Vinkkejä päiviin, jolloin on järkyttävän väsynyt, mutta pitää jaksaa pienen lapsen kanssa?
Välillä kaksivuotiaani nukkuu ihan hyvin yön, mutta välillä heräilee tunnin välein. Sellaisten öiden jälkeen olen itse niin väsynyt, että en meinaa pysyä hereillä päivällä, pyörryttää, oksettaa, päätä särkee, ja nukahtelen istualteen ruokapöytään. Olen lapsen kanssa kotona, mies pitkät päivät töissä. Ja pitäisi keksiä keinoja miten selvitä lapsen kanssa tällaisista päivistä. Kahvi ja ulkoilu ei auta ja lapsi ei suostu hetkeäkään katsomaan mitään piirrettyjä tai vastaavia. Jos olen pirteä niin suostuu välillä leikkimään yksin leluillaan, mutta jos lapsi aistii, että olen vähänkin väsynyt, niin ei suostu pientäkään hetkeä leikkimään yksin edes niin, että istun siinä ihan vieressä.
En varmaan ole ainoa äiti, joka on välillä väsynyt, joten olisiko kellään antaa vinkkejä millä selvitä tällaisista päivistä?
Kommentit (265)
Muistan kyllä hyvin tuon ajan. Mulla oli kaksi pientä lasta ja lopulta lapset meni hoitoon. Esikoinen oli 3,5 vuotias ja kuopus 2v. Heillä pieni ikäero.
Pitäisikö sinun käydä lääkärissä? Ei ole normaalia olla noin rikki silloin tällöin valvotun yön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinun käydä lääkärissä? Ei ole normaalia olla noin rikki silloin tällöin valvotun yön jälkeen.
Olen koko vauvavuoden joutunut heräämään joka yö monta kertaa ja yhä edelleen vähintään parina yönä viikossa. Eli kyllä tällainen väsymys on normaalia, kun ei ole pariin vuoteen saanut nukkua kunnolla. Ap
Tilapäinen lastenhoitoapu .joko kaveri tai ulkopuolinen maksullinen palvelu, MLL lapsiperheiden kotipalvelu...
Onko teidän lähellä perhekahviloita tai lapsiparkkia mihin voisit viedä lapsen muutamaksi tunniksi. Menet siksi aikaa hyvällä omalla tunnolla itse päikkäreille
Vierailija kirjoitti:
Missä isä?
Töissä, ihan luki tuolla aloituksessa.
Jos se lapsi on heräillyt tunnin välein koko yön, luulisis sekin nukkuvan päiväunet? Nukut silloin.
Meillä lapsi herätti joka yö 30min-2h välein yli 2v ajan. Oli hurjaa aikaa kun mieskin oli aamusta iltaan töissä. Olen vieläkin niin väsynyt etten pysty töihin. Lapsi nyt 4v.
Vierailija kirjoitti:
Jos se lapsi on heräillyt tunnin välein koko yön, luulisis sekin nukkuvan päiväunet? Nukut silloin.
Ei enää nukahda päiväunille vaikka olisi miten väsynyt, ei ulkona eikä sisällä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi herätti joka yö 30min-2h välein yli 2v ajan. Oli hurjaa aikaa kun mieskin oli aamusta iltaan töissä. Olen vieläkin niin väsynyt etten pysty töihin. Lapsi nyt 4v.
Miksi ne teidän miehet on pitkää päivää töissä+
Miten ap viikonloput? Olet ottanut aikaa esim. hotelliyö?
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi kuvitellakaan palaavani töihin ennen kuin tämä väsymys vähän hellittää, koska olen asiakaspalvelussa töissä enkä voi siellä ihmisten edessä nukahdella. Oletko sairauslomalla vai miten olet järjestänyt asiat? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mies on maajussi.
Leikit karhua. Leikki menee niin että lapsi rakentaa majan sun ympärille kun köllöttelet lattialla. Majan voi rakentaa peitoista ja tyynyistä. Lopuksi voitte vaikka katsoa jotain piirrettyjä siinä lattialla pötkötellen.
Hoitaja. Itse olisin seonnut muuten. Ja mies hoitaa osan öistä. Sinäkö vain joudut valvomaan, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi kuvitellakaan palaavani töihin ennen kuin tämä väsymys vähän hellittää, koska olen asiakaspalvelussa töissä enkä voi siellä ihmisten edessä nukahdella. Oletko sairauslomalla vai miten olet järjestänyt asiat? Ap
Olen sairaslomalla oleva työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi mieheni on töissä? Missä hänen sitten pitäisi olla? Hän tekee normaalia 8 tunnin työpäivää ja siihen kaksi tuntia yhteensä matkoja päälle. Ihan tavallistahan tuo on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja. Itse olisin seonnut muuten. Ja mies hoitaa osan öistä. Sinäkö vain joudut valvomaan, miksi?
Minä hoidan arkiyöt, koska mies on päivisin töissä. Viikonloppuisin mies hoitaa yhden yön, mutta olen niin herkkäuninen, että korvatulpista huolimatta herään silloin kun lapsi herää kesken yön. Enkä saa unta uudelleen heti. Eikä meillä ole rahaa siihen, että olisin joka kuukausi saati viikko yön hotellissa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tilapäinen lastenhoitoapu .joko kaveri tai ulkopuolinen maksullinen palvelu, MLL lapsiperheiden kotipalvelu...
Onko teidän lähellä perhekahviloita tai lapsiparkkia mihin voisit viedä lapsen muutamaksi tunniksi. Menet siksi aikaa hyvällä omalla tunnolla itse päikkäreille
Perhekahviloissahan lapsi on vanhemman vastuulla, ei sinne voi lasta vain viedä ja jättää. Lapsiparkkeja ei täällä ole, ei edes maksullisia. Ap
Päikkärit. Lapsi rattaisiin ja ulos kävelylle, ehkä lapsikin nukahtaa. Kahvia ja suklaata. Laita yhteen huoneeseeen lapselle leluja ja katso että muutenkin turvallista. Sitten ovi kiinni ja torkut vaikka siinä oven edessä, niin heräät jos lapsi pyrkii pois. Siis itse tietysti olet siinä samassa huoneessa.