Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Eurooppaa riivaavat helvetilliset helteet voivat olla Suomessakin vain ajan kysymys

Vierailija
28.06.2026 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012107071.html

 

"Suomen kaikkien aikojen lämpöennätys on vuodelta 2010. Silloin Joensuun lentokentällä Liperissä mitattiin +37,2 astetta. Lukema liippaa läheltä Euroopan hirmuhelteiden +40 astetta.

 

Voisiko +40 asteen raja rikkoutua vielä Suomessakin?

 

- Kollegani taisi jossain vaiheessa kommentoida, että se on ajan kysymys, koska +40 asteen raja menee rikki Pohjoismaissa. Se raja voisi mennä ensimmäisenä rikki Etelä-Ruotsissa. Onhan se meidänkin ennätys reilusti yli +35.

 

Punkka uskoo, että Suomenkin lämpöennätykset kyllä hivuttautuvat lähemmäs +40 astetta, mutta tämänhetkinen Euroopan kuuma ilmamassa ei siihen kykene."

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Oispa kesä. 

Vierailija
2/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte ku Espanjas on +50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai. Ei se taidakaan olla kuin korkeintaan lyhytaikainen ilo, jos Suomea aletaan markkinoida viileämpänä kesäkohteena keski- ja eteläeurooppalaisille. Taitaa ennemmin Islanti korjata potin siinä asiassa.

 

Se on nimittäin lähtö meillä suomalaisillakin edessä jonnekkin viilentymään, jos nuo helteet tulevat Suomeenkin.

Vierailija
4/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole näkynyt. Missä on seksihelteet ja käristyskupoli? Ei näy ei... Missä on ilmastonmuutos kun sitä oikeasti tarvittaisiin?

Vierailija
5/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woken saastuttama vihvassu on harmissaan, kun "ilmastonmuutos" ei olekaan tavoittanut Suomea.

Kyllä v*tuttaa kuin liito-oravaa hakkuuaukiolla...

Vierailija
6/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos persujen jotka lämmittävät saunaa puulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu ja ei.  

Vierailija
8/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan toisaalla varoitettiin että Golf-virran hiipumisen myötä kesistäkin tulee kylmiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kesä samat otsikot

 

mistähän esim. vuonna 1923 kirjoiteltiin lehdissä kun vastaavat helteet olivat silloinkin Euroopasssa...

paha oli ilmastonmuutos maksuja periä...

eli ainoa mikä on muuttunut että rikas eliitti keksi periä valtavasti rahaa kaikilta muilta ilmaston varjolla

Vierailija
10/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kalseaa on ollut toistaiseksi. Ja 10 vrk ennuste vain kylmenee tulevaa viikonloppua kohti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan toisaalla varoitettiin että Golf-virran hiipumisen myötä kesistäkin tulee kylmiä?

Joo, kovaa vauhtia kylmenee kesät, kun joka vuosi paukutellaan Euroopassa uusia lämpöennätyksiä.

 

Tuohon Golfvirtateoriaan uskovat voisi sanoa, että milloin se kylmeneminen alkaa tapahtumaan?

Vierailija
12/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijai. Ei se taidakaan olla kuin korkeintaan lyhytaikainen ilo, jos Suomea aletaan markkinoida viileämpänä kesäkohteena keski- ja eteläeurooppalaisille. Taitaa ennemmin Islanti korjata potin siinä asiassa.

 

Se on nimittäin lähtö meillä suomalaisillakin edessä jonnekkin viilentymään, jos nuo helteet tulevat Suomeenkin.

Kyllä ne ihmiset etelästä vyöryy tänne asumaan seuraavaksi, eivät vaan lomailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä lupaus.. hurinaa ja turinaa. Lupaukset petetään aina jos medialta tai ns auktoriteetteiltä. 

+36 astetta ois ihanaa rakastan niitä päiviä kanarialla. 

Vierailija
14/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, toivottavasti pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woken saastuttama vihvassu on harmissaan, kun "ilmastonmuutos" ei olekaan tavoittanut Suomea.

Kyllä v*tuttaa kuin liito-oravaa hakkuuaukiolla...

Ota asioista selvää. Ilmastonmuutos ei liity politiikkaan.

Vierailija
16/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan toisaalla varoitettiin että Golf-virran hiipumisen myötä kesistäkin tulee kylmiä?

Se on peruttu nyt väliaikaisesti, kun tässä on nyt kiirettä näiden tappohelteiden kanssa.

Sori siitä.

Vierailija
17/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Woken saastuttama vihvassu on harmissaan, kun "ilmastonmuutos" ei olekaan tavoittanut Suomea.

Kyllä v*tuttaa kuin liito-oravaa hakkuuaukiolla...

Ota asioista selvää. Ilmastonmuutos ei liity politiikkaan.

Kyllä se siihen liittyy vahvastikin. 

Vierailija
18/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joka kesä samat otsikot

 

mistähän esim. vuonna 1923 kirjoiteltiin lehdissä kun vastaavat helteet olivat silloinkin Euroopasssa...

paha oli ilmastonmuutos maksuja periä...

eli ainoa mikä on muuttunut että rikas eliitti keksi periä valtavasti rahaa kaikilta muilta ilmaston varjolla

Google kertoo: "Vuoden 1923 kesä oli Ranskassa paikoin hyvin kuuma, ja erityisesti Lounais-Ranskassa mitattiin yli 42–43 asteen lämpötiloja. Esimerkiksi Toulousen alueella kirjattiin jopa 44 asteen lukemia kyseisen kesän kahden voimakkaan helleaallon aikana. "

Vierailija
19/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijai. Ei se taidakaan olla kuin korkeintaan lyhytaikainen ilo, jos Suomea aletaan markkinoida viileämpänä kesäkohteena keski- ja eteläeurooppalaisille. Taitaa ennemmin Islanti korjata potin siinä asiassa.

 

Se on nimittäin lähtö meillä suomalaisillakin edessä jonnekkin viilentymään, jos nuo helteet tulevat Suomeenkin.

Kyllä ne ihmiset etelästä vyöryy tänne asumaan seuraavaksi, eivät vaan lomailemaan.

Kiitos vihvassut!

Vierailija
20/37 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan toisaalla varoitettiin että Golf-virran hiipumisen myötä kesistäkin tulee kylmiä?

Joo, kovaa vauhtia kylmenee kesät, kun joka vuosi paukutellaan Euroopassa uusia lämpöennätyksiä.

 

Tuohon Golfvirtateoriaan uskovat voisi sanoa, että milloin se kylmeneminen alkaa tapahtumaan?

Pitänew kääntyä ilmastomuutosta kauhistelevilta, sillä sama porukka ennustelee sitä Golf-virran hiipumista.