Millainen ihminen ei käy ruokaravintoloissa tai baareissa?
Kun niin kovin näitä halutaan kurmuuttaa. 10 000 työntekijää on aika monta paperitehtaallista työttömiä.
Kommentit (97)
Itse suostun enää käymään vain jonkun muun maalaisissa ruokaravintoloissa.
Osaan kiitos kysymästä ihan hyvin itsekin hukuttaa ruokani kermaan ja voihin sekä unohtaa maustamisen, siis jos haluan kotimaisen ruokaravintolan tasoista ruokaa.
Ettekö käy edes lasten kanssa koskaan ravintolassa?
Kyllä Helsingissä käydään paljon ravintoloissa ja terasseilla. Ehkä se on se helppous, koska ihmiset asuvat niin eri puolilla.
Minä en käy. En tykkää alkoholien juomien mausta, vesi on parempi janojuoma ja limukka parempi herkkujuoma. En myöskään nykyään pidä humaltumisen tunteesta ja inhottaa ajatus valvomisesta sekä seuraavan päivän krapulasta. On paljon mielekkäämpää liikkua luonnossa, kuin istua jossain pimeässä baarissa musiikin pauhatessa liian kovalla ja ihmisten ollessa humalassa idiootteja.
Ravintoloissa tulee käytyä harvoin ja silloinkin harvoin "junttipaikoissa" eikä missään hienoissa ravintoloissa. En ole kulinaristi en arvosta hienoja ruokia, mielestäni tavalliset ruuat on ihan hyviä ja useimmiten parempia kuin ravintoloiden hifistelyruuat. Varaa olisi kyllä toisinaan käydä hienommassakin ravintolassa, mutta ei jatkuvasti kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin tulee käytyä muualla kuin pikaruokapaikoissa.
Lupasin pari vuotta sitten isäinpäivänä tarjota perheelleni, eli 3 teiniä ja me vanhemmat, kunnon kehutun buffetaterian ravintola Haikaranpesässä Espoossa. Katsoin hintoja ja päätin, että emme mene, sillä meidän porukassa neljä oli aikuisen hintaisia. Katsoin nyt isäinpäiväkattausta sieltä ja aikuisten hinta oli 65 e/naama. Laskepa siis huvikseen kuinka paljon yksi sapuska olisi maksanut ja mieti kuinka paljon perheemme saa kaupasta ruokaa sillä hinnalla.
Tavallinen pasta-annos + vaikka pari jätskipalloa ja limpparit lapsille maksaisi sekin jo reippaan satasen ja se on vain pastaa ja jätskiä.
Meillä ei ole rahan kanssa ongelmia, mutta tuollaiset ruokaravintolat ovat typeryyttä.
No vaikka maalla asuva. Ei täällä ole mitään ravintoloita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, joko reisusssa ollessa tai hakiessa erilaisia ruokakokemuksia. Nyt toki korona-aika rajoittanut omaa intoa mennä syömään ulos. Yrittäjien kannalta toki kurja juttu.
Sellainen joka asuu jossakin muualla kun ison kaupungin keskustassa, ja heitä on paljon.
Kotona on mukavampaa syödä ja juoda. Halvemmaksi tulee.
Sellainen, jota baarit eivät kiinnosta ja jolle suurin osa ruokaravintoloista ovat liian hinnakkaita täällä Suomessa.
Millainen ihminen tehtailee näitä aivottomia kyselyjä siitä, millainen ihminen tekee, tai jättää tekemättä jotain !?!?
Keskity omaan elämääsi, ja huolehdi omista asioistasi.
Baarissa/yökerhossa käyminen on jo ajatuksena luotaan työntävä, paljon humalaisia ihmisiä ahtaissa hämärissä oloissa ja koko ajan hirveä mekkala.
Olen absolutisti eli en juo ja osaan myös itse tehdä ruokani. Miksi minun pitäisi juosta jossain ylihintaisissa kuppiloissa katselemassa humalaisia örveltäjiä?
T. M27
Lähimpään baariin ja ravintolaan on 20 km matkaa. Baareilut ja ravintoloissa syönnit keskittyy nykyisin lähinnä lomille. Noutoruokaakaan ei juuri enää tule haettua.
Keskustassa asuessa tuli kyllä käytyä useammin.
En ole käynyt baarissa sen jälkeen kun lopetin nuorena kännäämiset kavereiden kanssa. Ja oikeastaan silloinkaan emme niissä paljoa käyneet, sillä kotiin oli mukavampi ostaa viinaksia ja jutella siellä kuunnellen juuri sitä musiikki mitä itse halusi.
Ruokaravintolassa ei tule käytyä kuin lähinnä matkoilla, joskus kauppareissulla ja välillä nappaan mukaan kotimatkalla ruokaa. Perheen kanssa emme harrasta paljoa ravintoloita.
Liian kallista huvia.Menee rahat hukkaan. Jos jää vähän ylimääräistä niin tuhlaan sellaiseen mistä on enemmän iloa. Köyhän ei kannata ravintolaan rahojaaan törsätä.
Jotkut törsäävät ja sitten tinkivät jostain perustarpeista.
Riskiryhmään kuuluva, joka muutenkin joutuu jättämään monta asiaa tekemättä ja menemättä, koska osa ihmisistä vain ei suostu tai osaa käyttäytyä riittävän hygieenisesti. Take awaytä onneksi välillä voinut saada, että on voinut edes jotenkin tukea yrittäjiä.
Minunlainen jannu ei käy ulkona kummemmin.
Olen työssäkäyvä ja yrittäjä, 40 vuotias mies. Varaa olisi kyllä sinäänsä, mutta nämä juoma- ja ruoka-ravintolat eivät ole prioriteettilistalla kovinkaan korkealla.
Ravintolaruoka on mielestäni vain harvoin parempaa kuin ajan kanssa kotona tehty (nautin myös itse ruuan valmistuksesta), ja luonnollisesti moninkertaisesti arvokkaampaa.
Kapakoissa käyn muutenkin aniharvoin. Kamala mekkala, jonotusta, myöhäisillan tahmeat vessanlattiat, 1,5€ arvoinen tuoppi maksaa 4-11€.
2 vodkasnapsia maksaa lähes 0,5l pullon verran, eikä monestakaan paikasta saa suolakurkkua tai muuta sopivaa naposteltavaa snapsittelun lomassa.
Kapakat pääosin (ainakin täällä Turussa) todella nuhjuisia ja loppuunkuluneita, jota yritetään peitellä mahdollisimman huonolla tai hämärällä valaistuksella (+ muiden asiakkaiden näyttöjen kajastus).
Musiikki on joko niin hiljaisella ettei sitä voi kuunnella lainkaan, tai sitten se on niin kovalla ettei seurueen puheesta kuulu yhtään mitään.
Ajattelen niin, että mitä tahansa voi tehdä kotonaan, jos sen päätyy tekemään kalliimmalla muualla, silloin maksetaan fiiliksestä jonka siitä palvelusta ja tuotteesta saa (ymmärrän toki mistä hinta koostuu, mutta tämä on se arvonlisäys mielestäni).
En koe saavani kummastakaan ruoka- tai juoma-ravintoloista mitään arvonlisäystä fiilikseen ja tunnelmaan joka olisi sen arvoista
Sellainen joka ei halua. Kuinka yllättävää että kaikki ei pidä samoista asioista.