Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko enkeleihin? Millainen merkitys heillä on sinulle?

Vierailija
02.12.2013 |

Mulla on ollut vaikeita aikoja ja nyt saan suuresti lohtua tästä enkeli-ajatuksesta. Olen lukenut mm. Lorna Byrneä ja netistä etsinyt tietoutta.

Nyt tahtoisin kuulla, onko täällä ihmisiä, jotka uskovat enkeleihin ja ehkä kommunikoivatkin heidän kanssaan?

Joten jos joku haluaa jakaa omia kokemuksiaan, luen tosi mielelläni!

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte että ne on enkeleitä eikä perkeleitä, kummituksia ja mitä lie zinnejä?Eikö Raamatussa varoitella pitämästä yhteyttä henkiolentoihin?

Vierailija
22/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte että ne on enkeleitä eikä perkeleitä, kummituksia ja mitä lie zinnejä?Eikö Raamatussa varoitella pitämästä yhteyttä henkiolentoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 16:55"]

[/quote]

Siitä että ne tuntuvat ainakin mulla vain pelkkänä rauhana ja lohtuna. Raamatussahan juuri on nähty paljon enkeleitä ja saatu niiltä viestejä...:)

Vierailija
24/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jotenkin absurdia että joku oikeasti uskoo enkeileihin. 

Vierailija
25/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin uskoa, olisi hienoa jos kokisin että on tuollaisia hyväntahtoisia henkiolentoja ympärillä... Mutta minulla ei ole minkäänlaista kokemusta tai tunnetta siitä että olisi, joten en pysty uskomaan vain sillä perusteella että jotkut muut sellaisista puhuu tai kirjoittaa. Byrnen yhden kirjan olen lukenut ja minulle tuli siitä lähinnä mieleen, että onkohan kirjoittajalla joku mielenterveysongelma... 

Vierailija
26/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä enkeleitä varsinaisesti "enkeleinä" vaan osana jotain jumalallista/olevaista/valoa/viisautta, jotka opastavat ja antavat tukea tässä maailmassa vielä oleville ihmisille.

Nämä asiat on varmasti niin että kunnolla uskoa voi vasta kun itse on sen kokenut tai sitten vain sisimmissään kokee ja tietää sen olevan totta.

Vierailija
27/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän huonompi kokemus. Tapasin mieheni hänen äitinsä kautta aika huonoina aikoina. Nainen ryömi humalassa lumihangessa ja oman isän alkoholismin takia tuli huoli, joten autoin naisen ylös ja kyselin läheisten numeroa tai osoitetta kotiin tai jonnekin. Sain hänen poikansa osoitteen ja avustin naisen lumimyrskyssä ovelle asti jutellen välillä.

Hänen poikansa avasi sitten oven ja kauhistuneena pyysi meidät molemmat sisälle. Yleensä en olisi mennyt, mutta oli ollut rankka matka ja ajattelin, että tee tai kahvi kelpaisi hyvin. Pari kuukautta myöhemmin aloitimme seurustelun.

Elin siinä uskossa, että mies rakastui minuun alunperin ystävällisyyteni vuoksi, mutta myöhemmin selvisi, että mies uskoi, että ihan enkeli oli minun kauttani auttanut hänen äitiänsä. Särähti vähän omituisesti, mutta en viitsinyt sanoa mitään. Kävi kuitenkin ilmi, että mieheni oli 100% varma siitä, ettei tuollainen missään tapauksessa johtunut minun luonteestani vaan siitä, että joku enkeli ohjasi minua pelastaakseen humalaisen naisen.

Kysyin sitten, että miksi hän meni naimisiin jonkun naikkosen kanssa, jota enkelitkin joutuu ohjailemaan tekemään hyviä asioita ja sain vastaukseksi, että jos enkeleistä olen tarpeeksi puhdas ohjattavaksi niin olen kyllä miehelleni tarpeeksi hyvä nainen.

Välithän siinä tulehtui hitaasti ja ero tuli. Tosi omituista porukkaa.

Vierailija
28/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko enkeleihin ja niillä on vain satuhahmon merkitys samoin kuin tontuilla ja keijuilla. Kuuluvat varsinkin jouluun.

Vierailija
29/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sanoa, että uskoisin enkeleihin. En myöskään ole skitsofreenikko (lääkäri todennut etten ole) kouluikäisenä pahimpina kiusaamis ja anoreksia vuosinani minulla oli Lucia enkeli kaverina. Rukoillen juttelin hänelle ja tiesin kyllä, etten näe häntä mutta oli hauskaa kuvitella näkevänsä. Tiesin siis koko ajan etten näe mitään tai ettei ketään ole olemassa, mutta se ajatus vain lohdutti suuresti, kun ei ollut yhtä ainutta tyttö puolista kaveria jolle jutella. Poikia kasa päin, muttei niiden kanssa syvällisempiä juteltu. Lucia oli tavallaan kuin kirjan hahmo jonka seikkailuja keksin ja tässä kirjoittaessa ajattelin, että kirjoutuskurssille kun lähden niin Luciasta voisin kirjaa aloittaa :) 

On myös ihana ajatella, että rakkaimpani taivaassa olisivat nyt enkeleiden suojassa.

Vierailija
30/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän oli oikeassa siinä että "enkeli" oli johtanut sinua äitiään auttamaan, mutta lopussa erehtyi..:)

Vierailija
31/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 16:47"]

Enkelit ovat sanansaattajia, luotuja olentoja. En palvo enkeleitä, vaan palvon enkeleiden Luojaa, Jumalaa. Byrnen kirjoja pidän harhaoppina.

[/quote]

Juuri noin.

Itse uskovana turvaan Jeesukseen Kristukseen ja en palvo tai rukoile enkeleitä. Ihmiset jotka eivät ole uskossa menevät helpolla harhaan ja saatana haluaa sitä. 

Joskus ihmiset kertovat sitäkin, että ovat olleet vainajahenkiin yhteydessä ja se on saatanasta. Meidän ei pidä olla yhteydessä muuta kuin Jumalaan rukousten kautta.

Vierailija
32/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 16:47"]

Enkelit ovat sanansaattajia, luotuja olentoja. En palvo enkeleitä, vaan palvon enkeleiden Luojaa, Jumalaa. Byrnen kirjoja pidän harhaoppina.

[/quote]

Juuri toi on se harhaoppi, että on vain yksi totuus ja tie johon uskoa ja pitää oikeana. Jeesuksen perussanoma on ihan muuta..

Juuri noin.

Itse uskovana turvaan Jeesukseen Kristukseen ja en palvo tai rukoile enkeleitä. Ihmiset jotka eivät ole uskossa menevät helpolla harhaan ja saatana haluaa sitä. 

Joskus ihmiset kertovat sitäkin, että ovat olleet vainajahenkiin yhteydessä ja se on saatanasta. Meidän ei pidä olla yhteydessä muuta kuin Jumalaan rukousten kautta.

[/quote]

Vierailija
33/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen uskoo enkeleihin? Oletteko samoja ihmisiä jotka uskovat homeopatiaan, ennustuksiin, horoskooppeihin ja muuhun älyttömään? Oletteko muuten normaaleja vain täysin höpsähtäneitä? Itselleni ei tulisi mieleenkään uskoa moisiin höpötyksiin tai jumaliin tai lentäviin yksisarvisiin.

Vierailija
34/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon hyvään ja pahaan. Uskon enkeleihin, koska omasta suojelusenkelistä on kokemuksia. Olen myös lukenut lornan kirjat. Enkeleiltä kannattaa pyytää apua, ne auttavat mielellään.

Mieheni oli ateisti, mutta ei ole enään. Eräs aamu oli lähdössä töihin, eikä millään löytänyt työpaitaansa, mikä oli olohuoneen tuolin päällä. Heräsin siihen kun hän tuli jähmettyneenä kysymään että olinko äsken olohuoneessa. En ollut, nukuin. Näytin hänelle missä paita oli. Hän lähti töihin ja vältti pahan kolarin, mikä oli juuri tapahtunut hänen nenän edessä, hän oli ensimmäinen todistaja paikalla.. Enkeli oli olohuoneessa estämässä häntä näkemästä paitaansa..

Vierailija
35/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastaajille, myös niille, jotka eivät usko enkeleitä olevan.

Minullakaan ei ole siis mitään konkreettista enkelikokemusta, mutta olen kuullut monen läheisen ja tutun kertovan omista kokemuksistaan. Minua tällä hetkellä vaan lohduttaa ajatus enkeleiden läsnäolosta ja kuten joku vastaajista totesi, heidän olemassaolonsa tuntuu luonnolliselta. Minulle paljon luonnollisemmalta kuin uskonto. Tällä tarkoitan sitä, että en liitä enkeleitä minkään uskonnon tuotteiksi, kuten en Jumalaakaan. En lue liiemmin raamattua. He vain ovat, kuten minäkin. Yhtä luonnollisina ja tarvitsen heitä.

ap

Vierailija
36/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täyspäinen ei usko enkeleihin.

Vierailija
37/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:27"]

Minulla on vähän huonompi kokemus. Tapasin mieheni hänen äitinsä kautta aika huonoina aikoina. Nainen ryömi humalassa lumihangessa ja oman isän alkoholismin takia tuli huoli, joten autoin naisen ylös ja kyselin läheisten numeroa tai osoitetta kotiin tai jonnekin. Sain hänen poikansa osoitteen ja avustin naisen lumimyrskyssä ovelle asti jutellen välillä.

Hänen poikansa avasi sitten oven ja kauhistuneena pyysi meidät molemmat sisälle. Yleensä en olisi mennyt, mutta oli ollut rankka matka ja ajattelin, että tee tai kahvi kelpaisi hyvin. Pari kuukautta myöhemmin aloitimme seurustelun.

Elin siinä uskossa, että mies rakastui minuun alunperin ystävällisyyteni vuoksi, mutta myöhemmin selvisi, että mies uskoi, että ihan enkeli oli minun kauttani auttanut hänen äitiänsä. Särähti vähän omituisesti, mutta en viitsinyt sanoa mitään. Kävi kuitenkin ilmi, että mieheni oli 100% varma siitä, ettei tuollainen missään tapauksessa johtunut minun luonteestani vaan siitä, että joku enkeli ohjasi minua pelastaakseen humalaisen naisen.

Kysyin sitten, että miksi hän meni naimisiin jonkun naikkosen kanssa, jota enkelitkin joutuu ohjailemaan tekemään hyviä asioita ja sain vastaukseksi, että jos enkeleistä olen tarpeeksi puhdas ohjattavaksi niin olen kyllä miehelleni tarpeeksi hyvä nainen.

Välithän siinä tulehtui hitaasti ja ero tuli. Tosi omituista porukkaa.

[/quote]

Mä en oikeesti tiedä kumpaa peukkua painaisin. Sympatiat tietty kirjoittajan puolella!

Vierailija
38/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 15:27"]

Mulla on ollut vaikeita aikoja ja nyt saan suuresti lohtua tästä enkeli-ajatuksesta. Olen lukenut mm. Lorna Byrneä ja netistä etsinyt tietoutta.

Nyt tahtoisin kuulla, onko täällä ihmisiä, jotka uskovat enkeleihin ja ehkä kommunikoivatkin heidän kanssaan?

Joten jos joku haluaa jakaa omia kokemuksiaan, luen tosi mielelläni!

[/quote]

Enkelit ovat Jumalan luomia olentoja joiden tehtävä on palvella Jumalaa. Enkelit tekevät sitä mitä Jumala on käskenyt toteuttaen Hänen tahtoaan. Ihmisen ei kuulu palvoa enkeleitä jotka ovat luotuja olentoja kuten ihminenkin vaan Luojaansa.

Vierailija
39/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään uskonut mihinkään yliluonnolliseen ennen. Pidin hulluina niitä jotka uskoivat. Nykyään saan itse kokemuksia enneunien muodossa. Olen aina nähnyt paljon unia, mutta nykyään ne kertovat minulle, mitä ihmisille kuuluu. Eli olen vissiin tulossa hulluksi.

Vierailija
40/110 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu vähän hassulta, että monet kommentoivat puhuvat tässä keskustelussa, miten on mahdollista aikuisten ihmisten uskovan enkeleihin, puhutaan harhaopista, saatanasta, höpsähtämisestä, tontuista ja yksisarvisista.

Jos joku uskoo enkeleihin niin miten se nyt sitten pitää sotkea käsittämään kaikkia keksimällä keksittyjä satuolentoja?

Omasta mielestäni kuitenkin tuntuu melko ahdasmieliseltä heti tuomita toisten uskomisia. Siinä missä minä uskon enkeleihin, sinä saatat itse uskoa mustien kissojen tuomaan pahaan onneen enkä minä tuomitse sinua kaistapääksi :)