Miksi inhoat valkoista sisustusta?
Eli: miksi inhoat valkoista sisustusta?
Oma mielipiteeni on se, että sopivasti vaaleaa ja siihen jotain muutakin väriä, ettei mene täysin valkoiseksi. Jokainen saa tietenkin sisustaa miten itse tahtoo, tärkeintähän on se, että itse asujat viihtyvät!
Kommentit (104)
Jeps, tuohan olikin hieno kikka saada "valkoisen inhoajat" liikkeelle;)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:04"]
Kuka sisustaa kotinsa jonkun trendien mukaan?
[/quote]
Kuule, suurin osa.
[/quote]
Jep, todistit juuri epäilykseni oikeaksi. Millainen ihminen haluaa olla laumasielu ja juosta jonkun hetken trendien mukaisesti? Todella pinnallinen ja sellainen, jolla ei ole omaa näkemystä mihinkään muuhunkaan vaikka niin luulee. Ja tuolle seuraavalle kommentoijalle joka väitti että viestini oli ivallinen kun totesin, ettei valkoisessa kodissa voi elää; tosiasioiden tunnustaminen on KUULE viisauden alku :D
32
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:48"]
Mielenkiintoista, miten puhuja lähtökohtaisesti olettaa, että valkoista inhotaan: "Miksi inhoat valkoista sisustusta?" Kysymyksellä Inhottaako valkoinen väri sinua/teitä sisustamisessa? mielipiteiden kirjo olisi epäilemättä tasalaatuisempi. Eli taitava sanankäyttäjä voi johdatella kanssaihmisiään oman mielipiteensä tueksi pelkällä johdattelevalla kysymyksellään;)
Itse asia: puhdas makuasia, valkoisen yhdisteltävyys parhaasta päästä!
[/quote]
Ehkä kysymys olikin suunnattu vain niille, jotka valkoista sisustusta inhoavat, tai eivät siitä tykkää. Niiden, jotka valkoisesta sisustuksesta pitävät, ei ole mikään pakko ketjuun vastata. Kyllähän se nyt on selvää muutenkin, että heitä on paljon. Perusta oma ketju valkoisen ylistykselle, ei kukaan ole estämässä.
Ahaa, haluat tukea omalle valkoisen inhollesi. Se sinulle toki suotakoon;)
Mun mielestä omituisinta on ahdistua näinkin laajamittaisesti TOISTEN sisustuksesta ja vedellä kovinkin syvää luotaavia analyyseja näiden valkoisen ystävien persoonasta. Mitä se kertoo teistä?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:15"]
[/quote]
No miksei saisi haluta?
Jos tykkää asua maalla, eikö ole ihan kiva kysyä muiden maalla asuvien mielipidettä maalla asumisen eduista. Miksi siihen ketjuun pitäisi helsinkiläisten tulla naureskelemaan?
Ehkä kysymys olikin suunnattu vain niille, jotka valkoista sisustusta inhoavat, tai eivät siitä tykkää. Niiden, jotka valkoisesta sisustuksesta pitävät, ei ole mikään pakko ketjuun vastata. Kyllähän se nyt on selvää muutenkin, että heitä on paljon. Perusta oma ketju valkoisen ylistykselle, ei kukaan ole estämässä.
[/quote]
Minusta kirjoittaja otti kyllä valkoiseen väriin todella neutraalin kannan, luepa uudestaan, ylistetäänkö siinä valkoista?
Mikään ei ole rumempaa kun valkoinen sohva joka ei ole putipuhdas. Jos siis kyseessä on lapsiperhe ja sohva ei ole vain koriste josta lapset komennetaan heti pois niin en ymmärrä valkoista sohvaa ollenkaan lapsiperheessä. Tosin puhtaanakin se valkoinen sohva ei sytytä. Mielummin joku muu väri.
Miten se asia taas menikään: asiat riitelevät, kuinkas ne ihmiset sitten, hmm?!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:18"]Mun mielestä omituisinta on ahdistua näinkin laajamittaisesti TOISTEN sisustuksesta ja vedellä kovinkin syvää luotaavia analyyseja näiden valkoisen ystävien persoonasta. Mitä se kertoo teistä?
[/quote]
Jos kerron sinulle inhoavani koiria, niin kerronko sinulle silloin että ahdistun koirista? En, vaan kerron inhoavani koiria.
Kyse on mielikuvista, ei syväluotaavista freudilaisista persoona-analyyseistä. Sinäkään et voi väittää, etteikö tietyistä asioista pitävistä ihmisistä tulisi jotain mielikuvia. Joo, minulle tulee sairaalan steriiliys mieleen valkoisesta sisustuksesta ja valkoisesta sisustuksesta pitävästä ihmisestä tulee mieleen että hän on hygieniaintoilija. En kuitenkaan ahdistu siitä valkoisesta sisustuksesta, vaan siitä sairaalan muistosta, joka tulee mieleeni väistämättä. Ymmärrätkö eron?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:54"]
Ja tuolle seuraavalle kommentoijalle joka väitti että viestini oli ivallinen kun totesin, ettei valkoisessa kodissa voi elää; tosiasioiden tunnustaminen on KUULE viisauden alku :D
32
[/quote]
Miksi ja miten valkoisessa kodissa ei voi elää? Minä kun luulin meidän elävän ihan normaalia elämää, mutta näköjään tässä(kin) av-mamma tietää paremmin :D
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:15"]
[/quote]
Ensinnäkään en ole ap, vaan ensimmäinen vastaaja. Toisekseen ap vaikutti lähinnä uteliaalta kuulemaan, miksi jotkut valkoista sisustusta inhoavat, jolloin on loogista suunnata kysymys niille, jotka sitä inhoavat. Ei se ole johdattelua, vaan suora kysymys. Eihän hän itse sanonut valkoista inhoavansa. Ja vaikka valkoista sisustusta inhoaisi, ei se tarkoita, että toiset eivät saa sisustaa kotiaan, kuten haluavat. Se vain tarkoittaa, että ajatus sellaisesta omassa kodissa inhottaa. Tämän vuoksi tämä kauhea tarve puolustella omaa makuaan on lähinnä outoa, saati sitten valitukset siitä, ettei kysymystä ole suunnattu myös heille. No ehkä se on suunnattu niille, jotka analysoivat valkoisella sisustavien persoonaa, mutta itse en ainakaan lukeudu heihin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:18"]Mun mielestä omituisinta on ahdistua näinkin laajamittaisesti TOISTEN sisustuksesta ja vedellä kovinkin syvää luotaavia analyyseja näiden valkoisen ystävien persoonasta. Mitä se kertoo teistä?
[/quote]
Jos kerron sinulle inhoavani koiria, niin kerronko sinulle silloin että ahdistun koirista? En, vaan kerron inhoavani koiria.
Kyse on mielikuvista, ei syväluotaavista freudilaisista persoona-analyyseistä. Sinäkään et voi väittää, etteikö tietyistä asioista pitävistä ihmisistä tulisi jotain mielikuvia. Joo, minulle tulee sairaalan steriiliys mieleen valkoisesta sisustuksesta ja valkoisesta sisustuksesta pitävästä ihmisestä tulee mieleen että hän on hygieniaintoilija. En kuitenkaan ahdistu siitä valkoisesta sisustuksesta, vaan siitä sairaalan muistosta, joka tulee mieleeni väistämättä. Ymmärrätkö eron?
[/quote]
Kyllähän tässä ketjussa on tehty johtopäätöksiä kylmistä ja kolkoista sairaalakodeista, joissa asuu kylmiä, kolkkoja ja siisteyshulluja ihmisiä.
Se, että sanot inhoavasi koiria, on ihan ok. Se, että inhoat ajatusta siitä, että joku toinen omistaa koiran, ei ole. Kaikki eivät elä kuten sinä.
Tottakai ihmisten pukeutumis- ja sisustusvalinnat heijastavat heidän persoonallisuuttaan. Jos joku teistä tulisi meille, hän ajattelisi, ettei siisteys ja trendit ole elämässämme etusijalla tai taidamme olla vähän hälläväliä tyyppisiä, eikä kovin kunnianhimoisiakaan. Mitä kamalaa siinä on, että sen meillä huomaisi?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 13:44"]
Tottakai ihmisten pukeutumis- ja sisustusvalinnat heijastavat heidän persoonallisuuttaan. Jos joku teistä tulisi meille, hän ajattelisi, ettei siisteys ja trendit ole elämässämme etusijalla tai taidamme olla vähän hälläväliä tyyppisiä, eikä kovin kunnianhimoisiakaan. Mitä kamalaa siinä on, että sen meillä huomaisi?
[/quote]
Ei siinä mitään kamalaa olekaan. Se, mikä on mielenkiintoista on, ettei minkään muun sisustustyylin ystäviä dissata tähän malliin. Esimerkkinä se yksi, joka haukkui kaverinsa keittiön ja totesi loppuun pitävänsä itse ranskalaisista maalaiskeittiöistä. Se on ihan ok, mutta miltä hänestä tuntuisi jos valkoisen labrakeittiön laittanut alkaisi arvostelemaan hänen valintaansa tai esittäisi syvää luotaavia analyysejä hänen persoonastaan? Vaikkapa, että ranskalaisen maalaiskeittön valitsevat ne, jotka ahdistuvat sisäisestä tyhjyydestään niin paljon että korvaavat sitä ulkoisella romulla? :)
Tässä ap.
Otsikosta sen verran. Halusin nimenomaan luoda keskustelua tämän valkoisen värin suhteen sisustuksessa. Ainakin monelta keskustelupalstalta on tullut huomattua, että yleisesti ottaen on paljon ihmisiä, jotka mieluummin liputtavat täysin erilaisen sisustuksen puolesta. Tietenkin olisin voinut valita inhota sanan tilalle jonkin muunkin, mutta en ajatellut siitä syntyvän haloota.
Kuten itse aloitusviestissäni sanoin: pidän kyllä vaaleasta, mutta itselläni siihen on yhdistettynä muutakin.
Mielestäni kumminkin valkoista sisustusta kohtaan hyökätään nykyään paljon enemmän kuin mitään muuta sisustusta. Siksi ehkä olikin kiinnostava heittää tämä kysymys tänne.
Tässä on mielestäni hyvä esimerkki ei-valkoisesta, tyylikkäästä ja persoonallisesta sisustuksesta suomalaiseen tyyliin:
Mielenkiintoista, miten puhuja lähtökohtaisesti olettaa, että valkoista inhotaan: "Miksi inhoat valkoista sisustusta?" Kysymyksellä Inhottaako valkoinen väri sinua/teitä sisustamisessa? mielipiteiden kirjo olisi epäilemättä tasalaatuisempi. Eli taitava sanankäyttäjä voi johdatella kanssaihmisiään oman mielipiteensä tueksi pelkällä johdattelevalla kysymyksellään;)
Itse asia: puhdas makuasia, valkoisen yhdisteltävyys parhaasta päästä!