Ovatko 30+ sinkut aina toivottomia tapauksia?
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:19"]
Nainen hakee enemmän henkistä tasoa kuin ulkonäköä ---
[/quote]
Ei vaan nainen hakee ensisijaisesti miehestä statusta ja varallisuutta eli siis menestymistä. Tarkentaen nainen hakee miestä, joka on häntä itseään menestyneempi, koulutetumpi ja varakkaampi riippumatta siitä, kuinka paljon noita asioita hän itse on. Eksoottisuus kantaa myös todella pitkälle, minkä vuoksi niin sanottu tavallinen mies voi olla ulkomailla ihmeissään totuttuaan olemaan kotimaassaan naisille täysin näkymätön koko ikänsä. Kun nämä ominaisuudet ovat miehessä kunnossa, vasta SITTEN nainen alkaa kiinnittämään huomiota persoonaan ja vaikka poliittisiin mielipiteisiin ja harrastuksiin.
Jostain syystä tämä on naisille lähes mahdotonta tunnustaa, vaikka saman kuvion näkee toteutuvan kaiken aikaa ympärillään yhä uudestaan ja uudestaan.
Olette kyllä ihmeellisiä vänkääjiä.
Ehkä ihan hyvä, että olette yksin. Ja jos oikeasti olette kouluttautuneita, niin eiköhän tässä ole nyt jo useamman viestin verran todistetta tuosta haudanvakavuudesta, huumorintajuttomuudesta, itsekehusta jne.
I rest my case, kuten amöriikkalainen sanoisi.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:09"]
En siis ole silti mikään vaikeastitavoiteltava, vaan haluaisin nimenomaan ihan normaalin, kivan ja kiltin miehen, uskollisen, huumorintajuisen ja jopa vähän nörtin.
[/quote]
Kiiitos pointtini alleviivaamisesta: et tavoittele tähtiä, koska ymmärrät, etteivät tähdet haluaisi sinua.
[/quote]
Ei, vaan en haluaisi tavoittele tähtiä, sillä en näe heissä mitään tavoittelemisen arvoista. Huomaatko eron?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:31"]
Ja itseasiassa kaikki kaverini seurustelevat itseään vähemmän koulutetun miehen kanssa, tai no yksi opettaja-insinööri-pariskunta löytyy. Muut pariskunnat tuttavapiirissäni sellaisia, joissa nainen maisteri tai lisensiaatti ja miehet amiksia pääosin, 2 AMK:n käynyttä taitaa löytyä.
[/quote]
Tämä on trendi, jonka on lisäännyttävä tai muuten miehet ja naiset suuntaavat entistä enemmän ulkomaille vaimoja hakemaan: alati kasvava määrä korkeakoulun suorittaneista on naisia, jolloin koulutetumpia tai yhtä koulutettuja miehiä ei riitä kaikille.
Mutta ethän sinä voi sitä kassan flirttiä huomata, kun olet niin koulutettu ja hyvä ihminen.
Juuri eräänä päivänä ajattelin, että jos nyt sinkuksi tulisin, niin en varmaan ikinä enää löytäisi itselleni miestä. Olen todella nirso ja kun mietin ympärilläni olevia +30v sinkkumiehiä, niin... Oikeesti, vaikka kauhealta kuulostaakin, niin mä en tiedä yhtään komeaa sen ikäistä sinkkumiestä. Kaikki komeat, urheilulliset, trendikkäät ja "normaalit" päälle 3-kymppiset on parisuhteessa. Ja juuri tuollaisista miehistä tykkään. Ei se ulkonäkö kaikki kaikessa ole, mutta siihenhän sitä ensimmäisenä kiinnittää huomiota tuntemattomissa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:35"]
Ihan samanlainen mörkö se kaupankassa saattaa olla vapaa-ajallaan. Saati sitten illalla kotona. Ja jos menet vapaa-ajalla kysymään treffeille tuota kaupan kassaa, joka ei ole sillä hetkellä pakotettua työrooliinsa, ei häneltä välttämättä sen ystävällisempää vastausta tule kuin nutturapäältäkään.
Työaikana tietysti asiakaspalvelutyössä kuuluu olla ystävällinen ja mukava vaikka minkälaiset suohirviöt tulisivat hieromaan tuttavuutta, koska se nyt on yksi osa tuota työtä. Mä olen niinkin kuivakan akateemisessa paikassa kuin kirjastossa töissä, eikä edes meillä taida olla yhtä ainutta tätiä täällä töissä, jota ei olisi joskus asiakas pyytänyt töissä treffeille.
[/quote]
Mutta kun minulla on kokemusta "niistä myyjistä" vapaa-ajallakin.
En nyt oikein näe, mikä tässä on ongelma. Jos ette tahdo miestä, niin olkaa ja mörköilkää rauhassa, mutta kun käsittääkseni kyse oli siitä, että ihmeteltiin, miksei miestä löydy tai kiinnostuneet ovat vähintään kymmenen vuotta vanhempia. Eivät miehetkään pääsääntöisesti niin masokisteja ole, että ehdointahdoin sitä kaikkein happamimman näköistä vikittelisivät. Totesin, että kokemukseni mukaan kouluttautuneet naiset ovat kuivakampia kuin kouluttautumattomat. Ja siitäkös sitten otettiin nokkiinsa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 22:56"]Olen vakaasti sitä mieltä, et jos haluaa pitkän, perinteisen parisuhteen ja perheen, kannattaa aloittaa jo nuorena.
[/quote]
Tältä se kieltämättä vaikuttaa, mutta kuinka moni nuori asian tietää? Eivät kaikki nekään, jotka nuorena pariutuvat, ajattele noin ennalta käsin. Sattuvat vain tapaamaan ihmisen, jonka kanssa haluavat olla ja siitä suhde jatkuu.
Pitäisikö vanhempien kehottaa nuoria seurustelemaan? Pitäisikö kouluissa opettaa ja valistaa, että liian kauan ei saa odottaa? Tuntuisi oudolta tuo ja nykyisinhän ilmapiiri on se, että jokaisen pitäisi ensin asua ykisn, jotta oppii tuntemaan itsensä. AV:ta en pidä ylimpänä makutuomarina, mutta totuus on, että jos täällä joku nuori kirjoittaa haluavansa poikaystävän, niin valtaosa kommentoijista neuvoo, että älä vielä. Yli kaksvitoselle sitten taas jo sanotaan, että myöhässä olet, tyydy 2. kierroksen miehiin.
Jotenkin on selkeä ristiriita tässä. Mistä voi pieni ihminen tietää, miten pitää toimia?
Sinkkuus sinällään ei tee kenestäkään toivotonta tapausta, sen syy, kesto ja suhtautuminen sinkkuuteen taas voi tehdä.
Alemmuudentuntoiset ja katkeroituneet sinkut ainakin ovat vaarassa jäädä suhde-elämän ulkopuolelle. Onkohan kyseessä puhdas defenssi? Vaatii ison muutoksen muuttua parisuhteeseen sopivaksi jos asenne toiseen sukupuoleen on mustavalkoinen ja riitaahaastava.
HAHA onx nää ämmät siitä ylen sarjasta missä oli ne neljä vai viis "akateemista" akkaa neljänkympin ja kuoleman väliltä jotka valitti kun ei löydy ihanille naisille miestä?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:38"]
Olette kyllä ihmeellisiä vänkääjiä.
Ehkä ihan hyvä, että olette yksin. Ja jos oikeasti olette kouluttautuneita, niin eiköhän tässä ole nyt jo useamman viestin verran todistetta tuosta haudanvakavuudesta, huumorintajuttomuudesta, itsekehusta jne.
I rest my case, kuten amöriikkalainen sanoisi.
[/quote]
Ollaankohan me nyt luettu samaa ketjua ollenkaan? Kun mä en nähnyt tässä naisten puolelta ollenkaan itsekehua tai huumorintajuttomuutta. Lähinnä tuo tosikkomaisuutesi kassatyttöjen hymyjen suhteen herätti huvittuneisuutta ainakin täällä. ;)
Mutta joo, vaikka sä toivot mun jäävän ikisinkuksi, niin mä toivotan sulle onnea naisenmetsästykseen. Se nyt ainakin on selvää, että sä et se mun prinssini todellakaan ole. ;)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 00:01"]
[
Ollaankohan me nyt luettu samaa ketjua ollenkaan? Kun mä en nähnyt tässä naisten puolelta ollenkaan itsekehua tai huumorintajuttomuutta. Lähinnä tuo tosikkomaisuutesi kassatyttöjen hymyjen suhteen herätti huvittuneisuutta ainakin täällä. ;)
Mutta joo, vaikka sä toivot mun jäävän ikisinkuksi, niin mä toivotan sulle onnea naisenmetsästykseen. Se nyt ainakin on selvää, että sä et se mun prinssini todellakaan ole. ;)
[/quote]
Kiitoksia, mutta itse en siis aktiivisesti etsi naista tällä hetkellä.
Erosta on "vasta" puolitoista vuotta (aika kuluu niin nopeasti) ja toistaiseksi ainakin nautin omasta rauhasta. Ihmeen hyvältä vaan tuntuu sekin useamman yhdessäolovuoden jälkeen.
Enkä toki toivo sinunkaan jäävän ikisinkuksi :)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:19"]
Nainen hakee enemmän henkistä tasoa kuin ulkonäköä ---
[/quote]
Ei vaan nainen hakee ensisijaisesti miehestä statusta ja varallisuutta eli siis menestymistä. Tarkentaen nainen hakee miestä, joka on häntä itseään menestyneempi, koulutetumpi ja varakkaampi riippumatta siitä, kuinka paljon noita asioita hän itse on. Eksoottisuus kantaa myös todella pitkälle, minkä vuoksi niin sanottu tavallinen mies voi olla ulkomailla ihmeissään totuttuaan olemaan kotimaassaan naisille täysin näkymätön koko ikänsä. Kun nämä ominaisuudet ovat miehessä kunnossa, vasta SITTEN nainen alkaa kiinnittämään huomiota persoonaan ja vaikka poliittisiin mielipiteisiin ja harrastuksiin.
Jostain syystä tämä on naisille lähes mahdotonta tunnustaa, vaikka saman kuvion näkee toteutuvan kaiken aikaa ympärillään yhä uudestaan ja uudestaan.
[/quote]
Olet näköjään lukenut jotain Henry Laasasta ja muita katkeroituneita miesasiamiehiä jotka tietynlaisten miesten parissa ovat saavuttaneet pyhän oppi-isän aseman. On se kiva kun te miehet tiedätte meitä naisia paremmin mitä me haluamme.
Valitettava totuus on se että valtaosa miehistä on naisiin alistavasti suhtautuvia seksistejä. Ja TÄMÄ on se syy miksi te ette kelpaa naisille, ei suinkaan se että olisitte "vain" tavallisia. Sitäpaitsi, miksi te miehet oikein jaksatte kiukuta siitä kuinka aikuiset naiset ovat niin vaativia, kun eihän teille kelpaa kuin nuoret tytöt joten mitä te siitä välitätte mitä 30+ naiset miehistä haluavat ? Luulisi että se olisi teille ihan sama kun ne naiset kerran ovat teidän mielestänne niin vanhoja ja rumia ettei niitä voi ajatellakaan?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:56"]
HAHA onx nää ämmät siitä ylen sarjasta missä oli ne neljä vai viis "akateemista" akkaa neljänkympin ja kuoleman väliltä jotka valitti kun ei löydy ihanille naisille miestä?
[/quote]
Ne naiset olivat kyllä ihan kolmekymppisiä. Tuossa viestissähän se syy aikuisten naisten sinkkuuteen tulikin kivasti kiteytettyä: miehet katsovat että kolmekymppinen nainen voisi yhtä hyvin olla vaikka satavuotias ja puolikuollut kun hän kuitenkin on auttamattomasti ja täysin liian vanha että häntä voisi ajatellakaan kumppaniksi.
Tuohon on naisen aika vaikea tehdä yhtään mitään....
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 00:15"]
On se kiva kun te miehet tiedätte meitä naisia paremmin mitä me haluamme.
[/quote]
Naisen halu muuttuu kovin usein, koska usein nainen haluaa olla tunteen mukaan ohjautuva. Siksi nainen saattaa selvin päin järjellä sanoa ääneen haluavansa vain ihan tavallisen miehen, mutta kun se ihana menestynyt alfauros tulee paikalle, nainen yleensä unohtaa tunnekuohussaan kaiken, mitä sanoi tuntia aikaisemmin ja menee tämän alfan perässä vaikka maan ääriin. Ei tokikaan näin yksioikoisesti, mutta ymmärtänet pointin. Miehet oppivat siksi varsin nuorina, ettei kannata niin paljoa kuunnella mitä nainen sanoo. Tärkeämpää on katsoa, mitä nainen tekee.
Ja kyllä minulle kelpaa 30+ nainen, jos hän haluaa (lisää) lapsia ja huolehtii itsestään niin kuin minäkin. Siis ei vaatimuksia naisen koulutukselle, ammatille, varakkuudelle tai harrastuksille.
Ei kannata turhaan yleistää. Eiköhän me kaikki olla onneksi yksilöitä. Niin sinkut kuin parisuhteessa elävät. Minulla on ollut monenlaista miestä, duunareista tohtoriin, Tunteellisista herkkiksistä älykköihin. Tärkeintä on se, että jutut ja kemiat menee yhteen. Kuka tuntuu sopivalta. Miesten ulkonäköä en ole tuijottanut kymmeneen vuoteen, vaikka tietysti rajoja vedän sen suhteen, kuka voisi kiinnostaa ja kuka ei. Sisin lopulta määrittää.
Nyt olen suhteessa akateemisen miehen kanssa.Itsekin olen akateeminen, ihan tavis, 37-v nainen.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 23:11"]
Eiköhän se iloinen hymy kuulu asiakaspalvelijoilla ihan työnkuvaan...?
[/quote]
Kuuluu tietysti.
Kuten sanoin; ei silti tarvitse kahta kertaa miettiä kumpaan olisi helpompi ottaa kontaktia muussakin kuin perunan kilohintaan liittyvissä kysymyksissä.
Sellainen kireä tuhiseva nutturapää-mörkö kun taas on salaattipöydän jonossa takana, niin siinä melkein hyppää jonosta pois ettei jää alle :D
[/quote]
Ihan samanlainen mörkö se kaupankassa saattaa olla vapaa-ajallaan. Saati sitten illalla kotona. Ja jos menet vapaa-ajalla kysymään treffeille tuota kaupan kassaa, joka ei ole sillä hetkellä pakotettua työrooliinsa, ei häneltä välttämättä sen ystävällisempää vastausta tule kuin nutturapäältäkään.
Työaikana tietysti asiakaspalvelutyössä kuuluu olla ystävällinen ja mukava vaikka minkälaiset suohirviöt tulisivat hieromaan tuttavuutta, koska se nyt on yksi osa tuota työtä. Mä olen niinkin kuivakan akateemisessa paikassa kuin kirjastossa töissä, eikä edes meillä taida olla yhtä ainutta tätiä täällä töissä, jota ei olisi joskus asiakas pyytänyt töissä treffeille.