Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi urheilu ja urheilullisuus ovat niin suuressa arvossa?

Vierailija
31.08.2026 |

Voiko joku selittää mikä urheilussa viehättää? Ymmärrän terveyspuolen ja kuntoilun, mutta miksi vaikkapa kilpaurheilussa liikkuu niin valtava raha ja kiinnostus? Miksi moni laittaa lapset urheilemaan, mutta ei vaikka soittamaan instrumenttia? Miksi moni aikuinen käyttää ison osan vapaasta ajastaan urheiluun?

Mielestäni urheilu on siis ihan kivaa ja tervettä mutta vaikea ymmärtää mittakaava.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilullinen vartalo on seksikäs

Vierailija
2/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu-urheilu on yksi viihdeteollisuuden muoto. Mitä suositumpi laji, sarja ja urheilija, niin sitä enemmän pyörii rahaa. Sama kuin muissakin viihdeteollisuuden muodoissa. 

Itse liikun vapaa-ajallani suht paljon, koska se on minusta kivaa. Penkkiurheilen varsin vähän, kosk useimpien lajien mentyä maksumuurin taakse en koe saavani rahalle vastinetta tai minulla ei ole aikaa katsoa säännöllisesti jotain lajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se kurinalaisuus viehättää myös.

Ihmettelen aina lihavia naisia miten heiltä puuttuu älykkyys ja itsekuri.

Miksei herkuttelua voi pitää vain kerran viikossa?

Vierailija
4/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippu-urheilu on yksi viihdeteollisuuden muoto. Mitä suositumpi laji, sarja ja urheilija, niin sitä enemmän pyörii rahaa. Sama kuin muissakin viihdeteollisuuden muodoissa. 

Itse liikun vapaa-ajallani suht paljon, koska se on minusta kivaa. Penkkiurheilen varsin vähän, kosk useimpien lajien mentyä maksumuurin taakse en koe saavani rahalle vastinetta tai minulla ei ole aikaa katsoa säännöllisesti jotain lajia.

Onko se siis aidosti kiinnostavaa katsoa televisiosta kun joku urheilee? Verrattuna vaikka hyvään elokuvaan?

Vierailija
5/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se kurinalaisuus viehättää myös.

Ihmettelen aina lihavia naisia miten heiltä puuttuu älykkyys ja itsekuri.

Miksei herkuttelua voi pitää vain kerran viikossa?

Kerrotko vielä mikä ajatuksenjuoksussasi johtaa siihen että haluat katsoa sohvalta toisen ihmisen urheilua 

Vierailija
6/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta mieti tällaisia asioita. 

Vierailija
7/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se siis aidosti kiinnostavaa katsoa televisiosta kun joku urheilee? Verrattuna vaikka hyvään elokuvaan?

Riippunee ihmisestä. Hyviä elokuva tulee vähemmän, mutta jos olet kiinnostunut esim. jostain tietystä sarjasta, niin viikossa voi tulla useita hyviä otteluita. 

Vierailija
8/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku kuvailla miksi se kiinnostaa niin että katsoo jopa usean kerran viikossa jotain lajia? 

Vierailija
9/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jonkun tietyn joukkueen faneille lienee tapa kokea yhteisöllisyyttä ja ns suomalaisen miehen lupa näyttää tunteita 

Vierailija
10/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua, yli 1,3 miljoonan suomalaisen painoindeksi on yli kolmekymmentä. :D 

Vierailija
11/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilussa on helppo mitata onnistumista, ei jää kauheasti tilaa selittelylle. Selitellä saa mutta kukaan ei muista niitä myöhemmin, tulokset kertovat totuuden.

Vierailija
12/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua, yli 1,3 miljoonan suomalaisen painoindeksi on yli kolmekymmentä. :D 

Ja telkkarin tarjonnasta päätellen aika moni heistä katsoo ruudulta kun joku toinen liikkuu 

Vierailija
13/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku kuvailla miksi se kiinnostaa niin että katsoo jopa usean kerran viikossa jotain lajia? 

Jos ottelun tuloksella on sinulle merkitystä, niin se luo jännitystä. Vaikkei kentällä olisi oma suosikkujoukkueesi tai -urheilijasi, niin katsottu ottelu voi vaikuttaa suosikkijoukkueeseesi tai -urheilijaasi. Urheilussa mukana on se live-lähetyksen arvaamattomuus. Elokuvissa on yleensä suht ennalta-arvattava juoni, mikä suosii sankaria. Urheilussa vaikka toinen olisi miten ennakkosuosikki, niin yllätyksiä tulee silti.

Vierailija
14/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pandemiaa ylitse muiden,  ylipaino ja mielenterveysongelmat = urheilua arvostetaan liikaa

Vierailija
15/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilussa on helppo mitata onnistumista, ei jää kauheasti tilaa selittelylle. Selitellä saa mutta kukaan ei muista niitä myöhemmin, tulokset kertovat totuuden.

Ymmärrän tämän jos itse harrastaa tavoitteellisesti. Mutta miksi kiinnostaa miten nopeasti joku random Pertti tai Pirkko hiihtää juuri tänään?

Vierailija
16/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teorian mukaan ihmisellä voi olla sisäinen, alistava alttius riippuvuuskäyttäytymiselle. Toisilla se on päihteet, toisilla ruoka, toisilla työ, toisilla urheilu, jne.

Vierailija
17/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset löytää niistä esikuvia ja inspiraatiota harrastaa itse, tai ainakin ennen oli näin

Vierailija
18/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän jos itse harrastaa tavoitteellisesti. Mutta miksi kiinnostaa miten nopeasti joku random Pertti tai Pirkko hiihtää juuri tänään?

Yhteisöllisyys. 

Vierailija
19/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli seuraat lajia, niin se ei ole joku random Pertti tai Pirkko. Luet tiettyä kiinnostusta niihin huippuihin ja silloin syntyy tuota kiinnostusta. Mikäli oma suosikkisi pärjää, niin se on jännittävää kisan aikana ja kisan jälkeen sinulle tulee hyvä fiilis suosikkisi puolesta.

Vierailija
20/51 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ottelun tuloksella on sinulle merkitystä, niin se luo jännitystä. Vaikkei kentällä olisi oma suosikkujoukkueesi tai -urheilijasi, niin katsottu ottelu voi vaikuttaa suosikkijoukkueeseesi tai -urheilijaasi. Urheilussa mukana on se live-lähetyksen arvaamattomuus. Elokuvissa on yleensä suht ennalta-arvattava juoni, mikä suosii sankaria. Urheilussa vaikka toinen olisi miten ennakkosuosikki, niin yllätyksiä tulee silti.

Okei ymmärrän, aitoa ja käsikirjoittamatonta jännitystä?

Miksi sitä haetaan ruudulta eikä vaikka kilpailemalla itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän