Tässä treeniohjelmani. Haluatko kysyä jotain?
Ma: Olkapäät, ojentajat
Ti: Aamulla 45 min pyörä, illalla selkä, hauis
Ke: Jalat kova
To: Aamulla 45 min pyörä, illalla rinta
Pe: Jalat kevyt
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:11"]
Paljon treenaavilla tulee kehonhuollon välttämättömyys jossain vaiheessa vastaan. Kuinka tämä on näkynyt sinulla?
Minkälaista kehonhuoltoa harjoitat?
[/quote]
Tämä on ollut treeniohjelmani heikoin lenkki ehdottomasti. Tähän on pakko puuttua vuonna 2014 koska olen kärsinyt ensimmäistä kertaa tänä vuonna pienistä loukkaantumisista jotka olisin luultavasti voinut välttää lihashuollolla.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:12"]
minkälaisella salilla käyt?
[/quote]
Salini ei kohtuu normaali, ei ketjusali. Jotain laitteita ja suorituspaikkoja puuttuu.
Olemme kavereiden kanssa keskustelleet josko vuokraisimme kellaritilan jostain ja tekisimme sinne oman salin. Katsotaan ensi vuoden aikana josko saamme tähän vauhtia.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:14"]
Haluaisitko/osaisitko suunnitella minulle treeniohjelman??
[/quote]
Jos et ole treenannu aiemmin, googleta "golden six" ja valitse joku variaatio mikä miellyttää silmää. Tee joka toinen päivä.
Tällä sain 5v sitten sen lihaksen luotua.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:14"]
Mitä mieltä olet Lihastohtori-blogista?
[/quote]
En ole hirveästi lukenut, mutta juttu lihasten koon ja voiman korrelaatiosta oli mielenkiintoinen. Itselläni esimerkiksi on vähemmän voimaa kun lihaksistani voisi päätellä. Toisaalta treeniohjelmani ei koskaan ole juuri hakenutkaan maksimivoimaa vaan menty aina lihaskasvu edellä suurimmaksi osaksi.
Mitä mieltä olet siitä ,että aina korostetaan sitä ,että ei saa treenata liikaa. Katsopa vaikka jonkun pätevän pt:n sivuilta niin ensimmäinen ohje yleensä on ollut treenimäärien vähentäminen ja treenin tehostaminen. Itse olisi ajoittain motivoitunut treenaamaan kaksikin kertaa viikossa, mutta pelottaa, että se on liikaa.
Onko sinulla ollut vammoja seurauksena huonosta suoritustekniikasta?
Kuinka varmistat, että suoritustekniikkasi ovat oikeat?
Millaisia virheitä teit aloittelijana?
Oliko sinulla vääränlaisia käsityksiä siitä, mitä tavoitteellinen treenaaminen on?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:23"]
Mitä mieltä olet siitä ,että aina korostetaan sitä ,että ei saa treenata liikaa. Katsopa vaikka jonkun pätevän pt:n sivuilta niin ensimmäinen ohje yleensä on ollut treenimäärien vähentäminen ja treenin tehostaminen. Itse olisi ajoittain motivoitunut treenaamaan kaksikin kertaa viikossa, mutta pelottaa, että se on liikaa.
[/quote]
Uskon että liikaa treenaaminen on subjektiivista. Mitä ympärilleni katson niin suuri osa kanssatreenaajista jotka ovat kanssani samalla tasolla tai edellä treenaavat 5-7 kertaa viikko.
oletko koskaan käyttänyt/kokeillut esim. horkkaa tms joka auttaa lihasten kasvussa?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:23"]
Onko sinulla ollut vammoja seurauksena huonosta suoritustekniikasta?
Kuinka varmistat, että suoritustekniikkasi ovat oikeat?
[/quote]
Pieniä vammoja ollut tänä vuonna mutta enemmän rasituisvammoista johtuvaa.
Suoritustekniikat eivät ole koskaan aiheuttaneet minulle vammoja tai ongelmia. Olen kait kohtuullisen lahjakas liikkuja jolloin moninivelliikkeetkään (rv, työntö yms) eivät tuottaneet minulle vaikeuksia. Uskon että tekniikat ovat ainakin sinnepäin, koska kroppa on ollut ehkänä, liike tuntuu luonnolliselta ja kilojakin nousee aika kivasti.
everyday is a full body day. treenaat muuten liikaa, siksi et kehity. 3x viikossa koko kroppa läpi. kehon pitää saada palautua
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:25"]
Millaisia virheitä teit aloittelijana?
Oliko sinulla vääränlaisia käsityksiä siitä, mitä tavoitteellinen treenaaminen on?
[/quote]
En tehnyt kait mitään isompia virheitä. Kehitystä sain vasta aikaiseksi kun opin aidosti treenaamaan kuuntelemalla kehoani, koskien niin treeniä ja syömistä, ja heittämällä muiden treeniohjeet sellaisenaan roskiin.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:27"]
oletko koskaan käyttänyt/kokeillut esim. horkkaa tms joka auttaa lihasten kasvussa?
[/quote]
En. Kreatiini lienee kovinta mitä olen vetänyt.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:33"]
everyday is a full body day. treenaat muuten liikaa, siksi et kehity. 3x viikossa koko kroppa läpi. kehon pitää saada palautua
[/quote]
Tästä tasosta ei ole mahdollista kehittyä treenaamalla yksijakoisesti 3x vko.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:37"]
[/quote]
[/quote]
sanoit tavoitteiksi voiman ja lihasmäärän kasvun? pick one.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:37"]
[/quote]
[/quote]
sanoit tavoitteiksi voiman ja lihasmäärän kasvun? pick one.
[/quote]
Taisin puhua vähän epäjohdonmukaisesti aiemmin. Olen aina treenannut lihasmassan kasvatus edellä, paint nousseet siinä sivussa. Toisaalta, jalat minulla on niin huonossa kunnossa että taklaan tiettyyn rajaan asti molemmat tavoitteet melko helposti.
minkälaisella salilla käyt?