Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 Syyskuiset *2014* <3

29.12.2013 |

Heippa!

Ajattelin, että voisin perustaa meille tuleville mammoille oman keskustelun, kun en sellaista löytänyt. Täällä LA 2.9.2014 ja nyt raskausviikot 4+6. Jotenkin todella varma olo tästä pikkuisesta (ja siitä että hän kyydissä pysyy), että uskallan olla jo onnessani :)

Toivottavasti joukkoon liittyy paljon porukkaa :)

Eli, vapaata keskustelua raskaudesta ja muustakin!

Mä odottelen kuumeisesti oireita, mitään muuta ei ole kuin kamala turvotus. Kaiken lisäksi syön koko ajan jotain kun tupakkia ei saa enää polttaa :( Paisun ku pullataikina!

Millamarianna & Pirpana 4+6

Kommentit (285)

Vierailija
141/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljetut ryhmät toimivat vissiin taas. Olisiko joku halukas perustamaan meille oman ryhmän niin ei tarvisi kirjoitella kaikille avoimesti?

142/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippodei kaikki :)

Täällä plussattu 5.1 haalea mutta selkeä plussa ja silloin oli kp33/30 ja 4+3

6.1 toinen haalea mutta selkeä plussa joka ilmaantui sekunneissa. 

Testi oli halpis ja tein molemmat illalla, et kai se ihan "oikea"plussa on :)

Yksi ainoa kerta viime vuonna ilman ehkäisyä(oltiin miehen kanssa oltu viihteellä ja kypärä unohtui laittaa ja se kertahan riittää ;) ) 

täällä onnelliset mutta sekavat fiilikset, esikoinen täytti juuri 2-vuotta eli ihan kiva ikäero.  Mutta aloitin just koulun joten se jää ikävästi kesken ja asunto olis tarkotus myydä ja muuttaa toiseen kaupunkiin tässä kevään aikana. 

Mutta asioillahan on tapana järjestyä :)

laskettuaika olis laskurin mukaan 11.9.2014, 27.1 on neuvola jossa asia sit varmistuu :)

öö. Oireita ei ole sit minkäänmoisia, rinnat ehkä astetta herkemmät mut ei muute mitään. Ehkä ihan hyväkin, veikkaan et kerkee tulee jos jonkinmoista vaivaa :D

edellinen raskaus oli ihan tuskaa rv 20 eteenpäin seläntakia että tod

näk se vaivaa tässäkin.

Synnytyskin pelottaa kun viimeks ei menny niinku strömsössä :(

Näillä eväillä jatketaan harjoituksia :P

Lumimamma/22v/Satks

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 6+0 tänään.

voi hitsi kun saisi itseään niskasta kiinni ja tekis blogin ku ne o nii näppärii päiväkirjoja :) olis kiva lukea joskus tuntemuksia tästä ajasta ja etenkin vauvaarjesta :) ihan siis privablogi. Onko jollain? 

:)

144/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani Appletree. Pieni toivo tietenkin on vielä. Kyllä sinä selviät, usko pois. Kokemuksesta voin sen sanoa, vaikka aluksi tuntui ainakin itsellä että maailman merkitys katosi ympäriltä.

Täällä ainoa raskausoire on lievä pahoinvointi ja nyt rv 6+5. Sais alkaa tulla lisää oireita, kuten esikoisenkin raskaudessa niin tietäis, että kaikki on hyvin.

Mulla on jotenkin niin negatiivinen olo tästä raskaudesta. Pelkään niin paljon, että tää päätyy keskenmenoon kuten edellinenkin raskaus. Nt-ultran jälkeen uskallan varmaan iloita, jos sinne saakka selvitään. Tältä palstalta saan jotenkin voimaa, kun te monet muut olette niin iloisia ja osaatte iloita raskaudesta :-) Se vähän tarttuu tännekin.

Tuntuuko teistä, että aika kulkee NIIIIIN hitaasti? Mää lasken päiviä, että pääsen ekaan ultraan. Enää 8 päivää aikaa.

Tästä oli puhetta. Eli pastöroidusta maidosta valmistetut juustot, olivat sitten kovia tai pehmeitä, ovat mielestäni sallittuja. 

Tsemppiä kaikille ja toivotaan, että pikkunykeröt pysyvät matkassa ja aletaan saamaan ihania uutisia ultrissa näkyvistä ensimmäisistä sydämen sykkeistä :-)

145/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZIRPA, todellakii tuntuu et aika menee toooosi hitaasti! Välillä tuntuu et oon jo pelkästää sen takia äkänen ku ei jaksais oottaa siihen ekaan ultraan tai et viikkoja olis jo vähän enemmän ettei lähes koko aika tartte miettiä et onkoha toisella kaikki hyvin. Ensimmäinen neuvola 7.2. Ehkäpä eka ultra on myös sit ens kuussa. Odottavan aika on TODELLA pitkä!!

PIA87 + pikkunen 6+3

146/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan! Tämä mamma voisi kanssa liittyä mukaan. Plussa testi tehty tammikuun alussa, ja neuvolaan soittelin tällä viikolla ja sain heti lähetteen ultraan, koska oli totaalinen  muistamattomuus edellisistä menkoista:) LA olisi ultran mukaan 6.9 eli viikkoja 6+5. Esikois neiti syntyi 2009, joten toista odottelen. Synnärinä olisi KYS.  Tämä uusi tulokas jännittä paljon enemmän kuin ensimmäinen, vaikka esikoisen kohdalla kaikki meni hyvin.

147/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kannustuksesta <3

Ultrassa käyty, eikä kyllä tuonut helpotusta suuntaan eikä toiseen. Löytyi vielä ruskuaispussi ja pieni sikiökaiku, mutta sydänääniä ei voitu varmuudella todeta. Jotain sen suuntaista EHKÄ kuitenkin näkyi. Lisäksi alkio oli viikkoihin nähden (6+4) noin 5 päivää liian pieni, ja nimenomaan sen vuoksi siitä ei oikein saanut selkoa. Tuo on se kaikista surullisin asia sen selviytymisen kannalta, me meinaan tiedämme päivän jolloin siittiöt ovat retkelleen lähteneet. Siitä tietysti muutama päivä eteenpäinkin voi olla jos munasolu onkin ollut myöhässä...

Se ei siis ole ainakaan tullut vielä ulos, vaikka hyvin todennäköisesti onkin menehtynyt... Nyt pitäisi sitten pysyä järjissään ja odotella kaksi viikkoa kontrolliin, mikäli vuodot eivät taas ala sitä ennen. Nyt ei siis tiedetä MISTÄÄN MITÄÄN. Jotenkin ajattelin saavani tänään päätöksen asiaan, mutta kaikki jäikin nyt auki. En haluaisi herättää toivoa uudestaan kun mahdollisuudet ovat niin olemattoman pienet... :/

Anteeksi mahdollisesti epäselvä kirjoitus. Ajatukset on ihan sekaisin. Oireet eivät ole palanneet, eikä oikein mikään viittaa siihen että olisin muka edelleen raskaana.

Mutta siis ei auta kuin odottaa.

Taas jakelen täällä tarrasukkia kaikille <3

-Appletree 

148/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tänään vihdoin neuvolankin varattua. Kyllä se neuvola täti nauroi kun soittelin, kun olin viimeisten jälkeen todennut en enää koskaan ikinä enää. Tässä painona se kun en todellakaan tiedä monta tällä kertaa matkassa. Jotenkin pelko josko taas on enemmän kuin se yksi pikkuinen. 

Onhan edellisestä odotuksestakin jo aikaa ja tuntuu, että on kaikki muuttuneet tässä vuosien saatossa.  

Tekisi mieli huudella kaikille et hei meit on ainakin kaksi mutta pidän kieleni kurissa vaikka mahan turvotus on ihan kaamea ja illalla mahan turvotus huipussaan. 

149/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinu Minä en ainakaan ymmärrä näiden ryhmien perustamisesta mitään.. Suljettu ryhmä olisi toki kiva, jos sellainen on mahdollista tehdä. 

Lumimamma Myös minä mietin blogin kirjoittamista, johonkin on saatava näitä ajatuksia ja tunteita purettua :) 

Appletree isosti jaksamista sinne, ilmoittele miten teille käy <3

150/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appletree, onpa ikävä tilanne. Voimia sinne kovasti!! 

151/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten minäkin ilmoittaudun mukaan, kun näyttää vielä olevan tyhjää tuossa 13.9 kohdalla :) Keskenmenojen ja aiempien lapsettomuushoitojen jälkeen hieman kyyninen ja epäuskoinen olo, enkä oikein uskalla vielä edes toivoa parasta lopputulosta. Sen vuoksi ei olla kerrottu vielä kellekään, ei uskalla vielä hehkuttaa, viikoilla 5+5. 

Ikää 38 ja tämä tulokas olisi meille toinen. Esikoinen on juuri täyttänyt 3 vuotta. Raskausoireita on painon tunne vatsassa, omituista "kuplintaa" alavatsalla joka toinen päivä, rinnat arat ja välillä taas ei mitään oireita. Olo on muuten loistava kuten ensimmäisessä odotuksessa. Omituinen olotila, tekee mieli syödä terveellisesti! ;) 

On nää hassuja juttuja nää ihmiselämän alkamiset. Lapsettomuushoitoja, keskenmenoja, pettymyksen kyyneliä, hirvittävää kateutta helposti raskautuvia pareja kohtaan, päätös lopettaa kaikki hoidot ja lapsen yrittäminen. Ja sitten tulee esikoinen tuosta vaan. Ja kolmen vuoden päästä tämä toinen ilmoittaa tulostaan <3. Pariskunnalle, jolle sanottiin, ettei lapsia voi saada. Hämillään on hieman laimea ilmaus olotilastani tällä hetkellä. 

Pääkaupunkiseudulta ollaan kotoisin ja tarkoitus olisi mennä sitten syyskuussa Kättärille synnyttämään. Ekalla kerralla jäi tosi positiiviset kokemukset kyseisestä paikasta. Neuvola on varattu 7.2 ja varhaisultrassakin voisi ehkä käydä uteliaana kurkkimassa viikon, parin päästä. 

Appletree, sinulle toivon erityisesti tosi paljon tsemppiä <3. Kerrothan ihmeessä kuulumisistasi! 

152/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Hentiira uudesta pinosta.

Mutta minä, Tyydeli,  kiitän ja kumarran ja poistun.
Päivällä tuli paperiin vähän punaista. Vaikka se näin alkuraskaudessa on normaalia, niin mietin, että josko nyt sitte kuitenkin varaisin ultran samalle päivälle, niin eipähän tarvii pähkäillä. Viikotkin oli 7+0, niin olisi se sydämen syke rauhoittanut mieltä.
Vaan toisin kävi. Alkio kiinnittynyt kohtuun, oikeaan paikkaan, mutta ei vastannut viikkoja, eikä sydämen sykettä ollut. Myöhäisempi hedelmöittyminen ei ole mahdollinen, joten nyt vaan odottelemaan, että poistuu ja tyhjenee itse. Alkoikin nyt illalla jo vuotaa vähän enemmän.
Mieli on ok. Alkuun tuli itku, pettymyksestä. Meillä kuitenkin on maailman ihanin tyttö, ja elämä on ihan riittävän täydellistä näinkin. Mutta rakkautta riittäisi vielä toisellekin vauvalle, niin jatkamme yrittämistä.

Teille kaikille muille, ihanaa odotusaikaa! Ja toivotaan, että keskeytyneet olisi nyt tässä.

P.s. Femedan varhaisultra oli alle 80e kelakorvauksineen.

153/285 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen neuvolan 4.2. Todellakin tuntuu, että siihen on ikuisuus. Miten kummasti alkaa kaikki ajatukset pyöriä raskauden ympärillä? Onneksi on sentään töitä vielä kevääseen asti, ettei tule ihan höperöksi. Ei olla nyt kerrottu ihmisille tästä raskaudesta, kun tosiaan km takana. Musta tuntui kyllä silloin, että oli mukavaa kun läheiset tiesi, niin oli ihmisiä joiden kanssa surra. Mutta nyt haluaa jotenkin varmistua, että masussa elämä jatkuu, ennenkun kerrotaan. Tai kyllä mun sisko tietää, koska se kysyi suoraan, enkä osaa valehdella sille!

Ihania pakkaspäiviä kaikille!!!

154/285 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinu; mua ei ole kukaan ohjeistanut millään lailla, ei edes kesän keskenmenon jälkeen. Tai käskivät vain hankkia lähetteen lapsettomuushoitoihin nyt joululta jos ei tärppää koska taustalla on yksi tuuba ja km. Mulla on poistettu tuuba jo -02, vuisi sitten jouduttiin härkkimään toista kun siellä oli kysta joka vuoti vatsaonteloon. Tämän historian vuoksi haluan käydä ultrassa n rv 5 ku-pelon vuoksi (pystyis keskeyttään) ja uusiksi sydänkaiun takia n rv 8.  Maksoi mitä maksoi, hoidot olisi kalliimmat..

155/285 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydelille ja Appletreelle pahoitteluni vastoinkäymisistä, molemmille tsemppiä tulevaan.

156/285 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala pahoinvointi kokoajan eikä mikään auta. Joka ilta itkettää sen takia. Töissä menee viimesetkin voimat ja illalla on ihan rättiväsynyt.. taas aamu alkoi sillä että koitin olla oksentamatta asiakkaan päälle :( (olen asiakaspalvelutyössä) mitenhän tästä selvii? Lisäksi joudun olemaan vielä ihan yksin esikoisen kanssa kun mies on reissuhommissa ja palaa vasta helmikuussa takaisin..

Tilasin netistä ne pahoinvointirannekkeet, saa nähä toimiiko, onko kellään kokemuksia? 

157/285 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi surku Tyydeli :( Jaksamista!

Kiitos taas kaikille tsempeistä, auttaa ihan oikeasti (kukaan muu kuin mies ei tästä tiedä), kun saa purkaa sydäntään tänne. Alavatsa kipuilee taas mutta ei ainakaan vielä ole muutakuin rusehtavaa, hyvin niukkaa vuotoa. Näillä mennään.

Mä jään nyt taka-alalle lueskelemaan teidän kuulumisia, ja palaan taas sitten kun jotain kerrottavaa on.

Ihanaa viikonloppua!

-Appletree

158/285 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Tyydeli:( 

Pömpöti, mulla oli viime raskaudessa käytössä. Voin silti pahoin, mutta kyllä se lujempi puristaminen yökkimisen alkaessa auttoi, en oksentanut kertaakaan vaikka yökin yötä päivää. Voi olla, että ilman rannekkeitta olisi ollut paljon pahempi. Kalliit kyllä ovat. 

Täällä hajuaisti tarkentunu ja hajut ällöttää, tissit kipeät ja alavatsa, ei muita oireita. Ei pahoinvointia yms. Eipä näin aikasin tartte ollakkaan. Pitäisi varmaan soittaa neuvolaan joskus...

Kerrottiin miehen vanhemmille, ei vastaanotto ollut mitenkään riemuisa, äitinsä toteisi vain että aha, no mites ne opinnot nyt. Aion siis kaikesta huolimatta valmistua joulukuussa. Ei onnitellut, tuli vähän paha mieli. 

Khalemeon rv 4+3. 

Vierailija
159/285 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Tyydeli ja Appletree!

Khalemeon: harmi, että appivanhemmat oli noin ajattelemattomia.

Waahtis: Onpa omituista etteivät ole ohjeistaneet mitenkään! 

Monille tää on varmaan jo ihan tuttujuttu, mutta rupesin eilen lukemaan täältä ketjua "Älyttömintä mitä miehesi on sanonut/tehnyt synnytyksessä?" Oli aika hauskoja tarinoita, vähän kevyempää luettavaa aiheesta :) Mä oon ainakin googlaillu ihan liikaa ja luonut pikkuisessa päässäni kaikkia kauhuskenaarioita raskaudesta niin tää tuli ihan tarpeeseen!

ON: Neuvola edelleen varaamatta, mutta maanantaina sen teen. Oireet puuttuu vieläkin, mahassa vaan kokoajan tunne että menkat alkaa. Mulla on pitänyt pientä lämpöä iltaisin ja posket on helottanu ihan punaisina. Yöllä kurkku tuli vasemmalta ihan sikamaisen kipeeksi, ihan niinku nieluun ois juuttunu lihapulla! Nyt on sitte ihan toispuolinen olo. Eipä tohon kai voi oikein mitään ottaa niin oon tyytyny kurlailemaan vaan suolavedellä.. Valivali! 

Ihanaa viikonloppua naiset!

Liinu 5+0

160/285 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Täällä kanssa yks vasta plussannu, rv olis nyt 3+6 ja LA olis 28.9 !:) Imatralta olen ja ensimmäinen tulossa,aiempia raskauksia on -11 tammikuussa keskenmeno rv 9 ja tasan 2 vuotta sen jälkeen  -13 kohdunulkoinen leikattiin. Tammikuun 26 päivästä on tullut siis jo pelottava:)! Täällä nyt jänskätään kun en vielä halua mihinkään soittaa tai kellekkään kertoa:)

Nitaliini ja toukka 3+6