Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat! Kertokaa älyttömin asiakaspalvelutilanteenne!

Vierailija
25.11.2013 |

Millaisiin tilanteisiin olette työssänne joutuneet? Kuinka asia ratkesi?

Itse saan usein valituksia siitä, kuinka kallista on soittaa asiakaspalvelunumeroon ja tämä on asiakkaan huijjaamista. Sitten kuitenkin siihen langoille jäädään kertomaan lapsen lapsista ja puhelun maksu ei kiinnostakaan enää :D

Kommentit (181)

Vierailija
81/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 12:30"] Jostain syystä ihmiset on tosi usein pahalla tuulella kun tulevat hakemaan pikaruokaa.

[/quote]

Johtuiskohan siitä, että ovat nälkäisiä? Se kun yleensä aiheuttaa kiukkua niin lapsissa kuin aikuisissakin.

Vierailija
82/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:18"]

Jotkut herkkähipiät vetävät pultit jos verikokeen otto sattuu edes hiukan, kun koskaan ikinä ei ole kuulemma sattunut, hieno tuuri sanon ma, mistä helkutista mun pitäis tietää missä ne leidin hermoradat kulkee,, ihan niinkuin se kipu olisi jotan elämää suurempaa, huvittavinta ovat neulakammoiset viimeisillään raskaanaolevat, pelkäävät kuollakseen mahdollista pistokipua jaetukäteen tehdään asiasta sellainen numero ettei edes diapamin auta enää siihen showhun,,, eivät taatusti anna laittaa tippaa tai epiduraalia mutta aikovat synnyttää, mistä luukusta kysyn mä vaan ja nauran partaani :-D

[/quote]

Pakko kommentoida, itselläni on verikoekammo/pelko tms, koska assosioin kyynärvarren verisuonen huumeisiin. Vanhempani oli huumeidenkäyttäjä kun olin lapsi ja se ahdistaa. Anteeksi siis, en kammoa verikoetta vittuillakseni.

[/quote] Ahaa. Eli vanhempasi aloitti pistohuumeiden käytön sinun nähtesi? Nimittäin se kyynärvarren verisuoni muuttuu tuotapikaa käyttökelvottomasti, se on elokuvahuumeiden pistopaikka. En usko sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs tunnettu artisti, väitän että 98 % av-palstalaisista tuntee hänet, siis tämän artistin vaimo soitti ja kysyi voiko laivan lähtöaikaa siirtää, koska hänen miehellään on laivan lähtömaassa konsertti ja eivät kerkeä laivaan muuten.

Ilmoitin ettei tämä onnistu, vaimo teki minusta valituksen varustamoon. Esimiehelleni tuli valitus, oli siinä naurussa pitelemistä, kun kerroin miksi kuuluisan artistin vaimo sai niin huonoa palvelua.

Minä siis käyttäydyin jatkuvasti ystävällisesti, pahoittelin kovasti ettei lähtöaikaa voi yhden ihmisen takia siirtää.

Vieläkin kun kuulen miehen äänen radiossa, vaihtuu kanava.

Vierailija
84/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä salkkareista tuttuja näyttelijöitä käy jatkuvasti kursseilla. En edes katso salkkareita, saati sitten muista kaikkia, esim. henkilö joka seisoi narikassa ottamassa takkeja vastaan.

Ihmiset ovat yleensä hyvin erinäköisiä kun ovat telkkarissa ja pulpetin takana, mutta onhan se aika surkuhupaisaa, kun joku vst hlö pyytää etten soittaisi medialle hänen osallistumisesta kurssille.

Näille ( pelleille ) aina vastaan hymyssä suin meillä on vaitiolovelvollisuus, vaikka ei olekaan. Enpä usko että edes seiskaa kiinnostaa moinen uutinen.

Välillä ajattelen että onpa hyvä kun ihmisellä on ego kunnossa :).

Vierailija
85/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen myyjänä erikoisliikkeessä.Eräänä päivänä vanhempi rouvashenkilö saapuu ostoksille kysyen tietyn tyyppistä nauhaa.Haen tuotteen nähtäväksi ja kerron hinnan € 3,70/m.Rouva miettii hetken ja sanoo: "etsin vielä muualta jos löytäisin halvemmalla".Selvä,ok,ajattelen että rouva tarvinnee nauhaa reilummin. Menee kolme neljä tuntia ja rouva saapuu uudelleen..."olen nyt kiertänyt kaikki kaupungin liikkeet,teillä on halvin hinta".Jaaha,paljonko laitetaan? 10cm!!Eli ostos maksoi peräti € 0,37....

Vierailija
86/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukkoliikkeessä olin töissä ja sinne saapui tosi öykkärimäinen "urakoitsija", joka tunsi kaikki ministerit ja kanisterit ja ovelta jo huutaa isoon ääneen, että poika (olin silloin 35 v.) sitten laitetaan kunnolla ALENNUSTA. Tässä kohdin jo tiskillä huutaa niin, että sylki lentää takaseinään asti.

Vierailija
87/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:40"]

Olin ärrällä töissä ja yksi erittäin ärsyttävä asiakas olisi halunnut pelata jotain pitkäveto kohdetta joka oli jo sulkeutunut. No tämä ei mua uskonut vaan käski soittaa veikkaukselle. Sanoin että siitä ei ole mitään hyötyä koska peliä ei voi enää pelata vaikka soittaisin mihin. Asiakas sitten paineli ovesta ulos ja haki autosta puhelimen ja alkoi kuvaamaan minua ja kysyi vielä että soitanko vai en ja jos en soita niin hän lähettää videon joillekkin "ärrän pomoille". No sanoin että en soita koska ei ole sieltä mitään kysyttävää ja sanoin että täällä ei saa kuvata, painelin takahuoneeseen jotta ei nähnyt enää minua. Onneksi ei ollu muita asiakkaita silloin

[/quote]

Miksi valehteit asiakkaalle, ettei saisi kuvata? Oletko pelle?

[/quote]

Alapeukuttajilta nyt perusteita. Kuvaaminen on sallittua Suomen lain mukaan. Näyttäkää kohta, jossa semuka kielletään.

[/quote]

yleisellä paikalla on kuvaaminen sallittu. Siis jos sä kävelet pitkin Mannerheimintietä, saa sinua kuvata. Mutta kun menet jonnekin sisälle, on yrityksellä oikeus kieltää kuvaaminen, esim hyvin usein ruokakaupassa ei saa kuvata, mm ihan käytännön syistä koska on aikamoista rajaamista että ihmiset, jotka eivät halua tulevansa taustalle, ne pitää sieltä erikseen poistaa.

Kyllä, lukee jossain laissa, en viitsi kaivaa. Ihan on opittua asiaa juridiikan tunneilta.

Vierailija
88/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä kyllä näkyy suomalaisen, useimmissa tapauksissa naisen, käyttäytyminen, tilannetaju ja ammattitaito. Puhun nyt siis näistä asiakas"palvelijoiden" irvikuvista.

Vierailija
89/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:07"]

huoltoaseman kahvilan kassalla miesasiakas oli ajanut varmaan turhan pitkään...osti kahvin ja lasin jaffaa. Ennen maksua hän kaatoi pitkään ja hartaasti kermaa jaffalasiin. Kun tajusi mitä oli tehnyt, syytti minua siitä etten ollut estänyt häntä tekemästä jotain noin tyhmää. No sai uuden limsalasin ja matka jatkui.

[/quote]

Tuo asiakastilanne kuvaa hyvin sitä, että vaikka nähdään, että joku törttöilee, ei saada suuta auki. Et olis sanonut mitään varmaan, vaikka olis bensaa juonut. Hyvä kuitenkin, että sai uuden juoman tilalle.

Vierailija
90/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:29"]

Paljonhan noita on...

Erään kerran olin vaateliikkeessämme yksin ( olin harjoittelija ja vakityöntekijä oli käymässä syömässä) ja viikkasin vaatepinoa nätimmin parin metrin päässä kassasta, siten että näin kassalle, mutta minua ei nähnyt suoraan sisäänkäynniltä.

Liikkeen ovesta astuu sisään vanhempu herrasmies, joka alkaa huutaa heti astuttuaan sisään "Myyjä! Myyjä" Eikö tässä putiikissa ole henkilökuntaa tai saa edes palvelua!" 

Kävelin hänen luokseen ja kysyin voisinko olla jotenkin avuksi. Mies jatkoi päivittelyään muutaman minuutin, mutta lopulta kakaisi ulos että hänen tarvitsisi vaihtaa pikkukolikoita euron kolikoksi, jotta pääsisi yleisövessaan. Tiesin, että voin näin tehdä. Mutta ,koska olin ollut harjoittelina vasta vähän aikaa, en vielä tiennyt kuinka tämä käytännössä tehdään. Koska en osannut tätä tehdä sanoin hakevani toisen myyjän paikalle, koska olin vasta harjoittelija..mutta ah tästäkö mies hermostui ja alkoi tivaamaan olenko suomalainen ollenkaan, kun en ymmärrä mitä hän haluaa. 

Tilanne päättyi kuitenkin lopulta onnellisesti ja miehelle saatiin vessaraha..mutta kyllä vähän huvitti ja harmitti silloin. 

[/quote]

Vähän OT mutta miten niin et osannut vaihtaa pikkukolikoita euroksi? Kai sä kassakoneen auki sait kuitenkin? (Eurossa on sata senttiä.)

Vierailija
91/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:40"]

Olin ärrällä töissä ja yksi erittäin ärsyttävä asiakas olisi halunnut pelata jotain pitkäveto kohdetta joka oli jo sulkeutunut. No tämä ei mua uskonut vaan käski soittaa veikkaukselle. Sanoin että siitä ei ole mitään hyötyä koska peliä ei voi enää pelata vaikka soittaisin mihin. Asiakas sitten paineli ovesta ulos ja haki autosta puhelimen ja alkoi kuvaamaan minua ja kysyi vielä että soitanko vai en ja jos en soita niin hän lähettää videon joillekkin "ärrän pomoille". No sanoin että en soita koska ei ole sieltä mitään kysyttävää ja sanoin että täällä ei saa kuvata, painelin takahuoneeseen jotta ei nähnyt enää minua. Onneksi ei ollu muita asiakkaita silloin

[/quote]

Miksi valehteit asiakkaalle, ettei saisi kuvata? Oletko pelle?

[/quote]

Alapeukuttajilta nyt perusteita. Kuvaaminen on sallittua Suomen lain mukaan. Näyttäkää kohta, jossa semuka kielletään.

[/quote]

yleisellä paikalla on kuvaaminen sallittu. Siis jos sä kävelet pitkin Mannerheimintietä, saa sinua kuvata. Mutta kun menet jonnekin sisälle, on yrityksellä oikeus kieltää kuvaaminen, esim hyvin usein ruokakaupassa ei saa kuvata, mm ihan käytännön syistä koska on aikamoista rajaamista että ihmiset, jotka eivät halua tulevansa taustalle, ne pitää sieltä erikseen poistaa.

Kyllä, lukee jossain laissa, en viitsi kaivaa. Ihan on opittua asiaa juridiikan tunneilta.

[/quote]

Kyllä sen vartijan esimerkiksi täytyy näyttää ihan se tarkka lain kohta. Eikä sellaista ole. Huonostipa olet lakisi lukenut. Valmistuitko ihan noilla tiedoilla?

Kaupassa kuvaamista ei ole Suomen laissa kielletty. Piste. Jos joku muuta väittää, niin näyttäkööt sen lainkohdan. Se asiakas"palvelija" tuolla ketjun alussa valehteli asiakkaalle.

Vierailija
92/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 08:24"]

Olin nuorempana tarjoilijana eräässä ravintolassa n. 10 vuotta sitten. Oli ihan tavallinen lauantai-ilta, ehkä tavallista rauhallisempaa. Minulle sitten tuli yksi neljän hengen seurue, jonka sitten heti kättelyssä kysyi, että saako he alennusta, kun he asuvat kumminkin jopa 20 km päässä ja ovat joutuneet ajamaan pitkän matkan tänne asti. Luulin tätä ensin vitsiksi ja rupesin nauramaan. Huomasin sitten kumminkin, että he olivatkin ihan vakavissaan tämän asian suhteen johon vaan totesin, että se ei ole alennusten tarkoitus, että annetaan jokaiselle, joka tulee jostain muualta. Lisäsin vielä, että osa asiakkaista tulee jopa toiselta puolelta maapalloa. " Mutta kun me varta vasten tultiin tänne, kyllä tuossa ajamisessa menee aikaa ainakin puoli tuntia"   " silti." 

:D

[/quote]

Mikä alennusten tarkoitus muuten on, kerrotko. Tai miten selitit sen asiakkaille.

Vierailija
93/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 22:14"]

Kerran soitti mies, jonka mielestä meidän myymälää ei ollut enää olemassa. "Mä kurkin ikkunoista, ihan pimeenä se kauppa oli, minne muutitte?", mies kyseli. Sanoin putiikin olevan samassa paikassa missä se on ollut kaikki vuodet, ja avoinnakin ollaan normaalisti - "itse asiassa olen nytkin liikkeessä sisällä".

"Ootko varma?", asiakas kysyi epäilevästi.

[/quote]

-- Hahaha, aivan mahtava! :D mitä tuohon nyt voi enää vastata!?:D

Vierailija
94/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte avata oman ketjun aiheelle "Saako kaupassa kuvata?".

Ei me muut haluta teidän jankuttamista lukea.

Vierailija
95/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa ei voida kieltää kuvaamista, mutta kuvaaja voidaan poistaa liikkeestä tai estää kuvaajan liikkeeseen pääsy. Myös myyjän kuvaaminen on peruste poistaa liikkeestä (häiritsevä käytös, sama kun känniläiset ja muuten häiritsevät asiakkaat voidaan poistaa).

Vierailija
96/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaupassa saa kuvata.

Vierailija
97/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:51"]

Voitte avata oman ketjun aiheelle "Saako kaupassa kuvata?".

Ei me muut haluta teidän jankuttamista lukea.

[/quote]

Ei siitä tarvitse jankata, itsestäänselvästä saiasta. Kaupassa ja R-kioskilla saa kuvata.

Vierailija
98/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:46"]

No saako siellä kaupassa kuvata? Juridiikkaa lukenut pelle?

[/quote]

mä olen lukenut koulussa monta vuotta juridiikkaa ja se ei tee kyllä minusta pelleä. Olen opiskellut montaa muutakin ainetta ja en niittenkään lähdettä mene tosta vaan etsimään, koska ei kiinnosta.

Mainos ja viestintäalan juridiikan kurssin suoritin, sain siitä vielä 4/5, eli ihan hyvin meni kurssi. Opettajana toimi henkilö, joka on toiminut juristina ikuisuuden ja muistan tasan tarkkaa kun käytiin läpi kuvaamiskohtia. Liike saa itse kieltää kuvataanko vai ei toimipisteessä ja hyvin moni liike on ottanut valmiiksi kannan ei saa.

Mutta myös jos etukäteen ottaa yhteyttä liikkeeseen ja selittää mitä tekee + antaa materiaalin ennen julkaisua yrityksen käyttöön, voi lupa helposti tullakin.

Ainakin tässä Stocka + ilmapallotapauksessa kuvaus tehtiin ulkopuolella, eli Aleksilla. Siinä saa kuvata ihan ketä tahansa, myös vartijaa.

Vierailija
99/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:29"]

Paljonhan noita on...

Erään kerran olin vaateliikkeessämme yksin ( olin harjoittelija ja vakityöntekijä oli käymässä syömässä) ja viikkasin vaatepinoa nätimmin parin metrin päässä kassasta, siten että näin kassalle, mutta minua ei nähnyt suoraan sisäänkäynniltä.

Liikkeen ovesta astuu sisään vanhempu herrasmies, joka alkaa huutaa heti astuttuaan sisään "Myyjä! Myyjä" Eikö tässä putiikissa ole henkilökuntaa tai saa edes palvelua!" 

Kävelin hänen luokseen ja kysyin voisinko olla jotenkin avuksi. Mies jatkoi päivittelyään muutaman minuutin, mutta lopulta kakaisi ulos että hänen tarvitsisi vaihtaa pikkukolikoita euron kolikoksi, jotta pääsisi yleisövessaan. Tiesin, että voin näin tehdä. Mutta ,koska olin ollut harjoittelina vasta vähän aikaa, en vielä tiennyt kuinka tämä käytännössä tehdään. Koska en osannut tätä tehdä sanoin hakevani toisen myyjän paikalle, koska olin vasta harjoittelija..mutta ah tästäkö mies hermostui ja alkoi tivaamaan olenko suomalainen ollenkaan, kun en ymmärrä mitä hän haluaa. 

Tilanne päättyi kuitenkin lopulta onnellisesti ja miehelle saatiin vessaraha..mutta kyllä vähän huvitti ja harmitti silloin. 

[/quote]

Vähän OT mutta miten niin et osannut vaihtaa pikkukolikoita euroksi? Kai sä kassakoneen auki sait kuitenkin? (Eurossa on sata senttiä.)

[/quote]

No eipä sullakaan häävi luetunymmärtäminen ole.:)

Kirjoittajahan kertoi, että hän oli vasta vähän aikaa ollut HARJOITTELIJANA liikkeessä. Moni kassakone on sellainen, että niitä ei saa helposti auki, jos ei ensin lyö ruudulle jotain rahastusta ja kyse ilmeisimmin oli siitä, että henkilö ei ollut joutunut avaamaan kassalaatikkoa ilman rahastustapahtumaa. Vai luuletko, että kaikissa kassakoneissa on joku iso "avaa kassalaatikko" -nappi, että asiakkaat ja muut sivulliset voivat helposti kähveltää rahat?

Vierailija
100/181 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:46"]

No saako siellä kaupassa kuvata? Juridiikkaa lukenut pelle?

[/quote]

mä olen lukenut koulussa monta vuotta juridiikkaa ja se ei tee kyllä minusta pelleä. Olen opiskellut montaa muutakin ainetta ja en niittenkään lähdettä mene tosta vaan etsimään, koska ei kiinnosta.

Mainos ja viestintäalan juridiikan kurssin suoritin, sain siitä vielä 4/5, eli ihan hyvin meni kurssi. Opettajana toimi henkilö, joka on toiminut juristina ikuisuuden ja muistan tasan tarkkaa kun käytiin läpi kuvaamiskohtia. Liike saa itse kieltää kuvataanko vai ei toimipisteessä ja hyvin moni liike on ottanut valmiiksi kannan ei saa.

Mutta myös jos etukäteen ottaa yhteyttä liikkeeseen ja selittää mitä tekee + antaa materiaalin ennen julkaisua yrityksen käyttöön, voi lupa helposti tullakin.

Ainakin tässä Stocka + ilmapallotapauksessa kuvaus tehtiin ulkopuolella, eli Aleksilla. Siinä saa kuvata ihan ketä tahansa, myös vartijaa.

[/quote]

Väärin opetettu. Kaupoissa saa kuvata. Kuvaahan ne itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän