Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella vähän syövät, miten pärjäätte, miksi teette noin?

Vierailija
04.01.2014 |

Te jotka syötte säännönmukaisesti maks. 1500 kaloria päivässä, miksi syötte niin vähän? Onko syynä halu pysyä laihana tai laihdutuskuuri, syömishäiriä, eikö ruoka vain maistu, unohdatteko syödä, tuletteko äkkiä täyteen?

Minä olen aina tykännyt kaikesta ruoasta. En ole mikään ahmatti, mutta maailmassa ei varmaan ole ruokaa, jota en söisi, ainakaan näissä tavallisissa suomalaisissa. Tykkään siitä, että tulen ateriasta kylläiseksi. Jos en syö aamulla edes vähän, olen aivan tokkurassa. Jos en syö jonkinlaista lounasta, alan täristä, palella ja mua pyörryttää. Jos en pitkinä päivinä/liikuntapäivinä saa välipalaa ja palautusjuomaa, en jaksa jumpassa mitään ja alkaa heikottaa. Ja liikunnan jälkeen onkin sudennälkä ja tarvitsen kunnon aterian. Kaloreita kertyy päivässä lähemmäs 2000, ja jos joudun aktiivisena päivänä (herään aikaisin, olen pitkään valveilla, liikun) tulemaan toimeen vähemmällä, se on melkoista tuskaa. Tykkään myös herkutella kerran pari viikossa vaikka pizzalla tai isolla kermaisella pasta-annoksella. Silloin on kiva syödä paljon.

Miten te, jotka syötte tosi pieniä annoksia/vain pari kertaa päivässä/närpitte ruokaanne/valitsette aina kevyimmän vaihtoehdon, pärjäätte? Eikö elämästänne puutu nautiskelua? Tuleeko mahanne täyteen tyyliin yhdestä pienestä pizzanpalasta tai pienestä kauhallisesta pastaa? Miten itsekurinne riittää? Eikö teillä ole nälkä?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lisää, joillekkin ihmisille tulee huimausta, pahoinvointia tai muuta jos ei saa ruokaa, en koskaan ole ymmärtänyt sitä, mutta toki ymmärrän että ihmisiä on erilaisia.

Mutta minusta on hyvä että voi olla pitkiä aikoja syömättä, joskus rasittaa olla sellaisen seurassa joka "tunnin välein" tarvitsee vähintään kupin kahvia tai jotain pientä syötävää "ettei pyörry". (HUOM: kyseessä ei ole diabeetikko!)

Vierailija
42/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä syön ihan mitä tahdon, kevytjuttuja en lainkaan. En aina muista syödä, ei ole näläntunnetta. Ja tosi harva ruoka maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi vähän syövä. Ihan luonnostaan tulee syötyä vähän. Elämässä on niin paljon kaikkea muuta kivaa ja jännää, mihin mennä, tulla, valmistautua, että ruokailu jää monesti päivälliseen ja iltapalaan. Näin tein ennen, nyt olen puoli vuotta pakottanut itseni syömään ainakin 4 kertaa päivässä (aamupala, lounas, päivällinen, iltapala). Minun ei tee mieli karkkia, ei sipsejä, ei kakkuja - siis ei koskaan niin, että ostaisin niitä itse tai tekisin että saan syödä. Kyläpaikassa kyllä syön kahvin kanssa kaikkea mitä tarjotaan. Dominokeksit hyi, tulivat mieleen tässä...

En ehkä saa ruoasta sitä nautintoa sillä tavalla. Saan sen muusta harrastamisesta, vapaa-ajan jutuista, ihmisistä. :)

Vierailija
44/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:57"]

Jos mun peruskulutus on 1500 kaloria vuorokaudessa, niin miksi mun pitäisi syödä yhtään sen enempää?

Tuolla asenteella en tosiaan ihmettele että kaikki ovat ylipainoisia. Jos terveellinen ja kohtuullinen syöminenkin on jo huono juttu niin lihokaa rauhassa.

[/quote]

Puhuin MAKSIMISSAAN 1500 kalorista. Se on hyvä määrä jos a.)laihduttaa tai b.) on pieni peruskulutus.

Väitän, että aika moni aikuinen tarvitsee kuitenkin enemmän kuin jonkun 900 kaloria, mitä täällä väläytellään, eikä sen asian esille nostamisessa ole kyse mistään ylipainon ihannoinnista!

Vierailija
45/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se (900 kaloria keskimäärin) tuntuu minulle ihan hyvin toimivan. Välillä syön tietysti enemmän, mutta olen 160-senttinen jos se yhtään selittää, enkä ole liikuntaa vielä toistaiseksi priorisoinut niin korkealle että sitä (etenkään hikiliikuntaa) säännöllisesti harrastaisin. En koe kuitenkaan olevani syömishäiriöinen, vaikka hieman saattaakin ahdistaa sellaiset ranttalipäivät joina ylitetään se 1500 kaloria. Mutta ne päivät tuntuukin jo kehossa huonolta.

Vierailija
46/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en syönyt mitään, koska en ehtinyt. 

Vierailija
47/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehellä on rahat ja se on ihmeellisissä menoissaan yöhön asti ettei kerkeä kauppaan. Juu ei haittais muuten mutta oon raskaana niin pitäis varmaan syödä.

Vierailija
48/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:52"]Mä syön n.1000 kaloria päivässä ( kun oon kotona kokopäivän niin enemmänkin) ihan vaan siksi että laihdutan tällä hetkellä(painan siis 69 kiloa ja haluan painaa n.58 kg) ruokavalioni on lähinnä kasviskeittoja ja ruisleipää + kahvia,tupakkaa ja zero colaa/pepsi maxia ja vitamiinipillereitä. Tietysti herkuttelen(lähinnä viikonloppuisin) mutta hyvin pitää nuo light limpparit makean himon loitolla( surullista mutta totta: otan mielummin myrkylliset kemikaalit kuin kalorit):( yleensä normipäivänä menee seuraavasti:

Aamu: kahvi+tupakka

Klo:8.00-16.30 2palaa ruisleipää (ei mitään päällä, siis pelkkä leipä)+ 1l vettä +0,5l zero colaa+ n.10-14 tupakkaa.

klo:16.30-19.00 keitto ja leipä +zero cola/rasvaton maito + kahvia.

Loppu illan saatan litkiä zero colaa ja syödä jonkun hedelmän ja polttaa muutaman tupakan.

Varmaan syön näin koska on aika kova kiire ja laihdutan ja tupakka pitää nälän tunteen pois ihan hyvin (tai no siirtää sitä eteenpäin n.1h)... Ei kyllä ole terveellistä, tiedostan sen.

[/quote]

Miksi tätä alapeukutetaan..? :|

Vierailija
49/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön keskimäärin 1000-1200kcal per päivä. Siitä tosin on puolisen vuotta aikaa kun viimeksi punnitsin ja laskin päivittäiset kalorit, mutta annoskoot ja ruokarytmi on kutakuinkin sama kuin silloin. Paino pysyy näin samana, mutta pitäisi kyllä vähän keventää eli siis syödä vähemmän.

Vierailija
50/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei tuota minulle nautintoa. En tykkää oikein mistään ja olen laiska kokki - ei sillä, että kotona ollessa olisi ikinä nälkäkään tai tekisi mieli mitään kunnon ruokaa. Näin lomalla pääasiassa kotoillen voin syödä vain 400 kaloria päivässä, eli napostella vain hedelmiä ja keksejä. Kotona ei tule nälkä, eikä minun tee mieli syödä kuin makeaa, mutta ei sitäkään paljoa jaksa. Syön kutakuinkin kunnolla vain koulu-ja työpäivinä, ettei vatsa kurisisi julkisilla paikoilla. Syön siis täyttävän aamiaisen ja jotain lounaaksi, kotona vietän illan ehkä syömättä. Ei tee mieli.

Huono ruokahaluni alkoi alunperin, kun olin työssä, jossa ei ollut aikaa lounaalle - totuin vähempään syömiseen. Sitten tuli perheongelmia, stressiä, yksinäisyyttä, masensi ja aloin syödä hyvin vähän ruokahalun kadottua täysin. Suru kadotti ruokahalun ja elimistön käyminen säästöliekillä taas pahensi oloa - oikea noidankehä. Mukana saattoi olla ripaus syömishäiriötä, koska nautin kuihtuvasta vartalostani ja siitä, että olin laiha kun ympärillä kaikki kamppailevat ylipainon ja lihomisen kanssa. Nykyään olen onneksi lihonut noista ajoista, päässyt vähän yli niistä vaikeuksista, mutta edelleenkään en kaipaa syömistä.

Vierailija
51/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:52"]Mä syön n.1000 kaloria päivässä ( kun oon kotona kokopäivän niin enemmänkin) ihan vaan siksi että laihdutan tällä hetkellä(painan siis 69 kiloa ja haluan painaa n.58 kg) ruokavalioni on lähinnä kasviskeittoja ja ruisleipää + kahvia,tupakkaa ja zero colaa/pepsi maxia ja vitamiinipillereitä. Tietysti herkuttelen(lähinnä viikonloppuisin) mutta hyvin pitää nuo light limpparit makean himon loitolla( surullista mutta totta: otan mielummin myrkylliset kemikaalit kuin kalorit):( yleensä normipäivänä menee seuraavasti:

Aamu: kahvi+tupakka

Klo:8.00-16.30 2palaa ruisleipää (ei mitään päällä, siis pelkkä leipä)+ 1l vettä +0,5l zero colaa+ n.10-14 tupakkaa.

klo:16.30-19.00 keitto ja leipä +zero cola/rasvaton maito + kahvia.

Loppu illan saatan litkiä zero colaa ja syödä jonkun hedelmän ja polttaa muutaman tupakan.

Varmaan syön näin koska on aika kova kiire ja laihdutan ja tupakka pitää nälän tunteen pois ihan hyvin (tai no siirtää sitä eteenpäin n.1h)... Ei kyllä ole terveellistä, tiedostan sen.

[/quote]

Miksi tätä alapeukutetaan..? :|

[/quote]

Miksikähän? Koko päivän "ruoka" on keitto ja pari leipäpalaa + tupakkaa??? Kuulostaa tosi terveelliseltä.

Vierailija
52/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:28"]

Te jotka syötte säännönmukaisesti maks. 1500 kaloria päivässä, miksi syötte niin vähän? Onko syynä halu pysyä laihana tai laihdutuskuuri, syömishäiriä, eikö ruoka vain maistu, unohdatteko syödä, tuletteko äkkiä täyteen?

Minä olen aina tykännyt kaikesta ruoasta. En ole mikään ahmatti, mutta maailmassa ei varmaan ole ruokaa, jota en söisi, ainakaan näissä tavallisissa suomalaisissa. Tykkään siitä, että tulen ateriasta kylläiseksi. Jos en syö aamulla edes vähän, olen aivan tokkurassa. Jos en syö jonkinlaista lounasta, alan täristä, palella ja mua pyörryttää. Jos en pitkinä päivinä/liikuntapäivinä saa välipalaa ja palautusjuomaa, en jaksa jumpassa mitään ja alkaa heikottaa. Ja liikunnan jälkeen onkin sudennälkä ja tarvitsen kunnon aterian. Kaloreita kertyy päivässä lähemmäs 2000, ja jos joudun aktiivisena päivänä (herään aikaisin, olen pitkään valveilla, liikun) tulemaan toimeen vähemmällä, se on melkoista tuskaa. Tykkään myös herkutella kerran pari viikossa vaikka pizzalla tai isolla kermaisella pasta-annoksella. Silloin on kiva syödä paljon.

Miten te, jotka syötte tosi pieniä annoksia/vain pari kertaa päivässä/närpitte ruokaanne/valitsette aina kevyimmän vaihtoehdon, pärjäätte? Eikö elämästänne puutu nautiskelua? Tuleeko mahanne täyteen tyyliin yhdestä pienestä pizzanpalasta tai pienestä kauhallisesta pastaa? Miten itsekurinne riittää? Eikö teillä ole nälkä?

[/quote]

En syö aina edes 1500kcal, treenaan ja liikun, 168cm ja 68kg. Minulle normaali energiankulutus. Kalorit enimmäkseen siinä 1200-1500/ päivä jolla paino putoaa hiljalleen ja lihasmassakin lisääntyy. En koe närppiväni, pizza ja pasta eivät myöskään kuulu ruokavaliooni. Syön proteiinipitoista ruokaa, vältän hiilareita ja verensokerikaan ei siksi heittelehdi kuten noilla " herkuillasi". Ei vaadi mitään erityistä itsekuria olla syömättä paskaa josta tulee ähky ja huono olo ja hiilareista välitön väsymys. Ei palelluta, tärisytä ja pyörrytä, syön sitten ilmeisestikin terveellisemmin kuin ap? Todennäköisesti mun 1200-1500 kalorissani on kuitenkin enemmän elimistölle tarpeellisia aineita kuin ap:n 2000:ssa koska se koostuu jostain ihan muusta kuin roskaruokamätöstä... 1000 kcal pastaa kermakastikkeella on huomattavasti ravintoköyhempää kuin sama 1000kcal kasviksia, pähkinöitä, rahkaa, lihaa tms. Tulen kylläiseksi aina kun syön eikä ole nälkä. En näe mitään järkeä syödä enemmän, kun ei tarvitse.

Vierailija
53/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreista en tiedä, enkä tiedä tarkalleen tämän hetkistä painoakaan - se on jotain 56 - 59 kilon välillä ja pituus 172. En seuraa noita asioita, koska saan helposti pakkomielteitä vaikkei minulla toki syömishäiriötaustaa olekaan.

Unohdan syödä, nautin hyvin harvasta ruoasta (mutta ne joista nautin, niin kunnolla teenkin) ja minulle tulee helposti ylensyönyt tai pahoinvoiva olo. Joku merkitys on varmasti sillä, että minulla on joitain traumaattisia kokemuksia liittyen lapsuuden sairasteluun ja ruokaan.

Vierailija
54/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 01:14"]

Ruoka ei tuota minulle nautintoa. En tykkää oikein mistään ja olen laiska kokki - ei sillä, että kotona ollessa olisi ikinä nälkäkään tai tekisi mieli mitään kunnon ruokaa. Näin lomalla pääasiassa kotoillen voin syödä vain 400 kaloria päivässä, eli napostella vain hedelmiä ja keksejä. Kotona ei tule nälkä, eikä minun tee mieli syödä kuin makeaa, mutta ei sitäkään paljoa jaksa. Syön kutakuinkin kunnolla vain koulu-ja työpäivinä, ettei vatsa kurisisi julkisilla paikoilla. Syön siis täyttävän aamiaisen ja jotain lounaaksi, kotona vietän illan ehkä syömättä. Ei tee mieli.

Huono ruokahaluni alkoi alunperin, kun olin työssä, jossa ei ollut aikaa lounaalle - totuin vähempään syömiseen. Sitten tuli perheongelmia, stressiä, yksinäisyyttä, masensi ja aloin syödä hyvin vähän ruokahalun kadottua täysin. Suru kadotti ruokahalun ja elimistön käyminen säästöliekillä taas pahensi oloa - oikea noidankehä. Mukana saattoi olla ripaus syömishäiriötä, koska nautin kuihtuvasta vartalostani ja siitä, että olin laiha kun ympärillä kaikki kamppailevat ylipainon ja lihomisen kanssa. Nykyään olen onneksi lihonut noista ajoista, päässyt vähän yli niistä vaikeuksista, mutta edelleenkään en kaipaa syömistä.

[/quote]

Syöt siis 2-3 keksiä päivässä plus hedelmiä? Oletko koskaan katsonut paljonko yhdessä keksissä on kaloreita?

Vierailija
55/116 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 01:14"]

[/quote]

Syöt siis 2-3 keksiä päivässä plus hedelmiä? Oletko koskaan katsonut paljonko yhdessä keksissä on kaloreita?

[/quote]

Joo, sanoin vähän epäselvästi. Laskin vain tässä taannoin tavallisena päivänä syömäni kalorit netin laskurilla ja sain 400, ei mulla oikeasti ole tietoa siitä paljonko missäkin on kaloreita. En syö keksejä joka päivä.

Vierailija
56/116 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön neljän tunnin välein. En tiedä kaloreista, eikä kiinnosta. En syö kovinkaan terveellisesti, mutta musta on parempi syödä siten kuin hyvältä tuntuu kuin pupletaa jotain salaattia ja kelata kaloreita. Varmaan joku päälle 2000 kaloria tulee päivässä, olen noin 16 hereillä ja syön siis sen neljä kertaa.

Vierailija
57/116 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16h* hereillä. Rakastan kaikkea ruokaa ja rakastan ylensyönyttä oloa. Kiinalaisessa buffetissa mätän kolme täyttä lautasellista ruokaa ja nautin yltäkylläisyydestäni koko loppu päivän. Joskus tulee syötyä niiin paljon ettei jaksa liikkua.

Vierailija
58/116 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16h* hereillä. Rakastan kaikkea ruokaa ja rakastan ylensyönyttä oloa. Kiinalaisessa buffetissa mätän kolme täyttä lautasellista ruokaa ja nautin yltäkylläisyydestäni koko loppu päivän. Joskus tulee syötyä niiin paljon ettei jaksa liikkua.

Vierailija
59/116 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
60/116 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä