Lihavuus ja itsekuri
Kun aina puhutaan ettei lihavilla sitä ole. Okei, ruuan suhteen ei ole, mutta muuten mulla on. En ole koskaan pettänyt (silloinkaan kun olin hoikka ja kaunis) , en ole koskaan myöhästynyt töistä, ollut koskaan sairaslomalla ja koskaan en ole kertonut ystävän salaisuutta eteenpäin.
Kommentit (187)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:23"]
En mä oo katkera tai vihainen :D taas tämä sama lapsellinen ajattelutapa, että pitää olla joku ongelma että voi kirjoitella tällaista. Mua vain ällöttää ja ihmetyttää läskit ja mietin, miten voitte elää itsenne kanssa. Mulla on kaikki ihan ok :) vähän vihastuttaa se, että naapuri oli taas laittanut autonsa puoliksi meidän paikalle. Muuten kaikki kunnossa.
[/quote]
On se tosi outoa, että sua ällöttää muut ihmiset noin paljon. Ihan oikeasti. Käy puhumasta tosta jollekin. Ei ole lapsellista, ihan tosissaan: hyvinvoiva ja onnellinen ihmisen ei käytä noin paljoa aikaa täysin tuntemattomien ihmisten inhoamiseen. Tollainen vahva negatiivisten ajatusten ruokkiminen kuluttaa sua pidemmän päälle.
[/quote]
No älä nyt ole lapsellinen. Tyyppi vähän trollaa, ja sinä alat mussuttaa jollekin puhumisesta. Kyllä minuakin läskit ihmetyttää, mutta en ole katkera tai vihainen minäkään. Kai sinäkin kummeksut, jos joku jatkuvasti vahingoittaa itseään, esimerkiksi ylensyömällä?
[/quote]
Ihan tosi? Oliskse trolli? AV:llä? Mihin on maailma tullut? Mä oikeasti kyllä kummeksun jengiä, joka jaksaa troillailla täällä ja itseäni, joka jaksan ruokkia trolleja. Vielä perjantaina. Eikö meillä kaikilla pitäisi olla parempaa tekemistä?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:29"]
En mä oo katkera tai vihainen :D taas tämä sama lapsellinen ajattelutapa, että pitää olla joku ongelma että voi kirjoitella tällaista. Mua vain ällöttää ja ihmetyttää läskit ja mietin, miten voitte elää itsenne kanssa. Mulla on kaikki ihan ok :) vähän vihastuttaa se, että naapuri oli taas laittanut autonsa puoliksi meidän paikalle. Muuten kaikki kunnossa.
[/quote]
On se tosi outoa, että sua ällöttää muut ihmiset noin paljon. Ihan oikeasti. Käy puhumasta tosta jollekin. Ei ole lapsellista, ihan tosissaan: hyvinvoiva ja onnellinen ihmisen ei käytä noin paljoa aikaa täysin tuntemattomien ihmisten inhoamiseen. Tollainen vahva negatiivisten ajatusten ruokkiminen kuluttaa sua pidemmän päälle.
[/quote]
Juujuu. Hyvä kun tunnet mut jo niin hvin :D en mä kuule tähän ihan kamalasti aikaa käytä, tänään on vähän hiljaisempaa töissä niin ajankulukseni täällä keskustelen. Koskaan aikaisemmin en ole tätä missään julkisesti ilmaissut ja tuo yksi aloitus vain oli sopivasti juuri tuossa kun selailin keskustelua. Et lopetapa tuo keittiöpsykologina toimiminen ja keskity siihen laihduttamiseen. Tää on mulle vain ajanvietettä, kun pääsen töistä viikonlopun viettoon niin ei paljon teidän läskit päässä pörrää :D haha.
[/quote]
No tunnethan säkin mut. Ihan samalla lailla oot psykologisoinut täällä. Luuleksä, että sä oot ainoa, jolla on tylsää ja joka haluaa provoilla?
[/quote]
Ai nyt sä muka väität että provoilet vaikka siellä itku silmässä mietit läskejäsi ja miksi joku niitä niin vihaa ja kuinka itsekin vihaat niitä ja tää keskustelu ja sun ällöttävyys jää sun mieleen koko viikonlopuksi, kun mä unohdan sen sillä sekunnilla kun tän koneen suljen.
[/quote]
[/quote]
No älä nyt ole lapsellinen. Tyyppi vähän trollaa, ja sinä alat mussuttaa jollekin puhumisesta. Kyllä minuakin läskit ihmetyttää, mutta en ole katkera tai vihainen minäkään. Kai sinäkin kummeksut, jos joku jatkuvasti vahingoittaa itseään, esimerkiksi ylensyömällä?
[/quote]
Niinpä :D huomaa heti kuka pitää itseään läskinä kun alkaa tommonen muka-hyvän-ihmisen muka-avulias lässytys ja "oikeasti toi negatiivisuus ei oo hei sulle terveellistä" .. voi jeesus
[/quote]
Osuko arkaan paikkaan? Onksun terapeutti sanonut sulle saman jo aiemmin?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:29"]
[/quote]
[/quote]
Juujuu. Hyvä kun tunnet mut jo niin hvin :D en mä kuule tähän ihan kamalasti aikaa käytä, tänään on vähän hiljaisempaa töissä niin ajankulukseni täällä keskustelen. Koskaan aikaisemmin en ole tätä missään julkisesti ilmaissut ja tuo yksi aloitus vain oli sopivasti juuri tuossa kun selailin keskustelua. Et lopetapa tuo keittiöpsykologina toimiminen ja keskity siihen laihduttamiseen. Tää on mulle vain ajanvietettä, kun pääsen töistä viikonlopun viettoon niin ei paljon teidän läskit päässä pörrää :D haha.
[/quote]
No tunnethan säkin mut. Ihan samalla lailla oot psykologisoinut täällä. Luuleksä, että sä oot ainoa, jolla on tylsää ja joka haluaa provoilla?
[/quote]
Ai nyt sä muka väität että provoilet vaikka siellä itku silmässä mietit läskejäsi ja miksi joku niitä niin vihaa ja kuinka itsekin vihaat niitä ja tää keskustelu ja sun ällöttävyys jää sun mieleen koko viikonlopuksi, kun mä unohdan sen sillä sekunnilla kun tän koneen suljen.
[/quote]
:D Joo, itken täällä ja yritän jotenkin nyt selvitä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:08"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:04"]Lihavuus ihmetyttää siinä mielessä, että siitä on niin äärimmäisen helppo päästä eroon: ei tarvitse tehdä mitään! Syö vaan vähemmän. Ei tarvitse ähkiä salilla, ei tarvitse luopua kulinaristisista tarpeistakaan (ellei tämä siis tarkoita Snickersejä käsilaukussa...), ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Ottaa vain pienempiä annoksia ja hiukan välttää jatkuvaa herkkujen mussuttamista. Jos itse saisin samalla tavalla lisää lihaksia, kroppaan tai mulkkuun pituutta, komeammat kasvot, enemmän älyä, paremmat sosiaaliset taidot tai mitä tahansa muuta, niin olisin jo ajat sitten poiminut ne hedelmät. Vaikea ymmärtää, miten nämä ÄO140 menestyvät uraohjukset ja jatko-opiskelijat eivät tajua tätä kaikkea. [/quote] Kuule. Minä laihduin kun söin päivässä max. 900 kaloria. Kituuta itse pitkään. Ei ole helppoa. Mulla se vei vuoden. Laihduttaminen ei ole helppoa ja sen ovat myöntäneet asiantuntijatkin. [/quote] Tässä kuvastuukin yksi perusongelma laihduttajilla: tuloksia pitäisi saada heti. Itse esimerkiksi olen treenannut lihasmassaa tavoitteellisesti jo viisi vuotta, hitaasti mutta varmasti. Sinä taas päivittelet, kuinka meni jopa vuosi projektiisi. Ei näin. Pikkuisen muutatte tottumuksia ja annatte ajan kulua. Tässä aika on nimittäin puolellanne! [/quote] Ilman salia voi olla vaikka koko ikänsä, mutta ilman ruokaa ei. Ja sinä et ole ollut 365 päivää 900 kalorilla Joten olet jäävi kommentoimaan
[/quote]
Hetkinen, onko sinusta helpompaa
1) käydä 4-5 kertaa viikossa vetämässä kova ja usein pahalta tuntuva treeni, kytätä ruoka-annoksia, huolehtia levosta, välttää alkoholia, kerätä tietoutta harjoittelusta, venytellä säännöllisesti jne vai
2) olla tunkematta suuhun liikaa ruokaa?
Mieti nyt itsekin vähän!
[/quote]
Tiedätkö kuinka vähän on 900 kaloria?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:08"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:04"]Lihavuus ihmetyttää siinä mielessä, että siitä on niin äärimmäisen helppo päästä eroon: ei tarvitse tehdä mitään! Syö vaan vähemmän. Ei tarvitse ähkiä salilla, ei tarvitse luopua kulinaristisista tarpeistakaan (ellei tämä siis tarkoita Snickersejä käsilaukussa...), ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Ottaa vain pienempiä annoksia ja hiukan välttää jatkuvaa herkkujen mussuttamista. Jos itse saisin samalla tavalla lisää lihaksia, kroppaan tai mulkkuun pituutta, komeammat kasvot, enemmän älyä, paremmat sosiaaliset taidot tai mitä tahansa muuta, niin olisin jo ajat sitten poiminut ne hedelmät. Vaikea ymmärtää, miten nämä ÄO140 menestyvät uraohjukset ja jatko-opiskelijat eivät tajua tätä kaikkea. [/quote] Kuule. Minä laihduin kun söin päivässä max. 900 kaloria. Kituuta itse pitkään. Ei ole helppoa. Mulla se vei vuoden. Laihduttaminen ei ole helppoa ja sen ovat myöntäneet asiantuntijatkin. [/quote] Tässä kuvastuukin yksi perusongelma laihduttajilla: tuloksia pitäisi saada heti. Itse esimerkiksi olen treenannut lihasmassaa tavoitteellisesti jo viisi vuotta, hitaasti mutta varmasti. Sinä taas päivittelet, kuinka meni jopa vuosi projektiisi. Ei näin. Pikkuisen muutatte tottumuksia ja annatte ajan kulua. Tässä aika on nimittäin puolellanne! [/quote] Ilman salia voi olla vaikka koko ikänsä, mutta ilman ruokaa ei. Ja sinä et ole ollut 365 päivää 900 kalorilla Joten olet jäävi kommentoimaan
[/quote]
Hetkinen, onko sinusta helpompaa
1) käydä 4-5 kertaa viikossa vetämässä kova ja usein pahalta tuntuva treeni, kytätä ruoka-annoksia, huolehtia levosta, välttää alkoholia, kerätä tietoutta harjoittelusta, venytellä säännöllisesti jne vai
2) olla tunkematta suuhun liikaa ruokaa?
Mieti nyt itsekin vähän!
[/quote]
Molemmista kokemusta, salitreenaus helpompaa
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niinpä :D huomaa heti kuka pitää itseään läskinä kun alkaa tommonen muka-hyvän-ihmisen muka-avulias lässytys ja "oikeasti toi negatiivisuus ei oo hei sulle terveellistä" .. voi jeesus
[/quote]
Mielenkiintoisen dilemman tästä saisi: onko parempi olla muka-hyvä-ihminen vai ilmiselvä ikävä ihminen. Mutta jos totta puhutaan, niin negatiivinen ajattelu ei oo terveellistä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Etkö muuta keksi? Oikeasti? Etkö voi vain hyväksyä et lihavat on rumia ja oksettavia suurimman osan mielestä. Ja oon oikeasti siis sitä mieltä, tää ei oo mikään trollaus. Läskit ällöttää ja mä oon mieleltäni yllättävän terve ja myös erittäin fiksu, get over it.
[/quote]
Oot varmaan. Suomalaisista aikuisista 20 % on lihavia. Se ei oo yhtään kenenkään muun energiavarannoista pois, että sä ällööt niitä kuin sun. Todennäköisyys on, että tollainen aktiivinen inhoaminen kuluttaa sun mielenterveyttäs, välttämätön seuraushan se ei ole. Mutta anna palaa, jos siltä tuntuu.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mielenkiintoisen dilemman tästä saisi: onko parempi olla muka-hyvä-ihminen vai ilmiselvä ikävä ihminen. Mutta jos totta puhutaan, niin negatiivinen ajattelu ei oo terveellistä.
[/quote]
Kyl mä mieluummin oon suoraan ikävä kuin esitän muka-hyvää ja oon oikeasti jotain muuta. On muuten elämä helvetin helppoa kun sanoo asiat niin kuin ne oikeasti on, putoaa tollaset läskit lässyttäjät pois vaivaamasta elämää aika nopsaa. Jotkut kutsuu rehellisyyttä ilkeydeksi, mutta mä en ole ilkeä. Olen vain rehellinen ja suora. Enkä mä ajattele negatiivisesti, elämä on helvetin mahtavaa! Mistä sait päähäsi että ajattelen negatiivisesti? :D
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Etkö muuta keksi? Oikeasti? Etkö voi vain hyväksyä et lihavat on rumia ja oksettavia suurimman osan mielestä. Ja oon oikeasti siis sitä mieltä, tää ei oo mikään trollaus. Läskit ällöttää ja mä oon mieleltäni yllättävän terve ja myös erittäin fiksu, get over it.
[/quote]
Oot varmaan. Suomalaisista aikuisista 20 % on lihavia. Se ei oo yhtään kenenkään muun energiavarannoista pois, että sä ällööt niitä kuin sun. Todennäköisyys on, että tollainen aktiivinen inhoaminen kuluttaa sun mielenterveyttäs, välttämätön seuraushan se ei ole. Mutta anna palaa, jos siltä tuntuu.
[/quote]
Ei tää nyt kovin aktiivista ole. Meen julkiseen liikennevälineesen, nään läskin, säälin sekunnin päässäni, katson muualle. Nään narkkarin, teen saman. En tiiä miks vääntelet jostain random nettikeskustelusta mun elämäntehtävän. Ihan kuin jos toisen ihmisen oksennus ällöttää ja mainitset sen jossain niin aktiivisesti inhoat oksennusta :D ällöttää kun tulee esille tai mieleen. Onneksi ei tarvi katella läskiä miestä tai läskejä kavereita ja töissäkin on vain yksi ylipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:15"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:08"] [quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 20:04"]Lihavuus ihmetyttää siinä mielessä, että siitä on niin äärimmäisen helppo päästä eroon: ei tarvitse tehdä mitään! Syö vaan vähemmän. Ei tarvitse ähkiä salilla, ei tarvitse luopua kulinaristisista tarpeistakaan (ellei tämä siis tarkoita Snickersejä käsilaukussa...), ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Ottaa vain pienempiä annoksia ja hiukan välttää jatkuvaa herkkujen mussuttamista. Jos itse saisin samalla tavalla lisää lihaksia, kroppaan tai mulkkuun pituutta, komeammat kasvot, enemmän älyä, paremmat sosiaaliset taidot tai mitä tahansa muuta, niin olisin jo ajat sitten poiminut ne hedelmät. Vaikea ymmärtää, miten nämä ÄO140 menestyvät uraohjukset ja jatko-opiskelijat eivät tajua tätä kaikkea. [/quote] Kuule. Minä laihduin kun söin päivässä max. 900 kaloria. Kituuta itse pitkään. Ei ole helppoa. Mulla se vei vuoden. Laihduttaminen ei ole helppoa ja sen ovat myöntäneet asiantuntijatkin. [/quote] Tässä kuvastuukin yksi perusongelma laihduttajilla: tuloksia pitäisi saada heti. Itse esimerkiksi olen treenannut lihasmassaa tavoitteellisesti jo viisi vuotta, hitaasti mutta varmasti. Sinä taas päivittelet, kuinka meni jopa vuosi projektiisi. Ei näin. Pikkuisen muutatte tottumuksia ja annatte ajan kulua. Tässä aika on nimittäin puolellanne! [/quote] Ilman salia voi olla vaikka koko ikänsä, mutta ilman ruokaa ei. Ja sinä et ole ollut 365 päivää 900 kalorilla Joten olet jäävi kommentoimaan [/quote] Hetkinen, onko sinusta helpompaa 1) käydä 4-5 kertaa viikossa vetämässä kova ja usein pahalta tuntuva treeni, kytätä ruoka-annoksia, huolehtia levosta, välttää alkoholia, kerätä tietoutta harjoittelusta, venytellä säännöllisesti jne vai 2) olla tunkematta suuhun liikaa ruokaa? Mieti nyt itsekin vähän! [/quote] Tiedätkö kuinka vähän on 900 kaloria?
[/quote]
Miksi syödä niin vähän? Kenenkään vähääkään liikkuvan peruskulutus ei ole lähelläkään 900 kcal:ia, joten tuollainen syöminen ei ole tarpeen. Kuten sanoin, aika on laihduttajan puolella. Ja muutenkin ne jotka muka syövät tuon verran yleensä valehtelevat. Unohtuu laskuista pienet välipalat yms.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 08:55"]
Vieläkään en ole kuullut järkevää selitystä sille miksi minun pitäisi laihduttaa? Tykkään herkuista ja tykkään ruoasta ja haluan aina syödä itseni kylläiseksi. Saan ihan normaaleja vaatteita kaupoista, selviän työstäni, lapsistani, kotitöistä ja harrastuksista eikä mieskään valita ulkonäöstä. Terveysongelmia ei ole laihoja enempää, miksi siis laihduttaisin ihan ventovieraiden ihmisten mielenrauhan vuoksi?
[/quote]
Älä laihduta hyvä ihminen, jollet halua; olla hyvän näköinen, nauttia liikunnasta, olla "sinut" itsesi kanssa, välttää liikakilojen aiheuttamat sairaudet iäkkäämpänä, näyttää lapsillesi terveen elämän mallia, itsestä huolehtimalla ja terveellisellä ruokavaliolla, pidä kilosi
[/quote]
Olisin hieman laihempana ihan yhtä ruma, laihdutus ei tee minusta pidempää tai vaaleampaa, en oikein käsitä miksi lapseni eivät näe terveellisen elämän mallia omasta liikuntaharrastuksestaan ja hoikasta olemuksestaan. Miten muuten näet sieltä asti että täällä tämä tuntematon ihminen ei kykene nauttimaan liikunnasta? Myös perintötekijöillä on vaikutusta sairastuvuuteen joten kykenen varmasti kestämään jos kuolen lyhyen sairastelun jälkeen pyöreänä yli 90-vuotiaana kuten isoisovanhempani ja vanhempieni isosedät ja isotädit.
No, et varmaan ruma ole ja normaalipainoisena ihminen vaan on kivemman näköinen. Lapset vaan ottaa yleensä mallia vanhemmistaan, eivätkä itsestään, joten vanhempien elämäntapa yleensä "periytyy". Kannusta sitten vaan niitä lapsiasi jatkamaan harrastuksiaan aikuisinakin. Hienoa että pystyt nauttimaan liikunnasta, liikkumista kannattaa niin sinun, kun meidän muidenkin jatkaa.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 08:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 07:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 07:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 02:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 02:00"]Pakko myöntää, että pidän itse aiheutettua lihavuutta laiskuutena ja tyhmyytenä. Jos on minusta kiinni, en tule ikinä päästämään itseäni siihen kuntoon...
Ei kukaan HALUA olla lihava? En ole ainakaan tällaista ihmistä tavannut. Miksi monet sitten ovat? Mikä siinä on, jos ei itsekuri tai laiskuus?
[/quote]
Minulla äo on yli 140, että tiedä sitten tyhmyydestä. Akateeminen nainen. Onnellinen nainen. Hyvä avioliitto, hyvä työpaikka, ihanat ystävät. Minua ei määritä paino, eikä se haittaa elämääni. Pyrin syömään monipuolisesti, mutta olen auttamattomsn kulinaristi.
Ap
[/quote]Olet varmaan poikkeus, sillä akateemisissa / korkeammin koulutetuissa on vähemmän lihavia -tiedät sen itsekin-
[/quote]
No lukekaa tästä, jos ymmärrätte: "Suomessa lihavuus on yleisintä vähän koulutusta saaneilla ja alempiin sosiaaliluokkiin kuuluvilla. Vain perusasteen koulutuksen saaneilla lihavuuden esiintyminen on kaksi kertaa niin yleistä kuin ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneilla."
http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=seh00044
sama
[/quote]
Tuosta tälläinen alempiin sosiaaliluokkiin kuuluva ja kouluttamaton ymmärtää että lihavuus on yleisintä meidän arvottomien kohdalla, mutta normaalipainoisuus tai alipainoisuus ei ole siis poissuljettua. Hyvätuloisten akateemisten kohdalla normaalipainoisuus on yleisempää, mutta ylipainoisiakin kuuluu joukkoon. Ap voi aivan hyvin siis olla ylipainoinen ja älykäs. Itse olen ylipainoinen ja tyhmä, mutta kaksi vuotta sitten olin normaalipainoinen, mutta vieläkin huonotuloisempi ja kouluttamattomampi kuin nyt ylipainoisena.
[/quote]niin kirjoitinkin, että ap on varmaan poikkeus. No siis lainasin tekstiä toiselta sivulta, en itse kirjoittanut.
Tuohan asia nyt tarkoittaa sitä, että jos akateemisissa on lihavia 2/10 niin kouluttamattomissa on 4/10.
Olen itsekin akateeminen ja ollut monenlaisessa työpaikassa ja kyllä täällä on lihavia suhteessa vähemmän. Tosin työ liittyy terveyteen.
sama
Mä olen myös kulinaristi ja juuri siksi olen hoikka. Laitan ruokani suurimmaksi osaksi itse, tiedän tasan tarkkaan mitä se sisältää ja kuinka paljon sitä on fiksua syödä.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 09:06"]
Tuntemani reilusti ylipainoiset ihmiset ovat pitkälle kouluttautuneita; pari lääkäriä, diplomi-insinööri, TTM jne. Viihtyvät vartaloissaan ja heidän seurassaan viihdytään.
Alipainoisia itsensä ruoskijoita ja ikuisesti tyytymättömiä on lähihoitajissa, siivoajissa, taksikusin kouluttautumattomassa vaimossa.
Eli ehkei aivan suoraviivaisesti kannata päätellä, että lihavat ovat sivistystasoltaan heikompaa ainesta.
T: liikkumaton, jonka on arveltu olevan balettitanssija
[/quote]
Ehkei kukaan ole aivan suoraviivaisesti päätellyt, että lihavat ovat sivistystasoltaan heikompaa ainesta. Todettiin vain, että tilastollisesti lihavuus on yleisempää vähemmän koulutettujen keskuudessa.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 08:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 07:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 07:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 02:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 02:00"]Pakko myöntää, että pidän itse aiheutettua lihavuutta laiskuutena ja tyhmyytenä. Jos on minusta kiinni, en tule ikinä päästämään itseäni siihen kuntoon...
Ei kukaan HALUA olla lihava? En ole ainakaan tällaista ihmistä tavannut. Miksi monet sitten ovat? Mikä siinä on, jos ei itsekuri tai laiskuus?
[/quote]
Minulla äo on yli 140, että tiedä sitten tyhmyydestä. Akateeminen nainen. Onnellinen nainen. Hyvä avioliitto, hyvä työpaikka, ihanat ystävät. Minua ei määritä paino, eikä se haittaa elämääni. Pyrin syömään monipuolisesti, mutta olen auttamattomsn kulinaristi.
Ap
[/quote]Olet varmaan poikkeus, sillä akateemisissa / korkeammin koulutetuissa on vähemmän lihavia -tiedät sen itsekin-
[/quote]
No lukekaa tästä, jos ymmärrätte: "Suomessa lihavuus on yleisintä vähän koulutusta saaneilla ja alempiin sosiaaliluokkiin kuuluvilla. Vain perusasteen koulutuksen saaneilla lihavuuden esiintyminen on kaksi kertaa niin yleistä kuin ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneilla."
http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=seh00044
sama
[/quote]
Tuosta tälläinen alempiin sosiaaliluokkiin kuuluva ja kouluttamaton ymmärtää että lihavuus on yleisintä meidän arvottomien kohdalla, mutta normaalipainoisuus tai alipainoisuus ei ole siis poissuljettua. Hyvätuloisten akateemisten kohdalla normaalipainoisuus on yleisempää, mutta ylipainoisiakin kuuluu joukkoon. Ap voi aivan hyvin siis olla ylipainoinen ja älykäs. Itse olen ylipainoinen ja tyhmä, mutta kaksi vuotta sitten olin normaalipainoinen, mutta vieläkin huonotuloisempi ja kouluttamattomampi kuin nyt ylipainoisena.
[/quote]
Minä olen normaalipainoinen ja kuulun leipätyöläisporukkaan ja aina on perseauki.Enkä ole älykäs, no en tyhmä enkä hullu, mutta ehdottomasti en älykäskään.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:45"]
Kun aina puhutaan ettei lihavilla sitä ole. Okei, ruuan suhteen ei ole, mutta muuten mulla on. En ole koskaan pettänyt (silloinkaan kun olin hoikka ja kaunis) , en ole koskaan myöhästynyt töistä, ollut koskaan sairaslomalla ja koskaan en ole kertonut ystävän salaisuutta eteenpäin.
[/quote]
Nämä ovat vain mielikuvia, mitkä ihmisiin vaikuttaa. Nuori ja urheilullinen nähdään pystyvänä ja painonhallinan ongelmien nähdään vaikuttavan muillakin elämänalueilla. Näin esim. työhaastatteluissa.
t. Läski joka on törmännyt samaan
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 11:42"]
Olisipa hauskaa tavata joskus lihava, joka sanoo olevansa lihava ylensyönnin vuoksi!
[/quote]
No, minä olen lihava, koska olen syönyt ja syön liikaa.
Olen kärsinyt ahmimisesta 30 vuotta. Se on syömishäiriö siinä missä anoreksiakin, mutta sitähän ei halua edes lääkärit tunnustaa, paasataan vaan huonosta itsekurista. Ei se ole huonoa itsekuria, vaan vika on oikeasti korvien välissä.
T. Tunnesyöppö
Mielestäni syöt liian vähän ja olet siksi säästöliekillä. Kannattaa syödä enemmän.
[/quote]
[/quote]
[/quote]