Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella vähän syövät, miten pärjäätte, miksi teette noin?

Vierailija
04.01.2014 |

Te jotka syötte säännönmukaisesti maks. 1500 kaloria päivässä, miksi syötte niin vähän? Onko syynä halu pysyä laihana tai laihdutuskuuri, syömishäiriä, eikö ruoka vain maistu, unohdatteko syödä, tuletteko äkkiä täyteen?

Minä olen aina tykännyt kaikesta ruoasta. En ole mikään ahmatti, mutta maailmassa ei varmaan ole ruokaa, jota en söisi, ainakaan näissä tavallisissa suomalaisissa. Tykkään siitä, että tulen ateriasta kylläiseksi. Jos en syö aamulla edes vähän, olen aivan tokkurassa. Jos en syö jonkinlaista lounasta, alan täristä, palella ja mua pyörryttää. Jos en pitkinä päivinä/liikuntapäivinä saa välipalaa ja palautusjuomaa, en jaksa jumpassa mitään ja alkaa heikottaa. Ja liikunnan jälkeen onkin sudennälkä ja tarvitsen kunnon aterian. Kaloreita kertyy päivässä lähemmäs 2000, ja jos joudun aktiivisena päivänä (herään aikaisin, olen pitkään valveilla, liikun) tulemaan toimeen vähemmällä, se on melkoista tuskaa. Tykkään myös herkutella kerran pari viikossa vaikka pizzalla tai isolla kermaisella pasta-annoksella. Silloin on kiva syödä paljon.

Miten te, jotka syötte tosi pieniä annoksia/vain pari kertaa päivässä/närpitte ruokaanne/valitsette aina kevyimmän vaihtoehdon, pärjäätte? Eikö elämästänne puutu nautiskelua? Tuleeko mahanne täyteen tyyliin yhdestä pienestä pizzanpalasta tai pienestä kauhallisesta pastaa? Miten itsekurinne riittää? Eikö teillä ole nälkä?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka syötte vain keksejä ja hedelmiä, eikö jo suht. nuorena tuleva osteoporoosi huoleta yhtään? Itse 49 ja polvissa kulumaa, syy luultavasti se, että söin nuorena huonosti vaikkei anoreksiaakaan ole ollut. 

Vierailija
102/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään vähällä, ja välillä ruokailuvälit venyvät niin pitkiksi, että tulen syöneeksi vain kolme ateriaa päivässä, joista yksi on lämmin. Toki pyrin syömään nälkääni aina kun siihen on mahdollisuus, ja ängen aamuisinkin naamaan jogurtin ja jonkin hedelmän, vaikkei aamuisin nälätäkään. En tiedä, kuinka paljon kahvin juonti ja tupakointi vaikuttavat ruokahaluun, mutta juon ja poltan mielestäni aika vähän enkä suinkaan ainakaan tietoisesti korvaa niillä aterioita.

Saan luultavasti ainakin arkisin liian vähän kaloreita. Olenhan mä näin 163-senttisenä ja noin 62-kiloisena aika hoikka, mutten kyllä pääse tästä enää laihtumaan; kulutus ja saanti varmaan mätsäävät kun en kerran liikuntaa juurikaan harrasta.

Tykkään kyllä hyvästä ruoasta ja tulen kiukkuiseksi jos en saa syödyksi vähintään pikkuista aamupalaani ja illalla töiden jälkeen vielä päivällistä tai leipä/jogurtti-osaston iltapalaa. Kuitenkin jos syön viikonloppuisin tai vapailla huomattavasti enemmän, tuntuu se jo kursailulta ja ähkyltä. Ei kai kukaan määräänsä enempää syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, jotta voin viikonloppuna ahmia kauheasti herkkuja. Työpäivinä vedän vain noin 500 kaloria per päivä. Viikonloppuna sitten menee niin monta tuhatta, että pysyy tasapaino. Ja paino. Olen normaalipainoinen ja haluaisin vähän laihtua, mutta kun en millään pysty lopettamaan viikonlopun herkkujen syömistä.

Vierailija
104/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se, ap, aiheuttaa kenellekään harmia jos satun syömään vähäsen vaan päivässä? Tai miten se ketään hyödyttäisi jos söisin enemmän?

Vierailija
105/116 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihon älyttömän helposti, joten en voi syödä paljoa, joten ruoka on kulutettava pois välttääkseen paisumisen... Oli se sitten pala suklaata tai vihanneksia. :D Saattaa kuulostaa hölmöltä mutta pakko se on faktat hyväksyä. 

Vierailija
106/116 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei aina ruoka maistu ja paino vaihtelee +- 3kg riippuen ihan ruokailusta ja liikunnan määrästä. Tykkään oikeasta ruuasta, en syö eineksiä. Enkä yleensä kovin rasvaista ruokaa. Herkkuja ei tee mieli, mutta silloin tällöin ostan jotain hyvää kahvin seuraksi. Oon 173cm ja n.63kg

Vierailija
107/116 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:52"]Mä syön n.1000 kaloria päivässä ( kun oon kotona kokopäivän niin enemmänkin) ihan vaan siksi että laihdutan tällä hetkellä(painan siis 69 kiloa ja haluan painaa n.58 kg) ruokavalioni on lähinnä kasviskeittoja ja ruisleipää + kahvia,tupakkaa ja zero colaa/pepsi maxia ja vitamiinipillereitä. Tietysti herkuttelen(lähinnä viikonloppuisin) mutta hyvin pitää nuo light limpparit makean himon loitolla( surullista mutta totta: otan mielummin myrkylliset kemikaalit kuin kalorit):( yleensä normipäivänä menee seuraavasti:

Aamu: kahvi+tupakka

Klo:8.00-16.30 2palaa ruisleipää (ei mitään päällä, siis pelkkä leipä)+ 1l vettä +0,5l zero colaa+ n.10-14 tupakkaa.

klo:16.30-19.00 keitto ja leipä +zero cola/rasvaton maito + kahvia.

Loppu illan saatan litkiä zero colaa ja syödä jonkun hedelmän ja polttaa muutaman tupakan.

Varmaan syön näin koska on aika kova kiire ja laihdutan ja tupakka pitää nälän tunteen pois ihan hyvin (tai no siirtää sitä eteenpäin n.1h)... Ei kyllä ole terveellistä, tiedostan sen.

[/quote]

Miksi tätä alapeukutetaan..? :|

[/quote]

läskit juo light-limuja. Myös tupakointi ällöttää, aamupala rööki ja sumppi, yöks.

Vierailija
108/116 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen näitä jotka syö normaalisti 1500 kalorin edestä päivässä.

Ja syön todella hyvin, herkuttelenkin päivittäin. Ja treenaan viikottain, hyötyliikuntaa päivittäin. Näin jaksan paremmin. Toki viikonloppuisin (ja lomilla) tulee syötyä enemmän (usein ruokavieraita) mutta viikolla en jaksa vetää itseäni ähkyyn joka aterialla! Miksi pitäisikään?? 

Olen todennut että mun kropalle sopii (monestakin syystä) gefiluspiimään tehty marjasmoothie aamuisin  (tästä saan maitohapot ja marjojen C vitamiinit) paremmin kuin puuro tai leipä jotka vain turvottaa eikä pidä nälkää.

Lounaalla syön lähes aina kunnolla: paljon salaattia, siemeniä, pähkinöitä, sekalaisia kasviksia ja palan lihaa/kalaa/kanaa

Illalla teen ravitsevaa ja terveellistä kotiruokaa jota syön annoksen (n 3dl)

Illalla syön jäätelöä, kermatonta banaanirahkaa tai vaikka viikonlopulta jäänyttä moussekakkua jos mieli tekee kahvin kanssa.

Välipalaksi jos tarvitsen syön muutaman pähkinän. Aina ei tarvitse. Ja 3-4 mukia kahvia menee myös päivän mittaan.

Tuossa ruokavaliossa ei ole mitään vikaa ja silti päivän kalorit jää 1500:aan. Rakastan hyvää ja herkullista ruokaa, mutta sen mitä olen av:ta seurannut käsite "hyvä ruoka/herkkuruoka" on meillä eri.

109/116 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä vastauksista näköjään aikaa mutta eksyin etsimään samankaltaisia kokemuksia syömättömyydestä. Mietin josko menisin ravintoterapeutin juttusille koska olen huolissani omasta vähäisestä ravinnonsaannista. Harrastan itse liikuntaa ja vieläpä raskasta sellaista 3-5 krt viikko. Lihaskuntopainotteista; kuntosalia etunenässä. Syöminen tuottaa kuitenkin ongelmia. En vain aamuisin saa mitään alas koska herään niin aikaisin n. Klo 6 ja aika menee valmistautuessa töihin lähtöön. Ainoa millon saan ruokaa alas aamuisin herättyä on vkl jolloin kerkeää rauhassa tehdä esim puuroa, mutta kiiressä ei ruoka maita. Töissä en syö välttämättä mitään koska en halua syödä valmisruokia ja ne ovat muutenkin pahanmakuisia enkä haluaisi syödä liian epäterveellistä ruokaa. No töistä päästessäni menen kotiin ja en taaskaan syö mitään tai sitten pari ruisleipää juustolla ja siinä se

Päivän aikana saatan suurimpaan nälkään ostaa suklaapatukan sen toivossa että se nostaisi liian matalan verensokerin mahd. nopeasti. Huono olo vaivaa usein ja paleltaa ja väsyttää. En tee tätä siksi etten haluaisi syödä, päinvastoin haluaisin syödä terveellisesti mutta ei ole varaa joka päivä ostaa lohta ja tehdä siitä salaattia kun lohipalakin maksaa 5 euroa.

Töissä syön pari hapankorppua ja juon teetä. En todellakaan laihduta, ei ole ikinä ollut tarvetta. Painan 56 ja pituutta 165. Salilla käyty 10 v ja lihastakin löytyy. Sitä haluaisin lisää mutta se on yhtä turhan kanssa kun ei ruoka maisti. Treenipäivinä pyrin tankkaamaan päivisin proteiinia ja hiilareita jotta jaksan salilla. Sen jälkeen tekeekin aina mieli jotain terveellistä ja välillä saankin draivin päälle mutta ei se kauaa kestä.

Uskon että tähän syy löytyy lapsuuden opituista toimitamalleista ja kapeasta ravitsemuksesta; ei ole syötetty kasviksia yms tarpeellista tarpeeksi joten en ole oppinut syömään monipuolisesti ja nyt se on aikuisena hankalaa opetella. Ruokavalio on minimalistinen ja vain perusruoat; jauhelihakastike, nakkikeitto yms on mielestäni hyvää. Kuvittelen etten pidä mistään eksoottisesta enkä voi itseasiassa sietää kasvisruokia. Kaikki terveellinen tuntuu maistuvan pahalta eikä hedelmät välipaloina vie nälkää..

No jospa menisin käymään ravitsemusterapeutin luona jos häneltä saa apuja. :)

Vierailija
110/116 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat niitä laihaläskejä.Lihasmassa on surkastunut olemattomaksi joten myös energiankulutus on lähes olematonta.Elimistö on säästöliekillä.

Vierailija
111/116 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maha tulee täyteen ilman että mä syön. Ei mul oo enää nykyää nälkä.

Vierailija
112/116 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut pudotettua yli kymmenen kiloa ja pelkään ihan helvetisti, että ne tulevat takaisin.

Vierailija
113/116 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 177 pitkä, painan alle 60 kiloa. Syön jos on nälkä, ja haluan syödä hyvää ruokaa, ruokaa joka maistuu hyvälle. Kotiruokaa, voilla, kermalla, laadukkailla raaka-aineksillä ja kasviksilla. Syön sen verran että ei ole enää nälkä. Inhoan tunkkaista, täyttä oloa. Syön sen verran, että nälkä juuri tyydytetty, ja voin ottaa pienen palan herkkua päälle. Inhoan överisokerisia juttuja.

Ikää 38.

Vierailija
114/116 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin sitä jaksaa. Ihminen tottuu nopeasti ja vaikka olen 185/80 mies niin en välttämättä syö päivän aikana mitään.

Vatsalaukku kutistuu ja se pieni määrä ruokaa tekee kylläiseksi.

Vierailija
115/116 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla koronan aikaan ruokahalu mennyt. Stressi. Taloushuolet ja iäkkään omaisen hoivaaminen. Kaikki ylimääräiset hiilarit, mätöt jääneet pois, syön vain kerran päivässä jotain pientä. Ruoka ei maistu. Olen laihtunut, en tiedä paljonko, mutta kaikki vaatteet ovat todella löysiä. Hyvä puoli tässä on, että sokeri- ja verenpainearvot laskeneet normaaleiksi. Psyykkisesti en voi hyvin.

Vierailija
116/116 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans stressaan kaikkea pientä, ja mulla on ollut ruokahalu pois pitkän ajan.

Yleensä aamulla syön leivän ja jugurtin vaivoin, sitte kahvia. Päivällä en jaksaisi syödä kuin ehkä yhden perunan ja kastiketta, vähän salaattia ja sitäkin syön kauan. Sitten illalla saatan syödä taas vaikka leivän. Siinäpä se.

Tästä ei ole kauaa, kuin pari kk, niin aamulla vedin huoletta leipää reilusti, kunnon tuhti lounas, välipalaksi pari leipää ja vaikka banaanismoothie, sitte illalla lämmin ruoka ja saatoin vaikka tilata woltista vielä jonku ison aterian ja jäätelöä vielä illalla. Ja paino pysyi hyvänä, en lihonut enkä laihtunut.

Nyt jos olen ravintolassa, en jaksa syödä kuin, 1/3 osa annosta niin olen aivan ähky. Nälkä on, mutta täytyn ihan parista suupalasta. Tämä ei ole mukavaa, olen alkanut mennä liiankin laihaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan