Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa kylman talven 1987?

Vierailija
07.01.2014 |

Mennessani duuniin kavelin Stockan lapi lampimikseni. Matka oli siis asememalta Ludviginkadulle (Erottojan ylapuolella). Ja jossain vaiheessa posket palentui kuitenkin. -37c  ja junat kulki mutta ehka vahan myohassa. Olin 21v. 

Kommentit (705)

Vierailija
441/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli lähes koko tammikuu yli -30 pakkasta.Mereltä vielä kylmä tuuli.

Sitten ei enää -20 tuntunut kylmältä.

Vierailija
442/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen talven kyllä, mutta en muista, olenko jo vastannut tähän ketjuun. Ehkä olenkin?

Opiskelin pääkaupunkiseudulla ja normaalisti käytin lähijunaa oppilaitoksen ja asunnon välisiin matkoihin, mutta pakkasen takia ne hyytyivät. Opin sitten käyttämään bussejakin, niillä oli vähemmän ongelmia. Lomilla totesin, että samat pakkasasteet sisämaassa tuntuvat paljon leudommilta kuin rannikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista,mutta muistan kylmän talven 2014-2015. Imatralla pakkasta reilu 30 astetta.

Vierailija
444/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanpa hyvinkin. Parin viikon kylmä jakso, jolloin kuljin työmatkat bussilla ja hämmästelin Lahden kauppatorin -35C lukemia aamuisin. Sitten piti toisena perjantaina käynnistää mun VW Golf. Käynnistämisessä ei ollut ongelmia, mutta iskuvaimentajat olivat vähän yhtä puuta... Loppujen lopuksi minusta tuntuu, että pakkanen on kaupunkilaisten ongelma. 

445/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyin sinä talvena. Kuulema juuri kylmimpään aikaan.

Muutin silloin juuri hirveällä pakkasella tammikuussa.on jäänyt mieleen. Töihin piti mennä kahdella bussilla ja Kehä ykkösen rampilla oli toisen pysäkki ilman mitään katosta ta muuta suojaa. 

Vierailija
446/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitä ennenkin... kirjoitti:

En muista. Muistan vain talvisodan pakkaset.

Juuri näin; faijakaan ei ollut uskoa, kun kun tuolloin totesin, että nyt on sotatalveakin kovemmat pakkaset, mutta ymmärsi toki, kun otin esiin neljässäkymmenessä vuodessa tapahtuneen kehityksen suomalaisten vaatetuksessa ja asuinoloissa.

Vierailija
447/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin, olin raskaana ensimmäistä kertaa... ei ollut kovin kivaa sillä kelillä. Jouduin odottamaan työmatkalla aina bussia vaihtaessa 15 - 20 min ja kyllä paleli! Kerran työpaikan ulko-ovi oli aamulla jäätynyt kiinni. Piti yrittää ensin etsiä, mistä soittaa huoltoyhtiö avaamaan ovi. Sen kerran olisi ollut iloa nykyisistä kännyistä. :D

Vierailija
448/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hirvee viima kävi mereltä jäätihkua ja jäätyi jo Hakaniemen torilla kun juoksi bussille . Ihan jäässä . Lapsena jäädyttiin oli kylmää että seinät huurteessa taloissa ja poskiin tuli pahkurat ,valkoiset . Ripset jäätyi lumipuikoksi. Mut se oli hienoa silti . Lapissa on nyt jotain 35 astetta. Kestää pitkään sulaa siitä . Oikein sattuu .

Vierailija
449/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin, me jännättiin saadaanko jäädä koulusta kotiin koska liian kovat pakkaset, ja jäätiinkin välillä.

Vierailija
450/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan hyvin. Olin silloin 23 v. ja odotin esikoistamme.  Tämä vauva täyttää tänään 32 v.

Wau - meillä tänään 33 v.!  :D Onnea teillekin.

Vierailija
451/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin, olin 12 ja viihdyttiin kavereitten kanssa koko viikko ulkona -30' pakkasessa. Kun palasin kouluun, oli posket niin "palaneet", että opettaja kysyi että olinko ollut lomalla kanarialla :)

Vierailija
452/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin insinööriksi opiskelemassa ja omistin luokan ainoan kuplavolkkarin. Niinä aamuina kun talvella oli -30 astetta, niin olin ainoa joka tuli omalla autolla kouluun :)

Vierailija
453/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en muista, olin vauva silloin.

Vierailija
454/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15 mutta muistan silti tosi vähän. Ratsastin siihen aikaa ja heppojen Piti olla sisällä koko ajan, ne meni horkkaan.

Päästiin kyllä jollain autolla katsomaan kun oli helmikuuja päivällä paistoi aurinko. Himassa oli jäätä ikkunan sisällä. En muista oltiinko koulussa tms. Tais olla hiihtoloma.

Muistan vaan ne hepat.

Vierailija
455/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

popois kirjoitti:

Se oli juuri se talvi, kun yksi poika mopoili ilman kypärää ja aivot jäätyivät.

Lääkäri oli vain todennut, että soita nopeasti kotiin ja hyvästele vanhempasi.

Ihanat, typerät urbaanilegendat: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4%C3%A4tyneet_aivot

Vierailija
456/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin. Olin konepajalla töissä ja irroitin yhteysveneestä moottoria (ulkona). Kahvitauosta meni suurin osa selkä patteria vasten.

Vierailija
457/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin. Olin mielisairaalassa hommissa ja tein yövuoroa pilkkihaalarit päällä. Osastolla oli lämmintä 9 - 17 astetta ja joissain potilashuoneissa oli ikkunan alla -3 astetta. Kaikki mahdolliset lämmittimet ja peitot ym. oli käytössä. Ulkona oli pahimmillaan -37 ja viikon verran oli öisin pakkanen -30 alapuolella.

Vierailija
458/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Muoti ei suosinut yläastelaiselle pipoa. Oli kylmä, mutta pakko oli laittaa pipo taskuun parisataa metriä ennen koulua. Terkkarit valistivat päästä haihtuvan lämpöä, mut ei ketään kiinnostanut. Oli se semmosta :)

Vierailija
459/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ala-asteella ja normaalisti elettiin. Oli aika kylmä laittaa kentän laidalla luistimia jalkaan.

Vierailija
460/705 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, luokkahuoneessa oli 11 astetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi