Uskotko enkeleihin? Millainen merkitys heillä on sinulle?
Mulla on ollut vaikeita aikoja ja nyt saan suuresti lohtua tästä enkeli-ajatuksesta. Olen lukenut mm. Lorna Byrneä ja netistä etsinyt tietoutta.
Nyt tahtoisin kuulla, onko täällä ihmisiä, jotka uskovat enkeleihin ja ehkä kommunikoivatkin heidän kanssaan?
Joten jos joku haluaa jakaa omia kokemuksiaan, luen tosi mielelläni!
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 16:55"]
Mistä te tiedätte että ne on enkeleitä eikä perkeleitä, kummituksia ja mitä lie zinnejä?Eikö Raamatussa varoitella pitämästä yhteyttä henkiolentoihin?
[/quote]
Siitä että ne tuntuvat ainakin mulla vain pelkkänä rauhana ja lohtuna. Raamatussahan juuri on nähty paljon enkeleitä ja saatu niiltä viestejä...:)
[/quote]
Eihän tuo kuulosta ollenkaan Raamatun enkeleiltä. Niiden läheisyydessähän pitäisi lähinnä tuntea säälimättä naisia ja lapsia myöten teurastettujen kokonaisten kaupunkien pohjatonta kauhua ja kärsimystä.
18v tyttönä lähdin juoksemaan junaradan yli Uudenvuoden aattona,koska juna oli mielestäni vasta kaukana tulossa. Juoksin täysiä, kun törmäsin kuin seinään pudoten polvilleni maahan. Samalla hetkellä juna ajoi aseman ohi. Olisin siis juossut suoraan junan alle. Useati olen saanut voimakkaan varoittavan tunteen esimettei pidä käyttää jotain kävelyreittiä. Minutmyös"herätettiin" unestakun 10 päivän ikäinen poikani lakkasi yöllä hengittämästä.Mitään syytäei löydetty vaan oma elvyttämiseni pelasti hänet kätkytkuolemalta.
Kyllä, minua ja perhettäni on siunattu enkeleillä <3
Paha mustaenkeli vei päivänsankarin.
Paha mustaenkeli vei pölynimurin.
Paha mustaenkeli vei pikku julmurin.
Paha mustaenkeli vei päivänsankarin.
Paha mustaenkeli ottaa kenet haluaa,
eikä muita enkeleitä ole olemassakaan.
Uskon. Ihan siitä syytetä, että niistä on niin paljon näköhavaintoja. Paras ystäväni on nähnyt enkelin. Samassa tilassa näki kaikki muutkin saman hahmon samassa asennossa. En usko kollektiivisiin harhoihin.
Elämässä on niin paljon muuta kuin näkyvissä on. Minulla on tosi vahva intuitio, sekin on totta, ja äärimmäisen mielenkiintoista.
Mielenterveysongelmia on kymmeniä eri lajeja
Todellisuus muodostuu siitä mihin uskoo. Subjekti ja objekti eivät ole toisistaan erillisiä.
Todellisuus muodostuu siitä mihin uskoo. Subjekti ja objekti eivät ole toisistaan erillisiä.
Nostanpa tämän. Uusia kommentteja/kokemuksia?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 16:47"]
En usko mihinkään yliluonnolliseen. Minusta ajatuskin sellaisesta kuulostaa hassulta, miksi uskoa johonkin mitä ei voida todistaa todeksi.
[/quote]
Ei sintäkään pystytä todistamaan, että sinä olet olemassa juuri nyt.
En usko mihinkään satuun -en siis enkeleihinkään. Enhän nyt tyhmä ole.
Niitä kun nyt vaan ei ole olemassa.
Uskon toki enkeleihin, he ovat Jumalan "apulaisia" ja taivaallista sotajoukkoa. Uskon myös suojelusenkeleihin koska Jumala sellaisen ihmiselle antaa. EN usko että ihminen muuttuu kuoltuaan enkeliksi vaan enkelit papvelevat myös taivaaseen päässeitä ihmisiä niinkuin Jumalaakin.
En muista olenko ikinä nähnyt itse enkeliä mutta molemmat lapseni ovat nähneet enkelin muutaman vuoden ikäisenä ja puhuivat enkelilleen niin että olin vieressä ja lapsi kuvaili miltä enkeli näyttää ja mitä hän sanoo. Itse en nähnyt mitään mutta silti se oli mahtavaa.
EN rukoile enkeleitä vaan Jumalaa ja Hän sitten määrää enkeleille niitä tehtäviä kun oikeaksi näkee. Jumala on siis pomo ja enkelit vain työntekijöitä.
En halua uskoa enkeleihin, koska se tarkoittaisi, että myös pahoja henkiä on olemassa. Elämästä tulisi aivan liian pelottavaa, jos myös kaikki paha olisi totta. Eikä olisi lainkaan loogista, että olisi vain hyvän sanansaattajia. Jumala vaatii vastapainokseen saatanan, enkelit tarkoittavat, että on riivaajiakin.
Mulle on joka ilta lapsena laulettu."Levon hetki nyt lyö" vaikka ei olla kuuluttu edes kirkkoon. Se on traditio jota olen jatkanut myös omien lasteni kanssa. Siinä laulussa lauletaan siipienkeleistä.
Se on mielenkiintoista, että aina näitä mitätöijiä löytyy, aiheeseen kuin aiheeseen. Olisipa hienoa elää maailmassa, missä jokainen saisi uskoa ihan mihin haluaa!
.
Itse olen lestadiolaistaustaisesta perheestä, mutta en enää lestadiolainen. Kuljin pitkän tien etsiessäni itseäni ja "omaa" uskontoani, sillä lestadiolaisuus se ei ollut, sen tiesin varmaksi. Erään monimutkaisen tapahtumasarjan myötä oivalsin kuitenkin, että en löydä uskoa ja Jumalaa itseni ulkopuolelta, vaan se löytyy MINUSTA. Tästä alkoikin hidas, mutta erittäin antoisa oppimatka, joka on yhä kesken ja josta nautin suuresti.
.
Olen saanut tietää enkeleistä ja myös "pimeistä voimista", mutta en pelkää. Tiedän, että pelkästään pyytämällä enkelit pitävät minusta huolta ja tekevät minut näkymättömäksi pahuuden voimille. Aina ei ole helppoa ja minuakin koetellaan vähän väliä, mutta eteenpäin mennään. Tiedän, että minulla ja kaikilla ihmisillä on suojelusenkeli ja myös muita Jumalan lähettämiä apureita. Heiltä saa pyytää apua missä tahansa tilanteessa ja he auttavat kyllä, jos vain voivat tehdä sen puuttumatta ihmisten vapaaseen tahtoon ja sielunsuunnitelmaan. Minulla on paljonkin enkelikokemuksia, mutta en nyt niitä tähän kerro.
.
En usko siihen, mitä jotkut kristityt väittävät, että enkelit olisivat saatanasta. Eivät ole! Minäkin kasvoin sellaiseen uskontoon, joka pitää enkeliuskoa harhaoppina, mutta minusta se ei koskaan tuntunut oikealta. Onhan Raamatussakin enkeleitä! Toki valeasuun voi kätkeytyä mitä vaan, mutta kyllä puhdas sydän Jumalan rakkauden tunnistaa aidoista lähettiläistään. Heitähän on meidän ihmistenkin joukossa;)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:52"]
En halua uskoa enkeleihin, koska se tarkoittaisi, että myös pahoja henkiä on olemassa. Elämästä tulisi aivan liian pelottavaa, jos myös kaikki paha olisi totta. Eikä olisi lainkaan loogista, että olisi vain hyvän sanansaattajia. Jumala vaatii vastapainokseen saatanan, enkelit tarkoittavat, että on riivaajiakin.
[/quote] Olet kyllä aivan oikeassa siinä että myös rivaajia on olemassa. Heitä todella on ja he ovat Saatanan apujoukkoja siinä kuin enkelit Jumalan.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 23:06"]
Se on mielenkiintoista, että aina näitä mitätöijiä löytyy, aiheeseen kuin aiheeseen. Olisipa hienoa elää maailmassa, missä jokainen saisi uskoa ihan mihin haluaa! . Itse olen lestadiolaistaustaisesta perheestä, mutta en enää lestadiolainen. Kuljin pitkän tien etsiessäni itseäni ja "omaa" uskontoani, sillä lestadiolaisuus se ei ollut, sen tiesin varmaksi. Erään monimutkaisen tapahtumasarjan myötä oivalsin kuitenkin, että en löydä uskoa ja Jumalaa itseni ulkopuolelta, vaan se löytyy MINUSTA. Tästä alkoikin hidas, mutta erittäin antoisa oppimatka, joka on yhä kesken ja josta nautin suuresti. . Olen saanut tietää enkeleistä ja myös "pimeistä voimista", mutta en pelkää. Tiedän, että pelkästään pyytämällä enkelit pitävät minusta huolta ja tekevät minut näkymättömäksi pahuuden voimille. Aina ei ole helppoa ja minuakin koetellaan vähän väliä, mutta eteenpäin mennään. Tiedän, että minulla ja kaikilla ihmisillä on suojelusenkeli ja myös muita Jumalan lähettämiä apureita. Heiltä saa pyytää apua missä tahansa tilanteessa ja he auttavat kyllä, jos vain voivat tehdä sen puuttumatta ihmisten vapaaseen tahtoon ja sielunsuunnitelmaan. Minulla on paljonkin enkelikokemuksia, mutta en nyt niitä tähän kerro. . En usko siihen, mitä jotkut kristityt väittävät, että enkelit olisivat saatanasta. Eivät ole! Minäkin kasvoin sellaiseen uskontoon, joka pitää enkeliuskoa harhaoppina, mutta minusta se ei koskaan tuntunut oikealta. Onhan Raamatussakin enkeleitä! Toki valeasuun voi kätkeytyä mitä vaan, mutta kyllä puhdas sydän Jumalan rakkauden tunnistaa aidoista lähettiläistään. Heitähän on meidän ihmistenkin joukossa;)
[/quote] Vaikea uskoa tuota väitettäsi (tummennettu). Ei yksikään uskossa oleva kristitty voi väittää että enkelit olisivat Saatanasta. Vai tarkoititko että on olemassa myös "mustia enkeleitä"? Niitähän on. Jumala karkoitti enkeli Luciferin apujoukkoineen pois taivaasta ja he ovat olemassa siinä kuin Jumalakin enkeleineen.
Mutta Raamattu opettaa selkeästi että meidän tulee rukoilla JUMALAA ja JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ. Meidän ei tule rukoilla luotuja, enkeleitä, neitsyt Mariaa, piispaa, paavia tms koska heillä ei ole valtaa meitä auttaa. Mutta Jumala kyllä voi lähettää enkelinsä meitä auttamaan jolloin siis auttaja on enkeli mutta avun lähettäjä on Jumala.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:25"]
Jos joku uskoo enkeleihin niin miten se nyt sitten pitää sotkea käsittämään kaikkia keksimällä keksittyjä satuolentoja?
[/quote]
No miten se yksi keksimällä keksitty satuolento muka eroaa jostain toisesta keksimällä keksitystä satuolennosta?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:01"]
Millainen ihminen uskoo enkeleihin? Oletteko samoja ihmisiä jotka uskovat homeopatiaan, ennustuksiin, horoskooppeihin ja muuhun älyttömään? Oletteko muuten normaaleja vain täysin höpsähtäneitä? Itselleni ei tulisi mieleenkään uskoa moisiin höpötyksiin tai jumaliin tai lentäviin yksisarvisiin.
[/quote]
En usko homeopatiaan. Sen sijaan maailmankaikkeudessa näkymätöntä materiaa on 95%. Materiaa, jonka me näemme, on vain muutama prosentti. Ja vaikka siinä näkymättömässä osassa ei ole todettu olevan enkeleitä, heitä on aika vaikea sivuuttaa, kun itse olen kokemut ohjausta, joka ei ole "minusta itsestäni" kotoisin. On aivan mahdollista, että on ulottuvuus, jota me emme voi mitata. Ja jonka jotkut aistivat herkemmin, kuin jotkut toiset. (Miksi näin on, en tiedä. Tosin ovathan ihmisten aistit muutenkin eri vahvoja, jos sitä yhtään voi verrata...)
En ole uskonut enkeleihin aina. Olen 40 ja vielä 20- vuotiaana vain nauroin. Vasta kun olen antanut itseni ajatella, että se on mahdollista, olen alkanut saada vastauksia.
Juuri nyt minulla on meneillään vaihe, että koen päivittäin saavani enkeleiltä ohjausta eräässä asiassa. Sitä voisi kutsua intuitioksi, mutta jos siinä on kyse enemmästäkin, miksi en olisi avoin sille mahdollisuudelle? Että kehittyisin intuitiossa niin että saisinkin viestejä näkymättömältä? En usko mihinkään sokeasti, vaan punnitsen asioita.
Uskoni oikeastaan alkoi vahvistua yhdestä tv-ohjelmasta, jonka nimi oli maailman paras selvännäkijä, tai jotain muuta hassua.
Siinä oli mukana ihmisiä eri puolilta maailmaa, jotka kutsuivat itseään selvännäkijöiksi. Heille annettiin erilaisia tehtäviä ja niissä tarvittiin kykyä tietää asioita muuten kuin pelkillä meidän tuntemilla aisteillamme.
Eli onko ihmisillä muukin aisti, kuin vain ne, jotka tiedämme varmuudella? Selvännäkijät olivat eri tasoisia, mutta osa hämmästytti ainakin minut. En jaksa uskoa, että tv-yhtiö olisi lavastanut tilanteet. Siellä on niin paljon porukkaa töissä, että riski, että joku vuotaisi asian, on aika suuri.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:25"]
Minusta tuntuu vähän hassulta, että monet kommentoivat puhuvat tässä keskustelussa, miten on mahdollista aikuisten ihmisten uskovan enkeleihin, puhutaan harhaopista, saatanasta, höpsähtämisestä, tontuista ja yksisarvisista.
Jos joku uskoo enkeleihin niin miten se nyt sitten pitää sotkea käsittämään kaikkia keksimällä keksittyjä satuolentoja?
Omasta mielestäni kuitenkin tuntuu melko ahdasmieliseltä heti tuomita toisten uskomisia. Siinä missä minä uskon enkeleihin, sinä saatat itse uskoa mustien kissojen tuomaan pahaan onneen enkä minä tuomitse sinua kaistapääksi :)
[/quote]
Mitä eroa sitten on enkeleihin uskomisella ja vaikka horoskooppeihin, jumaliin tai yksisarvisiin uskomisella? Rationaalinen ihminen ei mihinkään näihin usko eikä pidä uskomista järkevänä. Eikä kavahda myöskään mustia kissoja.