Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ei käy ruokaravintoloissa tai baareissa?

Vierailija
30.09.2020 |

Kun niin kovin näitä halutaan kurmuuttaa. 10 000 työntekijää on aika monta paperitehtaallista työttömiä.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, kenellä ei ole seuraa.

Siellä käy nimenomaan ne joilla on sosiaalisia suhteita ja illanviettoseuraa.

Vierailija
82/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vielä ei kai voida ihmistä velvoittaa juomaan ylihintaista viinaa baarissa? Sellainen laki lienee tulossa vasta jos Mesturi ja Hakkaraonen sekä Orpo pääsee hallitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä Suomi hauska maa. Perinteisesti viinapirua on laitettu kuriin mitä käkkäräisemmällä lainsäädännöllä, mutta nyt pitäisi pakolla mennä baariin kuolemaan viinan annosmyynnin puolesta. Stadissa koronabaari, josta jo 40 tartuntaa + jatkot päälle. Prrrsut alkaa kuulostaa Trumpilta.

Vierailija
84/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy baareissa, ei nyt vaan oo tarve juoda ylihintaista alkoholia.

Mutta ruokaravintoloista tykkään, koronan takia ei ole kyllä tullut käytyä aikoihin missään muualla kuin Burger Kingin autokaistalla, tai tilattua pizzaa kotiin. Ei jotenkin huvita mennä ravintolaan.

Vierailija
85/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juurikin noin. Ruoka on vain polttoainetta, finediningit nähty ja koettu, ei säväyttänyt. Yökerhot taasen,, ämyreistä tuupataan suomiräppipoppia niin että tärykalvot pomppii. Ei vois vähempää kiinnostaa. 100xmielummin litkin kotona punkkua ja kuuntelen Coltranea. Siinähän saa samalla jopa polttaa savukkeen tahi kaksi.

Vierailija
86/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka haluaa syödä rauhassa kotona.

Vierailija
87/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kun ei ole rahaa käydä, niin kielletään muiltakin ja laitetaan 10 000 ihmistä työttömäksi. Mutta hei, nehän on naisia suurin osa, eikä mitään paperimiehiä.

Ei ne köyhät mitään kiellä vaan viranomaiset ja hallitus. Minä käyn normioloissa syömässä ja välillä bilettämässäkin mutta nyt ei kiinnosta. Olen 58v ja riskiryhmää. Minullakin on kiintiö jo täynnä niin ettei ole pakko mennä toisin kuin nuoremmilla.

Vierailija
88/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tekisin baarissa? En edes juo enää nykyisin alkoholia. Vielä silloin kun sitä join, ei baareilu kiinnostanut enää pitkään aikaan. Jos baariin pitäisi mennä jostakin ihmeen syystä, suhtautuisin siihen kuin johonkin pakohuonepeliin.

Myöskään ruokaravintolat eivät kiinnosta. Miksi kiinnostaisivatkaan?

Osaan laittaa ruokaa itsekin. Saan juuri sellaista ruokaa kuin kulloinkin haluan ja paljon halvemmalla kuin ravintolasta. Eikä tarvitse vahtia kahta villiä päiväkoti-ikäistä muksua, tai katsella viereisissä pöydissä istuvien yrmyjen keski-ikäisten naamanvääntelyitä tai murahduksia, kun lapset pitävät normaalia elämää. Käyn ruokaravintolassa ainoastaan kun matkustamme.

Jos koronan jälkeen lähtisimme lomalle johonkin kohteeseen, etsisin mitä todennäköisemmin AirBnB:n kautta sellaisen majoituksen, jossa olisi käytössä hyvä, toimiva keittiö, jossa voisimme itse laittaa sapuskat.

Myöskään lounasravintolassa en ole käynyt työelämäni aikana kuin muutamia kertoja. Miksi kävisin? Minulla ei ole lounasetua. Työpaikallani on onneksi taukohuone, jossa voi lämmittää ja syödä omat eväät. Miksi maksaisin ylihintaisesta lounasruokalasta, joka on lisäksi hälyisä, ja jonne täytyisi lyhyen lounastauon aikana vielä rynnätä puolijuoksua että ehtisi syödä jonotuksineen kaikkineen. Lisäksi juuri lounasravintolat ovat usein sellaisia, joissa ihmiset ahtavat napaansa turhia kaloreita ylisuurten annosten muodossa.

Vierailija
89/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en käy! En koe siihen mitään tarvetta. Ikävää että ihmisiä jää työttömäksi, mutta en silti ole valmis ostamaan tiettyjä palveluita ihan vaan hyväntekeväisyydestä. Kun ei ole juuri ylimääräistä itselläkään.

Vierailija
90/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla asuvat eivät käy baareissa eikä oikeissa ravintoloissa. Jossain pikaruokapaikassa korkeintaan. Syynä on se että ei voi juoda alkoholia, koska joutuvat aina ajamaan autoa, ja ravintoloissa käyminen on heidän mielestään muutenkin herrojen kotkotusta. Itse tehty kotiruoka paras ruoka.

Vierailija
91/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, kenellä ei ole seuraa.

Mä kävin usein, kun olin nuori, myös ilman seuraa baareissa ja diskoissa. Se oli jotenkin jännempää kun ei ollut pakko olla jonkun "esiliina". Kyllä juttuun pääsi tuntemattomienkin kanssa. Sen jälkeen kun aloin olla nykyisen vaimoni kanssa ovat käynnit vähentyneet ja loppuivat lähes kokonaan sen jälkeen kun täytin 50 v. Mutta kerran vuodessa pitää ainakin päästä kesäleskikierrokselle kaupungin yöhön!

Vierailija
92/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt baareissa tai yökerhoissa n. 25 vuoteen, ei ole ollut mitään tarvetta. En käy myöskään ruokapaikoissa, koska olen todella nirso enkä viihdy niissä. En tiedä millainen on hygienia ja pidänkö ruuasta josta maksan paljon rahaa.

Vierailija
93/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäsiistejä josta jo saa hygieniastakin käsityksen. en todella syö minkään räkälän ruokia ne perustavat toimintansa lähinnä viron kaljan myyntiin kuititta. millähän nuo veron kierto läävät saavat tukia kun tähänkään mennessä ei ole ollut verollisia tuloja ollut kuin markinaalisesti. muutaman kerran käydessäni olen pyytänyt kuitin olempa saanut pitkiä katseita osakseni. en todellakaan käy

94/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset ei käy, jos eivät halua juopotteluseuraa. Eläkkeellä on aikaa tehdä  kotiruokaa ja annos maksaa ehkä viidesosan siitä, minkä maksaisi ravintolassa.

Vierailija
95/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incellerit, eli vankeusrangaistusta suorittavat. Joillakin on elinkautinen ilman naista.

Vierailija
96/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nuoruusvuosien jälkeen käynyt ns. viihteellä. En ole mestarikokki, mutta osaan tehdä vähintään yhtä hyvää ruokaa kuin niissä ravintoloissa, jotka ovat edes jotenkin kohtuullisen hintaisia. Fine dining on ehkä erikseen, mutta en halua laittaa niin paljon rahaa menemään kuin hyvin satunnaisesti. Olemme viiniharrastajia ja meillä on kotona makuumme paljon paremmin sopivia viinejä kuin jossain tusinaravintolassa ja hintakin on vähän eri. Kahvilassakaan en käy, koska osaan keittää kahvia itsekin ja leipoakin, eikä rahaa mene heti joku 15 e.

Vierailija
97/97 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka ei halua koronaa.