Kuka muistaa kylman talven 1987?
Mennessani duuniin kavelin Stockan lapi lampimikseni. Matka oli siis asememalta Ludviginkadulle (Erottojan ylapuolella). Ja jossain vaiheessa posket palentui kuitenkin. -37c ja junat kulki mutta ehka vahan myohassa. Olin 21v.
Kommentit (731)
2,5 km kouluun ja iltapäivällä takasin. Jalan piti mennä kun naama olisi jäätynyt pyöräillessä.
Muistan elävästi! Olin koulussa. Lokakuun lopussa oli -25 pakkasta ja leikimme ulkona kunnon lumihangessa. Muistan vieläkin kun vanhemmat päivittelivät kuinka päivämäärä oli 25.lokakuuta ja talvi oli täydessä vauhdissa. Oli pitkä ja erittäin kylmä talvi.
Muistan vielä kylmemmän 1985 talven. Diselit jäätyivät liikenneministeri Pekka Vennamo lupasi laittaa bensaa tai betroolia dieselin joukkoon
Minä en muista sitä ollenkaan..oliko todella pakkasta? Keski suomessa.
Muistan hyvin tammikuun 1987. Ikää vasta 6v ja ulos ei saanut mennä. Suonmen leudoimmalla seudulla Lounais-Suomessa mittari jämähti kolmeksi viikoksi lukemaan -36. Katsoin useasti mittaria, koska halusin ulos lumileikkeihin.
Vasta joskus tammi-helmikuun vaihteessa lauhtui ensin -15 jolloin pääsin ulos ja sitä seuraavana päivänä olikin enää -2, joka tuntui tosi leudolta ilmalta.
Olin töissä päiväkodissa, muistan hyvin! Aikamoista kun lapsien kanssa ei voinut ulkoilla yli 2 vkoon. Olin kuitenkin nuori ja terve, innostunut työstäni. Ihanaa aikaa sinäänsä elämässäni...
Muistan hyvin, kun kävelin kotiin ja ajattelin ettei tää niin kauheelta tunnu., oli - 4O hujakoilla.
Odotin silloin esikoistamme ja en voinut ulkoilla viikkoon kylmän takia.
Muistan, kylmää oli. Ja edellisen kerran todella kylmää oli vuonna 1985.
Muistan hyvin. Yleensä kaikki pyöräilivät kouluun, mutta sinä talvena kaikki käyttivät linja-autoa. Kun sylkäisi niin sylki oli jäässä ennen kuin osui maahan.
Datsun 100A ei työmatkalla (18 km kaupunkiajoa) ollut kovin lämmin tuulilasi ja sivuikkunat pysyi auki, kun käänsi aurinkolippoja vähän alaspäin. Pahvi oli laitettu jäähdyttimen eteen vielä lisäksi.