Tässä treeniohjelmani. Haluatko kysyä jotain?
Ma: Olkapäät, ojentajat
Ti: Aamulla 45 min pyörä, illalla selkä, hauis
Ke: Jalat kova
To: Aamulla 45 min pyörä, illalla rinta
Pe: Jalat kevyt
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:02"]
Kuinka kauan harjoitukseen menee päivässä tai viikossa? Harrastan aivan eri lajeja ja lasken harjoitusmäärät tunteina ja minuutteina, joten minun on vaikea arvioida viikkosi kovuutta. Itse treenaan 7-15 tuntia viikossa, mikä ei ole mielestäni paljon, mutta enempää en valitettavasti ehdi.
[/quote]
90-120 minuuttia päivässä, riippuen vähän onko salilla tuttuja tai meneekö johonkin muuhun säätämiseen tajuttomasti aikaa.
-ap
[/quote]
Siis per treeni. Pyörät on 45 minuuttia.
Alkuvuodesta treenasin parhaina päivinä kaksi salitreeniä joista jälkimmäisen päälle tunti uintia. Koville otti ja meinasi oksu tulla mutta lopputulos oli myös näyttävän näköinen.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:10"]
Kauanko olet a) harrastanut kuntosalia b) tehnyt yhtä ohjelmaa kerrallaan?
Itse teen pari kolme kuukautta samaa, riippuen edistymisestä ja mielenkiinnosta. Tällä hetkellä yksijakoisella ohjelmalla, penkki, leuanveto, kyykky ja vatsat. Joka toisella kerralla myös mave.
[/quote]
15 vuotta, mutta vasta viimeiset viisi vuotta olleet tuloksellisesti sellaisia joista kannattaa puhua. Olen rakentanut aika hoikkaan varteen tämänhetkiset lihakset, joten olen kyllä ylpeä saavutuksestani - tiedän myös siten omakohtaisesti paljonko työtä tämä kaikki vaatii.
Ohjelmakierto 2-3kk kerrallaan.
Jos salilla on tuttuja, teetkö kovemman treenin tehdäksesi vaikutuksen vai meneekö ekstra-aika juoruiluun? Jos jälkimmäinen, sitä ei lasketa treeniajaksi.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:10"]
Itse teen pari kolme kuukautta samaa, riippuen edistymisestä ja mielenkiinnosta. Tällä hetkellä yksijakoisella ohjelmalla, penkki, leuanveto, kyykky ja vatsat. Joka toisella kerralla myös mave.
[/quote]
15 vuotta, mutta vasta viimeiset viisi vuotta olleet tuloksellisesti sellaisia joista kannattaa puhua. Olen rakentanut aika hoikkaan varteen tämänhetkiset lihakset, joten olen kyllä ylpeä saavutuksestani - tiedän myös siten omakohtaisesti paljonko työtä tämä kaikki vaatii.
Ohjelmakierto 2-3kk kerrallaan.
[/quote] Itse olen harrastanut vasta jotakuinkin vajaan pari vuotta. Ohjelma on vaihtunut mututuntumalla alkuun kolmijakoisesta vaihteleaan yksijakoiseen, 1+2 kautta tämän hetkiseen yksijakoiseen pääliiketreeniin.
Joku sanoi ettei sovi parisuhteeseen eikä varsinkaan lapsiperheeseen.
Itse käyn 3x viikossa, aikaa menee mitä menee 1-2h, eikä ole vielä haitannut kotielämää mitenkään, päinvastoin. Selkä voi paljon paremmin, jaksan paremmin yms. Toistaiseksi pelkkää hyötyä siis tästä harrastuksesta on ollut vaikka yhdessä vaiheessa laskin syömisetkin, nyt on jo suht hyvin lapasessa ilman laskemistakin. Ja uuden saliohjelman etsiminen on aina aika salisitä ja salitätä aikaa, mutta eihän sitäkään jatkuvasti tehdä. En ainakaan itse ymmärrä, miten perhe tai parisuhde tästä kärsisi. Olen käynyt myös useammin, kuin 3x viikossa. 5x viikossa sali/jumppa ei ole mikään omituisuus myöskään.
Jäähän siinä vielä päivässä aikaa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:19"]
Jos salilla on tuttuja, teetkö kovemman treenin tehdäksesi vaikutuksen vai meneekö ekstra-aika juoruiluun? Jos jälkimmäinen, sitä ei lasketa treeniajaksi.
[/quote]
Itse yritän aina treenata kuulokkeet korvissa mutta kohteliaisuussyistä otan kyllä tulpat pois korvista ja vastaan kun minulle puhutaan - onneksi ne minuutit voi laskea yhdellä kädellä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:36"]
Palstailetko Pakkotoistossa?
[/quote]
Jostain syystä en koskaan ole päätynyt sinne. Ei jotenkin istu luonteenlaatuun.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:37"]
Kerro ruokavaliostasi. Mistä esim. aamupalasi koostuu?
[/quote]
Kananmunavalkuaista, kreikkalaista jogurttia ja avokado, lohta. Yhdessä tai erikseen, hieman päivästä riippuen. Yritän pitää aamupalan vakiona mahdollisimman pitkälle ja syödä noin 500 kcal joka aamu.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:43"]
Lempparitreenimusa?
[/quote]
Käsin valikoitu, kohtuullisen staattinen lista. Kaikkea Swedish House Mafiasta Mustaan Barbaariin. Ei cheekkiä sentään.
Hmm, jos teet edellisenä päivänä selkää, teet mavea? Eikö se syö seuraavan päivän jalkatreeniä (riippuen mitä teet?). Itsellä jaoteltu treeni mutta selän ja jalkojen jakaminen perättäisille päiville tuntuisi kyseenalaiselta em. syystä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 12:34"]
Hmm, jos teet edellisenä päivänä selkää, teet mavea? Eikö se syö seuraavan päivän jalkatreeniä (riippuen mitä teet?). Itsellä jaoteltu treeni mutta selän ja jalkojen jakaminen perättäisille päiville tuntuisi kyseenalaiselta em. syystä.
[/quote]
Nykyisessä treeniohjelmassani ei ole mavea, vaan selkä = yläselkä melko pitkälti tässä rotaatiossa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 09:36"]
No huoh. Elin vuosia kroppaansa palvovan ihmisen kanssa. Liikuntaa saa harrastaa ja terveellisesti saa syödä, mutta kohtuus kaikessa... Ei sovi perheelliselle, eikä välttämättä edes parisuhteelliselle.
[/quote]
Olen tuosta eri mieltä. Itse teen kahta treeniä päivässä välillä ja en ole silti mikään kroppani palvoja. Sopii hyvin perheellisellekin, jos liikunnasta tykkää.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 12:40"]
[/quote]
Nykyisessä treeniohjelmassani ei ole mavea, vaan selkä = yläselkä melko pitkälti tässä rotaatiossa.
[/quote]
Okei, et treenaa alaselkää ollenkaan, järkevää?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 12:40"]
[/quote]
[/quote]
Okei, et treenaa alaselkää ollenkaan, järkevää?
[/quote]
Lankuissa ja kyykyssä, noin esimerkkinä, tulee kyllä keskivartalon pitoa treenattua. Ja korostan, tämä treeniohjelma on vain parille kuukaudelle ja nyt keskitytään ennenkaikkea jalkoihin.
Paljon treenaavilla tulee kehonhuollon välttämättömyys jossain vaiheessa vastaan. Kuinka tämä on näkynyt sinulla?
Minkälaista kehonhuoltoa harjoitat?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 12:59"]
Mitä tavoitteita sinulla on tuolla ohjelmalla?
52
[/quote]
Nyt haetaan jalkoihin lisää voimaa ja lihasta.