Uskotko enkeleihin? Millainen merkitys heillä on sinulle?
Mulla on ollut vaikeita aikoja ja nyt saan suuresti lohtua tästä enkeli-ajatuksesta. Olen lukenut mm. Lorna Byrneä ja netistä etsinyt tietoutta.
Nyt tahtoisin kuulla, onko täällä ihmisiä, jotka uskovat enkeleihin ja ehkä kommunikoivatkin heidän kanssaan?
Joten jos joku haluaa jakaa omia kokemuksiaan, luen tosi mielelläni!
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:25"]
Minusta tuntuu vähän hassulta, että monet kommentoivat puhuvat tässä keskustelussa, miten on mahdollista aikuisten ihmisten uskovan enkeleihin, puhutaan harhaopista, saatanasta, höpsähtämisestä, tontuista ja yksisarvisista.
Jos joku uskoo enkeleihin niin miten se nyt sitten pitää sotkea käsittämään kaikkia keksimällä keksittyjä satuolentoja?
Omasta mielestäni kuitenkin tuntuu melko ahdasmieliseltä heti tuomita toisten uskomisia. Siinä missä minä uskon enkeleihin, sinä saatat itse uskoa mustien kissojen tuomaan pahaan onneen enkä minä tuomitse sinua kaistapääksi :)
[/quote]
Mitä eroa sitten on enkeleihin uskomisella ja vaikka horoskooppeihin, jumaliin tai yksisarvisiin uskomisella? Rationaalinen ihminen ei mihinkään näihin usko eikä pidä uskomista järkevänä. Eikä kavahda myöskään mustia kissoja.
[/quote]
Minä perustan ajatukseni henkiolennoista tai enkeleistä siihen, että minulla on sellaisia kokemuksia, jotka voisi selittää sillä, että ihmisten välillä kulkee tai on sanansaattajina tällaisia hahmoja, materiaa, mitä se sitten ikinä onkaan. En ole kokenut samaa kristinuskon ytimen, eli kolminaisuusopin kanssa. Eli kristinuskoon uskominen jää vähän hataraksi. En myöskään koe sen auttavan juuri minua missään, koska en pelkää helvettiä. En väitä uskovani mihinkään, olen vain kokenut asioita. En esim. usko jälleensyntymiseen, enkä siihen että muutumme vain mullaksi. Kun en tiedä. Sen näkee sitten.
En minäkään uskonut mihinkään yliluonnolliseen ennen. Pidin hulluina niitä jotka uskoivat. Nykyään saan itse kokemuksia enneunien muodossa. Olen aina nähnyt paljon unia, mutta nykyään ne kertovat minulle, mitä ihmisille kuuluu. Eli olen vissiin tulossa hulluksi.
[/quote]Epäilemättä... tai sitten muuten vaan höperöksi, jos ei ihan hulluksi.
Vastenmielistä hörhöilyä koko enkelihihhulointi. Ei taida kovin kummoiset älynlahjat olla jos enkelihöpinät ottaa vakavasti. Saa sitä lohtua vaikka mistä jos haksahtaa, mutta ei se tarkoita että asiassa olisi mitään todellista.
Jos joku uskoo enkeleihin niin miten se nyt sitten pitää sotkea käsittämään kaikkia keksimällä keksittyjä satuolentoja?
[/quote]Mitä eroa sillä on että uskooko enkeleihin, jumaliin, tonttuihin, keijuihin, mennikäisiin, hämähäkkimieheen tai vampyyreihin? Ihan samalaisia satuolentoja kaikki, eikä niitä ole uskosta huolimatta olemassa, eikä ne vaikuta mihinkään muuhun kuin korkeintaan uskojaansa uskonsa vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:34"]
Sillä ei ole merkitystä, mihin minä uskon. Sillä se, että minä en johonkin usko ei tarkoita sitä, etteikö sitä omituisuutta ole oikeasti olemassa....
[/quote]Sekään ei merkitse mitään että sinä uskot johonkin, uskosi ei kuitenkaan tee sitä todeksi.
Minulla on enkelikortit, ostin ne monta vuotta sitten ollessani kirjamessuilla. Välillä ne olivat pitkään vain laatikossa, mutta tänä vuonna kaivoin ne esille. Niissä on ihania tekstejä. Yksi tai muutamia niistä on pöydälläni, jonka luona käyn joka päivä aamutoimillani ja luen niitä lähes päivittäin jos vain ehdin ja muistan. Tällä hetkellä tuntuu, etten selviäisi, ellei minulla olisi näitä viisaita elämänohjauksia ja opetuksia sisältäviä kortteja.
Miten se on joltain pois, jos joku saa apua enkeleihin uskomalla? En tajua. Että pitää tulla paheksumaan sitä?
Miten oikeasti sen rationaalisempi on ihminen, joka suoralta kädeltä väittää hölynpölyksi ja harhaksi kaikki yliluonnolliset kokemukset, kuin sekään joka niihin uskoo ja vielä itse voimakkaasti selittämättömästi kokee? Onko rationaalista kieltää jotain jonka jopa iso määrä ihmisiä on nähnyt yhtäaikaa tai kokenut jotain hyvin selvänä, kuin kieltää nämä?
Vastatkaapa te tähän, niin Rationaaliset ihmiset?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 21:08"]
Vastenmielistä hörhöilyä koko enkelihihhulointi. Ei taida kovin kummoiset älynlahjat olla jos enkelihöpinät ottaa vakavasti. Saa sitä lohtua vaikka mistä jos haksahtaa, mutta ei se tarkoita että asiassa olisi mitään todellista.
[/quote]
Tää on kyllä suoraan sulle:
"Sillä ei ole merkitystä, mihin minä uskon. Sillä se, että minä en johonkin usko ei tarkoita sitä, etteikö sitä omituisuutta ole oikeasti olemassa...."
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 21:22"]
Miten se on joltain pois, jos joku saa apua enkeleihin uskomalla? En tajua. Että pitää tulla paheksumaan sitä?
[/quote]Jos kysytään että uskooko enkeleihein, niin saako siihen vastata vain ne jotka uskoo? Miksi sinä paheksut sitä että (suurin) osa ei usko.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 21:29"]
Miten oikeasti sen rationaalisempi on ihminen, joka suoralta kädeltä väittää hölynpölyksi ja harhaksi kaikki yliluonnolliset kokemukset, kuin sekään joka niihin uskoo ja vielä itse voimakkaasti selittämättömästi kokee? Onko rationaalista kieltää jotain jonka jopa iso määrä ihmisiä on nähnyt yhtäaikaa tai kokenut jotain hyvin selvänä, kuin kieltää nämä?
[/quote]Miljoonat ihmiset uskoo joulupukkiin. Onko joulupukki olemassa?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 21:22"]
[/quote]Jos kysytään että uskooko enkeleihein, niin saako siihen vastata vain ne jotka uskoo? Miksi sinä paheksut sitä että (suurin) osa ei usko.
[/quote]
Missä kohdassa paheksuin? Saa tietenkin sanoa, että en usko. Mutta se mitä siitä eteenpäin sanoo, kuten vastenmielistä hörhöilyä tai ei kovin kummoiset älynlahjat, on se, mitä tarkoitin.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 21:29"]
[/quote]Miljoonat ihmiset uskoo joulupukkiin. Onko joulupukki olemassa?
[/quote]
Joulupukkiin uskoo kyllä yleisesti vain lapset. Oletko kuullut koskaan aikuisesta joka väittäisi tosissaan nähneensä oikean joulupukin?
jos parempaa kommenttia ja "rationaalista" ajattelua ei kukaan osaa väittää, niin eikö sit olekin aika turhaa koko väittely? :)
Uskon enkeleihin ja henkimaailman olemassa oloon. Minulla on useita mielenkiintoisia "6. aisti-kokemuksia". Yhteys henkimaailmaan on rikkaus elämässä. Jälleensyntyminen ja edellisten elämien tapahtumat tuo ymmärrystä tähän hetkeen.
Kirja vinkki: Kirsi Ranto: Olet se valo, joka olet -Enkeleitä ja villasukkia
Olen normaalia älykkäämpi, hyvin rationaalinen henkilö eikä kukaan uskoisi jos joku sanoisi että uskon enkeleihin. Kokemukseni ovat sellaisia että voin sanoa enkelin olleen läsnä ja omituista kokemusta todistaa muutama ihminen. Tiesin nimittäin että sukulaiseni kuoli juuri sillä hetkellä monen sadan kilometrin päässä ja mainitsin asiasta ääneen huomaamattani. Paikalla olleet pelästyivät ja sanoivat että olen pelottava. Kyseinen henkilö joka kuoli, kuoli nuorena ilman mitään etukäteissyytä. Toisen kerran koin samallaisen asian ystäväni kohdalla. Nykyään pelkään että joudun samaan tilanteeseen uudellen kun minulla on omia lapsia. Olisi kamalaa saada viesti sellaisesta oman lapsen ollessa kyseessä
Minun mielestäni kertomukset "enkeleiden ohjauksesta" ovat peiteltyä omahyväisyyttä. Miten joku katsoo olevansa niin erinomainen, että hänet enkeli pelastaa, mutta antaa satojen muiden aikuisten/lasten sairastua tai menehtyä?
Tai että enkeli tulee kertomaan juuri hänelle jonkun sukulaisen kuolemasta?
Uskon enkeleihin, mutta ne ovat kuitenkin vain Jumalan sanansaattajia, sivuosassa taivaan näytelmässä. Lueppa kirja "Taivas on totta" (Burpo) Se kertoo pienen pojan taivaskokemuksesta kun hän kävi rajan tuolla puolen vakavasti sairaana.
Sillä ei ole merkitystä, mihin minä uskon. Sillä se, että minä en johonkin usko ei tarkoita sitä, etteikö sitä omituisuutta ole oikeasti olemassa....