Onko Solgarin vitamiinit laadukkaita?
Iherbista katselen, talven vitamiinit pitäisi tilata. Ja onko kokemusta nivelvaivoihin glugosamiini-valmisteista?
Kommentit (20)
On varmasti laadukkaita. Ova kyllä myös kalleimmasta päästä.
Mietoja vitamiineja ei kannata talvella käyttää vaikka myyntimies väittäisi että ne ovat jotenkin parempia kuin vahvat vitamiinit.
Ei ole kokemusta Solgarin glukosamiinista, mutta Solgarin muut tuotteet ovat laadukkaita.
Muita laadukkaita on vaikkapa Aboa Medica ja Biolatte. Hankintatukulla on hintalaatusuhteeltaan hyviä tuotteita. Pharma Nord on hyvälaatuinen.
Koira söi glukosamiini+msm:ää ja alkanut nivelrikko saatiin korjattua. Söi sitä siis koko ikänsä, joka ainoa päivä, ei pelkkää kuuria. Kuureina sai muutaman cartrophen-pistossarjan.
Normaali ruuasta saa kaiken tarvitsemansa, paitsi ehkä deetä kannattaa talvella hankkia lisää.
Rautaa sun muuta jos on todettuna huonot arvot.
Purkkivitamiinit eivät imedy yhtä tehokkaasti kuin ruuan mukana tuleva cocktail.
Vierailija kirjoitti:
Normaali ruuasta saa kaiken tarvitsemansa, paitsi ehkä deetä kannattaa talvella hankkia lisää.
Purkkivitamiinit eivät imedy yhtä tehokkaasti kuin ruuan mukana tuleva cocktail.
Ihan turhanpäiväistä louskutusta.
Monella on tiloja, joissa ruuan(kaan) vitamiinit eivät imeydy kunnolla. Suolistosairaudet, keliakia, liika sokerinkäyttö, väärä suolistofloora tai ei riittävästi entsyymejä.
Harva edes syö riittävän monipuolisesti ja terveellisesti ja osalla on ideologisia tai allergioista johtuvia rajoitteita sekä ihan käytännön pakon sanelemia.
Oma terveyteni parani heittämällä, kun lakkasin kuuntelemasta kaltaisiasi ja olen syönyt kottikärryllisen lisäravinteita. SItä ennen kärsin puutoksista. Parantuneen tilanteen näkee jaksamisesta, hiuksista, hampaista, ihosta, kynsistä, ulosteen laadusta jne.
Syön solgarin sahapalmua, oikein on ollut tehokasta verratuna vaikka A vogelin tuotteeseen
Olen syönyt ihan tavallisia kaupan vitskuja. Kävin pari vuotta sitten mittauksissa, ja lääkäri sanoi, että turhaan niitä syöt. Ravinnosta näytät saavan kaiken yli tarpeen.
Vitamiinit ja hivenaineet voi ihan mittauttaa itseltään ja saada sitä kautta ihan tarkan tiedon onko kaikki balanssissa.
Mutta tämän joutuu kai tekemään yksityisellä ja analyysi ei ole kai ihan halpa.
Solgarin Super Acaita olen ottanut yhden kapselin silloin tällöin. Tuo piristää niin paljon, ettei pysty edes joka päivä ottamaan.
Kertokaa nyt miten joku vitamiini voi olla laadukas? L-askorbiinihappo on L-askorbiinihappo vaikka olisi eritetty luonnosta tai syntetisoitu.
Luonnon aktiivinen muoto miten eräs vitamiini(höpöhöpö)laboratorio Suomessa väittää ...
Vierailija kirjoitti:
Vitamiinit ja hivenaineet voi ihan mittauttaa itseltään ja saada sitä kautta ihan tarkan tiedon onko kaikki balanssissa.
Solgarin Super Acaita olen ottanut yhden kapselin silloin tällöin. Tuo piristää niin paljon, ettei pysty edes joka päivä ottamaan.
Halvemmalla pääsee, kun teettää HCA-mittauksen, joka sinänsä nopeasti ajatellen on varmaan hölyn pölyä, mutta sen tulokset ovat kyllä noudattaneet omia oireita ja kun olen sen mukaisesti lisännyt ravinteiden ottoa, olen nähnyt hyötyjä sekä teettänyt jotain kokeita labrassa niin ne ovat olleet HCA:n kanssa linjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on tiloja, joissa ruuan(kaan) vitamiinit eivät imeydy kunnolla. Suolistosairaudet, keliakia, liika sokerinkäyttö, väärä suolistofloora tai ei riittävästi entsyymejä.
Harva edes syö riittävän monipuolisesti ja terveellisesti ja osalla on ideologisia tai allergioista johtuvia rajoitteita sekä ihan käytännön pakon sanelemia.
Oma terveyteni parani heittämällä, kun lakkasin kuuntelemasta kaltaisiasi ja olen syönyt kottikärryllisen lisäravinteita. SItä ennen kärsin puutoksista. Parantuneen tilanteen näkee jaksamisesta, hiuksista, hampaista, ihosta, kynsistä, ulosteen laadusta jne.
Hyvin olet tri Tolosen aivopesun sisäistänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvemmalla pääsee, kun teettää HCA-mittauksen, joka sinänsä nopeasti ajatellen on varmaan hölyn pölyä, mutta sen tulokset ovat kyllä noudattaneet omia oireita ja kun olen sen mukaisesti lisännyt ravinteiden ottoa, olen nähnyt hyötyjä sekä teettänyt jotain kokeita labrassa niin ne ovat olleet HCA:n kanssa linjassa.
”Kvanttilääketieteen mukaan sairastumisen perimmäinen syy on se, että atomin ytimen ympärillä pyörivien elektronien kierto muuttuu, mikä aiheuttaa muutoksia kaiken aineen muodostavissa atomeissa, pienissä ja suurissa biomolekyyleissä, soluissa ja lopulta myös elimissä.”
Että siitä vaan HCA-mittauksiin jos elektroniesi pyörimissuunta on muuttunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin olet tri Tolosen aivopesun sisäistänyt
Onneksi, koska olin jo työkyvyttömyyden rajamailla eivätkä tohtorit x, y, z ja muutama muu kumppaninsa osanneet minua auttaa. En halua edes ajatella, missä olisin nyt, jos en olisi saanut apua. Ravinteista puhutaan meidän kulttuurissa ihan liian vähän ja kuvitellaan kaikkien saavan ruuasta kaiken, vaikka suolistosairauksia on todella paljon, keliakiaa myös. Raudanpuutetta on paljon, kilpirauhassairauksia paljon, masennusta ja uupumusta paljon jne. Silti uutisissa kerrotaan, miten ihmiset syövät liian vähän kasviksia, liikaa prosessoituja ruokia jne. ja samalla uskotaan, että kaikki hoituu syömällä. Jos söisin niin paljon ruokaa, että saisin ruuasta kaiken, painaisin varmaan 160 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Kvanttilääketieteen mukaan sairastumisen perimmäinen syy on se, että atomin ytimen ympärillä pyörivien elektronien kierto muuttuu, mikä aiheuttaa muutoksia kaiken aineen muodostavissa atomeissa, pienissä ja suurissa biomolekyyleissä, soluissa ja lopulta myös elimissä.”
Että siitä vaan HCA-mittauksiin jos elektroniesi pyörimissuunta on muuttunut
Kuten sanoin, en sinänsä usko siihen. Kuitenkin sen kautta pääsin ensin käsiksi raudanpuutteeseeni. Sattumaa tai ei niin näytti raudanpuutetta samalla kuin labrakin ja sen poistumista samalla kuin labrakin.
B-vitamiineissa on ainakin eroja. Solgarin B50-vitamiini on ainakin tehokasta, huomaan siitä että sen sisältämä B6 saattaa aiheuttaa neuropatioita ja kihelmöintiä, jos sitä käyttää joka päivä pidempään. Huonoissa B-vitamiini valmisteissa ei B6:ta edes huomaa, vaikka sitä on 50 mg ja tiamiini saattaa vaikuttaa heikosti.
Vierailija kirjoitti:
B-vitamiineissa on ainakin eroja. Solgarin B50-vitamiini on ainakin tehokasta, huomaan siitä että sen sisältämä B6 saattaa aiheuttaa neuropatioita ja kihelmöintiä, jos sitä käyttää joka päivä pidempään. Huonoissa B-vitamiini valmisteissa ei B6:ta edes huomaa, vaikka sitä on 50 mg ja tiamiini saattaa vaikuttaa heikosti.
Olet aivan oikeassa, kukin voi testata oman B-vitamiinituotteensa kokeilemalla kuinka monta pilleriä joutuu ottamaan, että huomaa kihelmöintiä ym. Esim. Solgarin ja Skipin vahvoilla vitamiineilla huomaa tuon reaktion, mutta tavallisilla vitamiineilla sitä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt miten joku vitamiini voi olla laadukas? L-askorbiinihappo on L-askorbiinihappo vaikka olisi eritetty luonnosta tai syntetisoitu.
Luonnon aktiivinen muoto miten eräs vitamiini(höpöhöpö)laboratorio Suomessa väittää ...
Askorbiinihappo on maissitärkkelyksestä ja rikkihaposta syntetisoitu c-vitamiinikompleksin antioksidanttikuori. Luonnon kompleksissa on tämä kuori suojaamassa muita kompleksin rakennosia (bioflavonoidiosa, J-osa, tyrosinase-kupariosa sekä k-tekijä).
Pelkkä askorbiinihappo yli 1g annoksilla on havaittu haittaavan verenkulkua valtimoissa tuntemattomalla mekanismilla sekä vaikutuksen maksaan ovat tutkimusten alla. Lisäksi askorbiinihappo ei vähennä flunssan kestoa eikä tehosta immuniteettia. Kompleksi joko ravintolisänä tai marjoina tuo luonnollisen ja toimivan vasteen. Esimerkiksi amla-marjajauhetta tarvitaan vain teelusikan kärjellinen tyhjään vatsaan päivän c-vitamiinitarpeen tyydyttämiseen.
Kannattaa myös tutkia c-vitamiinin ja noradrenaliinin yhteys. Tämä on primaarisyy, miksi snri-masennuslääkkeissä inhibitoidaan noradrenaliinin takaisinotto. C:llä voisit ihan luonnollisesti tuottaa noradrenaliinisi ja siten nostaa kehon energiatasoja ilman sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Selvitä mikä ero on food grade ja pharmaceutical grade laadulla, siten pääsee jo vähän kärryille tuotteiden laatueroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Askorbiinihappo on maissitärkkelyksestä ja rikkihaposta syntetisoitu c-vitamiinikompleksin antioksidanttikuori. Luonnon kompleksissa on tämä kuori suojaamassa muita kompleksin rakennosia (bioflavonoidiosa, J-osa, tyrosinase-kupariosa sekä k-tekijä).
Pelkkä askorbiinihappo yli 1g annoksilla on havaittu haittaavan verenkulkua valtimoissa tuntemattomalla mekanismilla sekä vaikutuksen maksaan ovat tutkimusten alla. Lisäksi askorbiinihappo ei vähennä flunssan kestoa eikä tehosta immuniteettia. Kompleksi joko ravintolisänä tai marjoina tuo luonnollisen ja toimivan vasteen. Esimerkiksi amla-marjajauhetta tarvitaan vain teelusikan kärjellinen tyhjään vatsaan päivän c-vitamiinitarpeen tyydyttämiseen.Kannattaa myös tutkia c-vitamiinin ja noradrenaliinin yhteys. Tämä on primaarisyy, miksi snri-masennuslääkkeissä inhibitoidaan noradrenaliinin takaisinotto. C:llä voisit ihan luonnollisesti tuottaa noradrenaliinisi ja siten nostaa kehon energiatasoja ilman sivuvaikutuksia.
Niinbja unohtui, että jos lisäät vielä d-vitamiinin 500 ug, folaatin metyylifolaatti-muodossa 800-1200 ug yhdessä tiamiinin (b1) kanssa sekä vielä lisäksi b-vitamiinikompleksin siihen niin voi lähteä jopa kokonaan väsymys ja masennus.
Itsellä 3 vuotta meni maksimiannoksella venlaa, ja vaikka söin jo silloin multivitamiinin, niin vitamiinien muodot olivat väärät sekä annokset aivan liian pieniä. Nyt olen terve ja voin hyvin ainoastaan terveellinen ruoka apunani sekä toki vitamiinien ylläpitomäärät.
On laadukkaita, Solgarin tai Skipin vahvat vitamiinit pitäisi määrätä suomalaisille pakollisiksi talven ajaksi.