Suomea kohtaa mökkisuma! Valtava määrä mökkejä vapautuu kun suuret ikäluokat luopuu niistä
https://www.hs.fi/alueet/art-2000012020630.html
"OP Kodin johtaja Lasse Palovaara arvioi ilmiön koskettavan vahvasti mökkimarkkinaa. Kun suuret ikäluokat ikääntyvät, mökkejä päätyy myyntiin entistä enemmän.
Ilmiö voi kasvaa isoksi, sillä" mökeistä yli puolet on jo pitkään ollut eläkeläisten omistamia."
Kommentit (107)
Tulee hienoja juhannuskokkoja kun perikunta polttaa homemökit
Täytyy sanoa että jotenkin hapan olo tästä tulee. Itse olen väliinputoajasukupolvea jolla ei varaa ole mökkiin ollut. Ja kohta liikaa ikääkin ettei enää mökin laittaminen kiinnosta.
Onneksi av:lla tiedetään paremmin: Kaikki haluavat maalle mökkeihin pois kaupungeista.
Vierailija kirjoitti:
Tulee hienoja juhannuskokkoja kun perikunta polttaa homemökit
Tämä
Hometönöjä odottamassa peräti 5 kpl.... Jeejee
Vuosi sitten pääsin omastani eroon. Nyt kannattaa myydä eikä odottaa tarjontatsunamiin.
M56
Toivottavasti päästään eroon sitten myös maakunnista
Ikinä en tule ostamaan mökkiä, vaikka halvalla saisin. Omistaminen ei ole mun juttu. Liikaa kuluja, töitä jne.
Vuokrata voin edelleen ja onhan ne vuokrahinnat edullisempia varmaan sitten, kun ne mökkien omistajat kuolevat "kertaheitolla".
Joku kynttilä malli mökki, en huolisi vaikka ilmaiseksi saisi.
Ostajia ei vaan paljoa ole, kun työt ovat epävarmoja ja mökki vie tuet työttömyyden pitkittyessä.
Vierailija kirjoitti:
Ostajia ei vaan paljoa ole, kun työt ovat epävarmoja ja mökki vie tuet työttömyyden pitkittyessä.
Jep ja sama omistusasunnossa. Putkiremonttivastike ei ole meno tt-tuessa, siis rahoitusvastike.
Hyvä! Ei noista ole kenellekään mitään hyötyä
Jos haluaa perinnöksi kesämökin tai rahaa tililtä joutuu ottamaan myös omistusasunnon.
Eikö ne kelpaakaan? Kaiken aikaahan täällä valitetaan, että eläkeläisillä on mökit ja veneet ja omakotitalot, ja meillä jälkeläisillään ei mitään.
Ja nyt kun ilmenee, että niitä jää todella heidän käyttöönsä tosi paljon, niin juu poltetaan poroksi, ei kelpaa.
Huvittavaa narinaa. Ei ne eläkeläisetkään niitä mökkejä ole ilmaiseksi saaneet, joten eikö seuraavankin polven voisi olettaa laittavan edes jotain niiden kunnostamiseen ; sittenhän heillä olisi se kadehdittu mökki.
No ihan sama mulle, ei ole mökkiä. Huvittaa vain tämä alituinen ristiriitaisuus. Kaikkea pitäisi saada, mutta mikään ei kelpaa.
No, tiedän minäkin ihmisiä, jotka valittaa aina ettei ole sitä eikä tätä. Ja sitten kun saisivat sen haluamansa, niin ei oteta, koska sitten ei voisi enää valittaa.
Jos kieltäytyy perinnöstä se menee lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne kelpaakaan? Kaiken aikaahan täällä valitetaan, että eläkeläisillä on mökit ja veneet ja omakotitalot, ja meillä jälkeläisillään ei mitään.
Ja nyt kun ilmenee, että niitä jää todella heidän käyttöönsä tosi paljon, niin juu poltetaan poroksi, ei kelpaa.
Huvittavaa narinaa. Ei ne eläkeläisetkään niitä mökkejä ole ilmaiseksi saaneet, joten eikö seuraavankin polven voisi olettaa laittavan edes jotain niiden kunnostamiseen ; sittenhän heillä olisi se kadehdittu mökki.
No ihan sama mulle, ei ole mökkiä. Huvittaa vain tämä alituinen ristiriitaisuus. Kaikkea pitäisi saada, mutta mikään ei kelpaa.
No, tiedän minäkin ihmisiä, jotka valittaa aina ettei ole sitä eikä tätä. Ja sitten kun saisivat sen haluamansa, niin ei oteta, koska sitten ei voisi enää valittaa.
Potkulaki ja vuoden työsopimukset ilman perustetta tulivat voimaan tänä vuonna.
Ja kunnan ei ole pakko ottaa vastaan homeista perintö tönöä eikä valtion.
Vierailija kirjoitti:
Jos kieltäytyy perinnöstä se menee lapsille.
jotka voivat myös kieltäytyä perinnöstä
Vierailija kirjoitti:
Juu...
"Voi kun olisi viulu"
"Voi kun osaisi soittaa"
Nyt mökkikaupoille! Ketkä innostuu, milleniaalit vai Z-sukupolvi?