Uuni jääkaapin päällä ja ruokapöytä parvekkeella – tällaista on elämä liian pienessä asunnossa
"Katri Karttunen joutuu käyttämään tilanpuutteen vuoksi esimerkiksi ruoanlaittoon paljon ylimääräistä aikaa.
Pienessä keittiössä ruoanlaitto on hankalaa.
Vappuna Katri Karttunen muutti Kuopiosta Vantaan Myyrmäkeen.
Uusi koti oli kaukana ja siksi hän ei käynyt asunnossa ennen sen vuokraamista. Kuvien ja pohjapiirustuksen perusteella 24,5 neliön yksiö vaikutti kuitenkin unelma-asunnolta.""
Katri ilmeisesti kuvittelee että 24 neliöön saadaan jollain taikasanalla ilmavuutta ja avaruutta.
Nyt sitten media tekee jutun kuin Katri olisi uhri tilanteessa.
Kommentit (52)
Ylläripylläri, että tila loppuu kesken jos pieneen asuntoon hankitaan uunin ja lieden lisäksi mikro, airfryer, kahvinkeitin, Sodastream-laite ja kaikki. Eikö tullut mieleen, että vähemmälläkin voisi pärjätä?
Vierailija kirjoitti:
Jäätävän pieni kämppä.
Onhan se aika pieni, mutta pitäisikö veronmaksajien kustantaa kaikille isot luksuslukaalit?
Asuin aikoinani 6 vuotta 18 neliön opiskelijayksiössä, joten kokemusta ahtaasti asumisesta kyllä löytyy.
Mitä se akka oikein odotti tuolta komerolta?
Vierailija kirjoitti:
Ylläripylläri, että tila loppuu kesken jos pieneen asuntoon hankitaan uunin ja lieden lisäksi mikro, airfryer, kahvinkeitin, Sodastream-laite ja kaikki. Eikö tullut mieleen, että vähemmälläkin voisi pärjätä?
Eiköhän nää olleet jo siellä Kuopiossa käytössä.
ei ole normaalia hellaa? kyllä pienissäkin asunnoissa monesti on. ja ruokapöytä - siihen hommaan riittää vaikka sohvapöytä (vuodesohvan kaverina,erillistä vuodetta ei tarvi)
toki niinkin, että jos asuntoon pitää mahtua kaikkea yli reunojensa niin...
Asuin 27.5 neliön yksiössä 11 vuotta, ei mitään ongelmaa. Toki saattaa olla ja onkin, että kyseisessä 1970-luvulla rakennetussa talossa yksiöiden pohja oli hieman järkevämpi kuin uudemmassa tuotannossa.
Kallio - Sörnäinen - Alppila -seuduin vanhoissa kerrostaloissa tuon kokoinen asunto on jo luksusasunto neliöidensä suhteen.
Minulla on 66 neliön kolmio, eikä silti ole keittiössä tilaa tehdä mitään, kun ei ole laskutilaa.
Kaikki pitää tehdä keittiön pöydän ääressä. Suunnittelun kukkasia.
Vierailija kirjoitti:
Pienemmässäkin pärjää ihan hyvin.
Tarviiko elämän olla pärjäämistä? En nyt sano, että sen tarvii olla luksustakaan, mutta kyllä tuohon väliin jää aika pitkä jatkumo enemmän tai vähemmän mukavaa elämää.
Mä kyllä kokisin kikkailun pienessä asunnossa niin hankalaksi ja kuormittavaksi, että todennäköisesti se ahtaus olisi ihan (mielentetrveys)haitta. Toki en ehkä alunperinkään muuttaisi alle 25 neliön yksiöön, mutta aina ei voi valita. Nykyään valitettavasti rakennetaan lähinnä sijoittajille sopivia asuntoja.
Tuossa linkki juttuun https://yle.fi/a/74-20241687
No, mulla ei ole leivänpaahdinta eikä kahvinkeitintä. Eikä ruokapöytää. Pienessä asunnossa pystyy elämään kyllin hyvää elämää, kun ei haali sitä roinaa kuin isoon asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitaan airfryer jos sulla on jo uuni, liesi ja mikro? Mitä lisäarvoa se tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienemmässäkin pärjää ihan hyvin.
Tarviiko elämän olla pärjäämistä? En nyt sano, että sen tarvii olla luksustakaan, mutta kyllä tuohon väliin jää aika pitkä jatkumo enemmän tai vähemmän mukavaa elämää.
Mä kyllä kokisin kikkailun pienessä asunnossa niin hankalaksi ja kuormittavaksi, että todennäköisesti se ahtaus olisi ihan (mielentetrveys)haitta. Toki en ehkä alunperinkään muuttaisi alle 25 neliön yksiöön, mutta aina ei voi valita. Nykyään valitettavasti rakennetaan lähinnä sijoittajille sopivia asuntoja.
Itse en kokkaile ruokaa, juo kahvia ja syö leipää. Koti on nukkumista varten, elämä on muualla.
Valtion kassa ei ole pohjaton. Suomella ei yksinkertaisesti ole varaa asuttaa kaikkia leveästi ja erityisen mukavasti, vaikka ahtaasti asuvat vinkuisi kuinka kurjuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa linkki juttuun https://yle.fi/a/74-20241687
No, mulla ei ole leivänpaahdinta eikä kahvinkeitintä. Eikä ruokapöytää. Pienessä asunnossa pystyy elämään kyllin hyvää elämää, kun ei haali sitä roinaa kuin isoon asuntoon.
Ai sillä on leivänpaahdinkin vielä. Ei ihme että on ahdasta.
Hong Kongissa ja muissa vastaavissa jotkut asuu alle 6 neliön luukuissa.
Katsoin jutun, kuvat ja pohjapiirustuksen.
Asuisin helposti tuossa.
Jäätävän pieni kämppä.