Millä viikolla suunniteltuun sektioon?
Molemmat vauvat isoja ja terveitä, mutta perätilassa ja lääkärin mukaan joudun sektioon. Millä viikolla suunniteltu sektio yleensä tehdään vai onko se riippuvainen vauvojen koosta / painosta?
Miten teillä on suunniteltu sektio sujunut ja kuinka nopeasti pääsitte kotiin? Entä vauvat?
Kommentit (4)
Leikkaus tehtiin torstaina ja kotiin lähdettiin sunnuntaina. Ensimmäisen kerran kun kääntyy sängyssä tuntuu ihan kiitettävästi ja liikkeelle lähteminen myös, mutta aika nopeasti siitä parani! Kannattaa vaan lähteä usein liikkeelle, se nopeuttaa paranemista! Omien voimien mukaan tietysti ;)
Myöskin minulle tehtiin suunniteltu sektio vkolla 37(+3). A-poika oli perätilassa ja B-poika poikkitilassa. Pojat painoivat 2220g ja 2490g, sairaalassa oltiin viikko. Koko raskauden ajan liikuin kohtuu paljon, joten palautuminen oli yllättävän nopeaa. Leikkaus tehtiin perjantaiaamuna ja jo illalla kävelin omin voimin. Ensimmäisinä päivinä kipuja toki on, mutta kannattaa rohkeasti pyytää kipulääkettä. Kuten joku jo mainitsi pahimmat kivut ovat ensimmäiset kolme päivää, ja sen jälkeen helpottaa nopeasti. Vauvat olivat koko ajan vierihoidossa, tosin muutaman yön kansliassa, jotta sain nukkua. Suosittelen, mikäli vain mahdollista viemään vauvat joksikin yöksi hoitajille, jotta saat itse levätä. Minulla jäi todella hyvä maku suunnitellusta sektiosta :)
Kätilöopistolla on tapana että mahdollisimman myöhään. Niinpä itse pääsin sektioon vasta rv 39+0. Päivääkään kauempaa en olisi jaksanut mahaa kantaa. Tyttö painoi 2860 g ja poika 3130 g. Tyttö oli perätilassa.
Kotiin pääsin 5 päivää sektion jälkeen.
Hei nemo! Meillä oli sama tilanne eli vauvat olivat isoja ja terveitä, myöskin perätilassa. Suunniteltu sektio tehtiin viikolla 37 ja sujui hyvin. Kolmisen päivää olin melkoisen kipeä, mutta toipuminen alkoi nopeasti. Sektio tehtiin meillä tiistaina ja kotiin pääsin lauantaina vauvojen kanssa. Onnea matkaan!