Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella vähän syövät, miten pärjäätte, miksi teette noin?

Vierailija
04.01.2014 |

Te jotka syötte säännönmukaisesti maks. 1500 kaloria päivässä, miksi syötte niin vähän? Onko syynä halu pysyä laihana tai laihdutuskuuri, syömishäiriä, eikö ruoka vain maistu, unohdatteko syödä, tuletteko äkkiä täyteen?

Minä olen aina tykännyt kaikesta ruoasta. En ole mikään ahmatti, mutta maailmassa ei varmaan ole ruokaa, jota en söisi, ainakaan näissä tavallisissa suomalaisissa. Tykkään siitä, että tulen ateriasta kylläiseksi. Jos en syö aamulla edes vähän, olen aivan tokkurassa. Jos en syö jonkinlaista lounasta, alan täristä, palella ja mua pyörryttää. Jos en pitkinä päivinä/liikuntapäivinä saa välipalaa ja palautusjuomaa, en jaksa jumpassa mitään ja alkaa heikottaa. Ja liikunnan jälkeen onkin sudennälkä ja tarvitsen kunnon aterian. Kaloreita kertyy päivässä lähemmäs 2000, ja jos joudun aktiivisena päivänä (herään aikaisin, olen pitkään valveilla, liikun) tulemaan toimeen vähemmällä, se on melkoista tuskaa. Tykkään myös herkutella kerran pari viikossa vaikka pizzalla tai isolla kermaisella pasta-annoksella. Silloin on kiva syödä paljon.

Miten te, jotka syötte tosi pieniä annoksia/vain pari kertaa päivässä/närpitte ruokaanne/valitsette aina kevyimmän vaihtoehdon, pärjäätte? Eikö elämästänne puutu nautiskelua? Tuleeko mahanne täyteen tyyliin yhdestä pienestä pizzanpalasta tai pienestä kauhallisesta pastaa? Miten itsekurinne riittää? Eikö teillä ole nälkä?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kaloreista tuon taivaallista, mutta olen pieniruokainen. Välillä saatan olla päivän syömättä, ei mitään ongelmia.Juon vettä ja mehua. Ruokaa koostuu pääasiassa kana/kala/kasvikset, pavut, herneet tms. ja keittoja. Sitten tykkään herkutella. Punaista lihaa syön tosi harvoin. Liikun paljon ja lääkäriä en ole tavannut kuin raskauden seurannoissa. Kolme lasta olivat painoiltaan 3.8-4.3 kg, mutta raskauksissa painoa minulle tuli vain 9-13 kg. Olen 168 cm. ja painan 55kg. Kaikki ollaan erilaisia yksilöitä, mutta se jatkuva napostelu hiilarit (esim. leipä)ja sokerit varmasti lihottavat jokaisen ja aiheuttavat jatkuvan nälän tunteen.

Vierailija
2/116 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutan. Ylipainoa on jo toistakymmentä kiloa pudonnut, mutta tavoitteeseen on vielä paljon matkaa. Syön siis säännöllisesti alle 1500 kaloria päivässä. En laske kaloreita, mutta tiedän, että jää alle.

Tein täydellisen elämäntaparemontin. En tunne tarvetta herkutella enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:05"]

52, siis mitä mun pitäisi repiä ja mistä? Huumoriako siitä, että olet kuormittanut elimistöäsi syömälle pelkkää leipää ja suklaata, jolloin elimistö alkaa syödä itseään saadakseen ravinteita? Tuollainen syöminen on varmaan ollutkin syy siihen, että et ole enempää laihtunut. Minä söin todella vähän ollessani lihava. Tyyliin pelkkä pieni aamupala ja illalla iso annos nuudeleita eikä mitään muuta. Laihduin ja elämänlaatuni parantui kaikin puolin (ei enää korvatulehduksia ja flunssakierteitä), kun aloin syödä päivittäin 1700-2200 kaloria tasaisina annoksina, treenata ja juoda palautusjuomaa.

-ap

[/quote]

eikö ne palautusjuomat ole hirmu pahoja hampaille?

Vierailija
4/116 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihoo 1500 kalorista niin on kyllä aineenvaihdunta tukossa ja pahasti!! Nää 1 ateria päivässä / 1000 kcal päivässä tyypit vaan pilaavat oman aineenvaihdunnan. Mummoja et voi syödä puoliakaan niin lihoat mahdottomasti. Keho ei jaksa noin pienillä kaloreilla esimerkiksi polttaa rasvaa eikä ainakaan kasvattaa/ ylläpitää lihasta . Iho, hiukset ja kynnet voi olla huonokuntoiset. Kyl surettaa tuollaiset ihmiset ://

Vierailija
5/116 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummona***

Vierailija
6/116 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummona***

Vierailija
7/116 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa ainakaan vaadi itsekuria olla syömättä. Syöminen vaatii, usein liikaa.

Vierailija
8/116 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole hajuakaan siitä, kuinka paljon kaloreita nautin päivässä. Syön yleensä silloin kun nälkä murahtaa vatsassa, tämä tapahtuu yleensä kahdesti päivässä. Syön yleensä kerran jotain lämmintä ateriaa muistuttavaa ja päivän kääntyessä iltaan leipää tai jotain muuta turhaa energiaa. Toisin sanoen ihan miten sattuu. En varsinaisesti nauti ruoasta, vihaan täyttä oloa, kylläisyys on siedettävä tunne. Paristi viikossa tekee mieli jotain mässympää kuten suklaata. Olen 160cm / 45 - 48

Vierailija
9/116 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 01:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:05"]

52, siis mitä mun pitäisi repiä ja mistä? Huumoriako siitä, että olet kuormittanut elimistöäsi syömälle pelkkää leipää ja suklaata, jolloin elimistö alkaa syödä itseään saadakseen ravinteita? Tuollainen syöminen on varmaan ollutkin syy siihen, että et ole enempää laihtunut. Minä söin todella vähän ollessani lihava. Tyyliin pelkkä pieni aamupala ja illalla iso annos nuudeleita eikä mitään muuta. Laihduin ja elämänlaatuni parantui kaikin puolin (ei enää korvatulehduksia ja flunssakierteitä), kun aloin syödä päivittäin 1700-2200 kaloria tasaisina annoksina, treenata ja juoda palautusjuomaa.

-ap

[/quote]

eikö ne palautusjuomat ole hirmu pahoja hampaille?

[/quote]

Voi hyvää päivää....jengi selittää täällä elävänsä kekseillä ja kahvilla, ja sitten kyselette ihan tosissanne, että ovatko palautusjuomat pahaksi hampaille. Kerron jännän salaisuuden: pahaksi hampaille on mikä tahansa ruoka, jos sitä nassuttaa koko ajan ja suussa on käynnissä jatkuva happohyökkäys. Minä syön (palkkari mukaan luettuna) päivässä aktiviteeteistani riippuen 3-5 kertaa. En kuormita hampaitani jatkuvilla happohyäkkäyksillä. En lipitä kahvia, energia- tai kolajuomia aterioiden vöillä, vaan juon pari kuppia kahvia aamiaisen yhteydessä ja 1-1,5 kuppia iltapäivällä jälkkäriksi ruoan jälkeen. Söin irtokarkkeja pari kertaa vuodessa, jäätelöä kesällä kerran viikossa ja kesän ulkopuolella saattaa olla useiden kuukausien taukoja. Suklaata saatan ottaa jälkkärikahvini kanssa 1-2 palaa. En tupakoi ja syön täysksylitolipastilleja ja purkkaa aina aterioiden jälkeen.

Palkkarin juominen on selvästi vähentänyt lihasjumeja ja nopeuttanut palautumista, joten aion jatkaa sen nauttimista muutaman kerran viikossa jatkossakin.

Kiesus....

-ap

Vierailija
10/116 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sen verran kuin kulutan. Melko paljon syön, mutta varmaan nykymittapuulla vähän.

Isoja annoksia ihmiset nykyään syövät, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
11/116 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla peruskulutus vaan sen 1500 kcal/vrk. viimeaikoina olen syönyt vaan n. 500-800 kcal päivässä. En muista syödä, enkä tunne nälkää. Masennus syynä. Paino pudonnut huimasti.

Vierailija
12/116 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä laskenut kaloreita, joten kaloreista en osaa sanoa. Mutta olen aina ollut aika hoikka. Tykkään ruoasta, kaikenlaisesta: mausteisesta, rasvaisesta, makeasta, terveellisestä ja epäterveellisestä. Ikinä ei ole ollut tarvetta säännöstellä tai laskeskella omia syömisiä. Kai se mahalaukku on sitten suht pieni. Huomattavin syy laihuuteeni on varmaan se, että aina on ollut niin paljon kaikkea mielenkiintoista tai pakollista tehtävää tai ajateltavaa, että ruoka ei tule kauhean usein mieleen. Eli tavallaa saatan välillä unohtaa syödä tai en malta keskeyttää hommia. Mutta nälässä syön tottakai.

Vierailija
13/116 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 14:32"]No anteeksi nyt vaan ap, mutta syön neljä kertaa päivässä, olen kylläinen joka aterian jälkeen ja tunnen nälkää vasta seuraavan aterian lähestyessä, niin miksen saisi syödä sen 1200kcal päivässä? Miksi pitäisi ahtaa itseni täyteen vain siksi, että saavuttaisin jonkun muun minimiksi määrittelemän kalorimäärän?

[/quote]

Mä olen ihmetellyt tätä ihan samaa!

Aina saa kuulla "sun kokoisen peruskulutus" ja sen sellaista lätinää. Kukaan ei ole kuitenkaan osannut selittää sitä, että miten joku laskuri voi osua oikeaan kaikkien ihmisten kohdalla? Eikö meillä kuitenkin ole eroja aineenvaihdunnassa? Hormonitoiminnassa?

Mä syön muka 1000 kaloria liian vähän päivässä. Mä en näe nälkää, mun ei tarvi hirveesti edes tarkkailla mitä syön, otan kahvitauolla muutaman kerran viikossa pullaakin, syön pizzaa...

Mä saan mun "peruskulutuksen" verran täyteen krapulapäivänä, kun vedän sipsejä, pizzaa ja karkkia kaksin käsin, ns. normaaliruoalla joutuisin syömään itseni koko ajan ähkyyn, kevyesti syöden eb syömiseltäni varmaan ehtis enää edes töihin =D

Joten miksi ihmeessä mun pitäisi ahtaa itseeni yli 2000 kaloria, koska olen pitkä?

Vierailija
14/116 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 kaloria ei ole minulle vähän! Jos en liikkuisi voisin syödä vähän alle sen 1500 kaloria päivässä lihomatta. Se on minun mitoilleni sopiva määrä. Syön säännöllisesti kolme kertaa päivässä suuria aterioita, että jaksan sillä helposti 4-6 tuntia seuraavaan ateriaan, kun ei ole mahdollisuutta syödä aikaisemmin. Tämä rytmi on minulle juuri sopiva ja ruuasta nautin silti! :)

Vierailija
15/116 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei ole mulle tärkeää.

Syön vain sen verran, että just ja just pysyn hengissä.

En kaipaa suun kautta saatavia makunautintoja, voin olla niitä ilman vallan mainiosti. Siksi syön leivänkin usein ihan paljaaltaan ilman päällisiä enkä kärsi siitä yhtään. Mun mies ihmettelee, että miten voin.

Mutta mä vaan voin. Paino on ollut koko aikuisikäni vaivatta 54-56kg eikä mun tarvitse edes ihmeemmin liikkua pysyäkseni noissa lukemissa.

Mä vaan olen tällainen. Mussa on muutenkin vähän askeetikon vikaa. Tykkään pelkistetystä sisustuksesta ja vaatteista.

Vierailija
16/116 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että se "peruskulutus" todellakin tarkoittaa sitä, mitä keho kuluttaa kun se ei tee mitään. Itselläni on peruskulutus noin 1500 kaloria, jonka siis kulutan vaikka makaisin sängyssä koko päivän. Kun lisään siihen lyhyet työmatkat + istumatyön, saan saldoksi noin 1800 kaloria. Kun lisään tähän liikunnan, kulutus pomppaa jo 2200 kaloriin.

En liikuntaa harrastavana ihmisenä selviäisi ikipäivänä alle 1500 kalorilla päivässä. Muistakaa, että se kehon säästöliekki on ihan tosijuttu! Työkaverini laihdutti puolessa vuodessa 90 kilosta 65 kiloon, ja nyt syö noin 900 kaloria päivässä laihtuakseen loput viisi kiloa. On surullista katsoa, kun aikuisen naisen aamupala on pieni pussi puuroa, lounas purkillinen rahkaa ja päivällinen salaattia ja 100 grammaa kanaa... Kroppa tarvitsee riittävästi laadukasta polttoainetta, eikä tämä ole mitään läskien höpinää.

Vierailija
17/116 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:48"]

Muistakaa, että se "peruskulutus" todellakin tarkoittaa sitä, mitä keho kuluttaa kun se ei tee mitään. Itselläni on peruskulutus noin 1500 kaloria, jonka siis kulutan vaikka makaisin sängyssä koko päivän. Kun lisään siihen lyhyet työmatkat + istumatyön, saan saldoksi noin 1800 kaloria. Kun lisään tähän liikunnan, kulutus pomppaa jo 2200 kaloriin.

En liikuntaa harrastavana ihmisenä selviäisi ikipäivänä alle 1500 kalorilla päivässä. Muistakaa, että se kehon säästöliekki on ihan tosijuttu! Työkaverini laihdutti puolessa vuodessa 90 kilosta 65 kiloon, ja nyt syö noin 900 kaloria päivässä laihtuakseen loput viisi kiloa. On surullista katsoa, kun aikuisen naisen aamupala on pieni pussi puuroa, lounas purkillinen rahkaa ja päivällinen salaattia ja 100 grammaa kanaa... Kroppa tarvitsee riittävästi laadukasta polttoainetta, eikä tämä ole mitään läskien höpinää.

[/quote]

Ja tähän väliin on pakko lisätä, että en siis ole ylipainoinen, vaan peruskulutukseni on tuo 1500 kcal ihan normaalimitoissa...

Vierailija
18/116 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus en ehdi, joskus en muista, mutta pääsääntöisesti: minulle riittää se pieni määrä. Tulen siitä tarpeeksi täyteen, mitä järkeä olisi vetää itsensä ähkyyn...? Miksi nautiskelu muka puuttuisi? Minä ainakin käyn joskus ravintolassa herkuttelemassa. Ja jos ei oikeasti kaipaa yhtään enempää syötävää, niin miksi elämä ei olisi nautinnollista?

Vierailija
19/116 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:52"]Mä syön n.1000 kaloria päivässä ( kun oon kotona kokopäivän niin enemmänkin) ihan vaan siksi että laihdutan tällä hetkellä(painan siis 69 kiloa ja haluan painaa n.58 kg) ruokavalioni on lähinnä kasviskeittoja ja ruisleipää + kahvia,tupakkaa ja zero colaa/pepsi maxia ja vitamiinipillereitä. Tietysti herkuttelen(lähinnä viikonloppuisin) mutta hyvin pitää nuo light limpparit makean himon loitolla( surullista mutta totta: otan mielummin myrkylliset kemikaalit kuin kalorit):( yleensä normipäivänä menee seuraavasti:

Aamu: kahvi+tupakka

Klo:8.00-16.30 2palaa ruisleipää (ei mitään päällä, siis pelkkä leipä)+ 1l vettä +0,5l zero colaa+ n.10-14 tupakkaa.

klo:16.30-19.00 keitto ja leipä +zero cola/rasvaton maito + kahvia.

Loppu illan saatan litkiä zero colaa ja syödä jonkun hedelmän ja polttaa muutaman tupakan.

Varmaan syön näin koska on aika kova kiire ja laihdutan ja tupakka pitää nälän tunteen pois ihan hyvin (tai no siirtää sitä eteenpäin n.1h)... Ei kyllä ole terveellistä, tiedostan sen.

[/quote]

Miksi tätä alapeukutetaan..? :|

[/quote]

No onpas terveellinen ruokavalio!! Tuolla samalla "dieetillä" mun mies järjesti itselleen 2 tyypin db:n.... Sairaus helpotti vasta kun rupesimme olemaan yhdessä ja lapsiperheessä oli pakko normalisoida ruuat ja ruoka-ajat.

Vierailija
20/116 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän mun vastaus hävisi??

Meillä minä syön 1300-1500 kalorin edestä päivittäin (sis 2 lämmintä ateriaa) ja viikonloppuna illallisilla 2000 joskus jopa yli. Mun peruskulutus on 1280 kaloria (mitattu 3kk sitten viimeksi), käyn salilla ja jaksan oikein hyvin. Normaalipainoinen olen.

Rakastamme ruokaa, sen tekemistä ja ystävien sekä perheen kestitsemistä ja meilä onkin ruokavieraita 1-2x kuukaudessa, omallekin porukalle tehdään viikonloppuisin ruokaa pitkän kaavan mukaan. Silti annokset on pieniä vaikka herkuttelemme esim jäätelöllä, kakuilla ja hyvällä viinillä. Esim tein juuri 1kg paistista stroganoffin 8 hengelle, paketin 3 annosta riisiä riitti 6 hengelle....

Meille tärkeintä on maut ei määrä! En ymmärrä miten määrä ja nautiskelu korreloisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi