Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos elät avoliitossa, miksi et mene naimisiin?

Vierailija
14.11.2013 |

Jos elät avoliitossa, miksi et mene naimisiin? Ajatteletko, ettet tahdo koskaan avioliittoon? Jos et, niin miksi vetkutat päätöstä, etkö ole varma tunteistasi?

Minä elän avoliitossa. Selitän naimisiin menemättömyyttä sillä, että yksi paperi sinne tai tänne ei mitään muuta. Suhteenikin on hyvä. Silti jossain takaraivossa kolkuttaa tietoisuus siitä, että jos oikein kolahtaisi, tahtoisin myös naimisiin, enkä eläisi avoliitossa.

Onko avoliitto sinulle auki jätetty vaihtoehto vai todellinen valinta?

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään hyvää syytä, miksi menisin.

Vierailija
22/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin 3 ja 4. En minä tarvitse niitä häitä mihinkään. Ei mua ole kyllä koskaan kosittukaan... eli jos mies naimisiin haluaisi, niin kai mä kuitenkin voisin sille myöntävästi vastata.

Yksi kaveripari meni naimisiin vain sitä varten että halusivat järjestää kavereilleen megaluokan bileet... syy sekin. Olivat sitä ennen olleet kimpassa 14 vuotta... häistä on nyt 10 vuotta aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mäkin haluaisin tietää tähän vastauksia. itse menin naimisiin koska se oli järkevää - yhteinen asunto, laina jne mutta ei yhteisiä lapsia - ja avioehto tehtiin koska olemme rakastuneita muttemme idiootteja. avioliitto päättyy aina, eroon tai kuolemaan.

olen kuullut tosi huonoja syitä miksi ei naimisiin esim mies ei halua (mitävit...?? ) tai ei oo rahaa (toinen mitävit) miehen/naisen suku plaaplaa (mitävit?!)

järkisyyt mennä naimisiin on juridiset seikat eli olet puoliso et kämppis mm verottajalle ja välittömästi lähiomainen ilman eri ilmoitteluja sairaaloihin tms, eikä kukaan ole kuolematon; jos minä kuolen niin puolisoni saa asua asunnossamme ja voi osallistua jopa perunkirjoituksiin :D sekä saa leskeneläkettä.

hyvä syy ehkä olisi joku taloudellinen jutskaliinihommeliini, en kyllä keksi mikä. niistäkin kun pääsee avioehdolla.

Vierailija
24/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 10:59"]

--

olen kuullut tosi huonoja syitä miksi ei naimisiin esim mies ei halua (mitävit...?? ) tai ei oo rahaa (toinen mitävit) miehen/naisen suku plaaplaa (mitävit?!)

--

[/quote]sä oon vaan taas näitä "minun tapani on ainoa oikea tapa" -ihmisiä, joten sulle on aika turha selittää yhtään mitään. jokainen selitys, jonka saat, tulee vääntymään päässäsi vituksi. minkäs sille tekee, jos ajattelet vain naisen alapäätä. 

Vierailija
25/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä näin. Olemme paljon keskutelleet avokkini kanssa asiasta. Olen varmistanut monesti että onhan hänelläkin hyvä näin. 

En koe tarvetta todistella rakkauttani ja kumppanuuttani Jumalalle/valtiolle. Riittää että olen itse siitä vakuuttunut ja olen vakuuttanut sen avokilleni.

Vaikka itse en halua avioliittoon rakastan häitä ja hääjuhlia! Ne ovat ihania!

Vierailija
26/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin, nuorempana kun olen ollut avoliitossa se on ollut ihan OK kun ei ole ollut omaisuutta / velkaa / perintöjä ym., mulla on aina ollut periaate että omat rahat, kumpikin hoitaa oman osuutensa.

Nyt mentiin nyxän kanssa naimisiin koska sitä omaisuutta on, ja kumpikin on omansa suojannut avioehdolla eron varalta. Sitten kun joskus perinnön aika koittaa, on aviopuoliso paljon paremmassa asemassa kuin avopuoliso.

Vierailija
27/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisista syistä.

Vierailija
28/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 11:03"]

--

--

[/quote]sä oon vaan taas näitä "minun tapani on ainoa oikea tapa" -ihmisiä, joten sulle on aika turha selittää yhtään mitään. jokainen selitys, jonka saat, tulee vääntymään päässäsi vituksi. minkäs sille tekee, jos ajattelet vain naisen alapäätä. 

[/quote]

ei oo miun tapa. on yhteiskunnan tapa eli laki. monesti tulee ajateltua omaa alapäätä.

Vierailija
29/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 10:50"]

Jos elät avoliitossa, miksi et mene naimisiin? Ajatteletko, ettet tahdo koskaan avioliittoon? Jos et, niin miksi vetkutat päätöstä, etkö ole varma tunteistasi?

Minä elän avoliitossa. Selitän naimisiin menemättömyyttä sillä, että yksi paperi sinne tai tänne ei mitään muuta. Suhteenikin on hyvä. Silti jossain takaraivossa kolkuttaa tietoisuus siitä, että jos oikein kolahtaisi, tahtoisin myös naimisiin, enkä eläisi avoliitossa.

[/quote]

Avoliitossa miehen kanssa joka aamu päätämme tahtoa, joten avoliitto on aidompi rakkaussuhde, kuin avioliitto, missä on pakko olla.

Vierailija
30/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 11:07"]

--

--

[/quote]

ei oo miun tapa. on yhteiskunnan tapa eli laki. monesti tulee ajateltua omaa alapäätä.

[/quote]siun tapais juu...

Vierailija
31/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 10:50"]

[/quote]

Menen naimisiin heti, kun se on useista syistä (en avaa niitä palstalla) mahdollista. Olen täysin varma tunteistani, joten kyse ei ole vetkuttelusta.

Vierailija
32/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, ettei mies suostu.Sehän se on suurimmalla osalla oikea syy, mikä peitetään höpötykseen, että lapset ja laina sitoo tarpeeksi.

Mies ei halua sitoutua avioliitolla, joten ei sitten mennä naimisiin. Tähän on tyydyttävä, jos haluaa miehen pitää.

Vierailija
33/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä kuolen niin puolisoni saa asua asunnossamme ja voi osallistua jopa perunkirjoituksiin :D sekä saa leskeneläkettä.

[/quote]

Lapsettomien parien leskeneläkkeessä on muuten tosi tiukat säännöt. Sitä maksetaan mm. vasta 50-vuotta täyttäneile leskille.

Vierailija
34/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa aikaisemmin. En nähnyt sillä tätä liittoa suurempaa arvoa. Mies on kosinut, mutta molemmat olemme kuitenkin tulleet siihen tulokseen, että näin on hyvä. Yhteinen omaisuus on molempien nimissä, testamentit tehty ja henkivakuutuksetkin suunnattu oikein. 

Vierailija
35/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridiset ja tasyyt ovat melkein ainoat syyt miksi olemme naimisissa.

Vaimoni on selkeästi varakkaampi ja omistaa yksin käytännössä kaiken omaisuutemme. Jos hän kuolisi olisin jokseenkin tyhjän päällä ilman avioliittoa. Tietenkin meillä on avioehto, mutta esimerkiksi lesken hallintaoikeuteen se ei vaikuta. Pientä taloudellista hyötyäkin siitä on mm. kotitalousvähennysten siirrossa.

Henkisellä, eli sillä tärkeämmällä puolella, eroa emme kyllä oikeastaan meidän tapauksessa ole huomattu. Oltiin kymmenen vuotta avoliitossa ennen maistraatti "häitä" eikä se rakkaus siitä voimistunut tai vähentynyt.

Se on tavallaan mukavaa kun puhuu vaimosta tyttöystävän sijaan, niin yhdessäolon vakavuus tulee tavallaan sillä selväksi eikä tarvitse ruveta puhumaan vuosista ja lapsista.

Vierailija
36/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

--

--

[/quote]

nämä syyt oli että mentäisiin naimisiin MUTTAmuttamutta.. eli siis naimisiin halutaan tai toinen ainakin haluaa.

just oli yksi avomies joka kitisi lehdessä että hän ei saa verovähennyksiä työmatkoista toiselle paikkakunnalle koska avovaimo ei ole "perhettä".

tuttavan avomies kuoli ja lapset peri isänsä. nämä (kuolleen) aikuiset lapset hääti tuttavani omasta kodostaan matkalaukku olalla koska asunto jossa oli yhdessä asuttu 15v oli miehen nimissä. vaimoa ei olisi voitu häätää vaan perilliset olisivat joutuneet odottelemaan että viikatemies tulee hakemaan tämän toisenkin.  

ei ole pakko tehdä muuta kun maksaa veroja ja kuolla. ei välttämättä siinä järjestyksessä. naimisiin ei ole pakko mennä. ei avoliittoonkaan. eikä kummassakaan ole pakko olla koska meidän lakimme sallivat eron.

mun mielestä jokainen tekee just niinkuin haluaa mutta pitää tietää mitä se (myöhemmin) tarkoittaa. oikeasti.

Vierailija
37/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole menossa naimisiin periaatteesta. Keskinäisellä testamentillä saa omaisuuden jaettua kuten haluaa. Esimerkiksi jos jompi kumpi kuolee nuorena niin haluan, että puoliso perii puolet, eikä vain lapset. Lapselliset avoliittolaiset rinnastetaan avioliittoon perintöverotuksessa sekä puolisovähennyksessä. Sukunimeä kumpikaan ei halua vaihtaa, puolison voi laittaa edunsaajaksi vakuutuksiin. En tiedä mitä hyötyä avioliitosta saisimme? Pitäisi varmaan tehdä enemmän paperihommia, kun se pirun avio-oikeus sotkee kuvioita :) Palkat tulee omille tileille, yksi yhteinen tili, jolta maksetaan laskut ja muut yhteiset kulut. Lapsi sitoo kuolemaan asti, avioliitto vain avioeroon asti. 

Vierailija
38/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 10:55"]

Koska sillä papin/masitraatinaamenella ei ole käytännössä mitään merkitystä minulle.

[/quote]

juuri KÄYTÄNNÖSSÄHÄN sillä juuri on merkitystä :D

Vierailija
39/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin uusioperhetilanteissa tämä naimisiinmeno pitää miettiä tarkkaan

Vierailija
40/128 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen naisen, joka sai lähteä kävelemään vain vaatteet ja jotain irtotavaraa matkassaan, kun mies kuoli.

Olivat asuneet yhdessä melkein 20 vuotta, joten oli maksanut remontteja ja miehen autokuluja yms.

Mutta kun mies kuoli, miehen lapset ilmoitti, että kahden viikon päästä talo pitää olla tyhjä ja lakimies käy tarkistamassa, ettei nainen varasta mitään.

No tyhmä,mikä tyhmä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan