Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemme koko ajan painavampi kansa. Millaisessa Suomessa olisi helpompi pysyä normaalipainoisena?

Vierailija
08.10.2020 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000006661723.html?utm_campaign=hs_tf&utm_t…

Hesarissa pohditaan suomalaisten ylipainoa ja he kysyivät asiantuntijoilta mitä yhteiskunta voisi tehdä helpottaakseen ihmisten painonhallintaa. En pääse lukemaan artikkelia, mutta onko teillä mitään ideoita ylipainon vähentämiseen?

Ainakin artikkelin kuvassa on suklaapatukka, jossa on varoitusteksti, jonka mukaan suklaan syönti aiheuttaa ylipainoa. En usko sen toimivan, koska mä syön suklaata ja olen normaalipainoinen. Lisäksi suklaan syönti ei automaattisesti aiheuta ylipainoa, vaan se aiheuttaa, että syö liikaa.

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ylipainoinen on haluttavampi kumppani. Tästä syystä väki lihottaa itsensä että pääsee parisuhteeseen ja perhettä perustamaan.

T: nainen 50kg

Vierailija
2/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että ylipainoisena olen tehnyt reilun 20 vuoden "uran" ilman pitkiä sairaslomia. Yhteensä ehkä kuukauden verran sairaslomaa ollut koko aikana.

Tehkää perässä ja tulkaa sitten kertomaan saavutuksistanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole. Paina 54kg ja olen 166 cm pitkä.

Älkää syökö niin paljon. Ihan on oma itseaiheutettu ongelmanne.

Vierailija
4/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muiden ylipaino häiritsee niin voi pysyä kotonaan eikä tulla mieltänsä pahoittamaan muiden painosta.

Vierailija
5/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko seuranneet kauppojen keksi/makeis/herkkuhyllyjen valikoimien ja pakkauskokojen kehitystä viimeisen 10-15 vuoden aikana? Ne korreloivat suoraan kaupan käytävillä purjehtivien läskiperseiden leveyden kanssa.

Vierailija
6/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, että ylipainoisena olen tehnyt reilun 20 vuoden "uran" ilman pitkiä sairaslomia. Yhteensä ehkä kuukauden verran sairaslomaa ollut koko aikana.

Tule sinä kertomaan mitkä on fiilikset ja kolotukset kun täytät 60v.

Vierailija
7/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ylipainoinen on haluttavampi kumppani. Tästä syystä väki lihottaa itsensä että pääsee parisuhteeseen ja perhettä perustamaan.

No nyt oli kyllä bullshittiä! Ja sitä paitsi yleensä homma menee niin että sinkkuna pysytään hoikkana/normipainossa ja kun ”mato on koukussa” sohvanpohja ja herkut yhdessä kumppanin kanssa alkavat kiehtoa ja siitä se lihominen alkaa.

Vierailija
8/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä haluat ylipainoisen kumppanin?

Olen itse normaalipainoinen nainen, mutta mieheni on oikea jojoilija. Nyt hänelle on tullut paljon lisää painoa ja olen huolissani hänen terveydestään. En tiedä onko hän ylipainoinen, mutta kun hän ei oikein liiku on hänelle tullut iso löysä vatsa.

Vierailija
9/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistä kiinni ja painavat luut, mitään ei ole tehtävissä.

Vierailija
10/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni kiskoo ylimääräisiä kaloreita työpaikan kahvipöydässä? On synttäreitä, lomallejääntejä, eläköitymisiä. Useamman kerran viikossa ainakin meillä terveyskeskuksessa jotain. Jos et ota, tentataan ja ihmetellään kun ei maistu. Helpommalla pääsee kun syö. Edellisessä yksikössä sain pitää ruokkikset itsekseen, jolloin sosiaalinen paine katosi ja söin vain omat eväät.

Vierailija
11/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönhöpön!

T: myös nainen 173/55

Vierailija
12/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa kotikadulla on sekä hampurilaisravintola että ruokakauppa. Omaan painoon vaikutti jo se että duunista kotiun tullessa aloin pysähtymään ruokakaupan vihannesosastolla hampurilaisravintolan sijaan.

Vierailija
13/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt oli kyllä bullshittiä! Ja sitä paitsi yleensä homma menee niin että sinkkuna pysytään hoikkana/normipainossa ja kun ”mato on koukussa” sohvanpohja ja herkut yhdessä kumppanin kanssa alkavat kiehtoa ja siitä se lihominen alkaa.

20v saanut pakkeja ihan ulkomuodon perusteella ja katukuvassa näkyy miten pulskemmat pariutuvat.

-tuo lainattu

Vierailija
14/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun valitsee ylipainoisen niin ei voi tulla myöhemmin pettymystä painon suhteen:)

Vierailija
15/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohta 60 v. Ei mitään kolotuksia eikä sairauksia. Flunssan takia olen ollut pois töistä viimeksi 2018. Silmälaseja tarvitsen, siinä kaikki.

N57 BMI 33

Vierailija
16/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet huomasi minut ihan eri tavalla kun BMI oli 23 kuin nyt kun ylikiloja on ehkä 15... ja yli nelikymppisenä niiden poissaanti on vaikeaa 😞 olo on tukala kun on mahaa ja jenkkakahvat enkä silti ole tämän lihavampi. Mietin että millaista on kun painoa on 30-50 kg liikaa !

Vierailija
17/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohta 60 v. Ei mitään kolotuksia eikä sairauksia. Flunssan takia olen ollut pois töistä viimeksi 2018. Silmälaseja tarvitsen, siinä kaikki.

N57 BMI 33

Oli tarkoitus lisätä loppuun vielä "eri" eli en ollut se, jolle kommentoit.

Vierailija
18/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kukaan referoida mitä jutussa oli?

Vierailija
19/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sekin auttaisi, jos ihmisillä olisi enemmän vapaa-aikaa eikä olisi koko ajan niin poikki töiden takia. Olisi enemmän energiaa ja aikaa liikkua. Mulla ainakin väsymys vaikuttaa ihan suoraan siihen, miten paljon jaksan liikkua. Sekä syömiseen. En ole kuitenkaan ylipainoinen, mutta ymmärrän hyvin, että joillakin homma karkaa lapasesta vielä pahemmin, mitä minulla.

Työelämä on liian stressaavaa ja kuormittavaa.

Vierailija
20/155 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävätär ihmettelee omaa vatsaansa, että miten kummassa tällainen maha ja sanoo, ettei saa sitä millään pienenemään. Hän tykkää makeasta, karkista ja pullasta ja kakuista, mutta ei ymmärrä niiden yhteyttä lihavuuteen. Olen sanonut hänelle muutaman kerran että "pullat pois, kyllähän sä tiedät",  ja hän sanoo aina : " mutta kun mä tykkään makeasta!". No niin, sitten ei pidä valittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi