Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä päiviin, jolloin on järkyttävän väsynyt, mutta pitää jaksaa pienen lapsen kanssa?

Vierailija
01.10.2020 |

Välillä kaksivuotiaani nukkuu ihan hyvin yön, mutta välillä heräilee tunnin välein. Sellaisten öiden jälkeen olen itse niin väsynyt, että en meinaa pysyä hereillä päivällä, pyörryttää, oksettaa, päätä särkee, ja nukahtelen istualteen ruokapöytään. Olen lapsen kanssa kotona, mies pitkät päivät töissä. Ja pitäisi keksiä keinoja miten selvitä lapsen kanssa tällaisista päivistä. Kahvi ja ulkoilu ei auta ja lapsi ei suostu hetkeäkään katsomaan mitään piirrettyjä tai vastaavia. Jos olen pirteä niin suostuu välillä leikkimään yksin leluillaan, mutta jos lapsi aistii, että olen vähänkin väsynyt, niin ei suostu pientäkään hetkeä leikkimään yksin edes niin, että istun siinä ihan vieressä.

En varmaan ole ainoa äiti, joka on välillä väsynyt, joten olisiko kellään antaa vinkkejä millä selvitä tällaisista päivistä?

Kommentit (265)

Vierailija
261/265 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä vain ja hetki kerrallansa

Vierailija
262/265 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli hirveää aikaa. Jotenkin sitä oli ihan ylivirittynyt yliväsymyksestä, ettei pystynyt nukkumaan kunnolla edes silloin, kun puoliso hoiti yöheräämiset ja aamun. Ja, jos taapero sattuikin nukahtamaan päiväunille, itse koki jonkin ihmeellisen virkistymisen eikä millään saanut unta samaan aikaan.

Tämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/265 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideoita. Sohva, unet, kumppani vahtii lasta tai mummo, täti. Lastenhoitaja. Korvatulpat. Pikkulapsiaika on onneksi aika lyhyt, joitakin vuosia.

Vierailija
264/265 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se lapsi touhuaa jos herää yöllä usein? Onko aina tarpeen mennä hänen luokseen?

Päivällä ota unet ja lepää koko se aika minkä lapsikin.

Vierailija
265/265 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä