Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
721/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on se kaveri joka tykkää säästää kun ei hanki muuttolaatikoita, ei ainakaan tarpeeksi! Tavarat on ehkä ainakin osittain pakattu mutta erilaisiin random pikku nyssäköihin ja laatikoihin. Niiden kantamisessa ja pakkaamisessa menee moninkertainen aika verrattuna siihen että olisi pakattu kunnolla. Sitten kaveri vielä kehuskelee kuinka oli fiksu ja säästi pitkän pennin kun ei hankkinut niitä täysin turhia muuttolaatikoita! 

Vierailija
722/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on se kaveri joka tykkää säästää kun ei hanki muuttolaatikoita, ei ainakaan tarpeeksi! Tavarat on ehkä ainakin osittain pakattu mutta erilaisiin random pikku nyssäköihin ja laatikoihin. Niiden kantamisessa ja pakkaamisessa menee moninkertainen aika verrattuna siihen että olisi pakattu kunnolla. Sitten kaveri vielä kehuskelee kuinka oli fiksu ja säästi pitkän pennin kun ei hankkinut niitä täysin turhia muuttolaatikoita! 

Jessus että ärsyttää. Eihän ne muuttolaatikot edes maksa kuin muutaman kympin jos ottaa muutamaksi päiväksi. Esim. Niemen muuttolaatikot kotiin tuotuna on 0,19€/laatikko/vuorokausi, eli 50 laatikkoa viideksi päiväksi on 45€. Ja sitten vielä kehutaan että säästetään tuollainen summa viemällä kavereiden aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jessus että ärsyttää. Eihän ne muuttolaatikot edes maksa kuin muutaman kympin jos ottaa muutamaksi päiväksi. Esim. Niemen muuttolaatikot kotiin tuotuna on 0,19€/laatikko/vuorokausi, eli 50 laatikkoa viideksi päiväksi on 45€. Ja sitten vielä kehutaan että säästetään tuollainen summa viemällä kavereiden aikaa. 

Hupsista, eihän tämä sisälläkään tuontia. Näemmä hintaeroja on paljon kuntien välillä. Vaan satasenkin säästö on sellainen mistä on noloa kehuskella, jos kavereilla menee työhön sen takia useampi tunti kauemmin. 

Vierailija
724/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kymmenissä muutoissa mukana. Olen aina saapunut paikalle olutsalkku kainalossa jota sisältöä olen hörppinyt koko päivän vtukseen. Vaikka olen yrittänyt olla mahdollisimman tarpeeton, minut kutsutaan paikalle taas seuraavan eron jälkeen.

Vierailija
725/814 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin auttamassa erään perheen muutossa keskellä talvea ja ihmettelin, kun edes kesävaatteita ei oltu pakattu valmiiksi. Selityksenä oli se, että ei voi kun vaatteet rypistyy.

Ot, mutta jotenkin tuli mieleen yksi vanhempi rouvashenkilö joka oli levittänyt turkkinsa siististi valtaamaan kolmen rivin paikat lentokoneen ylähyllyllä... Aloin nostamaan omaa laukkuani sen päälle, tuli sanaa että ei siihen voi laukkua laittaa. Kysyin että haluaako takkinsa jalkoihinsa, ei kelvannut. Sen jälkeen siirsin kylmästi tämän minkkiturkin sivuun ja laitoin oman laukkuni siihen tilalle.

Itkuhan tästä tuli....

Oppitunti:

Älä ota niin kallista takkia lennolle että sen rypistyminen harmittaa.

Vierailija
726/814 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että ollaan köyhiä mutta ei vissiin ollakkaan. Tyttären muutto kuormia ajettiin tosi monta kertaa, onneksi oli melkeen kaikki pakattu. Toinen tytär ei ollut pakannut mitään muuttaessaan mutta parissa tunnissa pakattiin sen kamat. Lamput oli vielä katossa mutta tyttö irroitti ne sillä välin kun vein roskia. Vaikka oli kytketty sokeripalalla. Jotkut vaan taitaa tarvita kaverin että pääsee vauhtiin mutta kyllä sitten tapahtuukin pikavauhtia

Vierailija
727/814 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä vingut, avuksihan sua pyydetty.

Ota laatikko ja ala mättää sinne jotain tavaroita, siitä se lähtee.

Jätesäkkiin kaikki tekstiilit, erittäin nopea tapa.

Muutoapu on eri asia kuin pakkausapulaisena oleminen. Erittäin yksinkertaisia asioita erottaa toisistaan, ainakin useimmille meistä.

Vierailija
728/814 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kymmenissä muutoissa mukana. Olen aina saapunut paikalle olutsalkku kainalossa jota sisältöä olen hörppinyt koko päivän vtukseen. Vaikka olen yrittänyt olla mahdollisimman tarpeeton, minut kutsutaan paikalle taas seuraavan eron jälkeen.

No ensi kerralla hösäät oikein kunnolla ja järjestelet tavaroita hullunkiilto silmissä, niin ehkä se jää viimeiseksi kerraksi sitten.

Vierailija
729/814 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin auttamassa erään perheen muutossa keskellä talvea ja ihmettelin, kun edes kesävaatteita ei oltu pakattu valmiiksi. Selityksenä oli se, että ei voi kun vaatteet rypistyy.

Ot, mutta jotenkin tuli mieleen yksi vanhempi rouvashenkilö joka oli levittänyt turkkinsa siististi valtaamaan kolmen rivin paikat lentokoneen ylähyllyllä... Aloin nostamaan omaa laukkuani sen päälle, tuli sanaa että ei siihen voi laukkua laittaa. Kysyin että haluaako takkinsa jalkoihinsa, ei kelvannut. Sen jälkeen siirsin kylmästi tämän minkkiturkin sivuun ja laitoin oman laukkuni siihen tilalle.

Itkuhan tästä tuli....

Oppitunti:

Älä ota niin kallista takkia lennolle että sen rypistyminen harmittaa.

Minkin kosto...

Vierailija
730/814 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä, ihmettelen näitä "mitään en oo pakannut" - muuttajia myös siksi, etten todellakaan itse haluaisi kenenkään tonkivan eikun kröhömm siis pakkaavan omia henkilökohtaisia tavaroitani....!? :D

Se muuttopäivä ei oo tullut yllätyksenä, miten ei oo voinut muka ehtiä pakata!

Ja nää tyypit on aina ollut sinkkuja, keiden muutossa on noin käynyt, eli ei oo mitään tekosyytä, ettei oo ehtinyt koska pienet lapset tms.

Ihan mielenkiinnosta, mitä niin salaisia juttuja ihmisillä kodeissaan on että niitä ei missään nimessä muut saa nähdä? Minulla on lähinnä yöpöydän laatikossa jotain parisuhdeleluja jotka menevät vaikka takin taskussa. Ja ehkä korurasiaani en muiden haluaisi tonkivan, se tosin on lukollinen muutenkin.

Samaa ihmettelen. Ei minulla ole mitään salajuttuja kodissa! 😀

Ihan tavallista tarpeellista tavaraa. Esim astioita, työkaluja, ompelutarvikkeet, liinavaatteita, harrastuskamppeita, pyyhkeitä, retkeilytarvikkeita, vaatteita. Ei mitään salajuttuja! Jotain papereita ehkä mutta kukapa niitä nyt alkaisi kansioista kaivelemaan...

Vierailija
731/814 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näitä pahvisia kun saa 20 eurolla jo aika läjän ihan prismastakin ja kotiinkuljetettuna tai jos on tosi säästäväinen voi kysyä paikallisessa puskaradiossa onko kellään kaupan kotiinkuljetuslaatikoita tallella, niihinkin saa ihan kivasti esim keittiön kattilat ja muut härvelit. Mutta voin kuvitella, että kuvailemallasi tyypillä on muutenkin tavaraa niin pilvin pimein ettei näistä ole juurikaan apua.

Vierailija
732/814 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normihommaa, kannattaa seuraavan kerran käydä pyörähtämässä ihan vaan ohimennessä päivää ennen muuttoa, ehdit sitten tarvittaessa "sairastua".

Vierailija
733/814 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysymyksessä oli pariskunta, voi toinen osapuoli olla täysin syytön tilanteeseen. Muistan aikoinaan, kun mieheni ryntäsi sisään työpaikkansa vahtimestarit ja muut mukaan tarttuneet herrat kannoillaan ja alkoivat sitten rahdata yllätyksekseni tavaraa asunnosta ulos. Hassua oli, että vaasissa olevat kuihtuneet tulppaanitkin olivat uudessa asunnossa saman pöydän päällä kuin kotona, varmaan kieli poskessa siihen aseteltu. Luulen, että tästä koitui minulle ikuinen mainehaitta, vaikka olin täysin syytön koko asiaan. Miehessähän ei koskaan mitään vikaa ole - niin miellyttävä mies, mutta se nainen, voi, voi. 

Vierailija
734/814 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kerroin taannoin ihan samanlaisen esimerkin omasta tuttavapiiristäni kuin Ap. On kuulemma vaan minun piireissäni sellaista porukkaa, jotka unohtaa muuton.

Vierailija
735/814 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä oli tuollainen tapaus. Oli kyse masennuksesta eli pakkaaminen oli vaan tuntunut ylivoimaisen raskaalta ja monimutkaiselta hommalta.

Vierailija
736/814 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö täällä jauhetaan tätä paskaa?

Vierailija
737/814 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hamstraamiseen taipuva anoppini on hirveä muutettava. Ja tietysti muuttaa parin vuoden välein.

Ikinä ei ole saanut kuin pari laatikkoa valmiiksi. Muuttopäivänä juoksee ympäriinsä ja ohjeistaa mitä viedään milloinkin, ja kukaan ei saa auttaa häntä pakkaamaan kun hänen pitää katsoa ne tavarat. Sitten jää tietysti ihmettelemään niitä ikivanhoja tupperwaroja ja apu-lehtiä, tekemään inventaariota ja järjestelemään, kun pitäisi vain lapata kamat laatikoihin. Ja sitä riittää.

Pahinta on, että kela maksaa hänelle muuttofirman. Siinä sitten anoppi tuhlaa näiden HÄNELLE MAKSETTUJEN ihmisten aikaa säätämällä vielä pakkaamattomien tavaroiden kanssa. Hänen myös tarvitsee vahtia muuttomiehiä, etteivät vaan varasta mitään. Samalla kun pitäisi pakata. Ja kukaan muu ei saa pakata.

Joka ikisen muuton jälkeen kämppään jää aina uusi pakettiautollinen tavaraa, jota hän ei saanut laatikoihin tai parhaimmillaan ei antanut muu

Etkö tajua, että anoppisi on ehkä jollain tapaa sairas, hamstrausvimma, muisisairaus tsm. Seuraavaan kerran kun, anoppisi muuttaa, voisit mennä sinne jo etukäteen ja ehdottaa hänelle, että hän luopuisisi osasta tavaroistaan jo valmikksi. Vanhat Tuppervaaran astiat ovat jopa konepesun kestäviä ja vanhat APU-lehdet saattavat olla arvokkaita.Toivottavasti jonainen päivänä miniäsi kohtelee sinua yhtä inhottavasti, kuin sinä nyt kirjoituksestasi päättellen kohtelet omaa anoppiasi. NEWS FLAS, sinäkin vanhenet! 

Vierailija
738/814 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hamstraamiseen taipuva anoppini on hirveä muutettava. Ja tietysti muuttaa parin vuoden välein.

Ikinä ei ole saanut kuin pari laatikkoa valmiiksi. Muuttopäivänä juoksee ympäriinsä ja ohjeistaa mitä viedään milloinkin, ja kukaan ei saa auttaa häntä pakkaamaan kun hänen pitää katsoa ne tavarat. Sitten jää tietysti ihmettelemään niitä ikivanhoja tupperwaroja ja apu-lehtiä, tekemään inventaariota ja järjestelemään, kun pitäisi vain lapata kamat laatikoihin. Ja sitä riittää.

Pahinta on, että kela maksaa hänelle muuttofirman. Siinä sitten anoppi tuhlaa näiden HÄNELLE MAKSETTUJEN ihmisten aikaa säätämällä vielä pakkaamattomien tavaroiden kanssa. Hänen myös tarvitsee vahtia muuttomiehiä, etteivät vaan varasta mitään. Samalla kun pitäisi pakata. Ja kukaan muu ei saa pakata.

Joka ikisen muuton jälkeen kämppään jää aina uusi pakettiautollinen tavaraa, jota hä

News flas, kannattaa puhua suomea, jos enkku ei luonnistu.

Vierailija
739/814 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös auttamassa tällaisessa muutossa kerran. Luulin tulleeni vain kantoavuksi,  muuttajalla oli kuitenkin ollut noin puoli vuotta aikaa pakata.

Mitään ei oltu tehty, pahvilaatikoita oli vain pari. Jääkaappi ja pakastin täynnä ruokaa, pesukoneessa märät pyykit. 

Tyyppi vaan ihmetteli. Aikuinen ihminen.

Vierailija
740/814 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutaman kerran muuttopuuhissa tutulle kun tultiin asuntoon ei mitään oltu pakattu. Jotain nyssyköitä oli kerätty lattialle vaatteita tai muuta mutta kaapit täynnä tavaraa ja muutenkin niin täynnä huoneet että ei tiennyt mistä aloittaa. Kysyin että aika on kortilla ja auto peräkärryn kanssa alhaalla niin piti pari kertaa laskea kymmeneen etten lähtenyt pois kun mitään ei tapahtunut. Otin tilanteen haltuun ja sanoin että nyt kaapit tyhjäksi ja tavarat ulos. No eipä homma sujunut niinkuin strömsössä vaan neljä tuntia kannettiin sekalaista tavaraa jätesäkeissä ja kuusi täynnä olevaa kärryä kuljetettiin. Toinen asunto oli onneksi km päässä, mutta kun kaksitoista kaikki siirrettiin yksiöön niin sitten se asunto oli kaaos tavaroista valmiina. Varastot täynnä ja asunto mitään ei heitetty pois. Miten ihmeessä yhden hengen taloudessa voi olla näin paljon tavaraa? No hän kuuluu tähän hamstraus piiriin ostaa jos vaikka joskus tarvitsee. Nyt kyseinen asunto on niin että kulku sängyn - jääkaapin ja eteisen kohdilla kulkee polku muuten täynnä tavaraa. Mutta päälle päin näyttää kun ulkoilee käy kaupassa että siisti ihminen ( ikä 60 mies) ja asunto täys kaaos. Tällaisille muutto on kaaos. Toivottavasti ei het aikaa muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme