Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos elät avoliitossa, miksi et mene naimisiin?

Vierailija
14.11.2013 |

Jos elät avoliitossa, miksi et mene naimisiin? Ajatteletko, ettet tahdo koskaan avioliittoon? Jos et, niin miksi vetkutat päätöstä, etkö ole varma tunteistasi?

Minä elän avoliitossa. Selitän naimisiin menemättömyyttä sillä, että yksi paperi sinne tai tänne ei mitään muuta. Suhteenikin on hyvä. Silti jossain takaraivossa kolkuttaa tietoisuus siitä, että jos oikein kolahtaisi, tahtoisin myös naimisiin, enkä eläisi avoliitossa.

Onko avoliitto sinulle auki jätetty vaihtoehto vai todellinen valinta?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja 103 lisää:  Sormus on hyvin paljon tämän tyylinen, eli kannatti odottaa ;)

http://katannutadiamonds.co.za/media/3%20diamond%20ring.jpg

Vierailija
122/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt vielä, mitä hyötyä naimisiiinmenosta saa opiskelijapariskunta, jolla ei ole lapsia (eikä suunnitelmia hankkia niitä), ei omistusasuntoa eikä muutakaan merkittävää omaisuutta. Minua oikeasti askarruttaa, olisiko minulla jokin syy mennä naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 16:15"]

Kertokaa nyt vielä, mitä hyötyä naimisiiinmenosta saa opiskelijapariskunta, jolla ei ole lapsia (eikä suunnitelmia hankkia niitä), ei omistusasuntoa eikä muutakaan merkittävää omaisuutta. Minua oikeasti askarruttaa, olisiko minulla jokin syy mennä naimisiin.

[/quote]

Perit miehesi opintolainat, jos se kuolee. :)

Vierailija
124/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten olisi rakkaudenosoitus seurustelukumppanillesi tai näyttö hänelle että tosissasi haluat olla yhdessä hänen kanssaan elämään loppuun saakka <3

Mutta opiskelijana tuskin on mitäään kiirettä asiassa, ja mielihän ehtii vielä muuttua.

Vierailija
125/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 16:37"]

[/quote]

Miten olisi rakkaudenosoitus seurustelukumppanillesi tai näyttö hänelle että tosissasi haluat olla yhdessä hänen kanssaan elämään loppuun saakka <3

Mutta opiskelijana tuskin on mitäään kiirettä asiassa, ja mielihän ehtii vielä muuttua.

[/quote]

Avioliittolaissa ei puhuta mitään rakkaudesta. 3 Avioliitto on vakuutukseen verrattavan juridinen sopimus. Minua kiinnostaa nimenomaan tämä juridisen sopimuksen sisältö, jota en valitettavasti tunne kovin hyvin. Minua kiinnostaa, onko kaltaisellani avoliitossa elävällä jokin (ei-sentimentaalinen tai ei-Jeesuksellinen) syy mennä avioon.

Vierailija
126/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollanpas täällä pessimistisiä. Ei mennä naimisiin koska 50% mahdollisuus että päätyy eroon. Ja jos mennään naimisiin selitellään että "vain" juridisista syistä täytyi. 

Ihan kuin olisi joku häpeä mennä rakkauden ja sitoutumisen halun vuoksi naimisiin. Eikö enää saa unelmoida ja iloita mistään vaan kaiken pitää olla niin järjellä ajateltua.

Mielestäni sitäpaitsi 50% todennäköisyys onnistua liitossa on tarpeeksi suuri ottaaksen sen riskin ;) ja jos on vähänkin järki-ihminen niin onnistumisprosentti on suurempi.

Vierailija
127/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset uskaltaa mennä avoliittoon, kun ainakin 70% avoliitoista päätyy eroon.

Jotenkin koomista, että vaahdotaan suu märkänä, että en mene naimisiin, kun niistä puolet päätyy eroon.

Avoliitoista päätyy ainakin se 70%. Miten ihmeessä te olette uskaltaneet muuttaa avoliittoon.

Saan tästä sen käsityksen, että avoero ei ole niin suuri juttu kenellekään, että sen vuoksi sitä ei pidetä minään. Koska avoliitto ei ole niin vakava suhde. Se on kämppissuhde, minkä eroa ei tarvitse niin miettiä.

Ongelma on se, että pelätään sitä, että avioliitto päätyy eroon, koska se on jo vakavampi suhde. Avoliiton päätymistä eroon nämä kiihkoilijat ei tunnu tippaakaan surevan.

Ja mitäpä sitä suremaankaan, kun avoero ei ole  muuta, kuin muuttaa kirjat toiseen asuntoon.

Vierailija
128/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 17:10"]

Miten ihmiset uskaltaa mennä avoliittoon, kun ainakin 70% avoliitoista päätyy eroon.

[/quote]

Mulle avoliiton solmimiseen liittyi konkreettisia hyötyjä, kuten pienemmät asumiskustannukset ja mahdollisuus viettää enemmän aikaa yhdessä. Avoliiton plussien takia olen valmis ottamaan sen riskin, että liitto päättyy eroon. Nyt olen yrittänyt kysellä niitä avioliiton konkreettisia hyötyjä (minun tilanteessani), mutta kukaan ei ole ainakaan vielä pystynyt kertomaan yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä