Kuka muistaa kylman talven 1987?
Mennessani duuniin kavelin Stockan lapi lampimikseni. Matka oli siis asememalta Ludviginkadulle (Erottojan ylapuolella). Ja jossain vaiheessa posket palentui kuitenkin. -37c ja junat kulki mutta ehka vahan myohassa. Olin 21v.
Kommentit (705)
Muistan hyvin, koska muutimme juuri tuolloin vuodeksi maalle Stadista koska faija piti vuoden virkavapaan, ja kävin koulua maalla vuoden, koulukyydit 35km suuntaansa. Kovassa pakkasessa seitsemältä aamulla seistiin tienvarressa taksia odottamassa aina.
Olin silloin 15 v ja keräsin pulloja uutta fillaria varten. Hitto mä oon ollut joku pakkasen kestävä jätkä, kun mä kuljin pullonkeruussa kolmena päivänä viikossa ja kiertelin talosta taloon, ovelta ovelle ja sitten raahasin tyhjiä lasipulloja Alkoon ja kauppaan monta kassillista siinä pakkasessa. Muistan kyllä ihmisiä, jotka antoivat mulle pulloja, mutten sitä, että mulla olisi ollut kylmä.
Muistan kun kävelin jostain kotiin, oli tosi hiljaista, pakkanen ei edes paukkunut, meillä oli varmaan -40 pakkasta.
Muistan. Oli kovaa hommaa kaivaa lehmille AIV rehua jäätyneestä rehuaumasta, ensin rautakangella painot kasan päältä pois
Erittäin hyvin koska olin intissä Parolassa ja armeijassahan ei toiminta lakkaa kelien mukaan. Ei saatu neukkupaska-ajoneuvoja pihalta käyntiin niin mietin että mitä näillä tekee jos kahina tulee.