Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat! Kertokaa älyttömin asiakaspalvelutilanteenne!

Vierailija
25.11.2013 |

Millaisiin tilanteisiin olette työssänne joutuneet? Kuinka asia ratkesi?

Itse saan usein valituksia siitä, kuinka kallista on soittaa asiakaspalvelunumeroon ja tämä on asiakkaan huijjaamista. Sitten kuitenkin siihen langoille jäädään kertomaan lapsen lapsista ja puhelun maksu ei kiinnostakaan enää :D

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:51"]

Voitte avata oman ketjun aiheelle "Saako kaupassa kuvata?".

Ei me muut haluta teidän jankuttamista lukea.

[/quote]

Ei siitä tarvitse jankata, itsestäänselvästä saiasta. Kaupassa ja R-kioskilla saa kuvata.

[/quote]

Ei kun jankkaus jatkuu. :D

Vieläkö jatkat? ;)

Vierailija
102/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun se pitää näyttää se lainkohta, jossa kuvaaminen kielletään. Oletko pelle. Kaikki on sallittu, mikä ei ole erikseen kiellettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetaanpa keskustelua aiheeseen:

Hämmentävä tapaus oli, kun olin isossa marketissa kassana. Kassojen jälkeen oli normi tuulikaappi, joka teki pienen käännöksen ja siitä pääsi ulos. Rahastin asiakkaan, joka käveli tuulikaappiin. Asiakas kääntyi tuulikaapissa ympäri ja tuli kysymään, mistä pääsee ulos. Se oli jotenkin hämmentävää ja menn vähän lukkoon. Sitten sain kakaistua, että juuri sieltä, missä jo olit :D

ja siis ei ollut mitenkään ärsyttävä tai tyhmä asiakas, mutta tuli vain niin puun takaa yllättävä kyssäri :)

Vierailija
104/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskaupankassana sitä kokee kaikenlaista, mutta itseäni ei ärsytä mikään muu enempää kuin se henkkareiden esittämisen vaikeus ja se ettei käsitetä miten ehdoton kanta koko 30v-kyselyraja on. Itse en aina jaksa vängätä ihan selkeiltä tapauksilta vaikka olisivatkin 28-vuotiaan näköisiä. Mutta ne epäselvät tapaukset joilla ei ole henkkareita! Mun suosikkeihin kuuluu:

"Kato, oon luovuttanu tänään verta, eli oon yli 18"

"tää on mun lapsi, kato nyt, eli oon täysi-ikäinen"

"etkö muista mua, mähän käyn täällä vaikka kuinka usein"

"kato, täs on mun alkon ostokset, eli oon yli 18 vaikka nyt ei papereita ookaan"

Vierailija
105/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku vatipää tuli pilaamaan hyvän ketjun -.-

Jätetäänkö se vatipää rauhaan ja jatketaan normaalisti?

Vierailija
106/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:29"]

Paljonhan noita on...

Erään kerran olin vaateliikkeessämme yksin ( olin harjoittelija ja vakityöntekijä oli käymässä syömässä) ja viikkasin vaatepinoa nätimmin parin metrin päässä kassasta, siten että näin kassalle, mutta minua ei nähnyt suoraan sisäänkäynniltä.

Liikkeen ovesta astuu sisään vanhempu herrasmies, joka alkaa huutaa heti astuttuaan sisään "Myyjä! Myyjä" Eikö tässä putiikissa ole henkilökuntaa tai saa edes palvelua!" 

Kävelin hänen luokseen ja kysyin voisinko olla jotenkin avuksi. Mies jatkoi päivittelyään muutaman minuutin, mutta lopulta kakaisi ulos että hänen tarvitsisi vaihtaa pikkukolikoita euron kolikoksi, jotta pääsisi yleisövessaan. Tiesin, että voin näin tehdä. Mutta ,koska olin ollut harjoittelina vasta vähän aikaa, en vielä tiennyt kuinka tämä käytännössä tehdään. Koska en osannut tätä tehdä sanoin hakevani toisen myyjän paikalle, koska olin vasta harjoittelija..mutta ah tästäkö mies hermostui ja alkoi tivaamaan olenko suomalainen ollenkaan, kun en ymmärrä mitä hän haluaa. 

Tilanne päättyi kuitenkin lopulta onnellisesti ja miehelle saatiin vessaraha..mutta kyllä vähän huvitti ja harmitti silloin. 

[/quote]

Vähän OT mutta miten niin et osannut vaihtaa pikkukolikoita euroksi? Kai sä kassakoneen auki sait kuitenkin? (Eurossa on sata senttiä.)

[/quote]

No eipä sullakaan häävi luetunymmärtäminen ole.:)

Kirjoittajahan kertoi, että hän oli vasta vähän aikaa ollut HARJOITTELIJANA liikkeessä. Moni kassakone on sellainen, että niitä ei saa helposti auki, jos ei ensin lyö ruudulle jotain rahastusta ja kyse ilmeisimmin oli siitä, että henkilö ei ollut joutunut avaamaan kassalaatikkoa ilman rahastustapahtumaa. Vai luuletko, että kaikissa kassakoneissa on joku iso "avaa kassalaatikko" -nappi, että asiakkaat ja muut sivulliset voivat helposti kähveltää rahat?

[/quote]

Oon ollut kolmessa kaupassa töissä ja kaikissa on saanut kassakoneen auki painamalla nappia, jossa lukee "käteinen". (Ei mitään rakettitiedettä.)

Vierailija
107/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kone voi myös alkaa piipittämään valtavasti jos yrität avata painamalla väärää nappulaa. Ei se kaikissa koneissa ole se käteinen.

Vierailija
108/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkea, mutta tässä muutamia omia..

Asiakas luulee olevansa yrityksessä x ja alkaa mussuttaa (antaa "rakentavaa" palautetta) jostain yritykseen x liittyvästä asiasta. Siinä sitten yrität asiakasta nolaamatta selittää hänelle, että hän on parhaillaan asioimassa yrityksessä y, joka on ihan oma firmansa.

Tiskille lämäistään musta Amex ja kysytään alentuvasti, että "tietääkös tyttö mikä tämä on?" - "Joo, ei käy meillä." =P

Asiakaspalvelijalle vihjaillaan välistä vetämisestä, epäillään kuitin verotuskelpoisuutta ja lähtiessä sitten kuitenkin nakataan se suurieleisesti asiakaspalvelutilan roskikseen.

Asiakas ilmoittaa tiskillä (syystä tai toisesta) asioivansa ko. paikassa päivittäin ja olettaa saavansa erityiskohtelua. Tähän voin yleensä vastata, että olen ollut ko. paikassa töissä yli 10v. ja muistaisin hänet kyllä jos asioisi edes viikottain.

Asiakas vaatii esimiehen paikalle ja tuntee voittaneensa (?) kun esimies kertoo hänelle ihan samat asiat kuin asiakaspalvelija minuuttia aikaisemmin...

"Potkut" asiakkaalta tulee noin kerran kuussa, yleensä sen takia kun virkailija ei suostu rikkomaan sääntöjä, jotka on tehty asiakkaan oikeusturvan takia.

Asiakas soittaa kiukkuisen puhelun, kun hänen mielestään laskusta puuttuu joku oleellinen tieto - joka 99% tapauksista on laskulla, asiakas ei vain ole jaksanut lukea sitä kokonaan.

Asiakas ilmoittaa, että lasku on aiheeton, koska x ja koska laskumme ei ole "samannäköinen" kuin muiden firmojen laskut. Mahtaa tulla perintätoimiston kirje yllätyksenä.. =)

Vierailija
109/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-"Kyllä mä kuule maksoin satasella, enkä viidelläkympillä"! -Kun kassa lasketaan ja se täsmää, -"Maksoin siltikin satasella"! :D

-"Kuulehan, tyttö, mä oon se, joka maksaa sunkin palkkas"! ;D

-"Ja tähän liikkeeseen mä en enää jalallani astu"! -mitä nyt taas seuraavana päivänä haukkumaan kaikki tuotteet ja asiakaspalvelijat.....

Vierailija
110/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutaman vuoden erään yrityksen laskutuksessa ja yksi hauska kommellus sattui ihan alkuaikoina. asiakaspalvelu siis puhelimitse ja vastasin tuolloin aina tuleviin puheluihin jotain tyyliin "laskutus, oma nimi, hyvää päivää". Eräs mies alkoi kauheasti sitten puhumaan, että laskussa on jokin ongelma, mutta ilman asiakasnumeroa en voi asialle juuri mitään tehdä. Asiakasnumeroa pyytäessä mies luettelee hirveän pitkän litanian ja sanoin, että tuo ei ole meidän asiakasnumero. Mies kivenkovaa sanoo, että kyllä on. Noh, pyydän miehen osoitetta - ei tuloksia tietokannasta. Ei myöskään muilla tiedoilla. Miehellä alkaa palaa käämi, kun on niin surkeaa palvelua. Sitten kysyn, että mitähän se lasku edes koskee, niin alkaa puhumaan täysin eri asioista kuin mitä meillä on kaupan. Selvisikin, että miehen oli pitänyt soittaa johonkin toiseen, täysin eri nimiseen ja eri tuotteita myyvään firmaan... Mutta oli minun vikani, että puhelu oli tullut meille, koska mies oli kyllä ihan oikean numeron näppäillyt, ihan varmasti! 

Toinen on sitten asiakkaat, jotka kuvittelevat meillä olevan numerot kaikkiin suomen yrityksiin ja että jotenkin yritysten väliset puhelut menisivät jotenkin jonojen ohi tms. Todella usein kun asiakas on lopettanut asian, niin sanoo, että nyt voit yhdistää sitten yrityksen z laskutukseen. Kun sanon että valitettavasti minulla ei ole heidän numeroaan ja vaikka olisi, niin meidän puhelimella ei pysty yhdistämään puheluita kuin talon sisällä, niin sitten tulee vastaukseksi että kuules nyt, tämä on kallis puhelu, joten nyt yhdistät sinne jonon ohi laskutukseen z ja sassiin! 

Vierailija
111/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä pienessä elintarvikekioskissa ja ikäviä asiakkaita olivat teinit, jotka yrittivät alaikäisenä ostaa tupakkaa tai kaljaa. Ärsyttävintä oli kuitenkin se, että aikuiset, jotka tasan tarkkaan tietävät lain määräykset, alkavat jankuttamaan siitä, että voihan sitä kaljaa nyt myydä aamuseitsemältä hänelle tai kymmenen aikaan illalla. Kun ei voi. Enkä myy, vaikka maksaisit käteisellä, ihan sen takia että kun sitä ei saa myydä, en ala lyömään kaljaasi kassaan oikeaan kellonaikaan. 

Terveisin ikävä asiakaspalvelija

Vierailija
112/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 00:49"]

Ei ota verikokeita laborantit! Bioanalyytikot ottavat ja myös tutkivat ne näytteet.

[/quote]

Perushoitaja ne ottaa! Ainakin meidän kunnan tk:ssa.

[/quote]

Voiko perushoitajalla olla riittävää pätevyyttä? Eikö siihen vaadita hematologi?

Vierailija
113/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:39"]

Näille ( pelleille ) aina vastaan hymyssä suin meillä on vaitiolovelvollisuus, vaikka ei olekaan. Enpä usko että edes seiskaa kiinnostaa moinen uutinen.

[/quote]

Jos edustat palvelun tuottajaa suoraan tai välillisesti ja kerrot palvelusta, että teillä on vaitiolovelvollisuus, silloin asiakas voi olettaa sen kuuluvan palvelun hintaan. Eli sinä luot itsellesi ja kollegoille sen vaitiolovelvollisuuden kertomalla siitä, vaikka sitä ei olisi mihinkään sopimuksiisi kirjattu.

Vaikka Suomessa sanallinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen, toteennäyttö voi joskus olla vaikeampi. Silti sanoohan maalaisjärkikin, että jos lupaat vaitiolovelvollisuuden, olet luvannut sen, ja varsinkin silloin sinulla on vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
114/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaitoa ja näkökykyäni epäiltiin, kun asiakas halusi vaihtaa koon 37 kengät kokoon 38. Tarkistin laput ja totesin tuotteissa olevan eri ean koodit, sanoin asiakkaalle vaihtavani äkkiä koneen kautta kengät. Alkoi tivaaminen kauan olen työtäni tehnyt ja olenko mahdollisesti ihan vitun sokea, koska nehän on samanlaiset kengät. Sanoin olleeni niin kauan töissä, että osaan työni. Kengät on pakko vaihtaa koneen kautta, ettei saldot näytä väärin. Tähän nainen vastasi kääntämällä minulle selkänsä ja hänen miehensä asioi kanssani loppuun vaihdon. Säälitti miehen puolesta, joka hyvin selvästi häpesi rouvansa käytöstä.

Minua heitettiin myös kerran saappaalla päähän. Asiakas oli ostanut saapikkaat paria kuukautta aiemmin ja tuli palauttamaan niitä. Kuittia ei ollut, myyjä sanoi voimme maksaa suutarilaskun mikäli hän käy ne korjauttaan (korko oli lähtenyt). Eihän se käy, ei kukaan uusia kenkiä suutarille vie. Jos kuittia ei löydy, emme voi tietää  koska ne kengät on ostettu (eli täydellä hinnalla kk sitten vai kaksi viikkoa sitten, kun kengät oli menneet alennukseen -50%) silloin ohjeistuksena on hyvittää sen hetkinen hinta mikä sattui olemaan 40 euroa. Alkoi järkyttävä huuto, jaa että 80 euron kengät ja puolet saa takaisin, sanoin vielä voivani yrittää etsiä arkistoilta kuittia, mistä näkisimme paljonko asiakas on kengistä maksanut, jos hän palaisi huomenna, koska kuitin etsinnässä kestää. Ei kelvannut, halusi sitten sen 40 euroa ja pyysi johtajan puhelinnumeron, saatuaan rahat ja yhteystiedot nappasi yhtäkkiä kengän ja heitti sen minua päin. On hirveän kiva yrittää tehdä työnsä, että kaikille olisi reilua niin saa palkaksi kengän päähänsä.

Kyllähän näitä juttuja riittää, työkaverikin haukuttiin huoraksi kun kysyi onko asiakkaalla etukorttia ja toinen uhattiin tappaa, kun huomautti ettei lapset saisi syödä karkkipaketteja ennen maksamista, nainen antoi kuolasen lakupötkön mistä oli viivakoodi syöty pois. 

Vierailija
115/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukiolaistyttönä kesäapulaisena paikallisen Osuuskaupan kirjaosastolla. Kerran sitten näkyi muuan mies tulevan asioimaan. Tunsin entisen naapurimme entiseksi toimittajaksi ja jonkun sortin kirjailijaksi. Työkaverit liukenivat yksi toisensa jälkeen hyllyjen väliin tai jopa varaston puolelle. Eli ei auttanut muu kuin palvella asiakasta. Mies piti viinan lisäksi valkosipulista ja voitte kuvitella, mille hänen hengityksensä lemusi parin metrin päästäkin. Henkeä pidättäen sain työni tehdyksi. Koko ajan pelkäsin, että kohta lounas lentää lattialle. Pysyi kuitenkin sisällä, mutta kun samainen herra seuraavan kerran tuli kirjaosastolle, pidin varani ja liukenin minäkin huitsin nevadaan.

Vierailija
116/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärällä alalla. Mieti, jos sairaanhoitajaa oksettaisi vanhusten pyllyjen pesu.

Vierailija
117/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:45"]

Ammattitaitoa ja näkökykyäni epäiltiin, kun asiakas halusi vaihtaa koon 37 kengät kokoon 38. Tarkistin laput ja totesin tuotteissa olevan eri ean koodit, sanoin asiakkaalle vaihtavani äkkiä koneen kautta kengät. Alkoi tivaaminen kauan olen työtäni tehnyt ja olenko mahdollisesti ihan vitun sokea, koska nehän on samanlaiset kengät. Sanoin olleeni niin kauan töissä, että osaan työni. Kengät on pakko vaihtaa koneen kautta, ettei saldot näytä väärin. Tähän nainen vastasi kääntämällä minulle selkänsä ja hänen miehensä asioi kanssani loppuun vaihdon. Säälitti miehen puolesta, joka hyvin selvästi häpesi rouvansa käytöstä.

Minua heitettiin myös kerran saappaalla päähän. Asiakas oli ostanut saapikkaat paria kuukautta aiemmin ja tuli palauttamaan niitä. Kuittia ei ollut, myyjä sanoi voimme maksaa suutarilaskun mikäli hän käy ne korjauttaan (korko oli lähtenyt). Eihän se käy, ei kukaan uusia kenkiä suutarille vie. Jos kuittia ei löydy, emme voi tietää  koska ne kengät on ostettu (eli täydellä hinnalla kk sitten vai kaksi viikkoa sitten, kun kengät oli menneet alennukseen -50%) silloin ohjeistuksena on hyvittää sen hetkinen hinta mikä sattui olemaan 40 euroa. Alkoi järkyttävä huuto, jaa että 80 euron kengät ja puolet saa takaisin, sanoin vielä voivani yrittää etsiä arkistoilta kuittia, mistä näkisimme paljonko asiakas on kengistä maksanut, jos hän palaisi huomenna, koska kuitin etsinnässä kestää. Ei kelvannut, halusi sitten sen 40 euroa ja pyysi johtajan puhelinnumeron, saatuaan rahat ja yhteystiedot nappasi yhtäkkiä kengän ja heitti sen minua päin. On hirveän kiva yrittää tehdä työnsä, että kaikille olisi reilua niin saa palkaksi kengän päähänsä.

Kyllähän näitä juttuja riittää, työkaverikin haukuttiin huoraksi kun kysyi onko asiakkaalla etukorttia ja toinen uhattiin tappaa, kun huomautti ettei lapset saisi syödä karkkipaketteja ennen maksamista, nainen antoi kuolasen lakupötkön mistä oli viivakoodi syöty pois. 

[/quote]

Kai jälkimmäisestä tapauksestaan tehtiin rikosilmotus? Kyseessä on pahoinpitely ja viimeistään käräjillä ehkä oppisi tämäkin asiakas sen, ettei myyjiä yksinkertaisesti heitetä millään.

Kiinniotto ja poliisit paikalle, sekä välitön rikosilmoituksen teko.

Vierailija
118/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 00:49"]

Ei ota verikokeita laborantit! Bioanalyytikot ottavat ja myös tutkivat ne näytteet.

[/quote]

Perushoitaja ne ottaa! Ainakin meidän kunnan tk:ssa.

[/quote]

Voiko perushoitajalla olla riittävää pätevyyttä? Eikö siihen vaadita hematologi?

[/quote]

Ei vaadita. Näytteet voi ottaa sairaanhoitaja, perushoitaja,lähihoitaja jne.

Vierailija
119/181 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:39"]

Näille ( pelleille ) aina vastaan hymyssä suin meillä on vaitiolovelvollisuus, vaikka ei olekaan. Enpä usko että edes seiskaa kiinnostaa moinen uutinen.

[/quote]

Jos edustat palvelun tuottajaa suoraan tai välillisesti ja kerrot palvelusta, että teillä on vaitiolovelvollisuus, silloin asiakas voi olettaa sen kuuluvan palvelun hintaan. Eli sinä luot itsellesi ja kollegoille sen vaitiolovelvollisuuden kertomalla siitä, vaikka sitä ei olisi mihinkään sopimuksiisi kirjattu.

Vaikka Suomessa sanallinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen, toteennäyttö voi joskus olla vaikeampi. Silti sanoohan maalaisjärkikin, että jos lupaat vaitiolovelvollisuuden, olet luvannut sen, ja varsinkin silloin sinulla on vaitiolovelvollisuus.

[/quote]

Ihan nyt tiedoksi jos joku tyyppi joka on 5 v sitten esiintynyt salkkareissa ja sen varjolla haluaa etten soita seiskaan hänen opiskeluistaan, voin sen hyvin luvata.

A moiset pellet eli itseään parempana itseään pitävät eivät saa mua alentumaan soittamiselle

B seiskaa ei moiset jutut kiinnosta.

Olen muutenkin sanani mukainen, jos lupaan, se pidetään

Vierailija
120/181 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:18"]

Jotkut herkkähipiät vetävät pultit jos verikokeen otto sattuu edes hiukan, kun koskaan ikinä ei ole kuulemma sattunut, hieno tuuri sanon ma, mistä helkutista mun pitäis tietää missä ne leidin hermoradat kulkee,, ihan niinkuin se kipu olisi jotan elämää suurempaa, huvittavinta ovat neulakammoiset viimeisillään raskaanaolevat, pelkäävät kuollakseen mahdollista pistokipua jaetukäteen tehdään asiasta sellainen numero ettei edes diapamin auta enää siihen showhun,,, eivät taatusti anna laittaa tippaa tai epiduraalia mutta aikovat synnyttää, mistä luukusta kysyn mä vaan ja nauran partaani :-D

[/quote]

Opettele potilaiden kohtaamista, moinen suhtautuminen on säälittävää. Minä olen pahasti neulakammoinen, kaltaistesi epäpätevien ja ylimielisten ihmisten takia  (ei uskota kivusta huutavaa ihmistä, vaikka toimenpide menee pahasti pieleen). Moinen ihmisten pelkojen pilkkaaminen ja vähättely on todella epäammattimaista ja typerää. Mistä sinä tiedät, mitä ihmisten pelkojen taustalla on jne.? Mistä sinä tiedät, sattuuko heihin vai ei? Joskus pelolle ei vain voi yhtään mitään.