IS: Eurooppaa riivaavat helvetilliset helteet voivat olla Suomessakin vain ajan kysymys
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012107071.html
"Suomen kaikkien aikojen lämpöennätys on vuodelta 2010. Silloin Joensuun lentokentällä Liperissä mitattiin +37,2 astetta. Lukema liippaa läheltä Euroopan hirmuhelteiden +40 astetta.
Voisiko +40 asteen raja rikkoutua vielä Suomessakin?
- Kollegani taisi jossain vaiheessa kommentoida, että se on ajan kysymys, koska +40 asteen raja menee rikki Pohjoismaissa. Se raja voisi mennä ensimmäisenä rikki Etelä-Ruotsissa. Onhan se meidänkin ennätys reilusti yli +35.
Punkka uskoo, että Suomenkin lämpöennätykset kyllä hivuttautuvat lähemmäs +40 astetta, mutta tämänhetkinen Euroopan kuuma ilmamassa ei siihen kykene."
Kommentit (37)
Aijai. Ei se taidakaan olla kuin korkeintaan lyhytaikainen ilo, jos Suomea aletaan markkinoida viileämpänä kesäkohteena keski- ja eteläeurooppalaisille. Taitaa ennemmin Islanti korjata potin siinä asiassa.
Se on nimittäin lähtö meillä suomalaisillakin edessä jonnekkin viilentymään, jos nuo helteet tulevat Suomeenkin.
Eipä ole näkynyt. Missä on seksihelteet ja käristyskupoli? Ei näy ei... Missä on ilmastonmuutos kun sitä oikeasti tarvittaisiin?
Woken saastuttama vihvassu on harmissaan, kun "ilmastonmuutos" ei olekaan tavoittanut Suomea.
Kyllä v*tuttaa kuin liito-oravaa hakkuuaukiolla...
Kiitos persujen jotka lämmittävät saunaa puulla
Juurihan toisaalla varoitettiin että Golf-virran hiipumisen myötä kesistäkin tulee kylmiä?
joka kesä samat otsikot
mistähän esim. vuonna 1923 kirjoiteltiin lehdissä kun vastaavat helteet olivat silloinkin Euroopasssa...
paha oli ilmastonmuutos maksuja periä...
eli ainoa mikä on muuttunut että rikas eliitti keksi periä valtavasti rahaa kaikilta muilta ilmaston varjolla
Aika kalseaa on ollut toistaiseksi. Ja 10 vrk ennuste vain kylmenee tulevaa viikonloppua kohti.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan toisaalla varoitettiin että Golf-virran hiipumisen myötä kesistäkin tulee kylmiä?
Joo, kovaa vauhtia kylmenee kesät, kun joka vuosi paukutellaan Euroopassa uusia lämpöennätyksiä.
Tuohon Golfvirtateoriaan uskovat voisi sanoa, että milloin se kylmeneminen alkaa tapahtumaan?
Vierailija kirjoitti:
Aijai. Ei se taidakaan olla kuin korkeintaan lyhytaikainen ilo, jos Suomea aletaan markkinoida viileämpänä kesäkohteena keski- ja eteläeurooppalaisille. Taitaa ennemmin Islanti korjata potin siinä asiassa.
Se on nimittäin lähtö meillä suomalaisillakin edessä jonnekkin viilentymään, jos nuo helteet tulevat Suomeenkin.
Kyllä ne ihmiset etelästä vyöryy tänne asumaan seuraavaksi, eivät vaan lomailemaan.
pelkkä lupaus.. hurinaa ja turinaa. Lupaukset petetään aina jos medialta tai ns auktoriteetteiltä.
+36 astetta ois ihanaa rakastan niitä päiviä kanarialla.
Vierailija kirjoitti:
Woken saastuttama vihvassu on harmissaan, kun "ilmastonmuutos" ei olekaan tavoittanut Suomea.
Kyllä v*tuttaa kuin liito-oravaa hakkuuaukiolla...
Ota asioista selvää. Ilmastonmuutos ei liity politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan toisaalla varoitettiin että Golf-virran hiipumisen myötä kesistäkin tulee kylmiä?
Se on peruttu nyt väliaikaisesti, kun tässä on nyt kiirettä näiden tappohelteiden kanssa.
Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woken saastuttama vihvassu on harmissaan, kun "ilmastonmuutos" ei olekaan tavoittanut Suomea.
Kyllä v*tuttaa kuin liito-oravaa hakkuuaukiolla...
Ota asioista selvää. Ilmastonmuutos ei liity politiikkaan.
Kyllä se siihen liittyy vahvastikin.
Vierailija kirjoitti:
joka kesä samat otsikot
mistähän esim. vuonna 1923 kirjoiteltiin lehdissä kun vastaavat helteet olivat silloinkin Euroopasssa...
paha oli ilmastonmuutos maksuja periä...
eli ainoa mikä on muuttunut että rikas eliitti keksi periä valtavasti rahaa kaikilta muilta ilmaston varjolla
Google kertoo: "Vuoden 1923 kesä oli Ranskassa paikoin hyvin kuuma, ja erityisesti Lounais-Ranskassa mitattiin yli 42–43 asteen lämpötiloja. Esimerkiksi Toulousen alueella kirjattiin jopa 44 asteen lukemia kyseisen kesän kahden voimakkaan helleaallon aikana. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijai. Ei se taidakaan olla kuin korkeintaan lyhytaikainen ilo, jos Suomea aletaan markkinoida viileämpänä kesäkohteena keski- ja eteläeurooppalaisille. Taitaa ennemmin Islanti korjata potin siinä asiassa.
Se on nimittäin lähtö meillä suomalaisillakin edessä jonnekkin viilentymään, jos nuo helteet tulevat Suomeenkin.
Kyllä ne ihmiset etelästä vyöryy tänne asumaan seuraavaksi, eivät vaan lomailemaan.
Kiitos vihvassut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan toisaalla varoitettiin että Golf-virran hiipumisen myötä kesistäkin tulee kylmiä?
Joo, kovaa vauhtia kylmenee kesät, kun joka vuosi paukutellaan Euroopassa uusia lämpöennätyksiä.
Tuohon Golfvirtateoriaan uskovat voisi sanoa, että milloin se kylmeneminen alkaa tapahtumaan?
Pitänew kääntyä ilmastomuutosta kauhistelevilta, sillä sama porukka ennustelee sitä Golf-virran hiipumista.
Hyvä juttu. Oispa kesä.