oho.
[/quote]
Lihavahan nimenomaan ei syö mitään! Laiha syö paljon ja energiapitoista ruokaa. Lihava on säästöliekillä. Helppohan se on olla laiha, kun saa syödä.
Mäkin haluaisin olla lihava, mutta sosiaalinen paine on kova pysyä hoikkana ja huonon itsetuntoni takia sitten pysyn laihana. Kadehdin tietenkin lihavia.
Jep, ihan sama juttu kuin anorektikkojen kuuluisan huono itsekuri.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:20"]
[/quote]
Oho.
[/quote]
Lihavahan nimenomaan ei syö mitään! Laiha syö paljon ja energiapitoista ruokaa. Lihava on säästöliekillä. Helppohan se on olla laiha, kun saa syödä.
[/quote]
Joo, ihmisen painosta tosiaan ei voi automaattisesti arvioida sen älykkyyttä, mutta sensijaan ihmisen suoltamasta tekstistä sen voi arvioida parissa sekunnissa.
Voi kun olisivat silloin joskus koulussa opettaneet teillekin argumentointia.
Tota säästöliekkiähän heittää vaan lihavien kaverit niille lihaville lohduttaakseen tai jotain. Ja lihavaa tietty nolottaa moinen hölmöys, mutta eihän siihen oikein mitään kehtaa sanoakaan.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 03:11"][quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 02:00"]
Pakko myöntää, että pidän itse aiheutettua lihavuutta laiskuutena ja tyhmyytenä. Jos on minusta kiinni, en tule ikinä päästämään itseäni siihen kuntoon...
Ei kukaan HALUA olla lihava? En ole ainakaan tällaista ihmistä tavannut. Miksi monet sitten ovat? Mikä siinä on, jos ei itsekuri tai laiskuus?
[/quote]
Niinhän sä luulet. Vartoos vaan jos saat kilpirauhasen vajaatoiminnan johon vaikea löytää lääkitys, ni voi mieles muuttua.
T: yksi joka lihoi reilu kymmenen kiloa ja ei kyllä lähe mihinkään.
[/quote]
Itse aiheutetusta lihavuudestahan tuossa puhutaan.. Mutta tais kalikka kalahtaa
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:24"]
Mäkin haluaisin olla lihava, mutta sosiaalinen paine on kova pysyä hoikkana ja huonon itsetuntoni takia sitten pysyn laihana. Kadehdin tietenkin lihavia.
[/quote]
Vaikea kuvitella, että kukaan hoikka (vaikka itse pitäisikin lihavuutta kauniimpana) kadehtisi lihavia, koska kyllähän sitä tietää kuinka halveksitussa asemassa lihavat on meidän yhteiskunnassa.
Mutta mulla tosiaan ei ole sellaista itsetuntoa, että enää kehtaisin olla lihava, nyt kun oon ollut hoikka ja tiedän, kuinka erilailla mua kohdellaan hoikkana kuin lihavana. Mutta mitään ystävyyssuhteita tai seurustelusuhteita en todellakaan tällaisena solmi, koska en voi yhtään tietää, kuinka nää ihmiset olis suhtautuneet muhun silloin kun vielä olin lihava. Ja todellakaan en harrasta seksiä kenenkään kanssa, joka kuulen haukkuvan tai pilkkaavan lihavia (moni äijä on ollut ihmeissään, kun touhut on yhtäkkiä lopahtaneet. olen kyllä kertonut ihan seikkaperäisesti miksi).
Kannattaa pitää mielessä, että laihuus / normaalipaino ei todellakaan automaattisesti tarkoita hyvää itsekuria.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:21"]
Mä olen myös tosi hoikka ja haluaisin olla oikein lihava. Lihominen on vain niin vaikeaa, kun ei saisi syödä mitään päästäkseen säästöliekille. :´(
[/quote]
Oliko oikeesti noin suuri järkytys, että joku haluais olla lihavampi vaikka on hoikka? No, ole hyvä vaan, varmaan sun elämä oli tosi tylsää ennen tätä, joten oon ihan hyvilläni jos oon voinut auttaa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 21:11"] Miehesi voi sairastua ja sen vuoksi saada ylipainoa. Sama ystäviesi kohdalla. Jätätkö heidät silloin ja kyökit? Harvoin olen törmännyt av:lla yhtä pinnalliseen ja ilkeään ihmiseen kuin sinä. Ja ei, en ole itse lihava. [/quote] Kyökin? No siis mulla on yks lihava ystävä. Minkä mä sille voin jos suurin osa ystävistä on fiksuja, terveitä, koulutettuja ihmisiä, jotka pitää itsestään huolta. Ja mies on 20 kg laihempi nyt kuin sillon kun tavattiin ja kiittää siitä minua (jäi parisuhteessa pikaruoka ja tilalle tuli kotiruoka ja vähitellen kaljoittelu vaihtui aktiiviseen urheiluun). En mä nyt ketään rakasta lihomisen takia hylkää ja pystyn kyllä katsomaan läskin läpi kun on rakas ihminen kysessä. Et turha taas siellä analysoida ihan kuin tietäisit musta jotain. Plus vielä pahempaa kuin lihavuus on tyhmyys, sivistymättömyys, saamattomuus ja epärehellisyys. [/quote] On sivistymätöntä ja tyhmää solvata lihavia.
[/quote]
Joopajoo. No minkä mä sille voin, että läski on rumaa ja oksettavaa. Lihava ihminen voi olla fiksu ja ihana kuten muutkin ihmiset, mutta läski mikä läski. Ja mä olen sivistynyt ja fiksu ihan todistetustikin ja se mitä sä sanot ei tee musta tyhmää, mutta sä taidan edelleen olla lihava.
[/quote]
Sinun mielestäni on näin. Olen samaa mieltä, että ylipainosta pitää päästä eroon (itsellä ei liikakiloja) mutta sinun nimittelysi on kiusaamista ja vieläpä aika karkeaa sellaista.