Uskotko enkeleihin? Millainen merkitys heillä on sinulle?
Mulla on ollut vaikeita aikoja ja nyt saan suuresti lohtua tästä enkeli-ajatuksesta. Olen lukenut mm. Lorna Byrneä ja netistä etsinyt tietoutta.
Nyt tahtoisin kuulla, onko täällä ihmisiä, jotka uskovat enkeleihin ja ehkä kommunikoivatkin heidän kanssaan?
Joten jos joku haluaa jakaa omia kokemuksiaan, luen tosi mielelläni!
Kommentit (110)
Satuhahmoja, vähän sama kuin joku kertoisi uskovansa muumien olevan oikeasti olemassa. :D
http://www.gotquestions.org/Suomi/enkelit-Raamattu.html
http://www.askellehti.fi/enkeliasema/html/selitys.htm
"Yleinen enkeleihin liittyvä uskomus, varsinkin kuolleiden lasten ajatellaan muuttuvan enkeleiksi. Uskomukselle on sukua ajatus, että lapset ovat jo ennen syntymäänsä enkeleitä ja kuoltuaan he palaavat enkeleiksi. Enkelikokemuksiin liittyy tapauksia, joissa hiljattain kuollut tulee enkelinä tervehtimään läheisiään. Kristillisen käsityksen mukaan ihmisistä ei kuitenkaan koskaan tule enkeleitä, eikä voikaan tulla, sillä enkelit ovat luotuja olentoja kuten ihminenkin. Ihmisen sielu kyllä jatkaa elämää kuoleman jälkeen, mutta ei muutu enkeliksi, mikä tarkoittaisi, että ihmisen syvimmästä olemuksesta tulisi ikään kuin toinen laji."
KOKEMUKSIANI:
Ollessani parikymppinen kävelin ajatuksissani kohti suojatietä ja juuri, kun olin astumassa ajoradalle, jalkani muuttui lyijynraskaaksi, enkä pystynyt liikuttamaan sitä eli ottamaan askelta eteenpäin. Samalla hetkellä edestäni vilahti auto, jota en ollut lainkaan huomannut. Uskon tänäklin päivänä suojelusenkelin estäneen minua astumasta auton alle.
Toinen kohtaaminen tapahtui muutama vuosi sitten. Isäpuoleni oli jokin aika sitten kuollut ja murehdin, ehtikö hän varmasti tehdä parannuksen ja tulla uskoon ennen kuolemistaan. Asioista oli puhuttu.
Olin yksin kotona ja makasin parisängyllä asioita pohtimassa. En ollut unessa enkä missään horteessakaan. Ajattelin, että X on nyt kuollut. Samassa kuulin rauhallisen miehen äänen sanovan:" Mutta eihän X ole kuollut. Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole." Tuo sana löytyy Raamatusta (Joh.11:25-26.
Uskon Jumalan puhuneen minulle joko itse tai enkelin kautta. Samalla tunsin vahvasti, etten ole yksin, vaan että enkeli makoili vuoteessa mieheni puolella kädet niskan takana. Jouduin tankkaamaan itselleni, että olin hereillä ja kuulin äänen ja tunsin Jumalan ja hänen enkelinsä läsnäolon. Tuota kokemusta en unohda ikinä.
Älkää lähtekö mukaan enkeliuskontoon, vaan uskokaa evankeliumi. Katri Helena, Manuela Bosco, Jukka Kuoppamäki yms. julkimot saattavat olla vilpittömiä, mutta johtavat ihmisiä harhaan.
Olen nähnyt enkelin. Ja metsän enkelin.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 21:20"]
Minulla on enkelikortit, ostin ne monta vuotta sitten ollessani kirjamessuilla. Välillä ne olivat pitkään vain laatikossa, mutta tänä vuonna kaivoin ne esille. Niissä on ihania tekstejä. Yksi tai muutamia niistä on pöydälläni, jonka luona käyn joka päivä aamutoimillani ja luen niitä lähes päivittäin jos vain ehdin ja muistan. Tällä hetkellä tuntuu, etten selviäisi, ellei minulla olisi näitä viisaita elämänohjauksia ja opetuksia sisältäviä kortteja.
[/quote]
Työkaverillani oli tuollaiset "enkelikortit", joista hän halusi "povata" kaikille, jotka siihen suostuivat. Minä en tietenkään suostunut, koska olen uskossa. Lukekaa Raamattua, niin ette eksy.
Enkeleitä on olemassa, mutten usko niihin. Uskon Jeesukseen ja enkelit ovat luotuja niin kuin minäkin ja Raamatussa on kielletty palvomasta mitään luotua. Enkelit ovat sanansaattajia ja palvelijoita.
Pelastus on vain ihmisiä varten ja se on jotain niin ihmeellistä, että enkelitkin haluaisivat nähdä siitä vaikka edes silmäyksen.
raamatussa varoitetaan eksymästä ja uskomasta ihmisiin, jotka palvovat enkeleitä. Samoin siellä sanotaan, että Saatana voi esiintyä valon enkelinä.
Ei enkeleitä tule etsiä vaan Jumalaa.
61 jatkaa vielä että samoin kuin enkeleihinkään meidän ei tule etsiä yhteyttä kuolleisiin. Siksi tuollaiset kirjat kuten "Taivas on totta" yms joissa muka käydään taivaassa (tai helvetissä) ja tavataan kuolleita sukulaisia, eivät ole totta. Kuolleita ei voi tavata niin kauan kuin itse elää täällä.
Kuolleita voi nähdä mutta henkinä. Joskus poismenonsa jälkeen näyttäytyvät pienen hetken.
Mutta kaikki eivät näe.
Supernaturalin Castiel on tosi hot
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:18"]
Kuolleita voi nähdä mutta henkinä. Joskus poismenonsa jälkeen näyttäytyvät pienen hetken.
Mutta kaikki eivät näe.
[/quote]
Viestit 58 ja 60 kirjoittanut vastaa: Kun mummu kuoli, näin unta, että hän soitti ovikelloa ja avattuani oven hän sanoi."Älä kerro kellekään, että mä olen tullut takaisin." Herättyäni tajusin, että se oli pelkkä uni. Mummua ei ole sen jälkeen näkynyt. En usko vainajien näyttäytyvän meille tai ottavan mitään muutakaan kontaktia. Raamatun mukaan vainaja- tai tietäjähenkien kanssa yhteydessä oleminen (esim. noituus, ennustaminen, spiritismi) on kiellettyä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:18"]
Mutta kaikki eivät näe.
[/quote]
Viestit 58 ja 60 kirjoittanut vastaa: Kun mummu kuoli, näin unta, että hän soitti ovikelloa ja avattuani oven hän sanoi."Älä kerro kellekään, että mä olen tullut takaisin." Herättyäni tajusin, että se oli pelkkä uni. Mummua ei ole sen jälkeen näkynyt. En usko vainajien näyttäytyvän meille tai ottavan mitään muutakaan kontaktia. Raamatun mukaan vainaja- tai tietäjähenkien kanssa yhteydessä oleminen (esim. noituus, ennustaminen, spiritismi) on kiellettyä.
[/quote]
Usko nyt. He ottavat yhteyttä sieltä päin.
Te ette tiedä mitään, luulette vain tietävänne.
En tiedä enkeleistä, mutta ukkini käy silloin tällöin lohduttamassa minua vaikeina aikoina. Ukki kuoli vuosia sitten ja on sen jälkeen käynyt öisin luonani aina kun minulla on huolia/rankkaa.
Mä uskon Joulupukkiin ja tonttuihin. Oon nähnyt Joulupukin mutta en ainuttakaan enkeliä.
En usko enkeleihin, eikä niistä ole ollut minulle koskaan mitään apua.
Eiköhän ole parasta että sinäkin opettlet pärjäämään ihan omillasi, muuulata ei ole apu tulossa.
Toivon, että jokaisella lapsella olisi oma enkeli, joka suojaisi ja kulkisi rinnalla, aina.
Meillä jokaisella on yksi suojelusenkeli mukanamme syntymästä kuolemaan asti. Enkeleitä voi pyytää auttamaan, ei heitä pidä palvoa
Jumalaa ja Jeesusta Kristusta tulee pyytää apuun, enkelit tulevat siinä sivussa
Uskon. Ja uskon että enkelit ovat Korkeimman Jumalan (joka on siis Raamatun Jumala) lähettämiä palvelijoita, jotka Hänen antamalla valtuudella ja voimalla suojelevat, lohduttavat, ohjaavat jii än ee Hänen omiaan.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:20"]
Miten sinä voit olla niin idiootti että suoralta kädeltä tyrmäät toisen ihmisen kokemuksen. Sinäkö olet se joka tiedät paremmin kuin kukaan muu mitä toiselle ihmiselle on tapahtunut? Pitäisikö minun nyt sanoa itselleni että ei, mitään ei tapahtunut koska joku muu sanoo että sellaista ei ole voinut tapahtua. Mieti nyt vähän itseäsi hyvä ihminen, asetat itsesi jonkun ylijumalan asemaan kertomalla mitä on tapahtunut ja mitä ei.
Enkeli-kokemuksia on useammalla kuin voisit kuvitella mutta kukapa niistä haluaisi kertoa julkisesti kun aina löytyy kaltaisiasi ihmisiä jotka tietävät niin paljon paremmin.
Olisin mielelläni elänyt ilman noita kokemuksia vaikkeivat ne olleet pelottavia. Todellakin pelkään että saan viestin jonakin päivänä lapsiani koskien, sellaisen ajatuksen kanssa ei ole helppo elää varsinkaan kun siitä ei voi kenenkään kanssa puhua.
[/quote]
Minä ainakin tiedän että mitään enkelikokemuksia ei ole koska enkeleitäkään ei ole. Aika yksinkertaista, eikö vain?
Harha-aistimuksia tms piisaa kyllä... eihän porukka osaa edes hissiä käyttää.
Vuonna 2000 tehdyn World Values -tiedustelun mukaan 51 % suomalaisista uskoo enkeleiden olemassaoloon. Kirkon tutkimuskeskuksen vuonna 2001 teettämän kyselyn mukaan 6 % uskoo nähneensä joskus enkelin. Samassa yhteydessä selviää, että joka kolmas (31 %) sanoo nähneensä ennalta jonkin tulevaisuuden tapahtuman ja 9 % kertoo olleensa yhteydessä edesmenneeseen ihmiseen.
Monilla on jo nyt ja yhä useammalla on kokemuksia enkeleihin. Jos itsella yhteyksiä ei ole, voiko olla varma ettei enkeleitä ole ja ne ovat satua.
91, tarkoitin tuolla kohdalla noita täälläkin esitettyjä väitteitä, että enkeleihin uskovat ovat harhaoppisia ja enkelit/ henget olisivat vain Saatanan kätyreitä valepuvussa. Tiedän kyllä, että pimeitäkin voimia on, niinhän minä viestiini kirjoitinkin. Ja tiedän myös, että rukoukset osoitetaan Jumalalle -enkelit ovat vain sanansaattajia, mutta ei se tarkoita sitä, etteikö enkeleiltä voisi pyytää mitään tai vaikka keskustella heidän kanssaan. Minusta pyynnöt ja rukoukset ovat kaksi aivan eri asiaa, jälkimmäiset enemmän sellainen pyhä rituaali ja pyyntö taas voi liittyä ihan mihin vaan.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 08:50"]
Minun mielestäni kertomukset "enkeleiden ohjauksesta" ovat peiteltyä omahyväisyyttä. Miten joku katsoo olevansa niin erinomainen, että hänet enkeli pelastaa, mutta antaa satojen muiden aikuisten/lasten sairastua tai menehtyä?
Tai että enkeli tulee kertomaan juuri hänelle jonkun sukulaisen kuolemasta?
[/quote]
Miten sinä voit olla niin idiootti että suoralta kädeltä tyrmäät toisen ihmisen kokemuksen. Sinäkö olet se joka tiedät paremmin kuin kukaan muu mitä toiselle ihmiselle on tapahtunut? Pitäisikö minun nyt sanoa itselleni että ei, mitään ei tapahtunut koska joku muu sanoo että sellaista ei ole voinut tapahtua. Mieti nyt vähän itseäsi hyvä ihminen, asetat itsesi jonkun ylijumalan asemaan kertomalla mitä on tapahtunut ja mitä ei.
Enkeli-kokemuksia on useammalla kuin voisit kuvitella mutta kukapa niistä haluaisi kertoa julkisesti kun aina löytyy kaltaisiasi ihmisiä jotka tietävät niin paljon paremmin.
Olisin mielelläni elänyt ilman noita kokemuksia vaikkeivat ne olleet pelottavia. Todellakin pelkään että saan viestin jonakin päivänä lapsiani koskien, sellaisen ajatuksen kanssa ei ole helppo elää varsinkaan kun siitä ei voi kenenkään kanssa puhua.